Ikonica koja vam govori da vas online oglašivači prate
Ostale vesti, 05.10.2010, 01:37 AM

U pokušaju da smanje rastući strah korisnika vezano za ogromne količine podataka koje internet oglašivači prikupljaju o njima, grupa udruženja internet oglašivača planira pokretanje novog programa koji će omogućiti korisnicima na internetu da odluče da li žele da ih oglašivači prate.
Program će uključivati korišćenje nove ikonice koja navodno stavlja korisnicima do znanja da im oglašivači pružaju priliku da isključe određena praćenja aktivnosti. Program je rezultat nastojanja grupe udruženja oglašivača da pruže potrošačima bolju kontrolu nad prikupljanjem i korišćenjem podataka o njihovim online aktivnostima za potrebe oglašivača. Motive oglašivača treba tražiti u tome da se oni nadaju da će na ovaj način izbeći stroži nadzor federalnih regulatornih tela.
“Advertising Option Icon” je ikonica koju oglašivači mogu smestiti blizu svojih oglasa ili na web stranicama koje prikupljaju podatke koje koriste oglašivači za svoje potrebe. Korisnici koji kliknu na ikonicu, koja je predstavljena malim slovom “i” unutar trougla čiji je vrh okrenut udesno, videće objašnjenje zašto vide određeni oglas i moći će da isključe praćenje svojih aktivnosti.
Nakon ovakve intervencije korisnika, neke kompanije i dalje mogu korisniku nuditi manje ciljane i “fokusirane” oglase, dok drugi mogu prestati sa prikazivanjem oglasa tom korisniku u potpunosti.
Potrošači i sada imaju mogućnost da isključe određena praćenja i reklamiranje koje se oslanja na ponašanje korisnika na internetu, ali još uvek nije jasno koliko se ta mogućnost u stvarnosti zaista i realizuje. Nova ikonica može da pomogne korisnicima da shvate da imaju mogućnost da jednim potezom isključe praćenje, ali proći će još mnogo vremena pre nego ova ikonica bude dovoljno poznata da bi se uočila bilo kakva razlika.

Izdvojeno
Kazne zbog kršenja Opšte uredbe EU o zaštiti podataka za godinu dana porasle za 168%

Troškovi koje su kompanije imale po osnovu kazni izrečenih u skladu sa Opštom uredbom EU o zaštiti podataka (GDPR) porasli su za 168%, na više od... Dalje
Google najavio uvođenje Privacy Sandboxa na Android 13 početkom sledeće godine

Google je najavio da će početkom sledeće godine započeti uvođenje Privacy Sandbox sistema za ograničeni broj Android 13 uređaja. Privacy Sandbo... Dalje
Gugl kažnjen sa 391,5 miliona dolara zbog tajnog praćenja korisnika

Internet gigant Gugl pristao je da plati rekordnih 391,5 miliona dolara za rešavanje spora po tužbi koju su zajedno podneli državni tužioci 40 ame... Dalje
Rusija kaznila TikTok zbog ''LGBT propagande'' i Twitch zbog ''ukrajinskih laži''

Rusija je kaznila TikTok jer nije izbrisao sadržaj koji krši ruske zakone o „LGBT propagandi“ i Twitch zbog video intervjua sa Aleksijem... Dalje
Google kažnjen zbog obmanjivanja korisnika i prikupljanja podataka o lokaciji

Australijska komisija za konkurenciju i potrošače (ACCC) kaznila je Google sa 60 miliona dolara zbog toga što je kompanija skoro dve godine, od jan... Dalje
Pratite nas
Nagrade