Ako tražite američku vizu, moraćete da date informacije o svojim nalozima na društvenim mrežama

Vesti, 04.06.2019, 01:00 AM

Ako tražite američku vizu, moraćete da date informacije o svojim nalozima na društvenim mrežama

Gotovo svi oni koji podnesu zahtev za američku vizu moraće da dostave svoje podatke o nalozima na društvenim mrežama u skladu sa novim pravilima američke administracije.

Nova pravila Stejt departmenta zahtevaju od ljudi koji apliciraju za vizu da daju korisnička imena na društvenim mrežama, email adrese i brojeve telefona koje su koristili u prethodnih pet godina.

Kada su ova pravila predložena prošle godine, vlasti su procenile da će one uticati na 14,7 miliona ljudi godišnje. Ona će se primenjivati na skoro sve podnosioce zahteva za dobijanje imigrantskih i neimigrantskih viza.

Podnosioci zahteva za određene diplomatske i službene vize biće izuzeti od ovih novih mera. Međutim, ljudi koji putuju u SAD da rade ili studiraju će morati da predaju tražene informacije.

"Neprestano radimo na pronalaženju mehanizama za poboljšanje procesa provere kako bismo zaštitili građane SAD, iako podržavamo legitimno putovanje u Sjedinjene Države", kažu iz Stejt Departmenta. "Nacionalna bezbednost je naš prioritet kada odlučujemo o zahtevima za vizu i svaki potencijalni putnik i imigrant u SAD prolazi detaljnu bezbednosnu proveru."

Ranije su samo podnosioci zahteva za koje su bile neophodne dodatne provere, kao što su na primer ljudi koji su boravili u delovima sveta koji su pod kontrolom terorističkih grupa, morali da predaju ove podatke. Procenjuje se da je godišnje bilo oko 65000 podnosilaca zahteva za vizu za koje je bila potrebna dodatna provera.

Od sada će podnosioci zahteva morati da se daju korisnička imena za platforme koje su navedene, kao i da dobrovoljno dostave detalje o svojim nalozima na sajtovima koji nisu navedeni.

Svako ko laže o svom korišćenju društvenih mreža može da se suoči sa "ozbiljnim imigracionim posledicama", kaže jedan američki zvaničnik.

Trampova administracija je prvi put predložila ova nova pravila u martu 2018. godine.

Američka Unija za građanske slobode je u to vreme kritikovala predložene mera i rekla da "nema dokaza da takvo praćenje društvenih medija ima efekta ili da je pravedno". Iz ove organizacije su tada rekli da će to dovesti do toga da ljudi sami sebe cenzuririšu na internetu.

Američki predsednik Donald Tramp je smanjenje imigracije propagirao kao ključni plan u svojoj izbornoj kampanji 2016. godine. On je i pre svog mandata a i tokom njega pozivao na "ekstremnu proveru" imigranata.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje