Google se nagodio da plati 8 miliona dolara zbog Google Buzz-a

Ostale vesti, 04.11.2010, 01:54 AM

Google se nagodio da plati 8 miliona dolara zbog Google Buzz-a

Ukoliko ste ovih dana dobili email od kompanije Google, nije u pitanju ni šala ni prevara. To je deo pogodbe na koju je kompanija pristala koja je, između ostalog, obavezuje da svim svojim korisnicima sa teritorije Sjedinjenih Američkih Država pošalje email u kojem će im biti objašnjeno kako se završio sudski postupak vođen po tužbi nekih korisnika.

Google Buzz je pokrenut 9. februara kao aplikacija u okviru Gmail-a. On je omogućavao korisnicima da objavljuju statusne poruke, dele sadržaje sa drugima i čitaju i komentarišu objave prijatelja. Pored toga, on je korisnicima nudio već oformljen krug prijatelja na osnovu učestalosti razmene email poruka sa pojedinim osobama. Ova lista je automatski bivala javna, te su se stručnjaci koji se bave zaštitom privatnosti usprotivili ovakvoj praksi pre svega zbog toga što je ona dovodila u nevolju novinare, poslovne ljude ili ljude koji jednostavno žele svoju privatnost da sakriju od drugih. Buzz je takođe razljutio korisnike i zbog toga što je automatski uključivao sve Gmail korisnike bez prethodnog traženja saglasnosti. Iako je Google ubrzo promenio sporna podešavanja privatnosti i napravio druge tehničke izmene, izvinjavajući se korisnicima zbog toga što servis nije bio dovoljno testiran pre nego je pokrenut, tužbe besnih korisnika su usledile, a reakcija Google-a je ocenjena kao zakasnela i nedovoljna.

U email-u koji kompanija šalje korisnicima objašnjavaju se pojedinosti pogodbe, sa naglaskom da se ona odnosi na američke korisnike Gmail-a. Korisnici ne treba da očekuju da će dobiti novac na ime odštete iako je Google dužan da donira 8,5 miliona dolara organizacijama koje sprovode programe edukacije na temu privatnosti na internetu.

Stručnjaci smatraju da ovakav ishod slučaja može osnažiti grupe koje se bave zaštitom privatnosti internet korisnika. Koristeći pogodnosti koje pružaju društvene mreže i web mail servisi, korisnici pristaju da svoje podatke ostave na čuvanje kompanijama koje im ovakve usluge nude. Međutim, takav pristanak ne znači da su se korisnici saglasili da ove kompanije prikupljaju, popisuju i u nekim slučajevima čak i prodaju poverljive podatke korisnika onima koji bi od njih imali koristi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn se povlači iz Kine

LinkedIn, jedina velika američka društvena mreža kojoj je dozvoljeno da radi u Kini, objavila je da će platforma u Kini prestati sa radom. znatno... Dalje

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Rusija kaznila WhatsApp, Facebook i Twitter zato što podatke ruskih korisnika ne čuvaju u Rusiji

Moskovski sud kaznio je WhatsApp, Facebook i Twitter zbog toga što ne čuvaju podatke ruskih korisnika unutar granica Rusije, objavio je Roskomnadzor... Dalje

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kina zabranila mlađima od 16 godina pojavljivanje na striming i video platformama

Kineska uprava za sajber prostor (CAC) u sredu je donela odluku kojom zabranjuje pojavljivanje mlađih od 16 godina u sadržaju na striming i video pl... Dalje

Rusija tužila Facebook, Google, Telegram i Twitter zbog ''zabranjenog sadržaja''

Rusija tužila Facebook, Google, Telegram i Twitter zbog ''zabranjenog sadržaja''

Rusija je podnela tužbe protiv Facebooka, Googlea, Telegrama i Twittera zbog toga što nisu uklonili sadržaj koji se smatra nezakonitim. Kremlj tvrd... Dalje

Internet Explorer neće biti na Windowsu 11

Internet Explorer neće biti na Windowsu 11

Najavljujući Windows 11, Microsoft je naveo funkcije i aplikacije koje će biti uklonjene kada korisnici nadograde operativni sistem. U saopštenju ... Dalje