Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Društvene mreže, 20.12.2018, 10:30 AM

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanijama, omogućavao “poseban”, intruzivniji pristup ličnim podacima korisnika, Facebook je reagovao objašnjenjem zašto je pojedinim partnerima, kao što su Netflix i Spotify, dao pristup privatnim porukama korisnika. I dok su ove kompanije u prvom momentu rekle da ili nisu koristile ovaj pristup ili nisu bile upoznate sa tim, Facebook je objavio tekst na svom blogu u kome je kompanija pokušala da odgovori na pitanja zašto je to bilo uopšte potrebno.

“Optuženi smo da smo našim partnerima otkrivali privatne poruke ljudi bez njihovog znanja. To nije istina”, kažu iz Facebooka.

“Blisko smo sarađivali sa četiri partnera da bismo integrisali mogućnost razmene poruka u njihove proizvode kako bi ljudi mogli da pošalju poruku prijateljima na Facebooku - ali samo ako su izabrali da koriste Facebook Login. Ljudi su mogli da obaveštavaju svoje prijatelje o tome šta slušaju na Spotify ili gledaju na Netflixu, dele foldere na Dropboxu ili dobijaju potvrde o transferima novca preko aplikacije Royal Bank of Canada. O ovim iskustvima se javno raspravljalo. I to je bilo jasno korisnicima i dostupno samo kada su ljudi bili prijavljeni na ove servise preko Facebooka.”

“Da biste na primer napisali poruku Facebook prijatelju iz Spotify, morali smo da damo Spotifyju "pristup pisanju". Da biste mogli da čitate odgovore, morali smo da damo Spotifyju "pristup za čitanje". Pristup za brisanje znači da ako ste obrisali poruku iz Spotify, ona će se takođe izbrisati i sa Facebooka. Niko nije čitao vaše privatne poruke ili pisao poruke vašim prijateljima bez vaše dozvole.”

Ova vrsta integracije je bila "eksperimentalna" i kako tvrde iz Facebooka, ona je ukinuta pre tri godine.

"Ova partnerstva su dogovorena putem ekstenzivnih pregovora i dokumentacije, detaljno kako će treća strana koristiti API i kojim podacima su mogli pristupiti a kojim ne", kažu iz kompanije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Hapšenje vlasnika Telegrama Pavela Durova krajem avgusta izazvalo je promene politike platforme koje omogućavaju da se podaci predaju vlastima kada... Dalje

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 91 milion evra zbog čuvanja lozinki stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu. To je ... Dalje

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje