Vozila u Evropi treba automatski da zovu pomoć posle sudara

Ostale vesti, 05.07.2012, 11:32 AM

Vozila u Evropi treba automatski da zovu pomoć posle sudara

Evropski parlament želi da od 2015. godine sva nova vozila u Evropi u slučaju sudara automatski zovu službe hitne pomoći koristeću uslugu hitnog poziva zvanu ePoziv (eCall), zbog čega je u utorak izglasao rezoluciju kojom od Evropske komisije traži da se ePoziv pretvori u zakon.

Parlament smatra da bi uvođenje hitnog poziva projektovanog da automatski poziva evropski broj hitne pomoći 112 kad se desi sudar, omogućilo službama spašavanja da na mesto nesreće stignu brže, čime bi se godišnje spasilo 2500 života, a posledice povreda smanjile za 10 do 15%.

Poziv bi se aktivirao pomoću ugrađenih senzora, poput onih u vazdušnim jastucima, ili tako što bi neko od putnika u kolima pritisnuo odgovarajući taster.

Za otkrivanje mesta sudara sistemi ePoziva koristili bi satelite i lociranje na bazi mobilne telefonije. Zavisno od mesta sudara kontaktirao bi se najbliži centar za hitnu pomoć i njemu bi se poslao minimalni skup podataka koji sadrži vreme, smer kretanja vozila i njegovu identifikaciju, indikaciju da li je poziv aktiviran automatski ili ručno i eventualno informaciju o mogućem davaocu servisnih usluga. Slanjem ovih dodatnih podataka smanjili bi se ne samo nesporazumi i stres, već i moguće jezičke barijere između putnika i operatera.

Sistem se ne bi smeo koristiti za nadzor nečijeg kretanja ili određivanje mesta na kome se nalazi, izuzev kad je ta osoba uključena u incident.

Ideja ePoziva postoji još od 2003. i Evropska komisija je 2005. potpisala dogovor s proizvođačima automobila i tehnokompanijama po kome bi se od 2009. novi automobili opremali sistemom za ePoziv. Međutim, dobrovoljno prihvatanje ovog sistema nije uspelo, jer ga do sada ima samo 0,4% evropskih automobila. Zbog toga poslanici Evropskog parlamenta traže od Evropske komisije da hitno usvoji zakon koji će propisati da sistem ePoziva bude obavezan i da se u budućnosti sa automobila proširi i na autobuse, motorcikle i kamione.

Poslanici predlažu da ova usluga bude besplatna za sve vozače u Evropi. U dokumentu objavljenom na strani Evropske komisije, piše da bi uređaj za ePoziv trebalo da košta oko 100 evra kad se bude ugrađivao u sve automobile. Komisija očekuje da bi se ePoziv mogao koristiti i u komercijalne svrhe, na primer, za dodatne šeme osiguranja, praćenje ukradenih vozila i elektronsku naplatu putarine.

Puna primena ePoziva zahteva saradnju javnih službi, automobilskih kompanija i operatora mobilne telefonije. Ukoliko postane obavezan proizvođači će ga ugrađivati u svaki novi automobil, a zemlje članice EU morale bi da unaprede svoje sisteme pozivanja hitne pomoći kako bi ih usaglasile sa standardima ePoziva. Neke zemlje nisu pristale da koriste ePoziv, a među onima koje jesu on se još uvek tek uvodi.

Izvor: Mikro


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft reklamira Edge u Windowsu 10 na račun konkurentskog Firefoxa

Microsoft je nedavno objavio novu verziju Microsoft Edgea baziranu na Chromiumu, tako da ne iznenađuje to što kompanija sada pokušava da ubedi kori... Dalje

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google uvodi nova ograničenja za oglase u Chromeu i na YouTubeu

Google postavlja nova ograničenja za video oglase u Chromeu i na YouTubeu. Chrome će blokirati oglase koji se reprodukuju usred kratkih videa, duž... Dalje

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Da li spremni dočekujete 14. januar i ukidanje podrške za Windows 7?

Samo nekoliko dana nas deli od trenutka kada će Windows 7 dobiti poslednji paket bezbednosnih ispravki, posle čega će Microsoft ukinuti podršku za... Dalje

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Booking.com obećao da će prestati da obmanjuje i vrši pritisak na korisnike

Popularni sajt Booking.com pristao je da izvrši niz promena na platformi nakon razgovora sa Evropskom komisijom i nacionalnim potrošačkim organizac... Dalje

Zbog Googleovog kršenja zakona o konkurenciji, novi Android telefoni u Turkoj ostaju bez Play prodavnice, Gmaila i YouTubea

Zbog Googleovog kršenja zakona o konkurenciji, novi Android telefoni u Turkoj ostaju bez Play prodavnice, Gmaila i YouTubea

Google je prestao da izdaje licence za nove modele Android telefona koji se prodaju u Turskoj, što znači da se oni neće prodavati sa Googleovim se... Dalje