Google Play preplavljen adware aplikacijama
Mobilni telefoni, 13.08.2013, 07:31 AM

Google Play market, na koji stručnjaci upućuju korisnike kao na mesto odakle mogu bezbedno preuzeti aplikacije za Android uređaje, preplavljen je adware programima, pokazuju podaci studije koju je sprovela kompanija Zscaler.
Zscaler je analizirao 8000 aplikacija koje su u ponudi Google Play marketa. Od ovog broja, 1845 su označene kao adware.
„To je veliki broj“, kažu stručnjaci Zscaler-a objašnjavajući da su većinu ovih aplikacija kao adware označili proizvođači antivirusa i to zbog preteranog prikazivanja reklama i trikova kojima se služe ove aplikacije, uključujući i menjanje podešavanja uređaja.
Iz Zscaler-a kažu da je sve veći jaz između spremnosti Google-a da prihvati nove aplikacije sa agresivnim tehnikama reklamiranja, sa jedne strane, i antvirusnih aplikacija koje u sve većoj meri blokiraju aplikacije koje koriste takve tehnike, sa druge strane.
Zbog toga su korisnici ostavljeni da sami odluče da li će zadržati ili obrisati aplikacije koje su označene kao adware.
Zašto se ovo dešava? Zašto proizvođači antivirusa veliki broj aplikacija označavaju kao adware dok istim aplikacijama Google odobrava ulazak na Google Play market?
Prekomerno reklamiranje može negativno uticati na privatnost korisnika i rezultirati negativnim korisničkim iskustvom.
Sa druge strane, reklame su neophodne programerima aplikacija koji žele da zarade i od besplatnih aplikacija. Negde bi ipak trebalo povući liniju razgraničenja.
Google-ov pristup prema ovakvim aplikacijama se veoma razlikuje od pristupa koji ima Apple. Google je veoma popustljiv prema agresivnoj reklamnoj praksi, dok je Apple spreman da žrtvuje prihod od reklama u korist pozitivnog korisničkog iskustva, pa je zbog toga oglašivačima ograničena mogućnost praćenja ID brojeva i MAC adresa uređaja.
Da bi neka aplikacija bila označena kao adware, trebalo bi da ispunjava jedan ili više sledećih kriterijuma:
- Neopravdano i preterano prikupljanje podataka koji mogu identifovati korisnika
- Aktivnosti koje su odgovor na klikove na reklame bez pristanka korisnika (korisnik bi trebalo da bude obavešten od strane aplikacije o svakom delovanju sa kojim može da se saglasi ali i ne mora)
- Prikupljanje IMEI brojeva, UDID ili MAC adresa
- Iniciranje telefonskih poziva ili slanje SMS poruka
- Menjanje pozadine na telefonu i tonova
- Curenje informacijama
- Curenje email adresa
- Curenje ličnih podataka kao što su kontakti, rođendani, datumi iz kalendara itd.
Na kraju, iz Zsclera se nadaju da će Google i proizvođači antivirusa postići kompromis u bitki zbog adware-a koja je u toku i u kojoj su sada jedine žrtve korisnici Androida.

Izdvojeno
Googleovi istraživači upozoravaju na opasne ranjivosti Samsungovih telefona koje hakeri mogu daljinski i neprimetno hakovati

Project Zero, Googleov tim koji se bavi bezbednosnim istraživanjima, otkrio je ranjivosti u Samsung modemima za uređaje poput Pixel 6, Pixel 7 i Gal... Dalje
Zašto bi umesto dvofaktorne autentifikacije sa SMS-om trebalo da koristite pouzdanu aplikaciju

Dvofaktorska autentifikacija (2FA) postala je imperativ u današnjem digitalnom svetu, pošto su kriminalci naučili da kompromituju skoro svaku lozin... Dalje
Bankovni trojanac za Android Xenomorph se vratio sa novom verzijom, i sada je opasniji nego ikada pre

Istraživači holandske kompanije ThreatFabric primetili su novu verziju bankovnog trojanca za Android Xenomorph, koju su njeni tvorci, Hadoken Securi... Dalje
Aplikacija kineskog modnog brenda Shein uhvaćena kako na Androidu radi nešto što ne bi smela

Shein, kineski modni brend, ponovo se našao pod lupom, nakon što je otkriveno da stara verzija njegove mobilne aplikacije povremeno pristupa sadrža... Dalje
Sumnjive aplikacije za autentifikaciju preplavile Apple App Store i Google Play

Istraživači bezbednosti upozorili su na talas upitnih aplikacija za autentifikaciju koje su preplavile Apple App Store i Google Play nakon nedavne n... Dalje
Pratite nas
Nagrade