Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Društvene mreže, 20.12.2018, 10:30 AM

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanijama, omogućavao “poseban”, intruzivniji pristup ličnim podacima korisnika, Facebook je reagovao objašnjenjem zašto je pojedinim partnerima, kao što su Netflix i Spotify, dao pristup privatnim porukama korisnika. I dok su ove kompanije u prvom momentu rekle da ili nisu koristile ovaj pristup ili nisu bile upoznate sa tim, Facebook je objavio tekst na svom blogu u kome je kompanija pokušala da odgovori na pitanja zašto je to bilo uopšte potrebno.

“Optuženi smo da smo našim partnerima otkrivali privatne poruke ljudi bez njihovog znanja. To nije istina”, kažu iz Facebooka.

“Blisko smo sarađivali sa četiri partnera da bismo integrisali mogućnost razmene poruka u njihove proizvode kako bi ljudi mogli da pošalju poruku prijateljima na Facebooku - ali samo ako su izabrali da koriste Facebook Login. Ljudi su mogli da obaveštavaju svoje prijatelje o tome šta slušaju na Spotify ili gledaju na Netflixu, dele foldere na Dropboxu ili dobijaju potvrde o transferima novca preko aplikacije Royal Bank of Canada. O ovim iskustvima se javno raspravljalo. I to je bilo jasno korisnicima i dostupno samo kada su ljudi bili prijavljeni na ove servise preko Facebooka.”

“Da biste na primer napisali poruku Facebook prijatelju iz Spotify, morali smo da damo Spotifyju "pristup pisanju". Da biste mogli da čitate odgovore, morali smo da damo Spotifyju "pristup za čitanje". Pristup za brisanje znači da ako ste obrisali poruku iz Spotify, ona će se takođe izbrisati i sa Facebooka. Niko nije čitao vaše privatne poruke ili pisao poruke vašim prijateljima bez vaše dozvole.”

Ova vrsta integracije je bila "eksperimentalna" i kako tvrde iz Facebooka, ona je ukinuta pre tri godine.

"Ova partnerstva su dogovorena putem ekstenzivnih pregovora i dokumentacije, detaljno kako će treća strana koristiti API i kojim podacima su mogli pristupiti a kojim ne", kažu iz kompanije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Posle brojnih žalbi korisnika, Instagram testira nove metode za vraćanje hakovanih naloga

Posle brojnih žalbi korisnika, Instagram testira nove metode za vraćanje hakovanih naloga

Posle brojnih žalbi korisnika, Instagram je juče saopštio da testira nove metode koje bi korisnicima olakšale da ponovo dobiju pristup nalozima ko... Dalje

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo plaćati korisnicima da bi pratio šta rade na svojim telefonima

Facebook će ponovo početi da plaća ljudima da bi pratio kako koriste svoj telefon preko nove aplikacije koja je nazvana Study. Aplikacija će, i... Dalje

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Twitter pojednostavio svoja pravila o bezbednosti i privatnosti

Kako bi olakšao razumevanje pravila svoje platforme, Twitter je juče objavio da pojednostavljuje svoja pravila koja su sada napisana jednostavnim, j... Dalje

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Propao pokušaj da se Zakerberg natera na povlačenje sa mesta predsednika Facebooka

Pokušaj da se osnivač Facebooka Mark Zakerberg natera da se povuče sa mesta predsednika kompanije nije uspeo. Na godišnjoj generalnoj skupštini k... Dalje

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook će vam olakšati da prijavite grešku na sajtu, potrebno je samo da protresete telefon

Facebook želi da pojednostavi i olakša korisnicima prijavljivanje grešaka na sajtu društvene mreže. Zahvaljujući novoj funkciji, kada naiđete ... Dalje