Chrome koji će blokirati ''loše reklame'' biće objavljen početkom 2018.

Ostale vesti, 06.06.2017, 01:00 AM

Chrome koji će blokirati ''loše reklame'' biće objavljen početkom 2018.

Google je potvrdio da se radi na verziji Chromea sa ugrađenim funkcijama za blokiranje reklama, a u kompaniji se nadaju da će ova verzija browsera biti objavljena početkom iduće godine.

Glasine o tome su se pojavile sredinom aprila, a sada ih je zvanično potvrdio jedan od Googleovih potpredsednika Sridar Ramasvami.

Prema njegovim rečima, kompanija planira da doda Chromeu funkciju blokiranja reklama, ali ne na način na koji se to mislilo. Google zapravo neće dodati svom browseru ad blocker, već će blokirati samo "loše reklame".

Pod takvim reklamama se podrazumevaju reklame koje nisu usaglašene sa "Standardima o boljim reklama" koje je zimus objavila Koalicija za bolje oglase.

Ovi standardi su vodič za vlasnike web sajtova. Google namerava da konfiguriše Chrome tako da se učitavaju samo reklame koje su u skladu sa standardima, dok reklame koji krše pravila neće biti prikazivane u Chromeu.

Ovakvim pristupom, koji se razlikuje od onog koji pružaju dodaci za blokiranje reklama, Google prebacuje odgovornost za loše reklame na vlasnike web sajtova a ne na oglasne mreže koje isporučuju reklame.

Na ovaj način Google će pokušati da ne ometa poslovanje kompanija koje zavise od reklama.

Sajtovi koji poštuju svoje korisnike mogu da budu sigurni da Chrome neće blokirati njihove reklame, dok će oni koji koriste prljave taktike morati da se prilagode ili će zarađivati mnogo manje od reklama.

Da bi pokazao svoju posvećenost ovakvom pristupu, Google će blokirati i svoje sopstvene reklame ako web sajt koji ih učitava ne poštuje standarde industrije.

Chrome trenutno ima udeo na tržištu veći od 50%, što znači da ove promene neće ostati nezapažene. Browseri kao što su Opera ili Brave imaju ugrađene tehnologije za blokiranje reklama, ali one nisu podrazumevano uključene. Još uvek se ne zna da li će nova funkcija Chromea biti uključena po defaultu.

Među reklamama koje nisu u skladu sa pomenutim standardima su pop-up reklame koji iskaču i blokiraju glavni sadržaj stranice. One se pojavljuju kada sadržaj stranice počne da se učitava. Ove reklame spadaju u one koji najviše smetaju korisnicima interneta. Pop-up reklame imaju mnogo verzija, ali uglavnom ih možemo svrstati u dve grupe - one koji prekrivaju deo ekrana, i one koji prekrivaju ceo ekran.

Video reklame čiji se zvuk automatski emituje bez interakcije korisnika posebno su destruktivne za iskustvo korisnika. Često ih uhvate nespremne, i primoravaju ih da brzo zatvore prozor ili karticu da bi zaustavili zvuk.

U reklame koji krše pravila spadaju i reklame koji se pojavljuju pre nego što se učita sadržaj stranice i koje primoravaju korisnike da sačekaju određeni broj sekundi koje se odbrojavaju da bi reklama mogla biti uklonjena, ili čak da se reklama sama isključi.

"Velike lepljive reklame" koji se nalaze na ivici stranice bez obzira na pokušaje korisnika da skroluju stranicu, ne mogu se pomeriti. Kako korisnik pregledava stranicu, ovakva statična reklama zauzima više od 30% ekrana.

Slična je situacija i na mobilnim uređajima. I korisnici mobilnih uređaja imaju problem sa pop-up reklamama koje se ponašaju kao i na desktop uređajima. Njihovo iskustvo remete i reklame koje se pojavljuju na mobilnoj stranici pre učitavanja sadržaja, sprečavajući korisnika da nastavi prema sadržaju koji je tražio. Njihova veličina varira, od celog do dela ekrana koji pokrivaju. Oni takođe mogu biti u formi samostalne stranice koja sprečava korisnika da dođe do glavnog sadržaja.

Kada reklame na mobilnoj stranici zauzimaju više od 30% stranice u vertikali, remeti se korisničko iskustvo, bez obzira o kakvoj je reklami reč - teksualnoj reklami, videu ili slici. To ometa korisnika da se usresredi na sadržaj, baš kao i animirane i flash reklame koje brzo menjaju boje i pozadinu i koje veoma ometaju korisnike u pokušaju da pregledaju sadržaj stranice.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Podaci kompanije Kaspersky pokazuju da će zamena Windowsa 7 biti nemoguća misija

Podaci kompanije Kaspersky pokazuju da će zamena Windowsa 7 biti nemoguća misija

Microsoft će ukinuti podršku za Windows 7 u januaru sledeće godine, a iako su rizici ostanka na nepodržanim verzijama Windowsa veliki, ne izgled... Dalje

Huaweiju će biti privremeno produžena dozvola za saradnju sa američkim kompanijama, sudbina kompanije i dalje neizvesna

Huaweiju će biti privremeno produžena dozvola za saradnju sa američkim kompanijama, sudbina kompanije i dalje neizvesna

Vesti o američkim sankcijama prema Huaweiju malo su utihnule kada je kompaniji privremeno odobren nastavak saradnje sa američkim kompanija i posebno... Dalje

Microsoft blokirao programere iz zemalja kojima su SAD uvele sankcije

Microsoft blokirao programere iz zemalja kojima su SAD uvele sankcije

Microsoft je postao vlasnik GitHuba a sada je kompanija zabranila programere iz nekoliko zemalja zbog novih američkih sankcija. Kompanija je zabranil... Dalje

Američke tehnološke kompanije sastaju se zbog Huaweija sa predstavnicima američke vlade

Američke tehnološke kompanije sastaju se zbog Huaweija sa predstavnicima američke vlade

Zvaničnici američke vlade i predstavnici američkih tehnoloških kompanija sastaće se kako bi razgovarali o zabrani Huaweija. Na sastanku će uč... Dalje

Da li će muke Huaweija sa američkim vlastima uskoro biti okončane?

Da li će muke Huaweija sa američkim vlastima uskoro biti okončane?

Američkim kompanijama bi moglo biti omogućeno da posluju sa Huaweijem za dve nedelje, navodi se u izveštaju agencije Rojters. Kineski tehnološki g... Dalje