Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u

Društvene mreže, 21.06.2012, 10:28 AM

Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u

Svaki korisnik Facebook-a je bar jednom tokom boravka u ovom virtuelnom megalopolisu video nešto sa čime se ne slaže ili čemu se protivi, bilo da je reč o ličnim uvredama, sajber zlostavljanju, seksu, drogama, prevarama, spamu ili samo o drugačijem mišljenju u nečijem komentaru. Iako pored svake objave na Facebook-u postoji dugme “Report” (“Prijavi”) verovatno se retko odlučujemo na klik.

Da li ste se nekada zapitali šta se dešava kada prijavite sadržaj za koji verujete da treba da bude uklonjen sa društvene mreže?

Facebook je objavio infografiku koja otkriva šta se ustvari dešava onda kada korisnik klikne na “Report” dugme.

Društvena mreža zapošljava stotine moderatora koji rade u četiiri tima i čiji je zadatak ocena sadržaja na osnovu uspostavljenih standarda zajednice. Svaki Facebook-ov tim zadužen je za procenu određenog sadržaja za koji ne bi trebalo da bude mesta na društvenoj mreži. Tako postoji tim za nasilničko i štetno ponašanje, tim koji analizira sadržaj prijavljen kao govor mržnje, tim za procesuiranje prijava o zloupotrebama bilo da je reč o prevarama, spamu ili seksualno eksplicitnom sadržaju, kao i tim koji se posebno bavi hakerima i spornim nalozima.

Tim zadužen za rešavanje problema sa nasilničkim i štetnim ponašanjem ovlašćen je i da kredibilne pretnje nasiljem prijavi nadležnim policijskim organima.

Ukoliko je “presuda” nekog od timova po prijavi korisnika pozitivna tako da je procenjeno da prijavljeni sadržaj krši politiku društvene mreže ili Izjavu o pravima i odgovornostima, sporni sadržaj se uklanja a korisnik koji ga je objavio biva upozoren. Osim te mogućnosti, moderatori mogu onemogućiti korisnika koji je prijavljen da objavljuje određene vrste sadržaja, da ga udalje sa mreže gašenjem naloga ili, kao što smo već napomenuli, da ga prijave institucijama nadležnim za sprovođenje zakona.

Na kraju treba da naglasiti da Facebook ima i posebne timove koji se bave žalbama korisnika za slučaj kada korisnik veruje da je procena tima Facebook-a po prijavi bila pogrešna.

Infografika pokazuje i kako Facebook koristi “Social reporting”, alat koji omogućava korisnicima da prijave sporni sadržaj ne samo Facebook-u već i svojim prijateljima za koje veruju da im mogu pomoći u razrešenju konflikta.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter pokušava da pronađe osobe odgovorne za curenje izvornog koda platforme, a prema dokumentaciji u koju je Rojters imao uvid, „različite... Dalje

Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Američki zakonodavci kritikovali su izvršnog direktora TikToka zbog mogućeg uticaja kineske vlade na platformu i izneli optužbe da aplikacija nano... Dalje

TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje

Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje

TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje