Smanjuje se broj lažnih Facebook naloga, raste broj duplih naloga
Društvene mreže, 08.03.2013, 09:29 AM
Sada kada je Facebook kompanija čijim se deonicama trguje, kvartalni izveštaji su njena obaveza. Ovi izveštaji uključuju i objavljivanje podataka o aktivnim lažnim ili duplim profilima. Problem lažnih naloga je pod kontrolom, šta više, čini se da je na tom polju primetan i napredak.
Facebook je obećao prošle godine da će uložiti dodatne napore da bi se u popunosti uklonili profili prevaranata sa sajta. Iako ovi ambiciozni ciljevi još uvek nisu ostvareni, podaci iz poslednjeg kvartala 2012. godine pokazuju blagi pad broja malicioznih stranica na sajtu društvene mreže.
Ukupan udeo lažnih naloga opao je sa 8,7 na 7,2%, iako se ukupan broj duplih naloga povećao sa 4,8% od ukupnog broja naloga u drugom kvartalu na 5% u poslednjem kvartalu prošle godine, odnosno za oko 7 miliona naloga. Ipak, ukupan broj lažnih naloga je opao sa 83 miliona na 76 miliona tokom poslednjih 6 meseci.
S obzirom da su u kompaniji čvrsto rešeni da eliminišu lažne profile sa sajta, poseban akcenat je stavljen na maliciozne naloge ili „nepoželjne korisnike“.
Broj lažnih Facebook naloga koji se smatraju zlonamernim u drugom kvartalu prošle godine činio je svega 1,5% lažnih naloga. Do četvrtog kvartala 2012. godine udeo takvih naloga opao je na svega 0,9%. Daleko veći procenat je duplih ili pogrešno klasifikovanih naloga (nalozi kućnih ljubimaca, neživih predmeta, maskota itd.) nego istinski štetnih spamerskih naloga. U Facebook-u znaju da je većina ovih naloga uglavnom bezopasna. Možda će i ti nalozi na kraju biti uklonjeni sa sajta, ali za sada je najvažnije ukloniti broj nepoželjnih naloga koji mogu biti potencijalno opasni, a to je dobra vest za milijardu stvarnih korisnika Facebook-a.
Ovaj napredak je rezultat kampanje protiv "lažnjaka" - lažnih profila i lažnih lajkova koje ti profili generišu. Kampanja je još na početku dala rezultate, pa je fan stranica Lejdi Gage ostala odjednom bez 65 505 fanova, a još veći gubitak fanova pretrpela je i jedna od zvaničniih Facebook-ovih stranica koje pripadaju kompaniji i koja je ostala bez 124 919 lajkova.
Ovo je veoma važno za Facebook-ovu reputaciju kod oglašivača, iako je udeo ovih sumnjivih aktivnosti u ukupnom saobraćaju ipak veoma mali. Oglašivači koriste podatke o lajkovima i fanovima za ciljane kampanje i razumljivo je zašto ne žele da troše novac na lažne naloge.
Izdvojeno
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece
Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje
Pratite nas
Nagrade