Nemački softverski gigant Software AG napadnut ransomwareom, ukradeni podaci kompanije
Vesti, 12.10.2020, 09:30 AM

Software AG, jedna od najvećih softverskih kompanija na svetu, pretrpela je napad ransomwarea tokom proteklog vikenda, a kompanija se još nije u potpunosti oporavila od incidenta.
Za napad je odgovorna grupa “Clop” koja je hakovala internu mrežu kompanije u subotu, 3. oktobra, i šifrovala fajlove da bi zatim zatražila 23 miliona dolara za ključ za dešifrovanje.
Nakon što su pregovori propali, kriminalci su objavili snimke sa podacima kompanije na svom veb sajtu na dark vebu.
Dokazi o napadu koje je grupa objavila sadrže skenirane pasoše i lične karte zaposlenih, njihove email adrese, finansijske dokumente i foldere iz interne mreže kompanije.
Software AG je u ponedeljak objavio da je pretrpeo napad. Kompanija je rekla da napad nije uticao na usluge koje pruža kupcima, uključujući usluge u oblaku, i da podacima klijenata nije pristupano. Ova izjava povučena je u saopštenju za medije koje je objavljeno tri dana kasnije, kada je Software AG priznao da je pronašao dokaze o krađi podataka sa servera i računara zaposlenih. Kompanija je rekla da je krivac za incident malver, ali nije spomenula konkretno ransomware u svom saopštenju.
Ipak, kopiju ransomwarea koji je korišćen za napad na Software AG, poruku o otkupnini i link za sajt za plaćanje, otkrio je MalwareHunterTeam. Grupa je pretila kompaniji da će objaviti 1 TB podataka za koje tvrdi da ih je ukrala sa uređaja kompanije, uključujući dokumente, ugovore, izveštaje, email prepisku, kontakte, sertifikate i drugo. Otkupnina od 23 miliona dolara koliko je traženo od Software AG jedna je od najvećih otkupnina koji je ikada zatražena posle napada ransomwarea.
Ne zna se da li je nemačka kompanija platila otkupninu.
Software AG je druga najveća nemačka kompanija sa sedištem u Darmštatu, u nemačkoj saveznoj državi Hesen, koja ima više od 5000 zaposlenih i više od 10000 klijenata u 70 zemalja. Neki od najprepoznatljivijih klijenata kompanije su Fujitsu, Telefonica, Lufthansa, Vodafone, DHL, Credit Suisse i Airbus, a klijenti kompanije su i vlade, banke, transportna preduzeća i osiguranja.
Ransomware Clop takođe stoji iza napada na Univerzitet u Mastrihtu, koji se dogodio 23. decembra prošle godine. U februaru je univerzitet potvrdio da je platio otkupninu od 30 bitkoina koju su tražili kriminalci.

Izdvojeno
Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje
Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google je najavio novu funkciju pod nazivom „Recovery Contacts“ (kontakti za oporavak naloga) - opciju koja korisnicima omogućava da u po... Dalje
Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako... Dalje
Pratite nas
Nagrade