Korisnici Facebooka upozoreni da ne klikću na linkove ''procurelih'' fotografija korisnica Snapchata

Društvene mreže, 16.01.2015, 07:35 AM

Korisnici Facebooka upozoreni da ne klikću na linkove ''procurelih'' fotografija korisnica Snapchata

Facebook je uvek prepun zamki za neoprezne korisnike. Ako ste korisnik društvene mreže trebalo bi da budete oprezni sa klikovima na linkove.

Trenutno je na Facebooku aktuelna prevara “Hottest leaked Snapchats ever” sa linkovima za sumnjive web sajtove, uz obećanje potencijalnim žrtvama da ih tamo čekaju procureli snimci korisnika Snapchata.

Postovi u kojima se obećava 10 “najvrelijih” fotografija sa Snapchata očigledno treba da privuku, pre svih, muške korisnike Facebooka. Postovi su praćeni fotografijama žena u toplesu.

“Prevarantski web sajtovi koji reklamiraju procurele snapchatove i drugi viralni sadržaj mogu dovesti do krađe identiteta i finansijskih gubitaka”, upozorava glavni strateg za bezbednost u kompaniji Bitdefender Katalin Kozoi.

Žrtve se obično pretplaćuju na istraživanja od kojih kriminalci zarađuju, i upućuju na druge prevare. Zbog toga iz Bitdefendera upozoravaju korisnike da naročito na društvenoj mreži budu oprezni i sumnjičavi prema svim obećanjima u vezi procurelog sadržaja, posebno fotografija i video snimaka.

Iz kompanije kažu da ova prevara već zauzela drugo mesto među najuspešnijim prevarama u 2015., odmah posle poznate prevare u kojoj se korisnicima društvene mreže obećava da će saznati ko su najčešći posetioci njihovih profila.

Linkovi iz postova u kojima se obećavaju procurele fotografije korisnica Snapchata vode do sajtova TrendingUSA, ViralTruck, ViralDips i FunChoke, koje je antivirusni softver Bitdefendera već stavio na crnu listu.

To što kriminalci koriste procurele fotografije Snapchat korisnika kao mamac nije neobično, imajući u vidu incident koji se dogodio prošle godine u oktobru kada su zaista procurele fotografije i video snimci korisnika ove aplikacije. To curenje je bilo posledica toga što su korisnici koristili third-party servis za pristup Snapchatu, a da pri tom nisu znali da se njihove fotografije i video snimci tamo čuvaju i da mogu da budu ukradeni.

Popularnost Facebooka koji ima više od 1,35 milijardi korisnika, čini ovu društvenu mrežu veoma omiljenom među sajber kriminalcima koji pokušavaju na sve načine da privuku korisnike ka spoljnim web sajtovima, na kojima kradu njihove podatke ili sa kojih šire svoje malvere.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje