Uticaj društvenih mreža na tinejdžere je ''beznačajan'', pokazuje novo istraživanje

Ostale vesti, 08.05.2019, 02:00 AM

Uticaj društvenih mreža na tinejdžere je ''beznačajan'', pokazuje novo istraživanje

Strahovi da društvene mreže stvaraju generaciju depresivnih i anksioznih tinejdžera su preterani, sudeći prema novom istraživanju koje je otkrilo da društvene mreže imaju "trivijalan" efekat na zadovoljstvo adolescenata životom.

Stručnjaci iz različitih oblasti često su upozoravali na štetne efekte prekomernog provođenja vremena na sajtovima kao što su Facebook, Instagram i Twitter.

Međutim, istraživači sa Univerziteta u Oksfordu pronašli su malo dokaza koji bi podržali ovakve tvrdnje.

Efekti korišćenja društvenih mreža na zadovoljstvo životom kod tinejdžera su ograničeni i verovatno "veoma mali", pokazuje studija u kojoj je učestvovalo 12000 adolescenata u Velikoj Britaniji.

Porodica, prijatelji i školski život imali su veći uticaj na njihov osećaj zadovoljstva životom, tvrdi istraživački tim Univerziteta u Oksfordu.

Istraživači tvrde i da je njihova studija temeljitija i ubedljivija od prethodnih.

Studija je pokušala da odgovori na pitanje da li su tinejdžeri koji koriste društvene mreže više od proseka manje zadovoljni životom, ili da li adolescenti koji su manje zadovoljni životom više koriste društvene mreže.

Dosadašnja istraživanja koja povezuju boravak ispred ekrana, tehnologije i mentalno zdravlje dece često su bila kontradiktorna.

Profesori Endru Przibilski i Ejmi Orben, sa Oksford Internet Instituta na Univerzitetu u Oksfordu, kažu da se to često temelji na ograničenim dokazima koji ne daju kompletnu sliku.

Njihova studija je zaključila da je većina veza između zadovoljstva životom i korišćenja društvenih mreža "trivijalna", i da društvene mreže u zadovoljstvu tinejdžera životom učestvuju sa manje od 1%, te da efekat društvenih mreža "nije jednosmerna ulica".

"99,75% zadovoljstva osobe životom nema nikakve veze sa njihovim korišćenjem društvenih medija", kaže profesor Przibilski.

U okviru istraživanja koje je trajalo od 2009. do 2017. godine, na hiljade tinejdžera uzrasta od 10 do 15 godina moralo je da odgovori na pitanje koliko vremena provode koristeći društvene medije u normalnom školskom danu i da takođe ocene koliko su zadovoljni različitim aspektima života.

Vreme provedeno na društvenim mrežama ima više efekata kod devojaka, ali tek neznatno.

Manje od polovine ovih efekata bilo je statistički značajno, kažu istraživači.

"Roditelji ne bi trebali da brinu o vremenu provedenom na društvenim medijima - razmišljanje o tome na taj način je pogrešno", rekao je profesor Przibilski.

Istraživači su rekli da je sada važno da se identifikuju mladi ljudi sa većim rizikom od određenih efekata društvenih medija i da se otkriju drugi faktori koji su uticali na njihov život.

Oni planiraju da se uskoro sastanu sa predstavnicima kompanija koje su vlasnici društvenih mreža kako bi razgovarali o tome kako mogu sarađivati kako bi saznali više o tome kako ljudi koriste aplikacije, a ne samo koliko vremena provode u njima.

Ipak, ima i onih koji ukazuju da postoje i druga pitanja koja treba istražiti, kao što je koliko vreme provedeno ispred ekrana utiče na druge važne aktivnosti kao što su spavanje, vežbanje i vreme provedeno sa porodicom ili prijateljima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li će muke Huaweija sa američkim vlastima uskoro biti okončane?

Da li će muke Huaweija sa američkim vlastima uskoro biti okončane?

Američkim kompanijama bi moglo biti omogućeno da posluju sa Huaweijem za dve nedelje, navodi se u izveštaju agencije Rojters. Kineski tehnološki g... Dalje

Microsoft i Xbox nalozi biće ugašeni ako se ne koriste 2 godine

Microsoft i Xbox nalozi biće ugašeni ako se ne koriste 2 godine

Većina online servisa zahteva od nas da registrujemo naloge. Ali mnogi od nas imaju naloge koji se nisu dugo koristili i koji su možda i zaboravlje... Dalje

Francuska usvaja zakon protiv govora mržnje na društvenim mrežama

Francuska usvaja zakon protiv govora mržnje na društvenim mrežama

Francuski zakonodavci odobrili su u četvrtak odredbu koja će primorati tehnološke kompanije kao što su Facebook i Google da uklone sadržaj koji f... Dalje

Chrome će uskoro blokirati ''teške reklame''

Chrome će uskoro blokirati ''teške reklame''

Google radi na novom blokatoru reklama za Chrome, ali ne sa ciljem da ukloni sve reklame koje se pojavljuju prilikom učitavanja stranica, već samo ... Dalje

Posle Trampove izjave o ukidanju zabrane, Huawei još uvek ne zna da li će biti skinut sa crne liste

Posle Trampove izjave o ukidanju zabrane, Huawei još uvek ne zna da li će biti skinut sa crne liste

Huawei je trenutno u nezgodnoj poziciji, jer kompanija ne može sa sigurnošću da kaže da li joj je dozvoljeno da koristi Googleov Android za svoje... Dalje