Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.

Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.

Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.

Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.

Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.

„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.

Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Samsung zakrpio kritičnu ranjivost koju su hakeri koristili za napade na Android uređaje

Samsung zakrpio kritičnu ranjivost koju su hakeri koristili za napade na Android uređaje

Samsung je objavio zakrpu za ozbiljnu bezbednosnu ranjivost (CVE-2025-21043) koju su, prema izveštajima, hakeri već koristili u napadima na Android ... Dalje

RatOn: Android trojanac nove generacije krade novac i kriptovalute i zaključava zaražene uređaje

RatOn: Android trojanac nove generacije krade novac i kriptovalute i zaključava zaražene uređaje

Istraživači iz ThreatFabric-a upozoravaju na novi Android malver nazvan RatOn, koji je od jednostavnog alata za NFC relay napade evoluirao u sofisti... Dalje

Malver Brokewell u oglasima na Facebooku, ugroženi korisnici Androida

Malver Brokewell u oglasima na Facebooku, ugroženi korisnici Androida

Istraživači iz Bitdefender Labsa upozorili su na lažne oglase na Facebooku preko kojih se širi Brokewell spyware koji od korisnika Androida krade ... Dalje

Hook 3.0: najopasniji Android malver ikada

Hook 3.0: najopasniji Android malver ikada

Istraživači iz Zimperium Labs-a otkrili su novu verziju Android malvera HOOK, koja ima čak 107 funkcija što ga svrstava među najopasnije mobilne ... Dalje

Zaraženi milioni Android uređaja: malveri u Google Play aplikacijama

Zaraženi milioni Android uređaja: malveri u Google Play aplikacijama

U Google Play prodavnici aplikacija pronađeno je čak 77 malicioznih Android aplikacija koje su do sada preuzete više od 19 miliona puta. Istraživa... Dalje