Zašto lažni Instagram foloveri i lajkovi vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica
Društvene mreže, 20.08.2013, 08:24 AM

Ako vas upozorenja o takozvanim “bankarskim” malverima nisu do sada preterano brinula zato što recimo ne koristite usluge banaka na internetu, pa su podaci o vašoj kreditnoj kartici ali i ostale informacije koje su u vezi vaših finansija na sigurnom, vest da je jedan takav malver proširio svoju delatnost i sada napada korisnike Instagrama, bi mogla da vam privuče pažnju.
Vest objavljena prošle nedelje da je ozloglašeni “bankarski” Trojanac Zeus umešan u trgovinu “lajkovima”, govori o tome koliko su društvene mreže veliki biznis u kome i kriminalci pokušavaju da pronađu svoje mesto i zarade.
Ono što iznenađuje je podatak da lajkovi i foloveri na Instagramu na crnom tržištu vrede više od brojeva kreditnih kartica. Tako na primer, za 1000 Instagram lajkova moraćete da izdvojite 30 dolara i još dodatnih 15 dolara za 1000 folovera na Instagramu. Poređenja radi, 1000 brojeva kreditnih kartica mogu se kupiti po ceni od 6 dolara, što je znak da su banke sve bolje u otkrivanju prevara.
Motiv za kupovinu lajkova i folovera je uglavnom popularnost a ako je reč o kompaniji, više lajkova i folovera će doprineti tome da kompanija na internetu izgleda kao pouzdan i važan biznis. Malo je verovatno da je kupovina lajkova i folovera nešto čime bi se poslužile veće kompanije, ali za manje poznate firme to bi mogao biti način da poboljšaju svoju reputaciju.
Možda izgleda čudno podatak da lažni nalozi društvenih mreža vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica, ali marketing stručnjaci kažu da ima onih koji su spremni da potroše dosta novca da bi izazvali senzaciju na internetu, bilo da su razlog za to oni sami ili da je reč o poslovnim motivima, kao što je na primer stvaranje utiska da je neki novi proizvod veoma popularan.
Facebook koji trenutno ima 1,2 miliona korisnika, kupio je prošle godine Instagram za milijardu dolara. U kompaniji kažu da su trenutno u procesu ojačavanja bezbednosti Instagrama, koji ima 130 miliona aktivnih korisnika, i da će popularni servis za deljenje fotografija imati iste sigurnosne mehanizme koje koristi i Facebook. Iz Facebook-a ohrabruju korisnike da prijavljuju sumnjive aktivnosti kako bi se ograničio spam na servisu i onemogućilo stvaranje novih naloga nedozvoljenim ili automatizovanim sredstvima.
Modifikovana verzija malvera Zeus kontroliše zaražene računare pomoću centralnog servera, primoravajući ih da lajkuju objave određenih korisnika. Osim toga, malver može dobiti i druge zadatke i preuzimati druge malvere.
Od kada se prvi put pojavio, pre više od pet godina, Zeus je zarazio stotine miliona računara. Sada su na meti tog malvera koji se nalazi na milionima računara i korisnici društvenih mreža, a ne samo korisnici e-bankinga.
Savetnik za marketing Vil Mičel rekao je Rojtersu da on ponekad savetuje klijente da kupe lažni saobraćaj na društvenim mrežama, ali samo dok ne stvore početno uporište. Upitan koliko je etički takav savet, Mičel je odgovorio da je to u redu za prvih sto (folovera, lajkova), ali da treba znati kada treba stati sa tim. Jedan od njegovih klijenata je protivno njegovom savetu kupio više od 300000 lajkova što se odrazilo loše na njegovu reputaciju jer su svi znali o čemu je reč.
Imajući u vidu to da i marketing stručnjaci savetuju kupovinu lajkova i folovera, malo je verovatno da će ovakva manipulacija društvenim mrežama stati u skorije vreme. To samo znači da će kriminalci uložiti napore da izađu u susret zahtevima tržišta i da korisnici treba da računaju na to da ono što se trenutno dešava sa malverom Zeus neće ostati usamljen primer.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade