Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u
Društvene mreže, 21.06.2012, 10:28 AM

Svaki korisnik Facebook-a je bar jednom tokom boravka u ovom virtuelnom megalopolisu video nešto sa čime se ne slaže ili čemu se protivi, bilo da je reč o ličnim uvredama, sajber zlostavljanju, seksu, drogama, prevarama, spamu ili samo o drugačijem mišljenju u nečijem komentaru. Iako pored svake objave na Facebook-u postoji dugme “Report” (“Prijavi”) verovatno se retko odlučujemo na klik.
Da li ste se nekada zapitali šta se dešava kada prijavite sadržaj za koji verujete da treba da bude uklonjen sa društvene mreže?
Facebook je objavio infografiku koja otkriva šta se ustvari dešava onda kada korisnik klikne na “Report” dugme.
Društvena mreža zapošljava stotine moderatora koji rade u četiiri tima i čiji je zadatak ocena sadržaja na osnovu uspostavljenih standarda zajednice. Svaki Facebook-ov tim zadužen je za procenu određenog sadržaja za koji ne bi trebalo da bude mesta na društvenoj mreži. Tako postoji tim za nasilničko i štetno ponašanje, tim koji analizira sadržaj prijavljen kao govor mržnje, tim za procesuiranje prijava o zloupotrebama bilo da je reč o prevarama, spamu ili seksualno eksplicitnom sadržaju, kao i tim koji se posebno bavi hakerima i spornim nalozima.
Tim zadužen za rešavanje problema sa nasilničkim i štetnim ponašanjem ovlašćen je i da kredibilne pretnje nasiljem prijavi nadležnim policijskim organima.
Ukoliko je “presuda” nekog od timova po prijavi korisnika pozitivna tako da je procenjeno da prijavljeni sadržaj krši politiku društvene mreže ili Izjavu o pravima i odgovornostima, sporni sadržaj se uklanja a korisnik koji ga je objavio biva upozoren. Osim te mogućnosti, moderatori mogu onemogućiti korisnika koji je prijavljen da objavljuje određene vrste sadržaja, da ga udalje sa mreže gašenjem naloga ili, kao što smo već napomenuli, da ga prijave institucijama nadležnim za sprovođenje zakona.
Na kraju treba da naglasiti da Facebook ima i posebne timove koji se bave žalbama korisnika za slučaj kada korisnik veruje da je procena tima Facebook-a po prijavi bila pogrešna.
Infografika pokazuje i kako Facebook koristi “Social reporting”, alat koji omogućava korisnicima da prijave sporni sadržaj ne samo Facebook-u već i svojim prijateljima za koje veruju da im mogu pomoći u razrešenju konflikta.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade