YouTube prevara sa lažnom Dženifer Aniston postaje viralna

Vesti, 30.01.2024, 11:00 AM

YouTube prevara sa lažnom Dženifer Aniston postaje viralna

Najnovija prevara u kojoj je zloupotrebljena jedna slavna ličnost je izgleda toliko ubedjiva da postaje viralna.

Lažni video glumice Dženifer Aniston kojim se promoviše prevara na YuTubeu kruži internetom, a ono što je zabrinjavajuće je koliko takvi video snimci postaju kvalitetniji i češći.

Pažnju je privukla objava na Redditu sa stotinama komentara u kojima se govori o najnovijem pokušaju da se uz pomoć tehnologije prevare oni koji su dovoljno lakoverni da u to poveruju.

Dok se mnogi slažu da ima dosta znakova da je video lažan, od bizarnih izraza lica do pokreta usana koji se ne podudaraju u potpunosti sa onim što glumica govori, drugi su izrazili bojazan zbog sve boljeg kvaliteta takvih prevara.

„Sama prevara uopšte nije dobra i još uvek je očigledna (čak i ako su platili pravoj Dženifer Aniston da to kaže), ali tehnologija koja stoji iza nje postaje tako dobra tako brzo“, kaže jedan korisnik Reddita.

Drugi su primetili da nijedan od znakova da je u pitanju lažni snimak ne čini prevaru manje efikasnom.

„Ove prevare postoje već više od 20 godina. Stalno ih viđamo jer rade. Da ne rade, prevaranti bi radili nešto drugo“, rekao je jedan korisnik.

„Većina ljudi ih može uočiti na kilometar, ali oni koji to ne mogu su oni koji su prevareni. Oni su očigledno mete“, kaže se u jednom komentaru.

Ipak, video je dovoljno dobar da zaobiđe algoritam detekcije koji koristi YouTube, a dodatni problem je i što je tehnologija veštačke inteligencije koja stoji iza njega sada široko dostupna svima.

„Sledeća decenija će biti zanimljiva“, rekao je jedan korisnik.

U video snimku, lažna Dženifer Aniston promoviše staru prevaru sa „darivanjem“. Gledaocima se kaže da „ako gledaju ovaj video, jedan su od 10.000 srećnika koji će dobiti MacBook Pro za samo 10 dolara“.

Glumica u videu kaže korisnicima da prate link, odu na njen sajt i zatraže svoj uređaj u „najvećoj nagradnoj igri MacBooka na svetu“.

Ranije ovog meseca Tejlor Svift je takođe iskorišćena na sličan način, i to a promociju lažnog posuđa Le Creuset na Facebooku i TikToku, a prevaranti su iskoristili činjenicu da je pevačica veliki obožavalac luksuznog francuskog brenda.

U oktobru prošle godine, internetom je kružila slična prevara sa popularnim jutjuberom MrBeastom, dok je lik glumca Toma Henksa korišćen u reklami za stomatološke usluge bez njegovog pristanka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija

Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija

Istraživači kompanije Bitdefender otkrili su da torent fajl za novi film Leonarda Dikaprija „Jedna bitka za drugom“ (One Battle After An... Dalje

Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje

Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje

Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje

Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa

Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa

Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje

ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika

ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika

ClickFix napadi beleže dramatičan rast od čak 517%. Iako naizgled jednostavan “copy-paste” trik, ovaj napad je postao je ozbiljna pretn... Dalje

Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja

Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja

Istraživači iz kompanije Koi Security upozoravaju na opsežnu i izuzetno dobro prikrivenu kampanju koja je zarazila uređaje 4,3 miliona korisnika v... Dalje