Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Mobilni telefoni, 27.05.2021, 10:00 AM

Appleova nova reklama pokazuje kakva je noćna mora postalo praćenje aplikacija

Apple nastavlja sa agresivnom kampanjom koja promoviše privatnost koju nudi iPhone, ovog puta reklamom koja bi trebalo da objasni svima da vas aplikacije ponekad mogu neprestano pratiti, dobijajući pristup svim vrstama informacija koje možda ne biste delili ni sa kim.

Sama reklama je smešna, ali Appleova poruka je prilično jasna: aplikacije mogu pratiti sve što radite na pametnom telefonu, a iPhone vam omogućava da to sprečite.

Apple je ponudio korisnicima dodatne kontrole privatnosti kao deo ažuriranja iOS 14.5, pa kompanija sada zahteva od aplikacija da traže saglasnost korisnika pre nego što počnu da ih prate u drugim aplikacijama i na veb sajtovima.

Apple insistira na tome da bi ovo ažuriranje trebalo samo da korisnicima omogući kontrolu nad njihovom privatnošću, odgovarajući na kritike oglašivača i drugih kompanija poput Facebooka.

Društvena mreža je više puta kritikovala Apple zbog uvođenja takvih kontrola, objašnjavajući da će nova politika značajno uticati na oglašavače.

„Oni nanose štetu malim preduzećima i izdavačima koji se već bore sa pandemijom. Ove promene će direktno uticati na njihovu sposobnost da efikasno koriste svoje budžete za oglašavanje. Naše studije pokazuju da bi bez personalizovanih oglasa zasnovanih na sopstvenim podacima mala preduzeća mogla da primete pad od preko 60% kada je reč o prodaji putem oglasa sa veb sajtova. Ne predviđamo da će predložene promene iOS 14 izazvati potpuni gubitak personalizacije, već će se dugoročno kretati u tom smeru“, kaže Facebook.

Facebook, Instagram i druge aplikacije su već ažurirane novim porukama koje se prikazuju prilikom pokretanja, kojima se korisnici pokušavaju ubediti da dozvole praćenje. Facebook ide dotle da tvrdi da omogućavanje praćenja omogućava kompaniji da održi aplikaciju besplatnom, sugerišući da bi u suprotnom korisnici mogli na kraju biti prinuđeni da plaćaju kako bi nastavili da koriste aplikaciju bez praćenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

iOS 16 će vam pomoći da izbegnete CAPTCHA verifikaciju za određene sajtove i aplikacije

iOS 16 će vam pomoći da izbegnete CAPTCHA verifikaciju za određene sajtove i aplikacije

iOS 16 će vam pomoći da izbegnete CAPTCHA anti-bot sisteme koji stoje između vas i nekih veb prijava. Kako izveštava MacRumors, sistem Private Ac... Dalje

Google pojednostavljuje korišćenje menadžera lozinki za korisnike Androida

Google pojednostavljuje korišćenje menadžera lozinki za korisnike Androida

Iako Google već dugo nudi menadžer lozinki korisnicima Google naloga, pristup ovom alatu na Android telefonu ili tabletu nije bio jednostavan. Pre ... Dalje

Opasni Android malver BRATA se širi Evropom

Opasni Android malver BRATA se širi Evropom

Malver za Androd BRATA dobio je nove funkcije očigledno sa ciljem da se napadi na aplikacije banaka učine nevidljivijim. „Modus operandi se sa... Dalje

MaliBot je novi Android trojanac koji cilja naloge za onlajn bankarstvo i kripto novčanike

MaliBot je novi Android trojanac koji cilja naloge za onlajn bankarstvo i kripto novčanike

Istraživači sajber bezbednosti iz F5 Labsa primetili su novi Android malver koji cilja naloge za onlajn bankarstvo i novčanike za kriptovalute, za ... Dalje

Malveri u popularnim aplikacijama u Google Play prodavnici

Malveri u popularnim aplikacijama u Google Play prodavnici

Istraživači sajber bezbednosti iz kompanije Dr. Web su prošlog meseca u Google Play prodavnici otkrili reklamni softver (adware) i trojance u najma... Dalje