Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Društvene mreže, 25.09.2012, 08:21 AM

Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.

Facebook koji se nalazi pod pritiskom da dokaže da je oglašavanje na društvenoj mreži vredno ulaganja, mogao bi se zbog ovakvog prikupljanja podataka naći u još većem problemu nego što je to problem sa sumnjom koju imaju oglašivači u isplatljivost reklamiranja na Facebook-u.

Datalogix je kupio podatke 70 miliona američkih domaćinstava koji su prikupljeni od kartica za odanost klijenata (customer loyalty) i drugih nagradnih programa iz više od 1000 maloprodaja. Upoređivanjem email adresa iz ovih nagradnih programa sa email adresama registrovanim za Facebook naloge, Datalogix može pratiti da li ljudi zaista kupuju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.

Email adrese i drugi identifikacioni podaci su anonimni i razvrstani u dve grupe od kojih jednoj pripadaju oni koji su videli reklame na sajtu Facebook-a a drugoj oni koji nisu videli te reklame. Zadatak Datalogix-a je da izvesti Facebook i oglašivače o tome kakvi kreativni pristupi u oglašavanju i ciljano oglašavanje ubeđuju ljude da na kraju kupe određene proizvode.

Iz Facebook-a kažu da plaćaju Datalogix za upoređivanje podataka. Do sada su dve kompanije analizirale rezultate 45 kampanja i u 70% slučajeva, za svaki dolar koji je oglašivač potrošio na Facebook-u ostvarena je zarada od 3 dolara od povećane prodaje.

Facebook korisnici su automatski uključeni u istraživanje Datalogix-a i ne mogu se izuzeti iz njega direktno sa Facebook naloga već moraju da posete sajt Datalogix-a i tamo to urade.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje

Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke

Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke

Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje