Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta
Društvene mreže, 05.11.2013, 07:24 AM

I na Facebook-u se prebrojavaju prijatelji i foloveri, ali nigde broj folovera nije toliko važan kao na Twitter-u. Na Twitter-u je popularnost koja se meri brojem folovera uvek bila važna, iako se većina zaklinje u neke druge razloge zbog kojih vole i koriste tu društvenu mrežu. Neki su spremni i da plate da bi makar izgledalo da su popularni. Trgovci lažnim foloverima koriste apetite korisnika Twitter-a koji žele da imaju veliki broj folovera a kako to izgleda kada se prevede na jezik statistike možete videti na infografici koju je objavila kompanija Barracuda.
Stručnjaci ove kompanije uočili su tri trenda u zloupotrebi Twitter-a koja uključuje ne samo korišćenje ove društvene mreže za spam i širenje malvera nego i trgovinu foloverima.
- Trend #1 - Automatizovano tvitanje: Većina lažnih naloga automatski tvita putem Twitter.com, što znači da ovi nalozi retko koriste third party ili mobilne aplikacije. Koliko je ta razlika drastična pokazuje podatak da je 98% tvitova sa lažnih naloga poslato putem twitter.com, dok je to slučaj sa samo 24% tvitova koji se objave sa naloga stvarnih korisnika.
- Trend #2 - Dupli profili: Više od polovine (63%) lažnih naloga je nastalo dupliranjem profila stvarih korisnika. Male izmene u imenu korisnika, npr. dodavanjem karaktera, uz istu profilnu sliku, opis i lokaciju i eto lažnog profila.
- Trend #3 - Spamovanje uz pomoć Twitter lista: Napadači dodaju žrtve na Twitter listu da bi im privukli pažnju a zatim u opis liste dodaju spam URL.
Da posao sa foloverima ne ide loše dokazuju sledeći podaci:
- Barracuda je merila veličinu tržišta lažnih folovera. Broj trgovaca lažnim foloverima od juna ove godine je porastao za 20 i sada ih ima ukupo 52.
- Trenutno, za hiljadu folovera morate platiti 11 dolara, što je za sedam dolara manje nego u junu ove godine.
- Kada je reč o kupcima, u Barracuda-i su izračunali koliko lažnih folovera se prosečno kupuje. U junu je taj broj bio nešto veći i iznosio je 52432 folovera po kupcu, a sada iznosi 48885.
Pad cena stručnjaci objašnjavaju time što su trgovci foloverima prinuđeni da spuste cene da bi bili konkurentni. Prevaranti na sve načine pokušavaju da zarade na rastućoj popularnosti Twitter-a ali i drugih društvenih mreža. Stručnjaci Barracuda-e predviđaju da će se ovakav trend održati i ubuduće.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade