Facebook aplikacije prosleđivale podatke korisnika marketing agencijama
Društvene mreže, 19.10.2010, 01:43 AM

Pre pet meseci kada je objavljeno da su društvene mreže slale podatke svojih korisnika marketing agencijama svaki put kada korisnici kliknu na oglase, Facebook i MySpace su brzo reagovali promenom koda koji je omogućavao ovakvu praksu. Društvene mreže koje su se našle u središtu pažnje zbog ovakvih aktivnosti pravdale su se time da nisu bile svesne problema, ili da te podatke nisu smatrale ličnim, ili da ih je vest zatekla usred ispravljanja ovog propusta u kodu.
Nastavljajući svoju istragu o internet oglašivačima i podacima koje oni prikupljaju o internet korisnicima, američki dnevni list Wall Street Journal je u ponedeljak objavio još jedan u seriji tekstova pod naslovom “Šta oni znaju” koji se bavi ulogom koju third-party aplikacije na Facebook-u imaju u prikupljanju ovakvih podataka. Među spornim aplikacijama našle su se i one najpopularnije: FarmVille, Phrases, Texas HoldEm, FrontierVille, Causes, Cafe World, Mafia Wars, QUiz Planet, Treasure Isle i Iheart.
Među desetinama miliona korisnika Facebook-a koji su pogođeni ovim, nalaze se i oni čiji profili imaju najrestriktivnija podešavanja privatnosti. Ovo iznova otvara pitanje da li Facebook može da garantuje korisnicima bezbednost njihovih ličnih podataka, kao i podataka o njihovim online aktivnostima. Ili je pravo pitanje da li Facebook uopšte želi da te podatke drži dalje od internet oglašivača?
Iz kompanije, kao odgovor na tekst Wall Street Journala-a, ponovo stižu uveravanja da se preduzimaju koraci kojima će se značajno ograničiti izloženost privatnih podataka korisnika, ali i da programeri rade na ispravljanju koda. U međuvremenu, hiljadama aplikacija je onemogućen rad iako nije jasno da li su autori ovih aplikacija uopše znali da se podaci korisnika prosleđuju marketing agencijama.
Među “okrivljenima” se našla i kompanija RapLeaf koja se bavi prikupljanjem podataka, koja je navodno bazu podataka korisnika prikupljenih pomoću različitih aplikacija stavila na prodaju. Kompaniji RapLeaf se takođe stavlja na teret i prosleđivanje korisničkih podataka sa Facebook-a marketing agencijama i drugim firmama čija je delatnost prikupljanje podataka. Iako je potpredsednik odeljenja za razvoj u kompaniji RapLeaf je izjavio da to nisu činili namerno, iz Facebook-a kažu da su značajno ograničili RapLeaf-u mogućnost korišćenja korisničkih podataka.
UPDATE: Kako je kasno noćas izvestio sajt Mashable.com, posle dva dana blokade, sve aplikacije koje je razvio LOLapps su odblokirane i ponovo dostupne korisnicima Facebook-a. Facebook je blokirao sve aplikacije ove kompanije zbog navodnog nenamernog curenja korisničkih podataka. Kompanija LOLapps je najpoznatija po FB aplikacijama Gift Creator i Quiz Creator.
LOLapps je samo jedna od kompanija čije su aplikacije blokirane zbog toga što su podaci korisnika Facebook-a dospevali do marketinške kompanije RapLeaf, što predstavlja kršenje pravila koje je kompanija Facebook propisala za programere. Navodno, u većini slučajeva ova kompanijska pravila su kršena nenamerno kad je reč o programerima, a iz kompanije LOLapps su tvrdili da ni u njihovom slučaju nema govora o nameri, kao ni u slučaju kompanije Zynga koja je poznata po aplikacijama FarmVille i Mafia Wars.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade