Zbog Maskove odluke o verifikaciji naloga, Twitter već preplavljen lažnim nalozima i dezinformacijama
Društvene mreže, 10.11.2022, 11:30 AM

Nekoliko sati nakon što je Twitter počeo da nudi plave oznake po ceni od 7,99 dolara mesečno, tvitovi sa lažnih a „proverenih“ naloga preplavili su platformu.
Ilonu Masku, novom vlasniku Twittera, nije trebalo dugo da pokvari svoju novu igračku vrednu 44 milijarde dolara. Napravio je nekoliko izmena, obećao mnogo više, ali ono što je rezultat njegove kontroverzne odluke da platforma ponudi čuvene plave kvačice svima koji žele da ih plate, je priličan haos.
Očekivano, neki su iskoristili ponuđenu mogućnost da lako dobiju plave kvačice. Nekoliko sati nakon što je promena koju je najavio Mask stupila na snagu, platforma je preplavljena lažnim nalozima, od naloga Isusa Hrista (lažnog ali verifikovanog) do lažnih ali takođe verifikovanih naloga Džejmsa Lebrona, Valvea i Nintenda.
Većina lažnih naloga je uklonjena, iako su neki ostali satima na platformi uprkos Maskovom insistiranju da će se brzo postupati sa lažnim verifikovanim nalozima kako bi se ublažila šteta koju bi mogli da naprave.
Nove plave oznake nisu iste kao one koje su dodeljivane pre Maskovog preuzimanja kompanije. Ako kliknete na plavu kvačicu na stranici profila naloga, iskače prozor koji vam govori da li je nalog verifikovan zato što pripada nekom zbog značaja koji ima, ili je to zato što je vlasnik naloga platio Twitter Blue pretplatu.
Twitter je u međuvremenu odustao od odluke da će oduzeti plave oznake nalozima koji su ih već imali a koji ne žele da plate da bi ih zadržali. Novi odeljak Twittera za pomoć o verifikaciji, ukazuje da će plave kvačice iz vremena pre Maska ostati čak i ako njihovi vlasnici nisu članovi Twitter Blue modela pretplate. Ali Twitter neće davati nove plave kvačice značajnim nalozima čiji vlasnici ne žele da plaćaju, i oni „mogu biti oduzeti u bilo kom trenutku iz bilo kog razloga“.
Čak i ako želite da platite kvačicu, možda još uvek nećete moći. Prema Twitterovoj stranici za pomoć za verifikaciju, trenutno je dostupna samo za iOS uređaje u SAD, Kanadi, Australiji, Novom Zelandu i Velikoj Britaniji.
Mask je trebalo da zna da će verifikovani lažni nalozi biti problem na njegovoj platformi. Verifikacija za svakoga ko je spreman da plati za to zanemaruje razloge zbog kojih je postojeći sistem postavljen i potencijalno podriva poverenje u Twitter koje bi verifikacija naloga trebalo da pruži. Verovatno se ovo rešenje neće dopasti ni brendovima od čijih reklama Twitter treba da zaradi.

Izdvojeno
Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter pokušava da pronađe osobe odgovorne za curenje izvornog koda platforme, a prema dokumentaciji u koju je Rojters imao uvid, „različite... Dalje
Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Američki zakonodavci kritikovali su izvršnog direktora TikToka zbog mogućeg uticaja kineske vlade na platformu i izneli optužbe da aplikacija nano... Dalje
TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje
Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje
TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje
Pratite nas
Nagrade