Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.

Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.

Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.

Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.

Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.

„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.

Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Malver Joker ponovo pronađen u aplikacijama u Google Play prodavnici

Malver Joker ponovo pronađen u aplikacijama u Google Play prodavnici

Tokom poslednje tri godine Google Play prodavnica često je bila dom zloglasnog malvera „Joker“. Malver je sada ponovo otkriven u 8 novih ... Dalje

iPhone ima bag zbog kog se ne smete povezivati sa ovom Wi-Fi mrežom

iPhone ima bag zbog kog se ne smete povezivati sa ovom Wi-Fi mrežom

U iOS-u je otkrivena bizarna greška zbog koje iPhone može trajno onemogućiti svoju Wi-Fi funkciju ako korisnik pokuša da se poveže sa Wi-Fi mrež... Dalje

Tim Kuk kaže da Android ima 47 puta više malvera nego iOS

Tim Kuk kaže da Android ima 47 puta više malvera nego iOS

Direktor Applea Tim Kuk izjavio je da Android ima više malvera nego iOS i da „sideloading“ mobilnog softvera nije u „najboljem inte... Dalje

Malver u lažnoj antivirusnoj aplikaciji za Android

Malver u lažnoj antivirusnoj aplikaciji za Android

Malver TeaBot inficira pametne telefone pretvarajući se da je čuveni antivirusni program. Lažnu aplikaciju prevaranti su nazvali “Kaspersky ... Dalje

Googleova aplikacija Messages sada nudi šifrovanje poruka

Googleova aplikacija Messages sada nudi šifrovanje poruka

Zajedno sa nizom novih funkcija, Google konačno uvodi end-to-end enkripciju (E2EE) za sve u aplikaciji Messages. Beta testeri mogu da koriste E2EE po... Dalje