Twitter se izvinio korisnicima zato što je njihove brojeve telefona koristio za reklame

Društvene mreže, 09.10.2019, 10:00 AM

Twitter se izvinio korisnicima zato što je njihove brojeve telefona koristio za reklame

Twitter je saopštio da su brojevi telefona i email adrese nekih korisnika, koji su korišćeni za zaštitu naloga, kao što je dvofaktorna autentifikacija, možda slučajno korišćeni za ciljane reklame.

Twitter ne zna tačan broj ljudi čiji su podaci korišćeni na ovaj način.

"Lični podaci nikada nisu eksterno deljeni sa našim partnerima ili bilo kim drugim", rekli su iz Twittera. „Od 17. septembra bavili smo se problemom zbog koga se to dogodilo i više ne koristimo telefonske brojeve ili email adrese prikupljene zbog bezbednosti ili u sigurnosne svrhe za reklamiranje.“

Twitterova Prilagođena publika je usluga osmišljena tako da omogućava oglašivačima iz celog sveta da šalju ciljane oglase kupcima koje imaju na svojim marketing listama na osnovu podataka kao što su telefonski brojevi i email adrese.

Ovaj sistem partnerskog oglašavanja, sa druge strane, omogućava oglašivačima da ciljaju korisnike sa lista koje pružaju partneri. Iz Twittera su objasnili da kada bi oglašivač poslao svoju marketing listu, oni su tu listu upoređivali sa ljudima na Twitteru na osnovu njihovih brojeva telefona i email adresa koje su korisnici davali Twitteru zbog zaštite naloga.

"To je bila greška", rekli su iz Twittera. “Veoma nam je žao što se ovo dogodilo i preduzimamo korake kako bismo bili sigurni da nećemo napraviti ponovo ovakvu grešku."

Korisnici koji žele da zatraže više informacija o ovom incidentu mogu se obratiti Twitterovoj Kancelariji za zaštitu podataka putem ovog obrasca.

Nešto slično se dogodilo prošle godine, kada je Facebook napravio kompleksne reklamne profile za sve svoje korisnike koji sadrže sve, od njihovih brojeva telefona za dvofaktornu autentifikaciju do informacija prikupljenih sa profila njihovih prijatelja.

Kasnije je Facebook koristio telefonske brojeve svojih korisnika koji su dodati za dvofaktornu autentifikaciju za potrebe ciljanog oglašavanja oglašivača koji koriste Facebookovu platformu za isporučivanje ciljanih oglasa.

Portparol Facebooka rekao je tada da je kompanija koristila "informacije koje korisnici pružaju da bi ponudila bolje, personalizovanije iskustvo na Facebooku, uključujući i oglase", i da su oni otvoreni u pogledu toga koje informacije prikupljaju, uključujući i kontakt podatke koje ljudi dodaju u svoje naloge, te da korisnici mogu da upravljaju ovim podacima i da ih obrišu u bilo kom trenutku.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook kažnjen sa 6 miliona dolara zbog deljenja podataka korisnika bez njihovog pristanka

Facebook kažnjen sa 6 miliona dolara zbog deljenja podataka korisnika bez njihovog pristanka

Facebook je u Južnoj Koreji kažnjen sa 6,7 milijardi vona, odnosno oko 6 miliona dolara, zbog deljenja podataka korisnika bez njihovog pristanka. Ju... Dalje

Nezaštićena baza podataka otkrila 100000 hakovanih Facebook naloga i globalnu prevaru na društvenoj mreži

Nezaštićena baza podataka otkrila 100000 hakovanih Facebook naloga i globalnu prevaru na društvenoj mreži

Sajber kriminalci ostavili su nezaštićenom bazu podataka ElasticSearch koja je otkrila globalno masovno hakovanje Facebook naloga koji su korišćen... Dalje

Lažni Twitter nalog Ilona Maska organizovao kripto-prevaru

Lažni Twitter nalog Ilona Maska organizovao kripto-prevaru

Verifikovani lažni nalog „Elon Musk“ primećen je ove nedelje među onima koji su odgovarali na tvitove Donalda Trampa. U odgovoru na tvi... Dalje

Haker pogodio lozinku Trampovog Twitter naloga, Twitter i Bela kuća ga demantuju

Haker pogodio lozinku Trampovog Twitter naloga, Twitter i Bela kuća ga demantuju

Holandski istraživač Viktor Gevers otkrio je da je uspeo da se prijavi na Twitter nalog predsednika Sjedinjenih Država Donalda Trampa nakon što je... Dalje

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali... Dalje