Privremene lozinke, daljinsko odjavljivanje, lakše vraćanje naloga – nove funkcije Facebook-a

Društvene mreže, 13.10.2010, 01:22 AM

Privremene lozinke, daljinsko odjavljivanje, lakše vraćanje naloga – nove funkcije Facebook-a

Facebook je u utorak objavio da su korisnicima dostupne tri nove funkcije koje bi trebalo da im pomognu da svoje naloge dodatno obezbede.

Privremene lozinke za jednokratnu upotrebu omogućiće korisnicima korišćenje Facebook-a na javnim računarima u hotelima, kafićima ili aerodromima manje rizičnim. Korisnik treba da pošalje SMS poruku sa tekstom “otp” i to sa broja mobilnog telefona kojeg je verifikovao na Facebook-u na 32665 i istog trenutka dobiće poruku sa privremenom lozinkom koju može koristiti samo jednom i čije važenje ističe u roku od 20 minuta. Ova funkcija će biti dostupna korisnicima postepeno, a najkasnije u narednih nekoliko nedelja.

Druga sigurnosna funkcija koju je promovisao Facebook je daljinsko odjavljivanje (logout) koja je već ovog treutka dostupna svima. Ona može biti od velike koristi onda kada se korisnik prijavi na svoj Facebook nalog sa računara ili telefona svog prijatelja i zaboravi da se posle toga odjavi, ili se to isto dogodi ukoliko korisnik svom nalogu pristupa sa mnogo različitih uređaja ili/i mesta, pa ne može ni da se seti odakle se sve prijavljivao i da li se odjavljivao. Na stranici Account Settings, korisnik može da proveri da li je još uvek prijavljen na drugim uređajima i da se potom daljinski odjavi, bez potrebe da u tu svrhu koristi iste te uređaje za odjavljivanje.

Na istoj stranici korisnik može videti i detalje o aktivnim sesijama i ukoliko posumnja da se njegovom nalogu pristupalo neovlašćeno, ova funkcija mu omogućava odjavljivanje sa uređaja koji ne prepoznaje pre nego pristupi drugim merama zaštite poput promene lozinki i skeniranja računara antivirusnim programom.

I poslednja, treća novina je ažuriranje podataka potrebnih za vraćanje naloga kojem korisnik ne može da pristupi. Iz kompanije kažu da će ubuduće redovno zahtevati od korisnika da ažuriraju podatke o svom nalogu, kao što su broj telefona, dodatna email adresa ili sigurnosno pitanje i odgovor kako bi oni ostali sveži u sećanju korisnika. Ukoliko korisnik izgubi pristup svom nalogu, ovakve informacije pomažu i njemu i Facebook-u da utvrde korisnikov identitet i istinitost njegove tvrdnje da je vlasnik naloga, kako bi mu nalog što pre bi vraćen.

Iz Facebook-a savetuju korisnike da ne čekaju takav zahtev od njih već da sami ažuriraju svoje sigurnosne podatke na ovoj stranici.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter je prošle nedelje objavio da je bag u njegovoj aplikaciji za Android godinama otkrivao zaštićene tvitove nekih korisnika koji su postajali... Dalje

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačko antimonopolsko regulatorno telo planira da naredi Facebooku da prestane sa prikupljanjem nekih korisničkih podataka. Nemačka Federalna komi... Dalje

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Ako ste odustali od Facebooka ili ako nikada niste ni bili njegov korisnik zbog prakse kompanije u vezi prikupljanja podataka, niste mnogo postigli je... Dalje

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Firma Insinia Security "otela" je više Twitter naloga kako bi ukazala na neke sigurnosne probleme koje ova društvena mreža ima, objavio je britansk... Dalje

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanij... Dalje