Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija
Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.
Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.
Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.
Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.
Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.
„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.
Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.

Izdvojeno
Pixnapping: kako hakeri mogu ukrasti 2FA kodove, poruke i mejlove sa Androida

Grupa istraživača sa sa Univerziteta Kalifornije, Berklija, Univerziteta u Vašingtonu i Univerziteta Karnegi Melon otkrila je ozbiljan metod napada... Dalje
Lažni TikTok, WhatsApp i YouTube služe kao mamac za širenje novog malvera ClayRat

Istraživači iz Zimperium zLabs-a otkrili su novi špijunski malver za Android nazvan ClayRat. Ovaj spyware trenutno najviše pogađa korisnike u Rus... Dalje
Besplatne VPN aplikacije vas ne štite onoliko koliko obećavaju

Velika studija o besplatnim VPN aplikacijama za Android i iOS koju je sproveo Zimperium zLabs otkrila je zabrinjavajuće rizike za privatnost i bezbed... Dalje
Datzbro: novi Android bankarski trojanac koji cilja starije korisnike

Istraživači sajber bezbednosti iz holandske kompanije ThreatFabric otkrili su do sada nepoznati malver za Android nazvan Datzbro, koji se koristi u ... Dalje
Klopatra: nova generacija Android bankarskog malvera

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Cleafy otkrili su do sada nepoznatog Android trojanca za daljinski pristup (RAT) koji, prema njihovim re... Dalje
Pratite nas
Nagrade