Privremene lozinke, daljinsko odjavljivanje, lakše vraćanje naloga – nove funkcije Facebook-a
Društvene mreže, 13.10.2010, 01:22 AM

Facebook je u utorak objavio da su korisnicima dostupne tri nove funkcije koje bi trebalo da im pomognu da svoje naloge dodatno obezbede.
Privremene lozinke za jednokratnu upotrebu omogućiće korisnicima korišćenje Facebook-a na javnim računarima u hotelima, kafićima ili aerodromima manje rizičnim. Korisnik treba da pošalje SMS poruku sa tekstom “otp” i to sa broja mobilnog telefona kojeg je verifikovao na Facebook-u na 32665 i istog trenutka dobiće poruku sa privremenom lozinkom koju može koristiti samo jednom i čije važenje ističe u roku od 20 minuta. Ova funkcija će biti dostupna korisnicima postepeno, a najkasnije u narednih nekoliko nedelja.
Druga sigurnosna funkcija koju je promovisao Facebook je daljinsko odjavljivanje (logout) koja je već ovog treutka dostupna svima. Ona može biti od velike koristi onda kada se korisnik prijavi na svoj Facebook nalog sa računara ili telefona svog prijatelja i zaboravi da se posle toga odjavi, ili se to isto dogodi ukoliko korisnik svom nalogu pristupa sa mnogo različitih uređaja ili/i mesta, pa ne može ni da se seti odakle se sve prijavljivao i da li se odjavljivao. Na stranici Account Settings, korisnik može da proveri da li je još uvek prijavljen na drugim uređajima i da se potom daljinski odjavi, bez potrebe da u tu svrhu koristi iste te uređaje za odjavljivanje.
Na istoj stranici korisnik može videti i detalje o aktivnim sesijama i ukoliko posumnja da se njegovom nalogu pristupalo neovlašćeno, ova funkcija mu omogućava odjavljivanje sa uređaja koji ne prepoznaje pre nego pristupi drugim merama zaštite poput promene lozinki i skeniranja računara antivirusnim programom.
I poslednja, treća novina je ažuriranje podataka potrebnih za vraćanje naloga kojem korisnik ne može da pristupi. Iz kompanije kažu da će ubuduće redovno zahtevati od korisnika da ažuriraju podatke o svom nalogu, kao što su broj telefona, dodatna email adresa ili sigurnosno pitanje i odgovor kako bi oni ostali sveži u sećanju korisnika. Ukoliko korisnik izgubi pristup svom nalogu, ovakve informacije pomažu i njemu i Facebook-u da utvrde korisnikov identitet i istinitost njegove tvrdnje da je vlasnik naloga, kako bi mu nalog što pre bi vraćen.
Iz Facebook-a savetuju korisnike da ne čekaju takav zahtev od njih već da sami ažuriraju svoje sigurnosne podatke na ovoj stranici.

Izdvojeno
Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku
.jpg)
TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje
TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje
Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje
EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje
Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Desetine američkih država tužile su Meta Platforms, navodeći da kompanija u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, svesno obmanjuje javnost o... Dalje
Pratite nas
Nagrade