Slučaj Twitter naloga @NeedADebitCard: Ne objavljujte fotografije svojih debitnih kartica na internetu

Društvene mreže, 04.07.2012, 09:40 AM

Slučaj Twitter naloga @NeedADebitCard: Ne objavljujte fotografije svojih debitnih kartica na internetu

Ne objavljujte fotografije svoje kreditne ili debitne kartice na Twitter-u, Instagram-u ili bilo gde na internetu. Kako vam izgleda ovakav savet? Sigurno ste već pomisli da je izlišan, ali priča koja sledi uveriće vas u suprotno.

Twitter nalog @NeedADebitCard koji prati oko 7000 folovera pokazao je koliko je opasno objavljivanje previše informacija na internetu. I ne samo to. Tvitovi sa tog naloga ne govore pohvalno o ljudskoj inteligenciji.

Suprotno zdravom razumu, izgleda da postoje ljudi koji objavljuju fotografije svojih debitnih i kreditnih kartica na internetu. Na fotografijama se često vide imena, brojevi kartica, datumi isteka, a u nekim slučajevima i sigurnosni kodovi. To je dovoljno podataka koje sam vlasnik, bez ikakvog razumnog razloga, dobrovoljno stavlja na raspolaganje potencijalnim prevarantima.

Sajber kriminalci ne moraju da smišljaju kako da hakuju veb sajtove ili izvode sofisticirane napade sa malverima da bi se domogli podataka o kreditnim karticama. Dovoljno je da posete Twitter i tamo će dobiti sve potrebne informacije bez mnogo muke.

Sve objave sa naloga @NeedADebitCard su ustvari retvitovi tvitova koji sadrže linkove ka fotografijama kreditnih ili debitnih kartica.

“Dobio sam svoju debitnu karticu! Hvala mama!” a onda sledi link ka fotografiji kartice koju je uzbuđeni korisnik očigledno jedva dočekao.

Ovo je primer jednog od tvitova koji su objavljeni sa profila @NeedADebitCard koji je ustvari registrovan sa idejom da posrami one koji nisu razmišljali pre nego što su objavili fotografije svojih debitnih kartica. U opisu profila se kaže: “Ljudi, molimo vas, prestanite da objavljujete slike svojih debitnih kartica.” Od sredine maja objavjeno je mnogo ovakvih tvitova, odnosno retivtova, tako da nije reč o usamljenim slučajevima ljudske nepažnje i gluposti.

Nalog prati oko 7000 korisnika, tako da se može računati sa tim, da se među njima nalaze i oni koji ne prate nalog samo zabave radi. Neki foloveri su tu jer čekaju priliku za prevaru i krađu.

Korisnici društvenih mreža čini se ne shvataju rizik od krađe identiteta koji donosi deljenje svega sa svakim. Iako su neki od korisnika koji su nepromišljeno objavli ovakve fotografije ipak prekrili neke ili sve važne podatke sa kartica, oni drugi nisu uradili ni toliko. Čak i ako pretpostavimo da podaci koji su ugroženi na ovaj način nisu dovoljni za prevaru i krađu, imajte na umu - mnogo ličnih podatka koje smo sami objavili nalazi se ovde i onde na internetu, kao što su datumi rođenja, adrese korisnika i drugi. To je dovoljno prevarantima da pronađu i skope kockice koje nedostaju.

Instagram je reagovao brisanjem slika tako da linkovi ka ovom servisu nisu u funkciji. Ali korisnici TwitPic, Yfrog i drugih servisa za objavljivanje fotografija su i dalje izloženi riziku.

Da li posle ovoga treba reći: Ne objavljujte fotografije svoje kreditne ili debitne kartice na internetu?


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje