Zašto lažni Instagram foloveri i lajkovi vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica

Društvene mreže, 20.08.2013, 08:24 AM

Zašto lažni Instagram foloveri i lajkovi vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica

Ako vas upozorenja o takozvanim “bankarskim” malverima nisu do sada preterano brinula zato što recimo ne koristite usluge banaka na internetu, pa su podaci o vašoj kreditnoj kartici ali i ostale informacije koje su u vezi vaših finansija na sigurnom, vest da je jedan takav malver proširio svoju delatnost i sada napada korisnike Instagrama, bi mogla da vam privuče pažnju.

Vest objavljena prošle nedelje da je ozloglašeni “bankarski” Trojanac Zeus umešan u trgovinu “lajkovima”, govori o tome koliko su društvene mreže veliki biznis u kome i kriminalci pokušavaju da pronađu svoje mesto i zarade.

Ono što iznenađuje je podatak da lajkovi i foloveri na Instagramu na crnom tržištu vrede više od brojeva kreditnih kartica. Tako na primer, za 1000 Instagram lajkova moraćete da izdvojite 30 dolara i još dodatnih 15 dolara za 1000 folovera na Instagramu. Poređenja radi, 1000 brojeva kreditnih kartica mogu se kupiti po ceni od 6 dolara, što je znak da su banke sve bolje u otkrivanju prevara.

Motiv za kupovinu lajkova i folovera je uglavnom popularnost a ako je reč o kompaniji, više lajkova i folovera će doprineti tome da kompanija na internetu izgleda kao pouzdan i važan biznis. Malo je verovatno da je kupovina lajkova i folovera nešto čime bi se poslužile veće kompanije, ali za manje poznate firme to bi mogao biti način da poboljšaju svoju reputaciju.

Možda izgleda čudno podatak da lažni nalozi društvenih mreža vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica, ali marketing stručnjaci kažu da ima onih koji su spremni da potroše dosta novca da bi izazvali senzaciju na internetu, bilo da su razlog za to oni sami ili da je reč o poslovnim motivima, kao što je na primer stvaranje utiska da je neki novi proizvod veoma popularan.

Facebook koji trenutno ima 1,2 miliona korisnika, kupio je prošle godine Instagram za milijardu dolara. U kompaniji kažu da su trenutno u procesu ojačavanja bezbednosti Instagrama, koji ima 130 miliona aktivnih korisnika, i da će popularni servis za deljenje fotografija imati iste sigurnosne mehanizme koje koristi i Facebook. Iz Facebook-a ohrabruju korisnike da prijavljuju sumnjive aktivnosti kako bi se ograničio spam na servisu i onemogućilo stvaranje novih naloga nedozvoljenim ili automatizovanim sredstvima.

Modifikovana verzija malvera Zeus kontroliše zaražene računare pomoću centralnog servera, primoravajući ih da lajkuju objave određenih korisnika. Osim toga, malver može dobiti i druge zadatke i preuzimati druge malvere.

Od kada se prvi put pojavio, pre više od pet godina, Zeus je zarazio stotine miliona računara. Sada su na meti tog malvera koji se nalazi na milionima računara i korisnici društvenih mreža, a ne samo korisnici e-bankinga.

Savetnik za marketing Vil Mičel rekao je Rojtersu da on ponekad savetuje klijente da kupe lažni saobraćaj na društvenim mrežama, ali samo dok ne stvore početno uporište. Upitan koliko je etički takav savet, Mičel je odgovorio da je to u redu za prvih sto (folovera, lajkova), ali da treba znati kada treba stati sa tim. Jedan od njegovih klijenata je protivno njegovom savetu kupio više od 300000 lajkova što se odrazilo loše na njegovu reputaciju jer su svi znali o čemu je reč.

Imajući u vidu to da i marketing stručnjaci savetuju kupovinu lajkova i folovera, malo je verovatno da će ovakva manipulacija društvenim mrežama stati u skorije vreme. To samo znači da će kriminalci uložiti napore da izađu u susret zahtevima tržišta i da korisnici treba da računaju na to da ono što se trenutno dešava sa malverom Zeus neće ostati usamljen primer.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter se izvinio korisnicima zato što je njihove brojeve telefona koristio za reklame

Twitter se izvinio korisnicima zato što je njihove brojeve telefona koristio za reklame

Twitter je saopštio da su brojevi telefona i email adrese nekih korisnika, koji su korišćeni za zaštitu naloga, kao što je dvofaktorna autentifik... Dalje

Instagram ukida funkciju ''Praćenje'' koja je postala poznata kao sredstvo za uhođenje

Instagram ukida funkciju ''Praćenje'' koja je postala poznata kao sredstvo za uhođenje

Instagram kartica „Following“ (“Praćenje”), koja prikazuje šta se vašim prijateljima sviđa, šta komentarišu i koga prate... Dalje

Evropski sud pravde: Sudovi evropskih zemalja mogu primorati Facebook da ukloni određeni sadržaj

Evropski sud pravde: Sudovi evropskih zemalja mogu primorati Facebook da ukloni određeni sadržaj

Najviši sud Evropske unije juče je doneo odluku da sudije nižih sudova mogu naložiti Facebooku da ukloni sa svoje platforme u celom svetu komentar... Dalje

Instagram uvodi alat za borbu protiv vršnjačkog nasilja i uvredljivih komentara na platformi

Instagram uvodi alat za borbu protiv vršnjačkog nasilja i uvredljivih komentara na platformi

Instagram uvodi novu funkciju pod nazivom „Ograniči“ koja će vlasnicima naloga omogućiti da se zaštite od onih koji na uvredljiv na... Dalje

Facebook danas počinje da testira skrivanje broja lajkova

Facebook danas počinje da testira skrivanje broja lajkova

Facebook će danas početi da testira skrivanje broja lajkova, i to najpre i za sada jedino u Australiji. Ovaj ograničeni eksperiment treba da poka... Dalje