Talas hakerskih napada na korisnike LinkedIna
Društvene mreže, 17.08.2023, 10:00 AM
Poslednjih nekoliko meseci primetan je talas napada na korisnike LinkedIna. Da se nešto dešava vidi se i u Google trendovima, gde termini za pretragu o hakovanju ili vraćanju LinkedIn naloga beleže porast od 5000%.
Istraživački tim Cyberinta upozorio je na dramatičan porast napada na korisnike LinkedIna koji su rezultirali ili gubitkom pristupa nalogu ili zaključavanjem naloga iz bezbednosnih razloga.
Mnogi korisnici LinkedIna su se žalili da su im nalozi hakovani, a neki su čak bili ucenjeni da plate da bi povratili kontrolu nad svojim nalozima. Hakeri su im pretili trajnim brisanjem naloga ukoliko ne plate relativno malu otkupninu. U nekim slučajevima, hakeri su obrisali naloge ne tražeći ništa.
Korisnici koji su zaštitili svoje naloge jakim lozinkama i/ili dvofaktorskom autentifikacijom, žalili su se na probleme sa privremenim zaključavanjem naloga jer su ponovljeni pokušaji preuzimanja naloga od strane hakera aktivirali LinkedInov mehanizam zaštite naloga. Od njih je traženo da potvrde vlasništvo nad nalogom pružanjem dodatnih informacija, kao i da promene svoje lozinke pre nego što im bude dozvoljeno da se ponovo prijave.
Kako primećuje Cyberint, čini se da napadači koriste procurele akreditive ili tzv. napade grubom silom u pokušaju da preuzmu kontrolu nad velikim brojem LinkedIn naloga.
Kada preuzmu naloge, napadači brzo zamenjuju povezanu e-mail adresu korisnika sa e-mail adresom „rambler.ru“. Zatim menjaju lozinku naloga, i tako onemogućavaju vlasnika naloga da mu pristupi. Mnoge žrtve su prijavile da su hakeri aktivirali opciju dvofaktorske autentifikacije nakon hakovanja naloga, što dodatno otežava pokušaje vraćanja naloga.
LinkedIn nalozi mogu biti dragoceni sajber-kriminalcima jer mogu da posluže za razne vrste prevara.
Ali ono što ceo problem sa hakovanim i zaključanim nalozima dodatno komplikuje je podrška LinkedIna. Nema zvaničnog saopštenja kompanije, a vreme odgovora na pritužbe korisnika se značajno produžilo ako je odgovora uopšte i bilo. Brojni korisnici na Redditu, Twitteru i raznim forumima se žale da im LinkedInova podrška nije bila od pomoći, a mnogi su besni zbog toga što nisu ni dobili odgovor.
Ako imate nalog na LinkedInu, pravi je trenutak za promenu lozinke koja treba da bude jaka i dugačka. Obavezno aktivirajte dvofaktorsku autentifikaciju ako to niste uradili do sada.
Foto: Bastian Riccardi /Pexels
Izdvojeno
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





