Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Društvene mreže, 20.12.2018, 10:30 AM

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanijama, omogućavao “poseban”, intruzivniji pristup ličnim podacima korisnika, Facebook je reagovao objašnjenjem zašto je pojedinim partnerima, kao što su Netflix i Spotify, dao pristup privatnim porukama korisnika. I dok su ove kompanije u prvom momentu rekle da ili nisu koristile ovaj pristup ili nisu bile upoznate sa tim, Facebook je objavio tekst na svom blogu u kome je kompanija pokušala da odgovori na pitanja zašto je to bilo uopšte potrebno.

“Optuženi smo da smo našim partnerima otkrivali privatne poruke ljudi bez njihovog znanja. To nije istina”, kažu iz Facebooka.

“Blisko smo sarađivali sa četiri partnera da bismo integrisali mogućnost razmene poruka u njihove proizvode kako bi ljudi mogli da pošalju poruku prijateljima na Facebooku - ali samo ako su izabrali da koriste Facebook Login. Ljudi su mogli da obaveštavaju svoje prijatelje o tome šta slušaju na Spotify ili gledaju na Netflixu, dele foldere na Dropboxu ili dobijaju potvrde o transferima novca preko aplikacije Royal Bank of Canada. O ovim iskustvima se javno raspravljalo. I to je bilo jasno korisnicima i dostupno samo kada su ljudi bili prijavljeni na ove servise preko Facebooka.”

“Da biste na primer napisali poruku Facebook prijatelju iz Spotify, morali smo da damo Spotifyju "pristup pisanju". Da biste mogli da čitate odgovore, morali smo da damo Spotifyju "pristup za čitanje". Pristup za brisanje znači da ako ste obrisali poruku iz Spotify, ona će se takođe izbrisati i sa Facebooka. Niko nije čitao vaše privatne poruke ili pisao poruke vašim prijateljima bez vaše dozvole.”

Ova vrsta integracije je bila "eksperimentalna" i kako tvrde iz Facebooka, ona je ukinuta pre tri godine.

"Ova partnerstva su dogovorena putem ekstenzivnih pregovora i dokumentacije, detaljno kako će treća strana koristiti API i kojim podacima su mogli pristupiti a kojim ne", kažu iz kompanije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje

Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

LinkedIn je podneo tužbu protiv softverske firme ProAPIs i njenog izvršnog direktora Rahmate Alama, tvrdeći da kompanija upravlja mrežom sastavlj... Dalje

Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Biti stalno prijavljen na Facebook-u deluje praktično - nema kucanja lozinke, odmah ste „unutra“. Ali, ta pogodnost krije ozbiljne bezbed... Dalje

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje