Facebook brani svoju praksu praćenja korisnika

Društvene mreže, 27.09.2011, 09:16 AM

Facebook brani svoju praksu praćenja korisnika

Reagujući na objavljivanje otkića o praksi prikupljanja podataka koje dobija kada korisnici kliknu na “like” ili “share” ili neki drugi vidžet za Facebook na bilo kom sajtu koji ima ove funkcije, iz kompanije Facebook su u ponedeljak potvrdili da je ovo deo sistema koji služi da spreči nepropisno prijavljivanje naglašavajući da se ovako prikupljeni podaci ubrzo brišu.

Australijski haker Nik Cubrilovic obelodanio je početkom nedelje svoje otkriće da Facebook koristi jedinstvene identifikatore onda kada korisnik klikne na Facebook-ovo dugme “like” na bilo kom drugom sajtu, čak i onda kada nije prijavljen na svoj Facebook nalog. Jedini način da se oslobodite neželjenog nadzora sveprisutnog Facebook-a je da obrišete svaki kolačić (cookie) povezan sa Facebook-om ili da za Facebook i surfovanje koristite različite browser-e.

Naime, kada se korisnik prijavi na Facebook nalog ili samo poseti stranicu na adresi facebook.com, sajt ostavlja male fajlove, takozvane kolačiće, na njegovom računaru. Neki od njih ostaju u računaru čak i posle odjavljivanja sa naloga, tako da kada korisnik poseti sajt koji je povezan sa Facebook-om preko dugmeta “like” na primer, kolačići šalju informaciju o tome Facebook-u tako da Facebook zna gde je korisnik bio.

Iz Facebook-a priznaju da prikupljaju podatke na ovakav način, ali se ti podaci navodno odmah brišu. Facebook traga za načinima kako da izmeni ovaj sistem, ali u kompaniji kažu da izmena ove sporne prakse zahteva vreme. U međuvremenu, nije moguće da najveća svetska društvena mreža odustane od ovakve prakse jer iz Facebook-a tvrde da se na ovaj način mreža bori protiv spama i fišing napada, ali i da na ovaj način Facebook pomaže korisnicima da brže prođu kroz postupak dodatne verifikacije svaki put kada se prijavljuju na nalog.

Kada se korisnik prvi put prijavljuje na Facebook nalog sa kompjutera koji nije ranije koristio za boravak na društvenoj mreži, Facebook traži da korisnik prođe određene korake kako bi dokazao da mu taj nalog zaista i pripada. Zahvaljujući kolačićima, kada se korisnik prijavljuje na nalog sa računara koji je već koristio u te svrhe, Facebook neće tražiti od njega prolazak kroz proceduru dodatne verifikacije naloga.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje