Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga

Društvene mreže, 08.03.2013, 09:29 AM

Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga

Sada kada je Facebook kompanija čijim se deonicama trguje, kvartalni izveštaji su njena obaveza. Ovi izveštaji uključuju i objavljivanje podataka o aktivnim lažnim ili duplim profilima. Problem lažnih naloga je pod kontrolom, šta više, čini se da je na tom polju primetan i napredak.

Facebook je obećao prošle godine da će uložiti dodatne napore da bi se u popunosti uklonili profili prevaranata sa sajta. Iako ovi ambiciozni ciljevi još uvek nisu ostvareni, podaci iz poslednjeg kvartala 2012. godine pokazuju blagi pad broja malicioznih stranica na sajtu društvene mreže.

Ukupan udeo lažnih naloga opao je sa 8,7 na 7,2%, iako se ukupan broj duplih naloga povećao sa 4,8% od ukupnog broja naloga u drugom kvartalu na 5% u poslednjem kvartalu prošle godine, odnosno za oko 7 miliona naloga. Ipak, ukupan broj lažnih naloga je opao sa 83 miliona na 76 miliona tokom poslednjih 6 meseci.

S obzirom da su u kompaniji čvrsto rešeni da eliminišu lažne profile sa sajta, poseban akcenat je stavljen na maliciozne naloge ili „nepoželjne korisnike“.

Broj lažnih Facebook naloga koji se smatraju zlonamernim u drugom kvartalu prošle godine činio je svega 1,5% lažnih naloga. Do četvrtog kvartala 2012. godine udeo takvih naloga opao je na svega 0,9%. Daleko veći procenat je duplih ili pogrešno klasifikovanih naloga (nalozi kućnih ljubimaca, neživih predmeta, maskota itd.) nego istinski štetnih spamerskih naloga. U Facebook-u znaju da je većina ovih naloga uglavnom bezopasna. Možda će i ti nalozi na kraju biti uklonjeni sa sajta, ali za sada je najvažnije ukloniti broj nepoželjnih naloga koji mogu biti potencijalno opasni, a to je dobra vest za milijardu stvarnih korisnika Facebook-a.

Ovaj napredak je rezultat kampanje protiv "lažnjaka" - lažnih profila i lažnih lajkova koje ti profili generišu. Kampanja je još na početku dala rezultate, pa je fan stranica Lejdi Gage ostala odjednom bez 65 505 fanova, a još veći gubitak fanova pretrpela je i jedna od zvaničniih Facebook-ovih stranica koje pripadaju kompaniji i koja je ostala bez 124 919 lajkova.

Ovo je veoma važno za Facebook-ovu reputaciju kod oglašivača, iako je udeo ovih sumnjivih aktivnosti u ukupnom saobraćaju ipak veoma mali. Oglašivači koriste podatke o lajkovima i fanovima za ciljane kampanje i razumljivo je zašto ne žele da troše novac na lažne naloge.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook ide na sud zbog tehnologije prepoznavanja lica, kompaniji preti kazna od 35 milijardi dolara

Facebook ide na sud zbog tehnologije prepoznavanja lica, kompaniji preti kazna od 35 milijardi dolara

Facebook je izgubio još jednu bitku u ratu koji vodi ne bi li zaustavio kolektivnu tužbu u slučaju vrednom 35 milijardi dolara koji je pokrenut zbo... Dalje

Instagram želi da vam pomogne da odlučite koga ćete otpratiti

Instagram želi da vam pomogne da odlučite koga ćete otpratiti

Ako ste od onih koji na Instagramu prate stotine a možda i hiljade profila, velike su šanse da ne znate koga sve pratite jer većinu profila uopšte... Dalje

Facebook ne planira da odustane od šifrovanja poruka zbog zaštite dece od pedofila

Facebook ne planira da odustane od šifrovanja poruka zbog zaštite dece od pedofila

Direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg najavio je ranije ove godine da kompanija planira šifrovanje poruka na svojim platformama. Od tada, vlasti... Dalje

Facebook najavio da će nagrađivati one koji otkriju bagove u aplikacijama drugih proizvođača

Facebook najavio da će nagrađivati one koji otkriju bagove u aplikacijama drugih proizvođača

Nakon niza sigurnosnih propusta i zloupotrebe podataka korisnika, Facebook je najavio da proširuje svoj program nagrada kako bi poboljšao sigurnost ... Dalje

Korisnici Facebooka se žale da su im nalozi blokirani nakon što su Facebooku prijavili lažne naloge

Korisnici Facebooka se žale da su im nalozi blokirani nakon što su Facebooku prijavili lažne naloge

Zamislite da dobijete Facebook poruku od pokojnog rođaka ili prijatelja? Šta biste uradili? Verovatno biste lažni nalog prijavili Facebooku? To je ... Dalje