Zašto je Google uklonio popularnu ekstenziju za Chrome koja štiti privatnost korisnika

Vesti, 26.03.2021, 10:00 AM

Zašto je Google uklonio popularnu ekstenziju za Chrome koja štiti privatnost korisnika

Google je bez najave blokirao i uklonio iz Chrome veb prodavnice popularni dodatak za Chrome, ClearURLs.

Korisnici su na internet forumima izrazili nezadovoljstvo zbog ove Googleove odluke.

ClearURLs uklanja komponente za praćenje iz linkova kada korisnik klikne na link, kako bi osigurao zaštitu privatnosti korisnika.

Ovo nije prvi put da Google uklanja iz svoje prodavnice popularnu ekstenziju, ali ih je često vraćao nakon nekog vremena. Da li će kompanija i ovaj put uraditi isto, ostaje da se vidi.

Autor ekstenzije Kevin Robert kaže da je Google doneo ovu odluku jer aplikacija šteti poslovnom modelu kompanije.

On se požalio na odluku u saopštenju koje je objavljeno na Githubu. Takođe je objavio e-mail na nemačkom jeziku koji mu je Google poslao, u kome je kompanija objasnila odluku o uklanjanju ekstenzije.

„Razlozi za to su smešni. ClearURLs je imao svoju misiju da spreči praćenje putem URL-ova a na taj način Google zarađuje novac. Mislim da ClearURLs sada ima toliko korisnika da je to nepoželjno za Google i žele da ekstenzija trajno nestane“, napisao je Robert.

Google je navodno imao nekoliko primedbi na dodatak, kao što je nedostatak nekih važnih funkcija, kao i to da opis ekstenzije sadrži ključne reči koje su uglavnom irelevantne. Ali programer negira da su to pravi razlozi za uklanjanje popularne ekstenzije.

Korisnici Chromea mogu da preuzmu sa GitHuba i sami instaliraju najnoviju verziju ClearURLs. Ekstenzija je i dalje dostupna za korisnike Firefoxa i Edgea.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje