TikTok se saglasio da isplati 92 miliona dolara po tužbi za prikupljanje podataka korisnika

Društvene mreže, 26.02.2021, 11:00 AM

TikTok se saglasio da isplati 92 miliona dolara po tužbi za prikupljanje podataka korisnika

TikTok se složio da plati 92 miliona dolara za namirenje kolektivne tužbe u kojoj se tvrdi da je kompanija ugrozila privatnost korisnika.

Popularna aplikacija, u vlasništvu kompanije ByteDance sa sedištem u Pekingu, optužena je da je prikupljala privatne i biometrijske podatke korisnika, a među njima i podatke maloletnika.

Ova tužba je proistekla iz 21 odvojene kolektivne tužbe podnete u Kaliforniji i Ilinoisu prošle godine.

Ako bude prihvaćena nagodba o kojoj će odlučivati američki okružni sud za severni okrug Ilinoisa, od kompanije će se zahtevati da napravi fond za isplatu korisnika TikToka. Pored toga, od TikToka bi se zahtevalo da pokrene novi program obuke o privatnosti i da preduzme dalje mere za zaštitu korisničkih podataka.

TikTok je optužen za korišćenje „složenog sistema veštačke inteligencije (AI)“ za prepoznavanje crta lica u video zapisima korisnika, kao i za preporučivanje nalepnica i filtera. Algoritmi se takođe navode kao sredstvo za identifikaciju starosti, pola i etničke pripadnosti korisnika.

U tužbi se takođe navodi da su se korisnički podaci slali u Kinu i da su podeljeni sa trećim stranama, bez pristanka korisnika.

TikTok je negirao da je radio nešto loše. Međutim, u saopštenju koje je objavila kompanija navodi se da iako se ne slažu sa tvrdnjama, umesto da prolaze kroz dugotrajne parnice, žele da usmere svoje napore u izgradnju “sigurnog i radosnog iskustva za TikTok zajednicu“.

TikTok je u januaru najavio strože kontrole za mlade korisnike, koje uključuju podrazumevane postavke privatnosti i ograničenje Dueta i Stitcha na korisnike starije od 16 godina.

Ako sud odobri poravnanje u iznosu od 92 miliona dolara, prema uslovima sporazuma, tužitelji u Ilinoisu mogli bi dobiti veći udeo jer je Ilinois jedina američka država koja ima zakon koji omogućava stanovnicima da traže naknadu štete kada se njihovi biometrijski podaci sakupljaju ili koriste bez pristanka.

Prošle godine, Facebook se složio da isplati 550 miliona dolara za kršenje istog zakona u Ilinoisu. Tužitelji su tvrdili da Facebookova funkcija „Predlozi za oznake“ izvlači i čuva biometrijske markere bez pristanka korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje