Izvinjenje iz Facebooka zbog psihološkog eksperimenta
Društvene mreže, 03.07.2014, 09:36 AM
.jpg)
Glavni operativni direktor Facebooka Šeril Sendberg, govoreći o kontroverznom psihološkom eksperimentu koji je kompanija sprovela 2012. godine, izvinila se juče uznemirenim korisnicima.
Sendberg koja je drugi čovek kompanije, odmah posle direktora i jednog od osnivača kompanije Marka Zakerberga, prilikom jučerašnjeg susreta sa oglašivačima u Nju Delhiju govorila je po prvi put o eksperimentisanju emocionalnim odgovorima korisnika na ponuđeni sadržaj na društvenoj mreži.
“Jasno je da smo o tome veoma loše informisali i da nam je zaista žao”, rekla je Sendberg u intervijuu koji je emitovala indijska NDTV. “Mi smo u komunikaciji sa nadzornim telima širom sveta, biće to u redu, a mi ćemo nastaviti da uveravamo korisnike da shvate da nam je stalo do njihove privatnosti.”
“To je bila samo jedna nedelja, i mali eksperiment”, dodala je Sendberg.
Ona je rekla da žali zbog uznemirenosti korisnika, ali ne i da joj je žao što je eksperiment uopšte bio sproveden.
Na pitanje novinara koji je spomenuo eksperimentisanje emocijama korisnika, Sendberg je odgovorila da to nije baš bio takav eksperiment, već je ideja bila da se vidi kako ljudi reaguju na različite stvari koje vide.
Direktorka je još jednom istakla da Facebook ozbiljno shvata privatnost svojih korisnika.
“Želim da budem jasna. Facebook ne može da kontroliše emocije. Ne možemo i nećemo ni pokušavati da ih kontrolišemo”, rekla je Sendberg.
Facebook je u periodu od 11. do 18. januara 2012. sproveo eksperiment za potrebe psihološke studije pod nazivom “Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze preko društvenih mreža” u kome je, bez znanja i pristanka, učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže. Facebook je manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, kako bi se ustanovilo da li se na ljudske emocije može uticati bez kontakta licem u lice.
Zbog ovoga, kancelarija britanskog poverenika za informacije najavila je da će ispitati Facebook u vezi ove studije.

Izdvojeno
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje
Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova
.jpg)
Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje
Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje
Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike
.jpg)
Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje
Pratite nas
Nagrade