Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika
Društvene mreže, 25.09.2012, 08:21 AM

Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.
Facebook koji se nalazi pod pritiskom da dokaže da je oglašavanje na društvenoj mreži vredno ulaganja, mogao bi se zbog ovakvog prikupljanja podataka naći u još većem problemu nego što je to problem sa sumnjom koju imaju oglašivači u isplatljivost reklamiranja na Facebook-u.
Datalogix je kupio podatke 70 miliona američkih domaćinstava koji su prikupljeni od kartica za odanost klijenata (customer loyalty) i drugih nagradnih programa iz više od 1000 maloprodaja. Upoređivanjem email adresa iz ovih nagradnih programa sa email adresama registrovanim za Facebook naloge, Datalogix može pratiti da li ljudi zaista kupuju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.
Email adrese i drugi identifikacioni podaci su anonimni i razvrstani u dve grupe od kojih jednoj pripadaju oni koji su videli reklame na sajtu Facebook-a a drugoj oni koji nisu videli te reklame. Zadatak Datalogix-a je da izvesti Facebook i oglašivače o tome kakvi kreativni pristupi u oglašavanju i ciljano oglašavanje ubeđuju ljude da na kraju kupe određene proizvode.
Iz Facebook-a kažu da plaćaju Datalogix za upoređivanje podataka. Do sada su dve kompanije analizirale rezultate 45 kampanja i u 70% slučajeva, za svaki dolar koji je oglašivač potrošio na Facebook-u ostvarena je zarada od 3 dolara od povećane prodaje.
Facebook korisnici su automatski uključeni u istraživanje Datalogix-a i ne mogu se izuzeti iz njega direktno sa Facebook naloga već moraju da posete sajt Datalogix-a i tamo to urade.

Izdvojeno
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

LinkedIn je podneo tužbu protiv softverske firme ProAPIs i njenog izvršnog direktora Rahmate Alama, tvrdeći da kompanija upravlja mrežom sastavlj... Dalje
Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Biti stalno prijavljen na Facebook-u deluje praktično - nema kucanja lozinke, odmah ste „unutra“. Ali, ta pogodnost krije ozbiljne bezbed... Dalje
FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Pratite nas
Nagrade