Pronađeni podaci 42 miliona korisnika kompanije Cupid Media koja je hakovana u januaru

Vesti, 21.11.2013, 07:18 AM

Pronađeni podaci 42 miliona korisnika kompanije Cupid Media koja je hakovana u januaru

Lozinke korisnika servisa australijske kompanije Cupid Media, u čijem je vlasništvu više od 30 web sajtova za upoznavanje preko interneta (AsianDating.com, SingleParentLove.com, GayCupid.com i drugi), koje su ukradene prilikom upada hakera u sisteme Cupid Media u januaru ove godine, pronađene su na istom serveru na kome su ranije pronađeni i ukradeni podaci korisnika kompanija Adobe i PR Newswire.

Poznati bloger Brajan Krebs, koji je pronašao bazu podataka koja sadrži email adrese, lozinke, imena i datume rođenja 42 miliona korisnika servisa Cupid Media, obavestio je o tome kompaniju 8. novembra. Kompanija je potvrdila da je reč o podacima korisnika njenih servisa i da su oni ukradeni u januaru ove godine.

Direktor Cupid Media Endru Bolton rekao je Krebsu da je kompanija preduzela adekvatne mere i obavestila korisnike o incidentu još u januaru kada su otkrivene sumnjive aktivnosti na mreži ali informacije o tome nisu dospele u javnost. Lozinke jednog broja korisnika su resetovane. Posle januarskog incidenta, Cupid Media je angažovala kompaniju koja je implementirala dodatne zaštitne mere, a između ostalih, i kriptovanje lozinki. Pored toga, kompanija je ustanovila nova pravila kako bi primorala korisnike da koriste sigurnije lozinke.

Bolton je rekao da mnogi podaci koje je pronašao Krebs pripadaju starim, neaktivnim ili obrisanim nalozima i da je . Ipak, posle Krebsovog otkrića Cupid Media će još jednom proveriti da li su svi korisnici naloga na koje je januarski incident imao uticaja resetovali svoje lozinke i dobili obaveštenja o tome putem emaila.

I kao i uvek u ovakvim prilikama, kada procure lozinke korisnika, koje je Cupid Media u ono vreme čuvao u plaintext formatu, suočavamo se sa poražavajućim stanjem svesti korisnika o važnosti izbora jake lozinke. Kao i Adobe-ovi korisnici, i korisnici Cupid Media masovno koriste one koje teško da zaslužuju da se nazivaju lozinkama. Više od 1,9 miliona korisnika „štitilo“ je svoje naloge lozinkom „123456“, a lozinka „111111“ bila je izbor 1,2 miliona korisnika. Najpopularniji lozinke koje ne sadrže brojeve su očekivano one koje sadrže reči iz rečnika: „iloveyou“, „lovely“, „password“ i druge.

Među procurelim email adresama najviše je onih koje pripadaju korisnicima Yahoo, Hotmail i Gmail servisa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje