Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika
Društvene mreže, 25.09.2012, 08:21 AM

Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.
Facebook koji se nalazi pod pritiskom da dokaže da je oglašavanje na društvenoj mreži vredno ulaganja, mogao bi se zbog ovakvog prikupljanja podataka naći u još većem problemu nego što je to problem sa sumnjom koju imaju oglašivači u isplatljivost reklamiranja na Facebook-u.
Datalogix je kupio podatke 70 miliona američkih domaćinstava koji su prikupljeni od kartica za odanost klijenata (customer loyalty) i drugih nagradnih programa iz više od 1000 maloprodaja. Upoređivanjem email adresa iz ovih nagradnih programa sa email adresama registrovanim za Facebook naloge, Datalogix može pratiti da li ljudi zaista kupuju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.
Email adrese i drugi identifikacioni podaci su anonimni i razvrstani u dve grupe od kojih jednoj pripadaju oni koji su videli reklame na sajtu Facebook-a a drugoj oni koji nisu videli te reklame. Zadatak Datalogix-a je da izvesti Facebook i oglašivače o tome kakvi kreativni pristupi u oglašavanju i ciljano oglašavanje ubeđuju ljude da na kraju kupe određene proizvode.
Iz Facebook-a kažu da plaćaju Datalogix za upoređivanje podataka. Do sada su dve kompanije analizirale rezultate 45 kampanja i u 70% slučajeva, za svaki dolar koji je oglašivač potrošio na Facebook-u ostvarena je zarada od 3 dolara od povećane prodaje.
Facebook korisnici su automatski uključeni u istraživanje Datalogix-a i ne mogu se izuzeti iz njega direktno sa Facebook naloga već moraju da posete sajt Datalogix-a i tamo to urade.

Izdvojeno
TikTok podneo tužbu protiv Montane zbog zabrane aplikacije

TikTok je u ponedeljak podneo tužbu američkom Okružnom sudu u Montani tražeći poništenje prve državne zabrane aplikacije u SAD. U tužbi se na... Dalje
EU kaznila Facebook sa 1,3 milijarde evra zbog prenosa podataka korisnika EU u SAD
.jpg)
Regulatorno telo EU, Irska komisija za zaštitu podataka (DPC), kaznilo je Facebookovu matičnu kompaniju Meta sa rekordnih 1,2 milijarde evra zbog pr... Dalje
Guverner Montane potpisao zakon o zabrani TikToka

Guverner Montane Greg Đanforte potpisao je zakon o zabrani TikToka u državi, što je prva zabrana te vrste u Sjedinjenim Državama. Predlog zakona, ... Dalje
Ako gledate tuđe Facebook profile ova bi vas greška mogla odati
.jpg)
Cybernews je potvrdio informaciju sa Twittera da Facebook greškom šalje automatske zahteve za prijateljstvo Facebook profilima koje korisnici poseć... Dalje
TikTok zabranjen i u Austriji

Austrija je poslednja u nizu zemalja u Evropskoj uniji koja je zabranila TikTok na vladinim uređajima zbog zabrinutosti za privatnost. Austrijski min... Dalje
Pratite nas
Nagrade