Facebook ponovo zakupio oglasni prostor u novinama za kampanju protiv Applea

Vesti, 17.12.2020, 12:00 PM

Facebook ponovo zakupio oglasni prostor u novinama za kampanju protiv Applea

Facebook pojačava svoju kampanju protiv Appleovih promena u politici privatnosti. Kompanija je ponovo zakupila oglasni prostor u novinama kao što su Wall Street Journal, New York Times i Washington Post. U novom oglasu Facebook tvrdi da će Appleove promene politike privatnosti u iOS 14 „promeniti internet kakav poznajemo“ i primorati veb sajtove i blogove da „počnu da vam naplaćuju pretplatu“ ili da dodaju kupovine u aplikaciji zbog nedostatka personalizovanih oglasa. Sličan oglas je već objavljen u istim novinama.

Apple planira promene u iOS 14 početkom sledeće godine koje će zahtevati od programera da traže dozvolu za prikupljanje podataka i praćenje korisnika u mobilnim aplikacijama i veb sajtovima na Appleovim uređajima. Apple je najavio da će od korisnika iOS 14 biti zatraženo da se odluče za praćenje u aplikacijama, napominjući da programeri poput Facebooka mogu korisnicima objasniti zašto bi trebalo da dozvole praćenje.

Ove promene će uticati na Facebookov unosni posao sa oglasima, ali kompanija sada tvrdi da je to nešto daleko veće, što bi moglo uticati na mala preduzeća. Apple se ne slaže sa tim.

„Verujemo da je ovo prosto zalaganje za naše korisnike“, rekao je Appleov portparol reagujući na prvi Facebookov novinski oglas. „Korisnici bi trebalo da znaju kada se njihovi podaci prikupljaju i dele u drugim aplikacijama i na veb sajtovima i trebalo bi da imaju mogućnost da to dozvole ili ne. Transparentnost praćenja aplikacija u iOS 14 ne zahteva da Facebook promeni pristup praćenju korisnika i ciljanom oglašavanju, već jednostavno da korisnicima da izbor.“

Facebook u novom novinskom oglasu pokušava da ukaže čitaocima na to da se Appleove promene više odnose na prelazak veb sajtova i aplikacija u model koji se plaća, gde Apple ima koristi od kupovine u aplikacijama i pretplata. Oglasima na celoj stranici Wall Street Journala, New York Timesa i Washington Posta, Facebook takođe pokušava da ubedi regulatore da se pozabave Appleovim promenama privatnosti.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Vlasnik Facebooka i WhatsAppa koristi konkurentsku aplikaciju Signal: ''Zakerberg poštuje svoju privatnost''

Vlasnik Facebooka i WhatsAppa koristi konkurentsku aplikaciju Signal: ''Zakerberg poštuje svoju privatnost''

Curenje podataka 533 miliona korisnika Facebooka otkrilo je tajnu izvršnog direktora i suosnivača Facebooka Marka Zakerberga, koji je vlasnik WhatsA... Dalje

Booking.com kažnjen zbog toga što je više od 3 nedelje ćutao o krađi podataka korisnika

Booking.com kažnjen zbog toga što je više od 3 nedelje ćutao o krađi podataka korisnika

Holandska agencija za zaštitu podataka kaznila je Booking.com sa 475.000 evra zato što je prekasno obavestio korisnike da su kriminalci pristupili p... Dalje

Opasni malver sakriven u varalicama za igre

Opasni malver sakriven u varalicama za igre

Gejmeri oprez! Hakeri su sakrili malver u varalice za video igre koji bi im mogao omogućiti da hakuju mikrofone ili veb kamere žrtava, upozorili su... Dalje

Danas je Svetski dan backupa

Danas je Svetski dan backupa

U savremenom svetu sve se vrti oko podataka. Danas je Svetski dan backupa koji se obeležava od 2011. godine kao podsećanje za sve o važnosti kopija... Dalje

Hakeri posle napada ucenjuju zaposlene u kompanijama: ''Imamo vašu porno kolekciju''

Hakeri posle napada ucenjuju zaposlene u kompanijama: ''Imamo vašu porno kolekciju''

Stručnjaci za sajber bezbednost upozoravaju na porast takozvanog “extortionwarea”, odnosno na hakere koji prete žrtvama da će ih osramo... Dalje