Šta morate znati da biste izbegli Instagram prevare

Društvene mreže, 31.03.2021, 09:00 AM

Šta morate znati da biste izbegli Instagram prevare

Instagram je postao značajni deo života mnogih ljudi koji ga svakodnevno koriste za komunikaciju sa prijateljima i porodicom. Popularnost platforme iskoristile su i mnoge kompanije i pojedinci koji na ovoj društvenoj mreži reklamiraju svoje proizvode i usluge.

Među više od milijardu aktivnih korisnika svakog meseca je i mnogo prevaranata i sajber kriminalaca.

Evo nekoliko njihovih taktika koje najčešće koriste protiv korisnika Instagrama:

Fišing napadi

Platforme društvenih mreža, poput Instagrama, često privlače sajber kriminalce koji žele da preuzmu naloge korisnika i ukradu njihove lične podatke. Oni mogu kontaktirati žrtve putem e-maila ili čak preko poruka na Instagramu da bi ih prevarili da im daju podatke za prijavljivanje na lažnim stranicama za prijavljivanje. Klikom na linkove koje šalju prevaranti ne samo da rizikujete svoje podatke za prijavljivanje (koje mnogi koriste i za prijavljivanje na druge naloge), već rizikujete i da zarazite uređaj malverom koji šifruje podatke ili krade finansijske podatke.

Lažni pokloni

Uticajni korisnici Instagrama, takozvani influenceri, vrlo često organizuju sponzorisane nagradne igre, ali nekada su nagradne igre samo kamuflaža za prevaru. Prevaranti se često predstavljaju kao influenceri ili kompanije koje vas obaveštavaju žrtve da su osvojile nagradu. Prevaranti od dobitnika traže da plate naknadu za isporuku ili daju lične podatke.

Lažni brendovi

Opšte je poznato da se internet prepun lažnih proizvoda, od luksuzne odeće i modnih dodataka do pametnih uređaja. Oni koji pokušavaju da poture kopije često kupuju lajkove i pratioce na Instagramu kako bi im profil izgledao uverljivo dovoljno da privuče korisnike Instagrama ekskluzivnim ili ograničenim ponudama za navodno vrhunsku robu. Nažalost, žrtve na kraju potroše mnogo novca na kopije proizvoda koje samo na Instagram fotografijama izgledaju dobro.

Ljubavne prevare

Kakve su šanse da ljubav svog života sretnete na Instagramu? Iskreno, nikakve.

Prevaranti često ulažu značajno vreme i trud pre nego što otkriju svoju pravu nameru. Trudiće se da steknu poverenje potencijalne žrtve, koja im može otkriti osetljive informacije o sebi. Kada dođe pravi trenutak, prevaranti će ga iskoristiti i zatražiti od žrtve da im uplati novac koji im je hitno potreban iz ovog ili onog izmišljenog razloga. Sve dok žrtva sarađuje, sve će biti u redu. Ako postane sumnjičava ili insistira na susretu licem u lice, prevaranti mogu početi da je maltretiraju ili prete da će otkriti njene tajne. Na kraju posle takve “Instagram ljubavi” ostaje slomljeno srce i prazan račun u banci.

Kako da se odbranite od prevaranata na Instagramu?

Ne preterujte kada delite svoje fotografije i video snimke.

Koristite jedinstvenu i složenu lozinku za prijavljivanje na nalog i omogućite dvofaktornu autentifikaciju.

Budite oprezni prema nepoznatima koji vas kontaktiraju putem direktne poruke i ne otvarajte linkove koje vam šalju.

Držite se pravila da ako je nešto previše dobro malo je verovatno da je istinito.

Podesite svoj nalog kao privatni. Ako koristite Instagram da biste održavali kontakt sa prijateljima i porodicom, nema potrebe da svoj nalog ostavljate svima vidljivim. Privatni nalog znači da samo vaši pratioci mogu da vide fotografije i video snimke koje objavite.

Redovno proveravajte listu pratilaca na Instagramu. Na taj način možete ukloniti sve neželjene ili nepoznate ljude koji vas prate.

Instalirajte bezbednosno rešenje sa zaštitom od krađe identiteta i zaštitom od prevara koje će blokirati sumnjive veb sajtove i upozoriti vas na pokušaje prevare.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje