Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta

Društvene mreže, 05.11.2013, 07:24 AM

Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta

I na Facebook-u se prebrojavaju prijatelji i foloveri, ali nigde broj folovera nije toliko važan kao na Twitter-u. Na Twitter-u je popularnost koja se meri brojem folovera uvek bila važna, iako se većina zaklinje u neke druge razloge zbog kojih vole i koriste tu društvenu mrežu. Neki su spremni i da plate da bi makar izgledalo da su popularni. Trgovci lažnim foloverima koriste apetite korisnika Twitter-a koji žele da imaju veliki broj folovera a kako to izgleda kada se prevede na jezik statistike možete videti na infografici koju je objavila kompanija Barracuda.

Stručnjaci ove kompanije uočili su tri trenda u zloupotrebi Twitter-a koja uključuje ne samo korišćenje ove društvene mreže za spam i širenje malvera nego i trgovinu foloverima.

  • Trend #1 - Automatizovano tvitanje: Većina lažnih naloga automatski tvita putem Twitter.com, što znači da ovi nalozi retko koriste third party ili mobilne aplikacije. Koliko je ta razlika drastična pokazuje podatak da je 98% tvitova sa lažnih naloga poslato putem twitter.com, dok je to slučaj sa samo 24% tvitova koji se objave sa naloga stvarnih korisnika.
  • Trend #2 - Dupli profili: Više od polovine (63%) lažnih naloga je nastalo dupliranjem profila stvarih korisnika. Male izmene u imenu korisnika, npr. dodavanjem karaktera, uz istu profilnu sliku, opis i lokaciju i eto lažnog profila.
  • Trend #3 - Spamovanje uz pomoć Twitter lista: Napadači dodaju žrtve na Twitter listu da bi im privukli pažnju a zatim u opis liste dodaju spam URL.

Da posao sa foloverima ne ide loše dokazuju sledeći podaci:

  • Barracuda je merila veličinu tržišta lažnih folovera. Broj trgovaca lažnim foloverima od juna ove godine je porastao za 20 i sada ih ima ukupo 52.
  • Trenutno, za hiljadu folovera morate platiti 11 dolara, što je za sedam dolara manje nego u junu ove godine.
  • Kada je reč o kupcima, u Barracuda-i su izračunali koliko lažnih folovera se prosečno kupuje. U junu je taj broj bio nešto veći i iznosio je 52432 folovera po kupcu, a sada iznosi 48885.

Pad cena stručnjaci objašnjavaju time što su trgovci foloverima prinuđeni da spuste cene da bi bili konkurentni. Prevaranti na sve načine pokušavaju da zarade na rastućoj popularnosti Twitter-a ali i drugih društvenih mreža. Stručnjaci Barracuda-e predviđaju da će se ovakav trend održati i ubuduće.



Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje

Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike

Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike

Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje