Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u

Društvene mreže, 21.06.2012, 10:28 AM

Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u

Svaki korisnik Facebook-a je bar jednom tokom boravka u ovom virtuelnom megalopolisu video nešto sa čime se ne slaže ili čemu se protivi, bilo da je reč o ličnim uvredama, sajber zlostavljanju, seksu, drogama, prevarama, spamu ili samo o drugačijem mišljenju u nečijem komentaru. Iako pored svake objave na Facebook-u postoji dugme “Report” (“Prijavi”) verovatno se retko odlučujemo na klik.

Da li ste se nekada zapitali šta se dešava kada prijavite sadržaj za koji verujete da treba da bude uklonjen sa društvene mreže?

Facebook je objavio infografiku koja otkriva šta se ustvari dešava onda kada korisnik klikne na “Report” dugme.

Društvena mreža zapošljava stotine moderatora koji rade u četiiri tima i čiji je zadatak ocena sadržaja na osnovu uspostavljenih standarda zajednice. Svaki Facebook-ov tim zadužen je za procenu određenog sadržaja za koji ne bi trebalo da bude mesta na društvenoj mreži. Tako postoji tim za nasilničko i štetno ponašanje, tim koji analizira sadržaj prijavljen kao govor mržnje, tim za procesuiranje prijava o zloupotrebama bilo da je reč o prevarama, spamu ili seksualno eksplicitnom sadržaju, kao i tim koji se posebno bavi hakerima i spornim nalozima.

Tim zadužen za rešavanje problema sa nasilničkim i štetnim ponašanjem ovlašćen je i da kredibilne pretnje nasiljem prijavi nadležnim policijskim organima.

Ukoliko je “presuda” nekog od timova po prijavi korisnika pozitivna tako da je procenjeno da prijavljeni sadržaj krši politiku društvene mreže ili Izjavu o pravima i odgovornostima, sporni sadržaj se uklanja a korisnik koji ga je objavio biva upozoren. Osim te mogućnosti, moderatori mogu onemogućiti korisnika koji je prijavljen da objavljuje određene vrste sadržaja, da ga udalje sa mreže gašenjem naloga ili, kao što smo već napomenuli, da ga prijave institucijama nadležnim za sprovođenje zakona.

Na kraju treba da naglasiti da Facebook ima i posebne timove koji se bave žalbama korisnika za slučaj kada korisnik veruje da je procena tima Facebook-a po prijavi bila pogrešna.

Infografika pokazuje i kako Facebook koristi “Social reporting”, alat koji omogućava korisnicima da prijave sporni sadržaj ne samo Facebook-u već i svojim prijateljima za koje veruju da im mogu pomoći u razrešenju konflikta.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje