Zašto Facebook traži od banaka podatke o vašim računima i plaćanjima

Društvene mreže, 07.08.2018, 11:30 AM

Zašto Facebook traži od banaka podatke o vašim računima i plaćanjima

Facebook želi vaše finansijske podatke. Kompanija je tražila od velikih američkih banaka da podele detaljne informacije o računima svojih klijenta, koje su gigantu društvenih medija potrebne da bi korisnicima ponudio nove usluge.

Facebook želi da postane platforma na kojoj ljudi kupuju i prodaju robu i usluge, pored povezivanja sa prijateljima. Kompanija je tokom prošle godine tražila od JPMorgan Chase, Wells Fargo, Citigroup Inc. i U.S. Bancorp da razgovaraju o mogućoj saradnji i pružanju bankarskih usluga preko Facebook Messengera, rekli su Wall Street Journalu ljudi koji su upoznati sa ovim planovima.

To bi omogućilo korisnicima proveru stanja na računima, kao i dobijanje korisnih informacija preko Messengera, kao što su upozorenja o mogućim prevarama.

Međutim, privatnost podataka je bila kamen spoticanja u razgovorima banaka sa Facebookom, s obzirom da su se oni desili u trenutku kada se Facebook suočava sa nekoliko istraga o svojim vezama sa političkom analitičkom firmom Cambridge Analytica, koja je pristupila podacima čak 87 miliona korisnika Facebooka bez njihovog pristanka.

Zbog toga se jedna velika američka banka povukla iz razgovora.

Facebook je bankama rekao da bi informacije o korisnicima mogle da se koriste za pružanje usluga koje bi mogle da privuku korisnike da provode više vremena na Messengeru.

Facebook je izjavio da neće koristiti podatke banaka za ciljano oglašavanje, niti će ih deliti sa trećim stranama.

"Ne koristimo podatke o kupovini od banaka ili kompanija za kreditne kartice za oglase", rekla je portparolka Elizabet Dajen. "Takođe nemamo posebne odnose, partnerstva ili ugovore sa bankama ili kompanijama za kreditne kartice o korišćenju podataka o kupovini njihovih korisnika za oglase."

Banke se suočavaju sa pritiskom da izgrade odnose sa velikim online platformama, koje imaju milijarde korisnika i sve veći udeo u trgovini.

Ipak, one su neodlučne kada je u pitanju davanje previše kontrole platformama kao što je Facebook. One više vole da zadrže kupce na vlastitim web sajtovima i aplikacijama.

Facebook je predložio bankama ga snabdevaju informacijama o tome gde njihovi korisnici kupuju sa svojim debitnim i kreditnim karticama van kupovine koju obavljaju preko Facebook Messengera.

Google i Amazon takođe su tražili od banaka da dele podatke sa njima, kako bi pružili osnovne bankarske usluge u aplikacijama kao što su Google Assistant i Alexa.

"Kao i mnoge internet kompanije, rutinski razgovaramo sa finansijskim institucijama o tome kako možemo poboljšati iskustva ljudi u trgovini, kao što je omogućavanje bolje usluga za kupce", rekla je portparolka Facebooka. "Bitan deo ovih napora je držanje informacija ljudi bezbednim i sigurnim."

Facebook je zauzeo čvršći javni stav o privatnosti posle skandala sa Cambridge Analyticom. Tim za zaštitu Facebooka najavio je nove funkcije kao što su "čišćenje istorije", što bi korisnicima omogućilo da spreče servis da prikuplja njihove podatke o pretraživanju van Facebooka. Takođe je najavljeno da će se kompanija truditi da upozorava korisnike na postavke privatnosti.

Rukovodioci banaka su zabrinuti zbog obima informacija koje se traže. Portparolka JPMorgana je rekla da su oni rekli ne deljenju podataka o transakcijama sa ovakvim platformama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala

Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a

Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje

Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke

Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke

Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje