Snapchat se nagodio sa FTC i priznao da je obamnjivao korisnike

Mobilni telefoni, 09.05.2014, 10:22 AM

Snapchat se nagodio sa FTC i priznao da je obamnjivao korisnike

Snapchat koji se reklamirao kao servis preko koga korisnici mogu poslati svoje fotografije i video snimke koji će posle 10 sekundi nestati zauvek sada je prinuđen da prizna da je ovakvim obećanjima o automatskom brisanju poruka obmanjivao korisnike.

Snapchat se u četvrtak saglasio sa svim uslovima nagodbe (pdf) sa američkom Federalnom trgovinskom komisijom (FTC) a povodom žalbe da je servis davao lažna obećanja korisnicima o brisanju poruka poslatih preko aplikacije, kao i da je kompanija prevarila korisnike u vezi količine njihovih podataka koje prikuplja i bezbednosnih mera koje je Snapchat preduzeo da bi zaštitio podatke korisnika od krađe i zloupotrebe.

Prema uslovima sporazuma sa FTC, Snapchatu je zabranjeno da lažno prikazuje privatnost korisničkih podataka, a kompanija će morati da sprovede sveobuhvatan program koji je u vezi privatnosti korisnika i koji će FTC nadgledati narednih 20 godina.

Sporazum će biti otvoren za javnu raspravu do 9. juna ove godine, kada će FTC doneti konačnu odluku.

Snapchat je na svom blogu priznao da je napravio greške u prvim danima rada kompanije, ali je istakao i da je kompanija rešavala probleme koji su je pratili poslednjih nekoliko meseci.

Spisak žalbi na Snapchat je dug, ali je glavna briga Federalne trgovinske komisije bila u vezi tvrdnje servisa da fotografije i video snimci koji korisnici šalju preko Snapchata nestaju zauvek nekoliko sekundi posle prijema.

Incident koji se dogodio u decembru prošle godine kada su bili kompromitovani podaci 4,6 miliona korisnika, njihova korisnička imena i lozinke, privukao je pažnju FTC-a i američkog kongresa.

Iz saopštenja FTC-a povodom nagodbe jasno je da je Snapchat prikupljao kontakte korisnika bez njihovog znanja i pristanka, i da nije zaštitio funkciju “Find friends” koja omogućava korisnicima da pretražuju brojeve telefona.

Politika privatnosti Snapchata tvrdila je da aplikacija prikuplja samo emailove korisnika, telefonski broj i Facebook ID za potrebe pronalaženja prijatelja, kaže se u saopštenju FTC-a. Suprotno toj tvrdnji, kada bi iOS korisnici uneli svoj broj telefona, Snapchat je prikupljao imena i brojeve telefona svih kontakata korisnika koje bi pronašao u adresaru uređaja.

Snapchat je nastavio da prikuplja ove informacije bez obaveštavanja korisnika o tome i dobijanja njihovog pristanka sve dok Apple nije izvršio izmene u svom operativnom sistemu da bi pružio takvo obaveštenje korisnicima iOS 6.

Snapchat je pogrešno predstavljao i prikupljanje podataka o lokaciji korisnika aplikacije za Android, koji su čuvani u nešifrovanom formatu, urpkos drugačijim tvrdnjama u politici privatnosti servisa.

Snapchat sada tvrdi da bezbednost i privatnost korisnika shvata ozbiljno. U jučerašnjem saopštenju objavljenom na blogu kompanije kaže se da će Snapchat nastaviti da ulaže u bezbednost i mere za sprečavanje zloupotrebe.

“Mi smo posvećeni promovisanju privatnosti korisnika i davanju kontrole snepčeterima nad tim kako i sa kim će komunicirati. To je nešto što smo uvek shvatali ozbiljno i uvek ćemo to činiti.”

Snapchat je stekao popularnost zahvaljujući obećanju da će “selfiji” koje korisnici dele sa drugima preko ovog servisa biti izbrisani za nekoliko sekundi, što je Snapchat činilo idealnim za takozvani “seksting”.

Ipak, nekoliko sekundi koliko fotografije i video snimci ostaju na telefonu je dovoljno da onaj koji dobije takvu poruku napravi snimak ekrana ili na neki drugi način sačuva snimak.

Uspeh Snapchata bio je toliki da je rast kompanije privukao pažnju Facebooka koji je prošle godine ponudio 3 milijarde dolara za kupovinu servisa. Međutim, Snapchat je odbio Facebookovu ponudu, posle čega je Facebook kupio drugu mobilnu aplikaciju Whatsapp.

Snapchat je priznao da su bili fokusirani na druge stvari, ali ne i na privatnost korisnika, što i nije neka uteha. Ne samo da je Snapchat netačno interpretirao politiku privatnosti korisnika, već je kompanija potpuno zanemarila bezbednost podataka koje je prikupljala.

Sada će Snapchat biti pod budnim okom revizora narednih 20 godina, tako da će, htela ne htela, morati da ispunjava obećanja dana korisnicima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nove verzije Android bankarskog trojanca Medusa šire se po svetu

Nove verzije Android bankarskog trojanca Medusa šire se po svetu

Bankarski trojanac za Android pod nazivom Medusa ponovo se pojavio nakon skoro godinu dana. On se trenutno koristi za napade na uređaje korisnika u K... Dalje

Opasni trojanac Rafel RAT inficira i zaključava starije Android telefone

Opasni trojanac Rafel RAT inficira i zaključava starije Android telefone

Sve više hakerskih grupa koristi moćnog trojanca za Android otvorenog koda pod nazivom „Rafel RAT“ za napade na starije uređaje. Neki o... Dalje

Isključujete li nekad svoj pametni telefon? Evo zašto bi to trebalo raditi barem jednom nedeljno

Isključujete li nekad svoj pametni telefon? Evo zašto bi to trebalo raditi barem jednom nedeljno

Isključujete li nekad svoj telefon? Ako je odgovor ne, trebalo bi da promenite to i bar jednom nedeljno isključite i uključite telefon. Ovo je samo... Dalje

Bankarski trojanac Anatsa (Teabot) ponovo pronađen u aplikacijama u Google Play prodavnici

Bankarski trojanac Anatsa (Teabot) ponovo pronađen u aplikacijama u Google Play prodavnici

Istraživači iz kompanije Zscaler pronašli su više od 90 Android aplikacija instaliranih više od 5,5 miliona puta preko Google Play, koje su uređ... Dalje

Novi Android bankovni trojanac Antidot se predstavlja kao aplikacija za ažuriranje Google Play-a

Novi Android bankovni trojanac Antidot se predstavlja kao aplikacija za ažuriranje Google Play-a

Istraživači bezbednosti iz Cyble Research and Intelligence Labs (CRIL) otkrili su novog bankarskog trojanca koji cilja Android uređaje. U izveštaj... Dalje