Symantec savetuje korisnicima: Promenite lozinke Facebook naloga

Društvene mreže, 11.05.2011, 11:46 AM

Symantec savetuje korisnicima: Promenite lozinke Facebook naloga

Američki proizvođač antivirusnog softvera, kompanija Symantec, objavila je svoje otkriće da je Facebook nenamerno ostavio otvorena vrata internet oglašivačima za pristup profilima, slikama, chat-ovima i drugim poverljivim podacima korisnika društvene mreže.

Iz kompanije Facebook su za agenciju AFP izjavili da nema dokaza da je bilo ko iskoristio tu mogućnost i zloupotrebio podatke nekog od preko 500 miliona korisnika ove društvene mreže.

Symantec je otkrio da su neke Facebook aplikacije praktično nenamerno prosleđivale privatne podatke korisnika trećim stranama, koje su mogle da pristupaju profilima korisnika, čitaju poruke, postavljaju objave na zidovima profila i rade sve ono što im omogućavaju korisnička prava.

Facebook aplikacije su programi koji su integrisani u platformu ove društvene mreže. Svakodnevno se, prema podacima kompanije Symantec, instalira 20 miliona Facebook aplikacija, kao što su igrice, kvizovi i druge.

Iako nema dokaza da je bilo ko zloupotrebio ovaj nenameran propust, možda i zbog toga što treća strana nije ni bila svesna ove mogućnosti, Facebook je ipak preduzeo određene korake izlazeći u susret upozorenju koje je došlo iz Symantec-a.

Symantec procenjuje da je tokom godina približno 100000 aplikacija moglo da ima ovakav pristup korisničkim profilima.

Bez obzira na to što u Facebook-u kažu da je propust ispravljen, iz Symantec-a upozoravaju da se podaci koji služe kao rezervi ključ za pristup korisničkim profilima možda još uvek nalaze na kompjuterima trećih strana. Zato je njihova preporuka korisnicima da promene lozinke za pristup svojim Facebook nalozima, što je u neku ruku ekvivalentno “promeni brave” na Facebook profilu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje