Chrome koji će blokirati ''loše reklame'' biće objavljen početkom 2018.

Ostale vesti, 06.06.2017, 01:00 AM

Chrome koji će blokirati ''loše reklame'' biće objavljen početkom 2018.

Google je potvrdio da se radi na verziji Chromea sa ugrađenim funkcijama za blokiranje reklama, a u kompaniji se nadaju da će ova verzija browsera biti objavljena početkom iduće godine.

Glasine o tome su se pojavile sredinom aprila, a sada ih je zvanično potvrdio jedan od Googleovih potpredsednika Sridar Ramasvami.

Prema njegovim rečima, kompanija planira da doda Chromeu funkciju blokiranja reklama, ali ne na način na koji se to mislilo. Google zapravo neće dodati svom browseru ad blocker, već će blokirati samo "loše reklame".

Pod takvim reklamama se podrazumevaju reklame koje nisu usaglašene sa "Standardima o boljim reklama" koje je zimus objavila Koalicija za bolje oglase.

Ovi standardi su vodič za vlasnike web sajtova. Google namerava da konfiguriše Chrome tako da se učitavaju samo reklame koje su u skladu sa standardima, dok reklame koji krše pravila neće biti prikazivane u Chromeu.

Ovakvim pristupom, koji se razlikuje od onog koji pružaju dodaci za blokiranje reklama, Google prebacuje odgovornost za loše reklame na vlasnike web sajtova a ne na oglasne mreže koje isporučuju reklame.

Na ovaj način Google će pokušati da ne ometa poslovanje kompanija koje zavise od reklama.

Sajtovi koji poštuju svoje korisnike mogu da budu sigurni da Chrome neće blokirati njihove reklame, dok će oni koji koriste prljave taktike morati da se prilagode ili će zarađivati mnogo manje od reklama.

Da bi pokazao svoju posvećenost ovakvom pristupu, Google će blokirati i svoje sopstvene reklame ako web sajt koji ih učitava ne poštuje standarde industrije.

Chrome trenutno ima udeo na tržištu veći od 50%, što znači da ove promene neće ostati nezapažene. Browseri kao što su Opera ili Brave imaju ugrađene tehnologije za blokiranje reklama, ali one nisu podrazumevano uključene. Još uvek se ne zna da li će nova funkcija Chromea biti uključena po defaultu.

Među reklamama koje nisu u skladu sa pomenutim standardima su pop-up reklame koji iskaču i blokiraju glavni sadržaj stranice. One se pojavljuju kada sadržaj stranice počne da se učitava. Ove reklame spadaju u one koji najviše smetaju korisnicima interneta. Pop-up reklame imaju mnogo verzija, ali uglavnom ih možemo svrstati u dve grupe - one koji prekrivaju deo ekrana, i one koji prekrivaju ceo ekran.

Video reklame čiji se zvuk automatski emituje bez interakcije korisnika posebno su destruktivne za iskustvo korisnika. Često ih uhvate nespremne, i primoravaju ih da brzo zatvore prozor ili karticu da bi zaustavili zvuk.

U reklame koji krše pravila spadaju i reklame koji se pojavljuju pre nego što se učita sadržaj stranice i koje primoravaju korisnike da sačekaju određeni broj sekundi koje se odbrojavaju da bi reklama mogla biti uklonjena, ili čak da se reklama sama isključi.

"Velike lepljive reklame" koji se nalaze na ivici stranice bez obzira na pokušaje korisnika da skroluju stranicu, ne mogu se pomeriti. Kako korisnik pregledava stranicu, ovakva statična reklama zauzima više od 30% ekrana.

Slična je situacija i na mobilnim uređajima. I korisnici mobilnih uređaja imaju problem sa pop-up reklamama koje se ponašaju kao i na desktop uređajima. Njihovo iskustvo remete i reklame koje se pojavljuju na mobilnoj stranici pre učitavanja sadržaja, sprečavajući korisnika da nastavi prema sadržaju koji je tražio. Njihova veličina varira, od celog do dela ekrana koji pokrivaju. Oni takođe mogu biti u formi samostalne stranice koja sprečava korisnika da dođe do glavnog sadržaja.

Kada reklame na mobilnoj stranici zauzimaju više od 30% stranice u vertikali, remeti se korisničko iskustvo, bez obzira o kakvoj je reklami reč - teksualnoj reklami, videu ili slici. To ometa korisnika da se usresredi na sadržaj, baš kao i animirane i flash reklame koje brzo menjaju boje i pozadinu i koje veoma ometaju korisnike u pokušaju da pregledaju sadržaj stranice.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Rusija zabranila strane mesindžere u državnim institucijama

Rusija zabranila strane mesindžere u državnim institucijama

Ruska savezna služba za nadzor u oblasti telekomunikacija, informacionih tehnologija i masovnih komunikacija Roskomnadzor upozorila je da je ove nede... Dalje

Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Troškovi koje su kompanije imale po osnovu kazni izrečenih u skladu sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR) porasli su za 168%, na više od... Dalje

Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google je najavio da će početkom sledeće godine započeti uvođenje Privacy Sandbox sistema za ograničeni broj Android 13 uređaja. Privacy Sandbo... Dalje

Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Internet gigant Gugl pristao je da plati rekordnih 391,5 miliona dolara za rešavanje spora po tužbi koju su zajedno podneli državni tužioci 40 ame... Dalje

Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija je kaznila TikTok jer nije izbrisao sadržaj koji krši ruske zakone o „LGBT propagandi“ i Twitch zbog video intervjua sa Aleksijem... Dalje