Kako prevaranti falsifikuju email adrese i kako to prepoznati

Tekstovi o zaštiti, 15.08.2012, 12:36 PM

Kako prevaranti falsifikuju email adrese i kako to prepoznati

Emailovi se često koriste kao mamac za prevaru internet korisnika. Da bi bili ubedljiviji, prevaranti često falsifikuju email adrese tako da korisniku može izgledati da email stiže sa određene email adrese iako je ustvari pristigao sa sasvim druge adrese.

Email protokoli ne proveravaju da li su adrese legitimne a prevaranti, fišeri i drugi zlonamerni pojedinci i grupe iskorišćavaju ovu slabost u sistemu. Ukoliko vam se učini malo verovatnim da vam Bil Gejts ili neko drugi šalje email poruku, email adresu sa koje je poslat email možete proveriti u zaglavlju email-a.

Vaš email program prikazuje u polju “From” ko je pošiljalac ne proveravajući pri tom ko je stvarni pošiljalac emaila. Vi ćete u polju “From” videti ono što je pošiljalac emaila, koji može biti i prevarant, odabrao da vidite. To može biti već spomenuti Bil Gejts sa neverovatnom poslovnom ponudom ili vaša banka ili neka druga legitimna firma ili organizacija. Od vas u takvim emailovima mogu biti zatraženi poverljivi podaci koje ne biste otkrili ni svojim najbližima, kao što je broj kreditne kartice, ali koje zahvaljujući ubedljivosti prevaranta i vašoj neopreznosti možete otkriti onima koji svakako nemaju dobre namere. Vrlo često u takvom emailu se nalazi link ka fišing sajtu koji je dizajniran tako da izgleda kao i legitiman veb sajt.

Šta možete uraditi povodom toga kada je reč o emailovima? Ako vam se nešto učini sumnjivim proverite zaglavlje emaila.

Informacije o email adresi sa koje je stvarno pristigao email koji vam se učinio sumnjivim u Gmail-u ćete proveriti klikom na strelicu koja se nalazi u gornjem desnom uglu emaila i odabirom opcije “Show original”. Tu ćete naći informacije koje vam možda neće biti do kraja jasne, ali će vam biti dovoljno sumnjivo to što npr. email koji navodno šalje vaša banka stiže sa IP adrese iz Nigerije ili Rusije. Takođe, ovde možete ispratiti put emaila od pošiljaoca do vas.

Da rezimiramo: o adresi koja je navedena u polju “From” razmišljajte kao o digitalnom ekvivalentu povratne adrese koja se obično nalazi na poleđini koverte koju šaljemo ili dobijamo poštom. Ta adresa može biti tačna ili lažna. Svako može navesti bilo koju adresu kao povratnu jer niko u pošti neće proveravati da li je pošiljalac naveo tačnu, netačnu ili nepostojeću adresu.

Pre nego što napravite pogrešan korak, zastanite i proverite ko je stvarni pošiljalac emaila kojeg ste dobili. Kad to otkrijete biće vam jasne i njegove namere.

Izvor: Howtogeek.com


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Kako prevaranti koriste veštačku inteligenciju za prodaju lažnih medicinskih suplemenata na društvenim mrežama

Kako prevaranti koriste veštačku inteligenciju za prodaju lažnih medicinskih suplemenata na društvenim mrežama

Sponzorisani sadržaj je sve prisutniji na društvenim mrežama. Sponzorisane objave često mogu biti korisne jer su prilagođene tako da se prikazuju... Dalje

Šta bi trebalo da znate pre nego što objavite fotografije svoje dece na mreži

Šta bi trebalo da znate pre nego što objavite fotografije svoje dece na mreži

Roditeljstvo 21. veka je čvrsto utemeljeno na tehnologiji. Od mobilnih telefona koji zabavljaju decu dok obavljaju poslove po kući, do aplikacija ko... Dalje

Veb pregledači koji štite vašu privatnost: vodič za početnike

Veb pregledači koji štite vašu privatnost: vodič za početnike

Ako ste korisnik jednog od najpopularnijih veb pregledača na svetu - Google Chromea, koji koristi dve trećine korisnika interneta iz celog sveta, o... Dalje

8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram

8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram

Telegram je popularna aplikacija među prevarantima iz nekoliko razloga. Prvo, nudi visok nivo anonimnosti, jer se korisnici mogu prijaviti bez otkriv... Dalje

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Svaki klik na veb sajt, svako skrolovanje u mobilnoj aplikaciji i svaka reč koju unesete u pretragu prate desetine tehnoloških i marketing kompanija... Dalje