Infekcije ransomwareom CBT-Locker u porastu
Vesti, 12.02.2015, 10:25 AM

Broj infekcija malverom CBT-Locker koji šifruje fajlove u februaru je značajno porastao, upozorili su istraživači iz kompanije F-Secure. Malver CBT-Locker poznat je i pod imenom Critroni.
Krajem januara otkrivena je nova verzija malvera što je rezultiralo povećanom aktivnošću CBT-Lockera početkom ovog meseca.
Malver se uglavnom širi preko emailova, koji sadrže maliciozni downloader koji je odgovoran za preuzimanje i instalaciju CBT-Lockera na kompromitovanom sistemu.
Istraživači iz F-Secure analizirali su pojačani intenzitet kampanje distribucije CBT-Lockera i otkrili da je u u tu svrhu korišćen downloader Dalexis koji je sakriven u .zip fajlu koji je dodat emailu i koji sadrži drugi .zip fajl koji na kraju sadrži izvršni .scr fajl. U nekim slučajevima, u emailovima je uočen i .cab fajl, koji takođe krije downloader Dalexis.
Kada se pokrene, downloader će pokušati da kontaktira kompromitovane web sajtove sa liste koju ima, na kojima se nalaze šifrovane kopije CBT-Lockera koga treba preuzeti, dešifrovati i pokrenuti.
Nakon infekcije, CBT-Locker će šifrovati fajlove na računaru i originalnim imenima fajlova dodati nasumično odabanih sedam karaktera. Malver takođe može dodati svoju kopiju u folder sa korisničkim privremenim fajlovima, čiji je naziv sastavljen od sedam nasumično izabranih karaktera i ekstenzije .exe.
Prema podacima F-Secure, aktivnost onih koji stoje iza ove kampanje pojačana je od 4. februara, kada se desilo skoro 20% svih infekcija koje su zabeležene od početka godine. Sledeći dan, broj infekcija je porastao za 23%.
Posle toga, broj novoinficiranih računara počeo je da opada.
Iako je to dobra vest, ona ne znači da sajber kriminalci odustaju od CBT-Lockera. Maliciozne email kampanje obično funkcionišu tako što se smenjuju dani pojačane aktivnosti sa danima kada se aktivnost vidljivo smanjuje.
CBT-Locker prikazuje obaveštenje o tome da su fajlovi na računaru šifrovani, a nova verzija malvera daju korisniku produženi rok od 96 sati za plaćanje otkupa za zarobljene fajlove. Pozadina na desktopu se zamenjuje slikom na kojoj se nalaze instrukcije za plaćanje otkupa i tajmer koji odbrojava vreme koje je preostalo korisniku da plati otkup za svoje fajlove. Kopija ovog uputstva nalazi se i u folderu My Documents, u vidu slike i tekstualnog fajla. Ta dva fajla se prepoznaju po nazivima Decrypt All Files [sedam nasmično izabranih karaktera].bmp i Decrypt All Files [sedam nasmično izabranih karaktera].txt.
Od žrtve se traži da otkup plati bitcoinima, a u većini slučajeva iznos koji traže kriminalci je 3 BTC (oko 575 evra).
Stručnjaci kažu da se fajlovi koje šifruje ransomware ne mogu dešifrovati i povratiti ako nema backupa. Plaćanje kriminalcima se ne preporučuje, ne samo zbog toga što nema garancije da ćete dobiti ključ za dešifrovanje fajlova, već i zbog toga što time ohrabrujete kriminalce da nastave sa ovakvom praksom.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade