Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga

Društvene mreže, 08.03.2013, 09:29 AM

Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga

Sada kada je Facebook kompanija čijim se deonicama trguje, kvartalni izveštaji su njena obaveza. Ovi izveštaji uključuju i objavljivanje podataka o aktivnim lažnim ili duplim profilima. Problem lažnih naloga je pod kontrolom, šta više, čini se da je na tom polju primetan i napredak.

Facebook je obećao prošle godine da će uložiti dodatne napore da bi se u popunosti uklonili profili prevaranata sa sajta. Iako ovi ambiciozni ciljevi još uvek nisu ostvareni, podaci iz poslednjeg kvartala 2012. godine pokazuju blagi pad broja malicioznih stranica na sajtu društvene mreže.

Ukupan udeo lažnih naloga opao je sa 8,7 na 7,2%, iako se ukupan broj duplih naloga povećao sa 4,8% od ukupnog broja naloga u drugom kvartalu na 5% u poslednjem kvartalu prošle godine, odnosno za oko 7 miliona naloga. Ipak, ukupan broj lažnih naloga je opao sa 83 miliona na 76 miliona tokom poslednjih 6 meseci.

S obzirom da su u kompaniji čvrsto rešeni da eliminišu lažne profile sa sajta, poseban akcenat je stavljen na maliciozne naloge ili „nepoželjne korisnike“.

Broj lažnih Facebook naloga koji se smatraju zlonamernim u drugom kvartalu prošle godine činio je svega 1,5% lažnih naloga. Do četvrtog kvartala 2012. godine udeo takvih naloga opao je na svega 0,9%. Daleko veći procenat je duplih ili pogrešno klasifikovanih naloga (nalozi kućnih ljubimaca, neživih predmeta, maskota itd.) nego istinski štetnih spamerskih naloga. U Facebook-u znaju da je većina ovih naloga uglavnom bezopasna. Možda će i ti nalozi na kraju biti uklonjeni sa sajta, ali za sada je najvažnije ukloniti broj nepoželjnih naloga koji mogu biti potencijalno opasni, a to je dobra vest za milijardu stvarnih korisnika Facebook-a.

Ovaj napredak je rezultat kampanje protiv "lažnjaka" - lažnih profila i lažnih lajkova koje ti profili generišu. Kampanja je još na početku dala rezultate, pa je fan stranica Lejdi Gage ostala odjednom bez 65 505 fanova, a još veći gubitak fanova pretrpela je i jedna od zvaničniih Facebook-ovih stranica koje pripadaju kompaniji i koja je ostala bez 124 919 lajkova.

Ovo je veoma važno za Facebook-ovu reputaciju kod oglašivača, iako je udeo ovih sumnjivih aktivnosti u ukupnom saobraćaju ipak veoma mali. Oglašivači koriste podatke o lajkovima i fanovima za ciljane kampanje i razumljivo je zašto ne žele da troše novac na lažne naloge.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook oglasi za aplikaciju Clubhouse inficiraju računare ransomwareom

Facebook oglasi za aplikaciju Clubhouse inficiraju računare ransomwareom

Sajber kriminalci često koriste popularnost nekih aplikacija da bi prevarili korisnike i inficirali što više uređaja. Aplikacija Clubhouse trenutn... Dalje

Podaci 500 miliona korisnika LinkedIna prodaju se na jednom hakerskom forumu

Podaci 500 miliona korisnika LinkedIna prodaju se na jednom hakerskom forumu

Nekoliko dana nakon što se masovno curenje podataka korisnika Facebooka našlo u svim vestima, stiže nova vest o još jednom curenju podataka, ovog ... Dalje

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook nije obavestio više od 533 miliona svojih korisnika da su njihovi podaci procurili zbog greške u funkciji koja omogućava uvoz kontakata i ... Dalje

Kako da proverite da li su hakeri ukrali vaš broj telefona sa Facebooka

Kako da proverite da li su hakeri ukrali vaš broj telefona sa Facebooka

Na sajtu „Have I Been Pwned” korisnici Facebooka sada mogu proveriti da li je njihov telefonski broj u bazi podataka koji su ukradeni 2019... Dalje

Iza lažnih ponuda za posao na LinkedInu krije se opasni malver

Iza lažnih ponuda za posao na LinkedInu krije se opasni malver

Microsoftova poslovna društvena mreža LinkedIn ima više od 740 miliona korisnika iz 200 zemalja. To je čini privlačnom metom za sajber kriminalce... Dalje