Google tajno prikuplja zdravstvene podatke Amerikanaca, ni lekari ni pacijenti ne znaju ništa o tome

Vesti, 13.11.2019, 02:00 AM

Google tajno prikuplja zdravstvene podatke Amerikanaca, ni lekari ni pacijenti ne znaju ništa o tome

Google je tajno prikupio podatke pacijenata iz 21 američke države u ime kompanije Ascension, najvećeg sistema zdravstvene zaštite u SAD, a zbog projekta “Nightingale”, objavio je Wall Street Journal. WSJ tvrdi da ni lekari ni pacijenti nisu znali da se njihovi podaci prikupljaju.

Podaci prikupljeni za potrebe projekta između ostalog uključuju laboratorijske rezultate, dijagnoze lekara, evidenciju o hospitalizacijama, zdravstvenim problemima pacijenata, terapiji, kao i podatke iz skeniranih dokumenata. Više od 150 zaposlenih u Googleu angažovanih na projektu imali su pristup kompletnoj zdravstvenoj istoriji pacijenata, zajedno sa imenima i datumima rođenja.

New York Times je kasnije istog dana potvrdio veći deo onoga što je objavio WSJ, ističući da su “desetine Googleovih zaposlenih” mogli imati pristup osetljivim podacima o pacijentima i da su neki od njih možda preuzeli neke od tih podataka.

Ali Google kaže da je standardna praksa da kompanije koje nude usluge zdravstvene zaštite dele osetljive zdravstvene podatke sa radnicima tehnoloških kompanija u skladu sa američkim Zakonom o prenosivosti zdravstvenog osiguranja i odgovornosti iz 1996. godine, koji omogućava Googleu da razvija alate za pružaoce usluga zdravstvene zaštite koristeći privatne medicinske podatke pacijenata i one za koje pacijenti ne zahtevaju da budu obavešteni.

Portparol kompanije je demantovao da Google tajno prikuplja zdravstvene podatke miliona Amerikanaca, rekavši da je jedina svrha ovakvih projekata pružanje usluga sistemima zdravstvene zaštite i da kompanija nije objavila ranije da to radi jer je projekat bio u vrlo ranoj fazi.

Google je potvrdio partnerstvo sa Ascensionom, katoličkim sistemom zdravstvene zaštite sa sedištem u Sent Luisu, koji pruža usluge pacijentima u 2600 bolnica u 21 državi SAD. U izjavi Ascensiona se navodi da Google koristi podatke iz sistema da bi dizajnirao softver koji prilagođava individualnu negu pacijenata koristeći “naprednu veštačku inteligenciju i mašinsko učenje”. Kompanija je takođe najavila da će početi da koristi Googleovu uslugu čuvanja podataka u oblaku i G Suite.

Google je sa svoje strane rekao da podaci o pacijentima ne mogu i neće biti kombinovani sa bilo kojim podacima Googleovih korisnika.

Međutim, kritičari projekta kažu da se pacijentima oduzima kontola nad njihovim privatnim podacima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje