TikTok uvodi novu opciju koja će vam pomoći da kontrolišete korišćenje vaših podataka u aplikaciji

Društvene mreže, 10.08.2022, 10:30 AM

TikTok uvodi novu opciju koja će vam pomoći da kontrolišete korišćenje vaših podataka u aplikaciji

TikTok želi da pruži korisnicima bolji uvid u to kako se njihovi lični podaci koriste za oglase u aplikaciji, a rezultat tih nastaojanja je dodatak novog panela „O ovom oglasu“ koji prikazuje sve različite elemente koje je TikTok koristi za prikazivanje svakog oglasa određenom korisniku.

„Uvodimo novu funkciju „O ovom oglasu“, tako da će korisnici moći da dodirnu bilo koji oglas u svom fidu i vide neke razloge zašto im prikazujemo ovaj određeni oglas. Ovo je još jedan korak koji preduzimamo da bismo uveli više transparentnosti u naše prakse oglašavanja i pomogli korisnicima da shvate kako oglasi funkcionišu na TikToku”, objasnila je kompanija.

Sada ćete dakle moći da vidite više informacija o oglasima koji vam se prikazuju u aplikaciji tako što ćete dodirnuti dugme „O ovom oglasu“ na ekranu sa informacijama o oglasu. Tamo ćete takođe moći da isključite personalizaciju oglasa na osnovu podataka trećih strana, iako će TikTok i dalje moći da koristi vašu aktivnost u aplikaciji u procesu ciljanog oglašavanja bez obzira da li je personalizacija uključena ili isključena.

Ovim ažuriranjem TikTok će se približiti drugim aplikacijama društvenih medija koje nude slične funkcije transparentnosti oglasa, mada takođe treba napomenuti da TikTok radi na tome da na različite načine nastavi da prati korisnike zbog prikazivanja personalizovanih oglasa, uprkos strogim propisima i ograničenjima u određenim regionima sveta.

Prošlog meseca, TikTok je bio primoran da zaustavi najavljeno kontroverzno ažuriranje politike privatnosti koje treba da omogući ciljano prikazivanje oglasa na osnovu aktivnosti korisnika na platformi a bez njihove saglasnosti. Razlog je bilo upozorenje italijanske agencije za zaštitu podataka, Garante per la Protezione dei Dati Personali, da bi ovakvom promenom politike privatnosti TikTok prekršio evropske propise o zaštiti podataka.

Pod izgovorom da personalizovani oglasi potpadaju pod legitimne interese, TikTok je pokušavao da zaobiđe Direktivu EU o privatnosti, ali su evropske vlasti pozvale na reviziju procesa pre nego što on stupi na snagu.

Drugim rečima, dok s jedne strane TikTok želi da bude otvoreniji u vezi sa načinom na koji se lični podaci korisnika koriste za ciljane oglase, s druge strane nastoji da izbegne ograničenja za to na sumnjive načine.

Pored nove opcije „O ovom oglasu“, TikTok je takođe pokrenuo ažurirani pregled korišćenja podataka o oglasima kako bi pomogao korisnicima da shvate kako mogu da budu ciljani sa sadržajem oglasa, a korisnici sada takođe mogu da biraju da li će oglasi koji im se prikazuju biti zasnovani na proceni njihovih interesovanja i/ili polu.

„Na primer, korisnici mogu da izaberu da isključe kategoriju interesovanja „Lepota“ tako da će dobijati manje oglasa koji odgovaraju ovom interesovanju. Korisnici mogu da promene svoju postavku pola ili da unesu bilo koji pol po svom izboru. Ova ažuriranja se mogu promeniti u bilo kom trenutku u aplikaciji i primenjuju se samo na podešavanja oglasa korisnika, što ne utiče na druge TikTok usluge.“

Ovo bi moglo pomoći da se korisnicima TikToka prikazuju relevantniji oglasi, a istovremeno korisnicima daje više mogućnosti da upravljaju načinom na koji su ciljani sa takvim oglasima u aplikaciji.




Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje