Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika
Društvene mreže, 25.09.2012, 08:21 AM

Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.
Facebook koji se nalazi pod pritiskom da dokaže da je oglašavanje na društvenoj mreži vredno ulaganja, mogao bi se zbog ovakvog prikupljanja podataka naći u još većem problemu nego što je to problem sa sumnjom koju imaju oglašivači u isplatljivost reklamiranja na Facebook-u.
Datalogix je kupio podatke 70 miliona američkih domaćinstava koji su prikupljeni od kartica za odanost klijenata (customer loyalty) i drugih nagradnih programa iz više od 1000 maloprodaja. Upoređivanjem email adresa iz ovih nagradnih programa sa email adresama registrovanim za Facebook naloge, Datalogix može pratiti da li ljudi zaista kupuju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.
Email adrese i drugi identifikacioni podaci su anonimni i razvrstani u dve grupe od kojih jednoj pripadaju oni koji su videli reklame na sajtu Facebook-a a drugoj oni koji nisu videli te reklame. Zadatak Datalogix-a je da izvesti Facebook i oglašivače o tome kakvi kreativni pristupi u oglašavanju i ciljano oglašavanje ubeđuju ljude da na kraju kupe određene proizvode.
Iz Facebook-a kažu da plaćaju Datalogix za upoređivanje podataka. Do sada su dve kompanije analizirale rezultate 45 kampanja i u 70% slučajeva, za svaki dolar koji je oglašivač potrošio na Facebook-u ostvarena je zarada od 3 dolara od povećane prodaje.
Facebook korisnici su automatski uključeni u istraživanje Datalogix-a i ne mogu se izuzeti iz njega direktno sa Facebook naloga već moraju da posete sajt Datalogix-a i tamo to urade.

Izdvojeno
Na Facebooku sada možete imati jedan glavni i nekoliko dodatnih ličnih profila

Korisnici Facebooka moći će da imaju više profila koji funkcionišu nezavisno, sa posebnim obaveštenjima, porukama i podešavanjima privatnosti za... Dalje
TikTok preplavljen lažnim nagradnim igrama u kojima se poklanja kriptovaluta
.jpg)
Nagradne igre u kojima se navodno poklanja kriptovaluta godinama su prisutne na Twitteru i Instagramu. Iako se čini da bi većina ljudi prozrela ovak... Dalje
Meta još jednom potvrdila da će uvesti podrazumevanu E2E enkripciju u Messenger do kraja godine

Meta je ove nedelje još jednom potvrdila da će do kraja godine uvesti podrazumevanu end-to-end enkripciju u Messenger. „Od danas, ćaskanja m... Dalje
Talas hakerskih napada na korisnike LinkedIna

Poslednjih nekoliko meseci primetan je talas napada na korisnike LinkedIna. Da se nešto dešava vidi se i u Google trendovima, gde termini za pretrag... Dalje
Facebook i Instagram optuženi da ignorišu izveštaje o opasnom sadržaju na platformama
.jpg)
Program pouzdanih partnera „je ključni deo naših napora da poboljšamo naše politike i procedure sprovođenja, i proizvode, kako bismo pomogl... Dalje
Pratite nas
Nagrade