Vlada Velike Britanije pokrenula kampanju protiv šifrovanja poruka na društvenim mrežama

Vesti, 24.01.2022, 12:00 PM

Vlada Velike Britanije pokrenula kampanju protiv šifrovanja poruka na društvenim mrežama

Vlada Velike Britanije pokrenula je kampaniju sa ciljem da izvrši pritisak na tehnološke kompanije da zaustave upotrebu end-to-end enkripcije (E2EE) na platformama društvenih mreža kako bi se olakšalo otkrivanje zlostavljanja i eksploatacije dece.

E2EE je tehnologija, čije uvođene planira nekoliko platformi, uključujući Facebook Messenger i Instagram, korisnicima pruža veću privatnost ograničavajući ko može da vidi poruke u njihovim privatnim razgovorima. Šifrovanjem poruka one postaju vidljive samo pošiljaocu i primaocu a nečitljive svima drugima, uključujući kompanije u čijem su vlasništvu aplikacije i policiju.

Kampanja pod nazivom “Nema mesta za skrivanje” kaže da bi tehnologija dovela decu u opasnost ako se uvede na način na koji društvene mreže to planiraju. „Oni više neće moći da otkriju seksualno zlostavljanje dece na svojim platformama i stoga neće moći da se prijavi“, navodi se na veb sajtu kampanje. „Ako se ovi planovi ostvare, procenjuje se da bi svake godine moglo biti izgubljeno 14 miliona prijava o sumnji na seksualno zlostavljanje dece na mreži. Ovo bi moglo imati katastrofalan uticaj na bezbednost dece.”

Iako kampanja tvrdi da se ne protivi E2EE, njihovi predlozi bi skoro onemogućili tehnološke kompanije da nastave sa svojim planovima vezanim za ovu tehnologiju. Na veb sajtu kampanje navodi se da kompanije treba da koriste E2EE samo ako imaju dovoljno tehnologije za zaštitu dece i dokažu da šifrovanje ne ugrožava njihovu bezbednost.

Koalicija koja stoji iza kampanje koju podržava britanska vlada kaže da je sastavljena od „niza organizacija iz čitavog društva“, uključujući dobrotvorne organizacije, kompanije koje se bave tehnologijom bezbednosti i osoba koje su u dečjem uzrastu preživele seksualno zlostavljanje, ali je otkriveno da je kampanju u velikoj meri finansirala vlada Velike Britanije. Ministarstvo unutrašnjih poslova otkrilo je da je izdvojilo 534.000 funti (oko 725.000 dolara) za kampanju.

Kampanja i podrška koju je dobila od vlade naveli su grupe koje se zalažu za privatnost i druge organizacije da se suprotstave smanjenju bezbednosnih mera.

Big Brother Watch, britanska grupa za građanske slobode, izrazila je zabrinutost nazvavši kampanju „pokušajem da se opravda još širi i dublji državni nadzor svakodnevnih, privatnih razgovora“.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Veb pregledač DuckDuckGo za iOS i Android ne radi ono što obećava dozvoljavajući praćenje korisnika

Veb pregledač DuckDuckGo za iOS i Android ne radi ono što obećava dozvoljavajući praćenje korisnika

Kada pomislite na veb pregledače koji su dizajnirani tako da štite privatnost korisnika, verovatno vam samo jedno ime vam pada na pamet: DuckDuckGo.... Dalje

Fronton: Moćni IoT botnet ruske vlade za širenje dezinformacija

Fronton: Moćni IoT botnet ruske vlade za širenje dezinformacija

Firma 0day Technologies koja radi za rusku Federalnu službu bezbednosti napravila je moćni botnet koji ne samo da može da pokreće DDoS napade, ve... Dalje

Google razotkrio hakere koji su inficirali Android uređaje komercijalnim špijunskim softverom Predator

Google razotkrio hakere koji su inficirali Android uređaje komercijalnim špijunskim softverom Predator

Googleova grupa za analizu pretnji (TAG) objavila je da su „akteri pretnji koje podržava država“ koristili pet ranjivosti nultog dana da... Dalje

Posle hapšenja članova grupe, stižu upozorenja da ransomware banda REvil ponovo napada

Posle hapšenja članova grupe, stižu upozorenja da ransomware banda REvil ponovo napada

Zloglasna ransomware grupa REvil ponovo se pojavila, tvrdi nekoliko istraživača bezbednosti koji prate njene napade. Grupa je po drugi put prekinula... Dalje

Mnogi veb sajtovi beleže sve što kucate pre nego što pritisnete ''Pošalji''

Mnogi veb sajtovi beleže sve što kucate pre nego što pritisnete ''Pošalji''

Kada se prijavljujete za bilten, rezervišete hotel ili se prijavljujete na sajtu, verovatno mislite da ako ste tri puta pogrešno otkucali imejl adre... Dalje