Prevaranti se lažno predstavljaju kao Meta da bi ukrali lozinke korisnika Facebooka
Društvene mreže, 25.04.2023, 08:30 AM
Istraživači iz kompanije Group-IB upozorili su na novu fišing kampanju usmerenu protiv korisnika Facebooka koja se oslanja na više od 3000 lažnih profila pomoću kojih prevaranti pokušavaju da ukradu akreditive korisnika društvene mreže.
Stručnjaci Group-IB kažu da je kampanja i dalje u toku.
„Tokom februara i marta 2023. istraživači Group-IB otkrili su više od 3.200 profila koje su kompromitovali ili kreirali sajber kriminalci koji su pokrenuli ovu kampanju“, navodi se u izveštaju Group-IB.
„Prevara se sprovodi na više od 20 jezika, iako su stručnjaci Grupe-IB otkrili da je velika većina profila koji se lažno predstavljaju kao Meta postavljena na engleskom.“
Prema rečima stručnjaka za bezbednost, krajnji cilj ove kampanje je da se pristupi Facebook nalozima javnih i poznatih ličnosti, preduzeća i sportskih timova, između ostalih, da se ukradu osetljive informacije i koriste za pristup novim nalozima.
„Ovo poslednje je moguće s obzirom na prečestu pojavu da ljudi koriste istu kombinaciju korisničkog imena i lozinke za više servisa, a to predstavlja ozbiljan rizik za njihove naloge“, navodi se u izveštaju.
Sa tehničkog stanovišta, hakeri uključeni u ovu kampanju uglavnom su se oslanjali na fišing veb sajtove koji imitiraju Facebook stranicu za prijavu, kao i na napade otmice sesije sa ciljem krađe kolačića pretraživača.
„Prevaranti se lažno predstavljaju kao Meta, Facebookova matična kompanija, u svojim javnim objavama i na nekom od više od 220 fišing sajtova“, kažu istraživači.
„Oni prisvajaju zvanični logo Mete i Facebooka na svojim profilima na društvenim mrežama i fišing veb stranicama kako bi izgledali legitimno i pouzdano u očima korisnika. Ovi lažni profili nemaju nikakve veze sa Facebookom, a društvena mreža ih često brzo uklanja.“
Foto: Dawid Sokołowski / Unsplash
Izdvojeno
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece
Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje
Pratite nas
Nagrade