Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta

Društvene mreže, 05.11.2013, 07:24 AM

Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta

I na Facebook-u se prebrojavaju prijatelji i foloveri, ali nigde broj folovera nije toliko važan kao na Twitter-u. Na Twitter-u je popularnost koja se meri brojem folovera uvek bila važna, iako se većina zaklinje u neke druge razloge zbog kojih vole i koriste tu društvenu mrežu. Neki su spremni i da plate da bi makar izgledalo da su popularni. Trgovci lažnim foloverima koriste apetite korisnika Twitter-a koji žele da imaju veliki broj folovera a kako to izgleda kada se prevede na jezik statistike možete videti na infografici koju je objavila kompanija Barracuda.

Stručnjaci ove kompanije uočili su tri trenda u zloupotrebi Twitter-a koja uključuje ne samo korišćenje ove društvene mreže za spam i širenje malvera nego i trgovinu foloverima.

  • Trend #1 - Automatizovano tvitanje: Većina lažnih naloga automatski tvita putem Twitter.com, što znači da ovi nalozi retko koriste third party ili mobilne aplikacije. Koliko je ta razlika drastična pokazuje podatak da je 98% tvitova sa lažnih naloga poslato putem twitter.com, dok je to slučaj sa samo 24% tvitova koji se objave sa naloga stvarnih korisnika.
  • Trend #2 - Dupli profili: Više od polovine (63%) lažnih naloga je nastalo dupliranjem profila stvarih korisnika. Male izmene u imenu korisnika, npr. dodavanjem karaktera, uz istu profilnu sliku, opis i lokaciju i eto lažnog profila.
  • Trend #3 - Spamovanje uz pomoć Twitter lista: Napadači dodaju žrtve na Twitter listu da bi im privukli pažnju a zatim u opis liste dodaju spam URL.

Da posao sa foloverima ne ide loše dokazuju sledeći podaci:

  • Barracuda je merila veličinu tržišta lažnih folovera. Broj trgovaca lažnim foloverima od juna ove godine je porastao za 20 i sada ih ima ukupo 52.
  • Trenutno, za hiljadu folovera morate platiti 11 dolara, što je za sedam dolara manje nego u junu ove godine.
  • Kada je reč o kupcima, u Barracuda-i su izračunali koliko lažnih folovera se prosečno kupuje. U junu je taj broj bio nešto veći i iznosio je 52432 folovera po kupcu, a sada iznosi 48885.

Pad cena stručnjaci objašnjavaju time što su trgovci foloverima prinuđeni da spuste cene da bi bili konkurentni. Prevaranti na sve načine pokušavaju da zarade na rastućoj popularnosti Twitter-a ali i drugih društvenih mreža. Stručnjaci Barracuda-e predviđaju da će se ovakav trend održati i ubuduće.



Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook oglasi za aplikaciju Clubhouse inficiraju računare ransomwareom

Facebook oglasi za aplikaciju Clubhouse inficiraju računare ransomwareom

Sajber kriminalci često koriste popularnost nekih aplikacija da bi prevarili korisnike i inficirali što više uređaja. Aplikacija Clubhouse trenutn... Dalje

Podaci 500 miliona korisnika LinkedIna prodaju se na jednom hakerskom forumu

Podaci 500 miliona korisnika LinkedIna prodaju se na jednom hakerskom forumu

Nekoliko dana nakon što se masovno curenje podataka korisnika Facebooka našlo u svim vestima, stiže nova vest o još jednom curenju podataka, ovog ... Dalje

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook nije obavestio više od 533 miliona svojih korisnika da su njihovi podaci procurili zbog greške u funkciji koja omogućava uvoz kontakata i ... Dalje

Kako da proverite da li su hakeri ukrali vaš broj telefona sa Facebooka

Kako da proverite da li su hakeri ukrali vaš broj telefona sa Facebooka

Na sajtu „Have I Been Pwned” korisnici Facebooka sada mogu proveriti da li je njihov telefonski broj u bazi podataka koji su ukradeni 2019... Dalje

Iza lažnih ponuda za posao na LinkedInu krije se opasni malver

Iza lažnih ponuda za posao na LinkedInu krije se opasni malver

Microsoftova poslovna društvena mreža LinkedIn ima više od 740 miliona korisnika iz 200 zemalja. To je čini privlačnom metom za sajber kriminalce... Dalje