Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Društvene mreže, 25.09.2012, 08:21 AM

Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.

Facebook koji se nalazi pod pritiskom da dokaže da je oglašavanje na društvenoj mreži vredno ulaganja, mogao bi se zbog ovakvog prikupljanja podataka naći u još većem problemu nego što je to problem sa sumnjom koju imaju oglašivači u isplatljivost reklamiranja na Facebook-u.

Datalogix je kupio podatke 70 miliona američkih domaćinstava koji su prikupljeni od kartica za odanost klijenata (customer loyalty) i drugih nagradnih programa iz više od 1000 maloprodaja. Upoređivanjem email adresa iz ovih nagradnih programa sa email adresama registrovanim za Facebook naloge, Datalogix može pratiti da li ljudi zaista kupuju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.

Email adrese i drugi identifikacioni podaci su anonimni i razvrstani u dve grupe od kojih jednoj pripadaju oni koji su videli reklame na sajtu Facebook-a a drugoj oni koji nisu videli te reklame. Zadatak Datalogix-a je da izvesti Facebook i oglašivače o tome kakvi kreativni pristupi u oglašavanju i ciljano oglašavanje ubeđuju ljude da na kraju kupe određene proizvode.

Iz Facebook-a kažu da plaćaju Datalogix za upoređivanje podataka. Do sada su dve kompanije analizirale rezultate 45 kampanja i u 70% slučajeva, za svaki dolar koji je oglašivač potrošio na Facebook-u ostvarena je zarada od 3 dolara od povećane prodaje.

Facebook korisnici su automatski uključeni u istraživanje Datalogix-a i ne mogu se izuzeti iz njega direktno sa Facebook naloga već moraju da posete sajt Datalogix-a i tamo to urade.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram će ograničiti objave koje reklamiraju nove metode estetske hirurgije i proizvode za mršavljenje

Instagram će ograničiti objave koje reklamiraju nove metode estetske hirurgije i proizvode za mršavljenje

Instagram će ograničiti korisnicima mlađim od 18 godina da vide postove koji promovišu proizvode za mršavljenje ili metode estetske hirurgije. U... Dalje

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Dobre vesti za korisnike Facebooka, ali loše za oglašivače i izdavače čije se poslovanje oslanja na Facebook oglase. Nakon skandala sa Cambridge ... Dalje

Facebook menja postavke za grupe

Facebook menja postavke za grupe

Facebook je juče najavio da će ažurirati postavke privatnosti za grupe, kako za zatvorene tako i za one javne. Iz Facebooka kažu da je ova promena... Dalje

Facebook plaća stotine ljudi da bi slušali audio snimke korisnika Messengera

Facebook plaća stotine ljudi da bi slušali audio snimke korisnika Messengera

Facebook plaća na stotine ljudi kao saradnike angažovane na poslovima transkripcije audio snimaka korisnika njegovih servisa, rekli su Bloombergu n... Dalje

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook je podneo tužbu protiv dvojice programera Android aplikacija zbog toga što su koristili pametne telefone korisnika za lažne klikove na Fac... Dalje