I posle upozorenja, lažni antivirus se i dalje nudi posetiocima sajta DailyMotion
Vesti, 03.02.2014, 07:06 AM
Više od tri nedelje pošto je kompanija Invincea obavestila web sajt DailyMotion o malicioznim reklamama na sajtu, ništa se nije promenilo - sajt je i dalje zaražen.
Napad je prvi put prijavljen 7. januara kada je Invincea otkrila maliciozne reklame na sajtu koje posetioce sajta usmeravaju na stranicu sa lažnim antivirusom. U kompaniji veruju da je reč o istom napadu i da sajt DailyMotion, uprkos upozorenju, nije nikada očišćen od infekcije.
DailyMotion, sajt koji omogućava korisnicima da postavljaju i dele video snimke, je 96. po redu najpopularnija destinacija na internetu, sa 17 miliona poseta mesečno.
Invincea je objavila video koji prikazuje šta se dešava posetiocu web sajta DailyMotion.
Na početnoj stranici sajta posetiocu se prikazuje dijalog prozor sa upozorenjem da je “Microsoft Antivirus” identifikovao problem na računaru korisnika i da pretnju treba ukloniti. Zatim se prikazuje lista potencijalnih pretnji i time se korisnik pokušava pridobiti da pokrene nešto što je navodno antivirusni softver.
Nakon instalacije, sistem se restartuje i korisnik će tada videti prozor koji prikazuje da je u toku “skeniranje” sistema. Kada se navodno skeniranje završi, žrtvi se predlaže da “aktivira” program i ukloni nepostojeće pretnje sa računara. “Aktivacija” košta “samo” 99,9 dolara.
Zaraženi računar komunicira sa serverima u SAD i Rumuniji.
U upozorenju objavljenom početkom januara navodi se da maliciozne reklame preusmeravaju posetioce sajta DailyMotion na domen u Poljskoj webantivirusprorh(.)pl.
Samo 10 od 74 antivirusa VirusTotal-a detektuje pretnju, i to većina kao Trojanca Graftor.
Koncept prevara sa lažnim antivirusima je sledeći: žrtvu treba prevariti i ubediti je da instalira program koji je predstavljen kao antivirusni softver. Umesto antivirusa, žrtva će instalirati malver da bi zatim bila obaveštena da će morati da plati da bi računar bio očišćen od malvera.
Malvertajzing (maliciozno reklamiranje), postaje sve uobičajenije sredstvo za širenje lažnih antivirusa.
Pogledajte kako izgleda napad na sajtu DailyMotion:
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade