Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.

Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.

Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.

Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.

Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.

„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.

Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana

Landfall: špijunski malver napadao Samsung Galaxy telefone gotovo godinu dana

Istraživači u Unit 42 kompanije Palo Alto Networks otkrili su sofisticirani špijunski malver nazvan Landfall, koji je gotovo godinu dana neprimetno... Dalje

Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara

Neko vas zove i ćuti? Budite oprezni - mogla bi biti nova telefonska prevara

Sve više korisnika širom sveta prijavljuje „tihe pozive“ - pozive u kojima niko ne govori. Ako ćutite, pozivalac takođe ćuti, a či... Dalje

Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?

Google će sankcionisati aplikacije koje prazne bateriju: šta to znači za malvere?

Google će uskoro početi da sankcioniše Android aplikacije sa prevelikom pozadinskom aktivnošću koje prekomerno troše bateriju. U okviru novog An... Dalje

Android protiv mobilnih prevara

Android protiv mobilnih prevara

Google je objavio rezultate istraživanja o mobilnim prevarama i zaštiti korisnika pametnih telefona. Prevare putem SMS i poruka na društvenim mrež... Dalje

Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta

Zaražene aplikacije sa Google Play preuzete 42 miliona puta

U periodu od juna 2024. do maja 2025. godine, stotine zlonamernih Android aplikacija preuzeto je više od 40 miliona puta sa Google Play, pokazuju pod... Dalje