Chrome koji će blokirati ''loše reklame'' biće objavljen početkom 2018.

Ostale vesti, 06.06.2017, 01:00 AM

Chrome koji će blokirati ''loše reklame'' biće objavljen početkom 2018.

Google je potvrdio da se radi na verziji Chromea sa ugrađenim funkcijama za blokiranje reklama, a u kompaniji se nadaju da će ova verzija browsera biti objavljena početkom iduće godine.

Glasine o tome su se pojavile sredinom aprila, a sada ih je zvanično potvrdio jedan od Googleovih potpredsednika Sridar Ramasvami.

Prema njegovim rečima, kompanija planira da doda Chromeu funkciju blokiranja reklama, ali ne na način na koji se to mislilo. Google zapravo neće dodati svom browseru ad blocker, već će blokirati samo "loše reklame".

Pod takvim reklamama se podrazumevaju reklame koje nisu usaglašene sa "Standardima o boljim reklama" koje je zimus objavila Koalicija za bolje oglase.

Ovi standardi su vodič za vlasnike web sajtova. Google namerava da konfiguriše Chrome tako da se učitavaju samo reklame koje su u skladu sa standardima, dok reklame koji krše pravila neće biti prikazivane u Chromeu.

Ovakvim pristupom, koji se razlikuje od onog koji pružaju dodaci za blokiranje reklama, Google prebacuje odgovornost za loše reklame na vlasnike web sajtova a ne na oglasne mreže koje isporučuju reklame.

Na ovaj način Google će pokušati da ne ometa poslovanje kompanija koje zavise od reklama.

Sajtovi koji poštuju svoje korisnike mogu da budu sigurni da Chrome neće blokirati njihove reklame, dok će oni koji koriste prljave taktike morati da se prilagode ili će zarađivati mnogo manje od reklama.

Da bi pokazao svoju posvećenost ovakvom pristupu, Google će blokirati i svoje sopstvene reklame ako web sajt koji ih učitava ne poštuje standarde industrije.

Chrome trenutno ima udeo na tržištu veći od 50%, što znači da ove promene neće ostati nezapažene. Browseri kao što su Opera ili Brave imaju ugrađene tehnologije za blokiranje reklama, ali one nisu podrazumevano uključene. Još uvek se ne zna da li će nova funkcija Chromea biti uključena po defaultu.

Među reklamama koje nisu u skladu sa pomenutim standardima su pop-up reklame koji iskaču i blokiraju glavni sadržaj stranice. One se pojavljuju kada sadržaj stranice počne da se učitava. Ove reklame spadaju u one koji najviše smetaju korisnicima interneta. Pop-up reklame imaju mnogo verzija, ali uglavnom ih možemo svrstati u dve grupe - one koji prekrivaju deo ekrana, i one koji prekrivaju ceo ekran.

Video reklame čiji se zvuk automatski emituje bez interakcije korisnika posebno su destruktivne za iskustvo korisnika. Često ih uhvate nespremne, i primoravaju ih da brzo zatvore prozor ili karticu da bi zaustavili zvuk.

U reklame koji krše pravila spadaju i reklame koji se pojavljuju pre nego što se učita sadržaj stranice i koje primoravaju korisnike da sačekaju određeni broj sekundi koje se odbrojavaju da bi reklama mogla biti uklonjena, ili čak da se reklama sama isključi.

"Velike lepljive reklame" koji se nalaze na ivici stranice bez obzira na pokušaje korisnika da skroluju stranicu, ne mogu se pomeriti. Kako korisnik pregledava stranicu, ovakva statična reklama zauzima više od 30% ekrana.

Slična je situacija i na mobilnim uređajima. I korisnici mobilnih uređaja imaju problem sa pop-up reklamama koje se ponašaju kao i na desktop uređajima. Njihovo iskustvo remete i reklame koje se pojavljuju na mobilnoj stranici pre učitavanja sadržaja, sprečavajući korisnika da nastavi prema sadržaju koji je tražio. Njihova veličina varira, od celog do dela ekrana koji pokrivaju. Oni takođe mogu biti u formi samostalne stranice koja sprečava korisnika da dođe do glavnog sadržaja.

Kada reklame na mobilnoj stranici zauzimaju više od 30% stranice u vertikali, remeti se korisničko iskustvo, bez obzira o kakvoj je reklami reč - teksualnoj reklami, videu ili slici. To ometa korisnika da se usresredi na sadržaj, baš kao i animirane i flash reklame koje brzo menjaju boje i pozadinu i koje veoma ometaju korisnike u pokušaju da pregledaju sadržaj stranice.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Moskovski sud kaznio je WhatsApp, Facebook i Twitter zbog toga što ne čuvaju podatke ruskih korisnika unutar granica Rusije, objavio je Roskomnadzor... Dalje

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kineska uprava za sajber prostor (CAC) u sredu je donela odluku kojom zabranjuje pojavljivanje mlađih od 16 godina u sadržaju na striming i video pl... Dalje

Rusija tužila Facebook, Google, Telegram i Twitter zbog ''zabranjenog sadržaja''

Rusija tužila Facebook, Google, Telegram i Twitter zbog ''zabranjenog sadržaja''

Rusija je podnela tužbe protiv Facebooka, Googlea, Telegrama i Twittera zbog toga što nisu uklonili sadržaj koji se smatra nezakonitim. Kremlj tvrd... Dalje

Internet Explorer neće biti na Windowsu 11

Internet Explorer neće biti na Windowsu 11

Najavljujući Windows 11, Microsoft je naveo funkcije i aplikacije koje će biti uklonjene kada korisnici nadograde operativni sistem. U saopštenju ... Dalje

WhatsApp tuži indijsku vladu zbog kršenja prava privatnosti korisnika

WhatsApp tuži indijsku vladu zbog kršenja prava privatnosti korisnika

WhatsApp je podneo tužbu protiv indijske vlade tražeći da se spreči primena novih propisa koji danas stupaju na snagu, a koji će primorati kompan... Dalje