Google se nagodio da plati 8 miliona dolara zbog Google Buzz-a

Ostale vesti, 04.11.2010, 01:54 AM

Google se nagodio da plati 8 miliona dolara zbog Google Buzz-a

Ukoliko ste ovih dana dobili email od kompanije Google, nije u pitanju ni šala ni prevara. To je deo pogodbe na koju je kompanija pristala koja je, između ostalog, obavezuje da svim svojim korisnicima sa teritorije Sjedinjenih Američkih Država pošalje email u kojem će im biti objašnjeno kako se završio sudski postupak vođen po tužbi nekih korisnika.

Google Buzz je pokrenut 9. februara kao aplikacija u okviru Gmail-a. On je omogućavao korisnicima da objavljuju statusne poruke, dele sadržaje sa drugima i čitaju i komentarišu objave prijatelja. Pored toga, on je korisnicima nudio već oformljen krug prijatelja na osnovu učestalosti razmene email poruka sa pojedinim osobama. Ova lista je automatski bivala javna, te su se stručnjaci koji se bave zaštitom privatnosti usprotivili ovakvoj praksi pre svega zbog toga što je ona dovodila u nevolju novinare, poslovne ljude ili ljude koji jednostavno žele svoju privatnost da sakriju od drugih. Buzz je takođe razljutio korisnike i zbog toga što je automatski uključivao sve Gmail korisnike bez prethodnog traženja saglasnosti. Iako je Google ubrzo promenio sporna podešavanja privatnosti i napravio druge tehničke izmene, izvinjavajući se korisnicima zbog toga što servis nije bio dovoljno testiran pre nego je pokrenut, tužbe besnih korisnika su usledile, a reakcija Google-a je ocenjena kao zakasnela i nedovoljna.

U email-u koji kompanija šalje korisnicima objašnjavaju se pojedinosti pogodbe, sa naglaskom da se ona odnosi na američke korisnike Gmail-a. Korisnici ne treba da očekuju da će dobiti novac na ime odštete iako je Google dužan da donira 8,5 miliona dolara organizacijama koje sprovode programe edukacije na temu privatnosti na internetu.

Stručnjaci smatraju da ovakav ishod slučaja može osnažiti grupe koje se bave zaštitom privatnosti internet korisnika. Koristeći pogodnosti koje pružaju društvene mreže i web mail servisi, korisnici pristaju da svoje podatke ostave na čuvanje kompanijama koje im ovakve usluge nude. Međutim, takav pristanak ne znači da su se korisnici saglasili da ove kompanije prikupljaju, popisuju i u nekim slučajevima čak i prodaju poverljive podatke korisnika onima koji bi od njih imali koristi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Procureli dokumenti koji navodno otkrivaju da je Huawei kršio američke sankcije

Interni dokumenti u koje je Rojters imao uvid pokazuju da je Huawei računarsku opremu kompanije Hewlett-Packard isporučio najvećem iranskom mobiln... Dalje

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje