LinkedIn i dalje najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima

Društvene mreže, 21.07.2022, 11:00 AM

LinkedIn i dalje najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima

LinkedIn drži prvo mesto na listi brendova koji su najviše zloupotrebljavani u fišing kampanjama tokom drugog kvartala 2022. Statistički podaci kompanije za sajber bezbednost Check Point pokazuju da je društvena mreža za profesionalce na vrhu ove liste drugi kvartal zaredom.

U poređenju sa prvim kvartalom, zloupotreba LinkedIna za lažno predstavljanje opala je sa 52% na 45%. Međutim, LinkedIn je i dalje mnogo ispred Microsofta (13%) kada je reč o fišing napadima. Centralna tema lažnih imejlova koje navodno šalje Microsoft su zahtevi za verifikaciju Outlook naloga, a cilj ovih napada je krađa korisničkih imena i lozinki.

DHL trenutno drži treće mesto na listi sa 12%, što je pad sa 14%.

Amazon je dospeo na četvrtu poziciju, pošto je njegova zloupotreba skočila sa 2% u prvom kvartalu 2022. na 9% u ovom kvartalu, dok je Apple na petom mestu sa 3% što je takođe značajno povećanje u poređenju sa 0,8% u prošlom kvartalu.

U slučaju Amazona, fišing imejlovima napadači pokušavaju da ukradu informacije o plaćanju, uključujući sve podatke o kreditnoj kartici, kažu istraživači.

Kako Check Point objašnjava u svom izveštaju, fišing kampanje u kojima se koriste lažni LinkedIn imejlovi pokušavaju da oponašaju uobičajene poruke sa platforme, kao što su „Pojavili ste se u 8 pretraga ove nedelje“ ili „Imate jednu novu poruku“.

Adrese pošiljaoca su lažirane tako da izgledaju kao da su poruke automatizovane ili dolaze od podrške ili čak LinkedInovog tima za bezbednost platforme.

Neki mamci koji se koriste u ovim kampanjama uključuju lažne promocije za LinkedIn Pro, nepostojeća ažuriranja smernica ili čak pretnje ukidanjem naloga za „neverifikovane korisnike“. Svi oni vode do fišing veb stranice na kojoj se od žrtava traži da unesu svoje LinkedIn akreditive, omogućavajući napadačima da preuzmu naloge.

Sa pristupom LinkedIn nalogu, sajber kriminalci mogu da izvedu ciljane fišing napade i tako dođu do saradnika žrtve ili njima zanimljivih pojedinaca u žrtvinoj mreži LinkedIn kontakata.

Drugi razlog za napade na LinkedIn naloge je taj što se oni mogu iskoristiti za kampanje lažnih ponuda poslova. Tako su severnokorejski hakeri nedavno uspeli da prevare inženjera Axie Infinity da preuzme njihov PDF što im je omogućilo da ukradu kriptovalutu u vrednosti od 620 miliona dolara.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Kakve su šanse da vratite hakovani Facebook nalog

Kakve su šanse da vratite hakovani Facebook nalog

Bez obzira koliko Facebook unapredi svoje mere bezbednosti, hakeri će uvek biti pretnja korisnicima na platformi. Međutim, način na koji kompanija... Dalje

Bivši šef bezbednosti Twittera kaže da je platforma manje bezbedna od kada je u vlasništvu Ilona Maska

Bivši šef bezbednosti Twittera kaže da je platforma manje bezbedna od kada je u vlasništvu Ilona Maska

U svom prvom intervjuu otkako je iznenada napustio Twitter, Džoel Rot, bivši direktor za poverenje i bezbednost kompanije, je rekao da je platforma ... Dalje

Meta kažnjena sa 265 miliona evra zbog curenja podataka 533 miliona korisnika Facebooka

Meta kažnjena sa 265 miliona evra zbog curenja podataka 533 miliona korisnika Facebooka

Nakon istrage koja je trajala godinu i po dana Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 265 miliona evra zbog toga što nije zašt... Dalje

Hakeri iskoristili popularni TikTok izazov za širenje malvera

Hakeri iskoristili popularni TikTok izazov za širenje malvera

Hakeri koriste popularni TikTok izazov da navedu ljude da preuzmu malver koji krade informacije, upozorila je kompanija za sajber bezbednost Checkmark... Dalje

Mask potvrdio da Twitter uvodi šifrovanje direktnih poruka (DM)

Mask potvrdio da Twitter uvodi šifrovanje direktnih poruka (DM)

Novi vlasnik Twittera Ilon Mask potvrdio je da kompanija planira da uvede end-to-end enkripciju (E2EE) za direktne poruke na platformi. Ova funkcija j... Dalje