Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga

Društvene mreže, 08.03.2013, 09:29 AM

Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga

Sada kada je Facebook kompanija čijim se deonicama trguje, kvartalni izveštaji su njena obaveza. Ovi izveštaji uključuju i objavljivanje podataka o aktivnim lažnim ili duplim profilima. Problem lažnih naloga je pod kontrolom, šta više, čini se da je na tom polju primetan i napredak.

Facebook je obećao prošle godine da će uložiti dodatne napore da bi se u popunosti uklonili profili prevaranata sa sajta. Iako ovi ambiciozni ciljevi još uvek nisu ostvareni, podaci iz poslednjeg kvartala 2012. godine pokazuju blagi pad broja malicioznih stranica na sajtu društvene mreže.

Ukupan udeo lažnih naloga opao je sa 8,7 na 7,2%, iako se ukupan broj duplih naloga povećao sa 4,8% od ukupnog broja naloga u drugom kvartalu na 5% u poslednjem kvartalu prošle godine, odnosno za oko 7 miliona naloga. Ipak, ukupan broj lažnih naloga je opao sa 83 miliona na 76 miliona tokom poslednjih 6 meseci.

S obzirom da su u kompaniji čvrsto rešeni da eliminišu lažne profile sa sajta, poseban akcenat je stavljen na maliciozne naloge ili „nepoželjne korisnike“.

Broj lažnih Facebook naloga koji se smatraju zlonamernim u drugom kvartalu prošle godine činio je svega 1,5% lažnih naloga. Do četvrtog kvartala 2012. godine udeo takvih naloga opao je na svega 0,9%. Daleko veći procenat je duplih ili pogrešno klasifikovanih naloga (nalozi kućnih ljubimaca, neživih predmeta, maskota itd.) nego istinski štetnih spamerskih naloga. U Facebook-u znaju da je većina ovih naloga uglavnom bezopasna. Možda će i ti nalozi na kraju biti uklonjeni sa sajta, ali za sada je najvažnije ukloniti broj nepoželjnih naloga koji mogu biti potencijalno opasni, a to je dobra vest za milijardu stvarnih korisnika Facebook-a.

Ovaj napredak je rezultat kampanje protiv "lažnjaka" - lažnih profila i lažnih lajkova koje ti profili generišu. Kampanja je još na početku dala rezultate, pa je fan stranica Lejdi Gage ostala odjednom bez 65 505 fanova, a još veći gubitak fanova pretrpela je i jedna od zvaničniih Facebook-ovih stranica koje pripadaju kompaniji i koja je ostala bez 124 919 lajkova.

Ovo je veoma važno za Facebook-ovu reputaciju kod oglašivača, iako je udeo ovih sumnjivih aktivnosti u ukupnom saobraćaju ipak veoma mali. Oglašivači koriste podatke o lajkovima i fanovima za ciljane kampanje i razumljivo je zašto ne žele da troše novac na lažne naloge.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje