I posle upozorenja, lažni antivirus se i dalje nudi posetiocima sajta DailyMotion
Vesti, 03.02.2014, 07:06 AM

Više od tri nedelje pošto je kompanija Invincea obavestila web sajt DailyMotion o malicioznim reklamama na sajtu, ništa se nije promenilo - sajt je i dalje zaražen.
Napad je prvi put prijavljen 7. januara kada je Invincea otkrila maliciozne reklame na sajtu koje posetioce sajta usmeravaju na stranicu sa lažnim antivirusom. U kompaniji veruju da je reč o istom napadu i da sajt DailyMotion, uprkos upozorenju, nije nikada očišćen od infekcije.
DailyMotion, sajt koji omogućava korisnicima da postavljaju i dele video snimke, je 96. po redu najpopularnija destinacija na internetu, sa 17 miliona poseta mesečno.
Invincea je objavila video koji prikazuje šta se dešava posetiocu web sajta DailyMotion.
Na početnoj stranici sajta posetiocu se prikazuje dijalog prozor sa upozorenjem da je “Microsoft Antivirus” identifikovao problem na računaru korisnika i da pretnju treba ukloniti. Zatim se prikazuje lista potencijalnih pretnji i time se korisnik pokušava pridobiti da pokrene nešto što je navodno antivirusni softver.
Nakon instalacije, sistem se restartuje i korisnik će tada videti prozor koji prikazuje da je u toku “skeniranje” sistema. Kada se navodno skeniranje završi, žrtvi se predlaže da “aktivira” program i ukloni nepostojeće pretnje sa računara. “Aktivacija” košta “samo” 99,9 dolara.
Zaraženi računar komunicira sa serverima u SAD i Rumuniji.
U upozorenju objavljenom početkom januara navodi se da maliciozne reklame preusmeravaju posetioce sajta DailyMotion na domen u Poljskoj webantivirusprorh(.)pl.
Samo 10 od 74 antivirusa VirusTotal-a detektuje pretnju, i to većina kao Trojanca Graftor.
Koncept prevara sa lažnim antivirusima je sledeći: žrtvu treba prevariti i ubediti je da instalira program koji je predstavljen kao antivirusni softver. Umesto antivirusa, žrtva će instalirati malver da bi zatim bila obaveštena da će morati da plati da bi računar bio očišćen od malvera.
Malvertajzing (maliciozno reklamiranje), postaje sve uobičajenije sredstvo za širenje lažnih antivirusa.
Pogledajte kako izgleda napad na sajtu DailyMotion:

Izdvojeno
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Hakeri tokom StarCraft II mečeva ubacuju video snimke koji izazivaju epilepsiju

Igrači StarCraft II su na Reddit-u otkrili da su već neko vreme mete veoma zastrašujućih hakerskih napada. Naime, nepoznati hakeri su našli na... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Google da bi ukrali korisnička imena i lozinke korisnika Google naloga

Programer Nik Džonson upozorio je na novu phishing prevaru koja je posebno opasna zbog toga što prevaranti šalju imejlove sa lažne Google adrese. ... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Booking.com za širenje trojanca AsyncRAT

Lažni imejlovi sa Booking.com upućeni hotelskom osoblju kriju malver AsyncRAT. Početkom meseca, istraživači MalwareBytes-a upozorili su na ove na... Dalje
Pratite nas
Nagrade