Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.

Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.

Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.

Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.

Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.

„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.

Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Stručnjaci upozoravaju na dramatičan porast napada malvera na mobilne uređaje

Izveštaj kompanije Kaspersky predstavljen na Svetskom kongresu mobilnih tehnologija u Barseloni, otkrio je eskalaciju rizika sa kojima se korisnici m... Dalje

Trojanac Anatsa ponovo pronađen u aplikacijama na Google Play

Trojanac Anatsa ponovo pronađen u aplikacijama na Google Play

Istraživači iz firme ThreatFabric primetili su na Google Play pet aplikacija koje je preuzelo više od 150.000 korisnika koji su na taj način infic... Dalje

Android malver XLoader se širi preko SMS poruka

Android malver XLoader se širi preko SMS poruka

Istraživači iz kompanije McAfee otkrili su novu verziju Android malvera XLoader koji se širi uglavnom putem SMS poruka koje sadrže skraćeni URL k... Dalje

Lažna verzija popularne aplikacije LastPass u Apple App Storeu

Lažna verzija popularne aplikacije LastPass u Apple App Storeu

U Apple App Storeu pojavila se lažna aplikacija LassPass za koju se pretpostavlja da se koristi kao aplikacija za krađu lozinki korisnika. Kompanija... Dalje

Google će blokirati instaliranje aplikacija iz spoljnih izvora koje zahtevaju rizične dozvole

Google će blokirati instaliranje aplikacija iz spoljnih izvora koje zahtevaju rizične dozvole

Google pokreće pilot program za borbu protiv finansijskih prevara blokiranjem bočnog učitavanja Android APK fajlova koji zahtevaju pristup rizični... Dalje