Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Društvene mreže, 20.12.2018, 10:30 AM

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanijama, omogućavao “poseban”, intruzivniji pristup ličnim podacima korisnika, Facebook je reagovao objašnjenjem zašto je pojedinim partnerima, kao što su Netflix i Spotify, dao pristup privatnim porukama korisnika. I dok su ove kompanije u prvom momentu rekle da ili nisu koristile ovaj pristup ili nisu bile upoznate sa tim, Facebook je objavio tekst na svom blogu u kome je kompanija pokušala da odgovori na pitanja zašto je to bilo uopšte potrebno.

“Optuženi smo da smo našim partnerima otkrivali privatne poruke ljudi bez njihovog znanja. To nije istina”, kažu iz Facebooka.

“Blisko smo sarađivali sa četiri partnera da bismo integrisali mogućnost razmene poruka u njihove proizvode kako bi ljudi mogli da pošalju poruku prijateljima na Facebooku - ali samo ako su izabrali da koriste Facebook Login. Ljudi su mogli da obaveštavaju svoje prijatelje o tome šta slušaju na Spotify ili gledaju na Netflixu, dele foldere na Dropboxu ili dobijaju potvrde o transferima novca preko aplikacije Royal Bank of Canada. O ovim iskustvima se javno raspravljalo. I to je bilo jasno korisnicima i dostupno samo kada su ljudi bili prijavljeni na ove servise preko Facebooka.”

“Da biste na primer napisali poruku Facebook prijatelju iz Spotify, morali smo da damo Spotifyju "pristup pisanju". Da biste mogli da čitate odgovore, morali smo da damo Spotifyju "pristup za čitanje". Pristup za brisanje znači da ako ste obrisali poruku iz Spotify, ona će se takođe izbrisati i sa Facebooka. Niko nije čitao vaše privatne poruke ili pisao poruke vašim prijateljima bez vaše dozvole.”

Ova vrsta integracije je bila "eksperimentalna" i kako tvrde iz Facebooka, ona je ukinuta pre tri godine.

"Ova partnerstva su dogovorena putem ekstenzivnih pregovora i dokumentacije, detaljno kako će treća strana koristiti API i kojim podacima su mogli pristupiti a kojim ne", kažu iz kompanije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter se izvinio korisnicima zato što je njihove brojeve telefona koristio za reklame

Twitter se izvinio korisnicima zato što je njihove brojeve telefona koristio za reklame

Twitter je saopštio da su brojevi telefona i email adrese nekih korisnika, koji su korišćeni za zaštitu naloga, kao što je dvofaktorna autentifik... Dalje

Instagram ukida funkciju ''Praćenje'' koja je postala poznata kao sredstvo za uhođenje

Instagram ukida funkciju ''Praćenje'' koja je postala poznata kao sredstvo za uhođenje

Instagram kartica „Following“ (“Praćenje”), koja prikazuje šta se vašim prijateljima sviđa, šta komentarišu i koga prate... Dalje

Evropski sud pravde: Sudovi evropskih zemalja mogu primorati Facebook da ukloni određeni sadržaj

Evropski sud pravde: Sudovi evropskih zemalja mogu primorati Facebook da ukloni određeni sadržaj

Najviši sud Evropske unije juče je doneo odluku da sudije nižih sudova mogu naložiti Facebooku da ukloni sa svoje platforme u celom svetu komentar... Dalje

Instagram uvodi alat za borbu protiv vršnjačkog nasilja i uvredljivih komentara na platformi

Instagram uvodi alat za borbu protiv vršnjačkog nasilja i uvredljivih komentara na platformi

Instagram uvodi novu funkciju pod nazivom „Ograniči“ koja će vlasnicima naloga omogućiti da se zaštite od onih koji na uvredljiv na... Dalje

Facebook danas počinje da testira skrivanje broja lajkova

Facebook danas počinje da testira skrivanje broja lajkova

Facebook će danas početi da testira skrivanje broja lajkova, i to najpre i za sada jedino u Australiji. Ovaj ograničeni eksperiment treba da poka... Dalje