Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Društvene mreže, 25.09.2012, 08:21 AM

Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.

Facebook koji se nalazi pod pritiskom da dokaže da je oglašavanje na društvenoj mreži vredno ulaganja, mogao bi se zbog ovakvog prikupljanja podataka naći u još većem problemu nego što je to problem sa sumnjom koju imaju oglašivači u isplatljivost reklamiranja na Facebook-u.

Datalogix je kupio podatke 70 miliona američkih domaćinstava koji su prikupljeni od kartica za odanost klijenata (customer loyalty) i drugih nagradnih programa iz više od 1000 maloprodaja. Upoređivanjem email adresa iz ovih nagradnih programa sa email adresama registrovanim za Facebook naloge, Datalogix može pratiti da li ljudi zaista kupuju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u.

Email adrese i drugi identifikacioni podaci su anonimni i razvrstani u dve grupe od kojih jednoj pripadaju oni koji su videli reklame na sajtu Facebook-a a drugoj oni koji nisu videli te reklame. Zadatak Datalogix-a je da izvesti Facebook i oglašivače o tome kakvi kreativni pristupi u oglašavanju i ciljano oglašavanje ubeđuju ljude da na kraju kupe određene proizvode.

Iz Facebook-a kažu da plaćaju Datalogix za upoređivanje podataka. Do sada su dve kompanije analizirale rezultate 45 kampanja i u 70% slučajeva, za svaki dolar koji je oglašivač potrošio na Facebook-u ostvarena je zarada od 3 dolara od povećane prodaje.

Facebook korisnici su automatski uključeni u istraživanje Datalogix-a i ne mogu se izuzeti iz njega direktno sa Facebook naloga već moraju da posete sajt Datalogix-a i tamo to urade.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram ima ozbiljan sigurnosni propust, napadači mogu da hakuju bilo koji Instagram nalog za samo 10 minuta

Instagram ima ozbiljan sigurnosni propust, napadači mogu da hakuju bilo koji Instagram nalog za samo 10 minuta

Instagram je ispravio sigurnosni propust koji je mogao omogućiti hakerima da kompromituju bilo koji Instagram nalog bez ikakve pomoći korisnika. De... Dalje

Facebook kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog narušavanja privatnosti korisnika

Facebook kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog narušavanja privatnosti korisnika

Nakon višemesečnih pregovora, Federalna trgovinska komisija Sjedinjenih Američkih Država (FTC) odobrila je nagodbu prema kojoj će kompanija Faceb... Dalje

Suosnivač Applea Stiv Voznijak: Nađite način da napustite Facebook

Suosnivač Applea Stiv Voznijak: Nađite način da napustite Facebook

Suosnivač Applea Stiv Voznijak kaže da bi ljudi trebalo da odu sa Facebooka ako cene svoju privatnost. Kompanija ugrožava privatnost ljudi i jedini... Dalje

Sud presudio: Tramp ne može da blokira ljude na Twitteru

Sud presudio: Tramp ne može da blokira ljude na Twitteru

Donald Tramp ne može blokirati ljude na Twitteru, presudio je američki apelacioni sud. Američki predsednik ne može kršiti prava koje građanima g... Dalje

Instagram testira alate koji treba da pomognu žrtvama nasilja na platformi

Instagram testira alate koji treba da pomognu žrtvama nasilja na platformi

Instagram veruje da bi novi alat za borbu protiv zlostavljanja na internetu, koji podstiče korisnike da zastanu i razmisle o onome što govore, pomog... Dalje