Izvinjenje iz Facebooka zbog psihološkog eksperimenta
Društvene mreže, 03.07.2014, 09:36 AM
.jpg)
Glavni operativni direktor Facebooka Šeril Sendberg, govoreći o kontroverznom psihološkom eksperimentu koji je kompanija sprovela 2012. godine, izvinila se juče uznemirenim korisnicima.
Sendberg koja je drugi čovek kompanije, odmah posle direktora i jednog od osnivača kompanije Marka Zakerberga, prilikom jučerašnjeg susreta sa oglašivačima u Nju Delhiju govorila je po prvi put o eksperimentisanju emocionalnim odgovorima korisnika na ponuđeni sadržaj na društvenoj mreži.
“Jasno je da smo o tome veoma loše informisali i da nam je zaista žao”, rekla je Sendberg u intervijuu koji je emitovala indijska NDTV. “Mi smo u komunikaciji sa nadzornim telima širom sveta, biće to u redu, a mi ćemo nastaviti da uveravamo korisnike da shvate da nam je stalo do njihove privatnosti.”
“To je bila samo jedna nedelja, i mali eksperiment”, dodala je Sendberg.
Ona je rekla da žali zbog uznemirenosti korisnika, ali ne i da joj je žao što je eksperiment uopšte bio sproveden.
Na pitanje novinara koji je spomenuo eksperimentisanje emocijama korisnika, Sendberg je odgovorila da to nije baš bio takav eksperiment, već je ideja bila da se vidi kako ljudi reaguju na različite stvari koje vide.
Direktorka je još jednom istakla da Facebook ozbiljno shvata privatnost svojih korisnika.
“Želim da budem jasna. Facebook ne može da kontroliše emocije. Ne možemo i nećemo ni pokušavati da ih kontrolišemo”, rekla je Sendberg.
Facebook je u periodu od 11. do 18. januara 2012. sproveo eksperiment za potrebe psihološke studije pod nazivom “Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze preko društvenih mreža” u kome je, bez znanja i pristanka, učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže. Facebook je manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, kako bi se ustanovilo da li se na ljudske emocije može uticati bez kontakta licem u lice.
Zbog ovoga, kancelarija britanskog poverenika za informacije najavila je da će ispitati Facebook u vezi ove studije.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade