Talas hakerskih napada na korisnike LinkedIna
Društvene mreže, 17.08.2023, 10:00 AM

Poslednjih nekoliko meseci primetan je talas napada na korisnike LinkedIna. Da se nešto dešava vidi se i u Google trendovima, gde termini za pretragu o hakovanju ili vraćanju LinkedIn naloga beleže porast od 5000%.
Istraživački tim Cyberinta upozorio je na dramatičan porast napada na korisnike LinkedIna koji su rezultirali ili gubitkom pristupa nalogu ili zaključavanjem naloga iz bezbednosnih razloga.
Mnogi korisnici LinkedIna su se žalili da su im nalozi hakovani, a neki su čak bili ucenjeni da plate da bi povratili kontrolu nad svojim nalozima. Hakeri su im pretili trajnim brisanjem naloga ukoliko ne plate relativno malu otkupninu. U nekim slučajevima, hakeri su obrisali naloge ne tražeći ništa.
Korisnici koji su zaštitili svoje naloge jakim lozinkama i/ili dvofaktorskom autentifikacijom, žalili su se na probleme sa privremenim zaključavanjem naloga jer su ponovljeni pokušaji preuzimanja naloga od strane hakera aktivirali LinkedInov mehanizam zaštite naloga. Od njih je traženo da potvrde vlasništvo nad nalogom pružanjem dodatnih informacija, kao i da promene svoje lozinke pre nego što im bude dozvoljeno da se ponovo prijave.
Kako primećuje Cyberint, čini se da napadači koriste procurele akreditive ili tzv. napade grubom silom u pokušaju da preuzmu kontrolu nad velikim brojem LinkedIn naloga.
Kada preuzmu naloge, napadači brzo zamenjuju povezanu e-mail adresu korisnika sa e-mail adresom „rambler.ru“. Zatim menjaju lozinku naloga, i tako onemogućavaju vlasnika naloga da mu pristupi. Mnoge žrtve su prijavile da su hakeri aktivirali opciju dvofaktorske autentifikacije nakon hakovanja naloga, što dodatno otežava pokušaje vraćanja naloga.
LinkedIn nalozi mogu biti dragoceni sajber-kriminalcima jer mogu da posluže za razne vrste prevara.
Ali ono što ceo problem sa hakovanim i zaključanim nalozima dodatno komplikuje je podrška LinkedIna. Nema zvaničnog saopštenja kompanije, a vreme odgovora na pritužbe korisnika se značajno produžilo ako je odgovora uopšte i bilo. Brojni korisnici na Redditu, Twitteru i raznim forumima se žale da im LinkedInova podrška nije bila od pomoći, a mnogi su besni zbog toga što nisu ni dobili odgovor.
Ako imate nalog na LinkedInu, pravi je trenutak za promenu lozinke koja treba da bude jaka i dugačka. Obavezno aktivirajte dvofaktorsku autentifikaciju ako to niste uradili do sada.
Foto: Bastian Riccardi /Pexels

Izdvojeno
Meta uklonila 10 miliona spam profila sa Facebook-a
.jpg)
Za sve koji zarađuju tako što preuzimaju tuđe objave i predstavljaju ih kao svoje, Meta ima jasnu poruku: tome je došao kraj. Boreći se protiv sp... Dalje
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
Pratite nas
Nagrade