Najuspešnije Facebook prevare u 2014.

Društvene mreže, 24.12.2014, 08:24 AM

Najuspešnije Facebook prevare u 2014.

Iako su mnogi korisnici Facebooka veterani društvene mreže prevaranti i dalje uspevaju da prevare veliki broj njih istim starim trikovima među kojima se neki ističu ne samo zbog broja korisnika koji su naseli na njih, već i zbog toga što im kriminalci češće pribegavaju. Za kraj godine, kompanija Bitdefender imenovala je sedam Facebook prevara i malvera koji su bile najveće pretnje za korisnike društvene mreže u godini koja se bliži kraju.

Najpopularnija prevara, i to ne po prvi put, je obećanje korisnicima da će moći da vide ko im gleda profil. Prevaranti su tvrdili da je društvena mreža objavila “oficijelnu” aplikaciju koja navodno otkriva ko su oni koji najčešće gledaju vaš profil. U februaru ove godine, novi dodatak “Profile Viewers” doneo je korisnicima nevolje sa malverom Trojan.JS.Carfekab.A koji špijunira browsere žrtava. Carfekab takođe može da šalje poruke u korisnikovo ime, kao i da šalje privatne podatke žrtava na servere napadača, kažu u Bitdefender Labsu.

“Mislim da korisnici veruju da su ove aplikacije prave. To je društveni inženjering u svojoj najopasnijoj igri mentalnog izazova koji pritiska pravo psihološko dugme”, kaže Katalin Kozoi iz Bitdefendera dodajući da su se mamci vremenom menjali, ali da je razlog zbog koga ova prevara funkcioniše jednostavan - u pitanju je ljudska priroda.

Proleće je započelo prevarom na koju su naseli mnogi korisnici koji su instalirali trojanca zato što su poverovali u obećanje da će videti golišave video snimke svojih prijatelja sa društvene mreže. Najveći broj infekcija Bitdefender je zabeležio u Velikoj Britaniji, Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Rumuniji, a malver koji inficirao računare korisnika društvene mreže koji su naseli na ovu prevaru bio je Trojan.FakeFlash.A koji se krio iza lažnog ažuriranja za Adobe Flash Player.

Mart ove godine obeležio je i pokušaj prevare preko Facebookovog oglasnog sistema. Kriminalci su pokušali da zloupotrebe platformu da bi reklamirali jeftine lekove, replike dizajnerskih proizvoda i druge falsifikate. U jednom slučaju prevaranti su tražili od korisnika da lajkuju stranicu, prokomentarišu i podele sa drugima, kako bi navodno ušli u konkurenciju za osvajanje nagrade Audi R8. U drugom slučaju, prevaranti su kao nagradu nudili Samsung 4K Ultra HD televizor, a krajnji cilj ovih pokušaja je bio da se prikupe “lajkovi” za stranice koje, kada dostignu određeni broj korisnika, kriminalci prodaju zajedno sa njihovim podacima korisnika.

U junu ove godine, Facebook je bio preplavljen lažnim videom žene koja je pretučena do smrti. Očigledno su kriminalci računali na publiku koju privlači morbidni sadržaj a koja nije malobrojna, a njihov cilj je bio da zarade od online anketa.

Leto je donelo novu prevaru sa navodno smešnim video snimcima prijatelja sa Facebooka. Nakon klika na video, korisnici bi dospeli na lažnu YouTube stranicu koja ih je preusmeravala na maliciozni fajl Flash Player.exe. Na kraju, žrtvama ništa nije bilo smešno, jer je trojanac krao velike količine podataka iz njihovih browsera.

Lažni video snimak žene koju je muž ubio zbog poljupca sa drugim muškarcem u avgustu je uspeo da prevari hiljade korisnika Facebooka. Mamac je bila slika odsecanja glave Azijatkinje a psiholozi su tada upozorili da će ovakve jezive slike nastaviti da kruže Facebookom jer će kriminalci računati posebno na tinejdžere koji možda imaju manje saosećanja sa žrtve nasilja.

Godina i ovakva lista ne bi mogla da prođe bez bar jednog lažnog kompromitujućeg video snimka neke poznate ličnosti. Ovoga puta u pitanju je bila britanska glumica Ema Votson i njen navodni video snimak koji se u oktobru širio društvenom mrežom. Prevaranti su iskoristili skandal sa curenjem golišavih fotografija poznatih a navodni snimak je bio predstavljen kao jedan od procurelih. I ova prevara je iza sebe ostavila inficirane računare onih koje je radoznalost naterala da kliknu na maliciozne linkove objavljivane u komentarima sa već kompromitovanih naloga. Pošto bi kliknuli na link, od korisnika je traženo da nadograde svoj Flash Player da bi pogledali obećani video Eme Votson. Fajl koji su žrtve preuzimale krio je trojance Trojan.JS.Facebook.A i Trojan.Afent.BFQZ koji menjaju konfiguraciju browsera i onemogućavaju žrtvama pristup spisku ekstenzija, aktivnostima na Facebooku i podešavanjima naloga.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje