Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.

Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.

Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.

Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.

Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.

„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.

Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Apple brani svoju politiku instaliranja aplikacija: iPhone bi kao Android postao neotporan na malvere

Apple brani svoju politiku instaliranja aplikacija: iPhone bi kao Android postao neotporan na malvere

Apple je rekao da su privatnost i bezbednost razlozi zbog kojih ne dozvoljava korišćenje nezavisnih prodavnica aplikacija na iOS-u, ukazujući na ... Dalje

Nova studija otkriva: Android telefoni neprestano špijuniraju korisnike

Nova studija otkriva: Android telefoni neprestano špijuniraju korisnike

Nova studija tima univerzitetskih istraživača u Velikoj Britaniji otkrila je mnoštvo problema sa privatnošću koji nastaju upotrebom Android pamet... Dalje

Instalacija aplikacija kojih nema u Google Play prodavnici: Da li vam je to zaista neophodno?

Instalacija aplikacija kojih nema u Google Play prodavnici: Da li vam je to zaista neophodno?

Za korisnike Androida, instaliranje aplikacija iz Google Play prodavnice i samo iz Google Play prodavnice je mudar izbor. Sa svojim strogim bezbednosn... Dalje

Lažna upozorenja o infekciji inficiraju telefone malverom Flubot

Lažna upozorenja o infekciji inficiraju telefone malverom Flubot

Zloglasni malver FluBot, poznat po krađi lozinki, ima novu taktiku za infekciju Android uređaja. Sajber kriminalci sada pokušavaju da prevare koris... Dalje

Android trojanac ukrao stotine miliona evra od 10 miliona korisnika iz 70 zemalja

Android trojanac ukrao stotine miliona evra od 10 miliona korisnika iz 70 zemalja

Novi trojanac zarazio je uređaje više od 10 miliona korisnika iz preko 70 zemalja preko naizgled bezazlenih Android aplikacija koje bez njihovog zna... Dalje