Talas hakerskih napada na korisnike LinkedIna

Društvene mreže, 17.08.2023, 10:00 AM

Talas hakerskih napada na korisnike LinkedIna

Poslednjih nekoliko meseci primetan je talas napada na korisnike LinkedIna. Da se nešto dešava vidi se i u Google trendovima, gde termini za pretragu o hakovanju ili vraćanju LinkedIn naloga beleže porast od 5000%.

Istraživački tim Cyberinta upozorio je na dramatičan porast napada na korisnike LinkedIna koji su rezultirali ili gubitkom pristupa nalogu ili zaključavanjem naloga iz bezbednosnih razloga.

Mnogi korisnici LinkedIna su se žalili da su im nalozi hakovani, a neki su čak bili ucenjeni da plate da bi povratili kontrolu nad svojim nalozima. Hakeri su im pretili trajnim brisanjem naloga ukoliko ne plate relativno malu otkupninu. U nekim slučajevima, hakeri su obrisali naloge ne tražeći ništa.

Korisnici koji su zaštitili svoje naloge jakim lozinkama i/ili dvofaktorskom autentifikacijom, žalili su se na probleme sa privremenim zaključavanjem naloga jer su ponovljeni pokušaji preuzimanja naloga od strane hakera aktivirali LinkedInov mehanizam zaštite naloga. Od njih je traženo da potvrde vlasništvo nad nalogom pružanjem dodatnih informacija, kao i da promene svoje lozinke pre nego što im bude dozvoljeno da se ponovo prijave.

Kako primećuje Cyberint, čini se da napadači koriste procurele akreditive ili tzv. napade grubom silom u pokušaju da preuzmu kontrolu nad velikim brojem LinkedIn naloga.

Kada preuzmu naloge, napadači brzo zamenjuju povezanu e-mail adresu korisnika sa e-mail adresom „rambler.ru“. Zatim menjaju lozinku naloga, i tako onemogućavaju vlasnika naloga da mu pristupi. Mnoge žrtve su prijavile da su hakeri aktivirali opciju dvofaktorske autentifikacije nakon hakovanja naloga, što dodatno otežava pokušaje vraćanja naloga.

LinkedIn nalozi mogu biti dragoceni sajber-kriminalcima jer mogu da posluže za razne vrste prevara.

Ali ono što ceo problem sa hakovanim i zaključanim nalozima dodatno komplikuje je podrška LinkedIna. Nema zvaničnog saopštenja kompanije, a vreme odgovora na pritužbe korisnika se značajno produžilo ako je odgovora uopšte i bilo. Brojni korisnici na Redditu, Twitteru i raznim forumima se žale da im LinkedInova podrška nije bila od pomoći, a mnogi su besni zbog toga što nisu ni dobili odgovor.

Ako imate nalog na LinkedInu, pravi je trenutak za promenu lozinke koja treba da bude jaka i dugačka. Obavezno aktivirajte dvofaktorsku autentifikaciju ako to niste uradili do sada.

Foto: Bastian Riccardi /Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje