Epic Turla: Razotkrivanje misterije velike sajber-špijunske operacije

Vesti, 08.08.2014, 12:36 PM

Epic Turla: Razotkrivanje misterije velike sajber-špijunske operacije

Ruski proizvođač antivirusa kompanija Kaspersky Lab više od deset meseci istraživala je masovnu sajber-špijunsku operaciju koju su njeni stručnjaci nazvali “Epic Turla”. Nekoliko stotina računara u više od 45 država zaraženo je tokom ove operacije, a među žrtavama su se našle državne institucije, ambasade, obaveštajne agencije, vojske, obrazovne i istraživačke ustanove i farmaceutske kompanije.

Napači su koristili najmanje dva 0-day exploita, CVE-2013-5065 i CVE-2013-3346, za ranjivosti u Windows XP i Windows 2003 i Adobe Readeru.

Pored ovih, napadači su koristili i exploite za stare već ispravljene propuste u softveru, tehnike društvenog inženjeringa i watering hole taktiku u napadima.

U Kaspersky Labu su identifikovali nekoliko različitih vektora napada:

  • Spear fišing emailove sa Adobe PDF exploitima (CVE-201-3346 i CVE-2013-5065);

  • Društveni inženjering koji za cilj ima da se natera korisnika da pokrene instalere malvera sa .SCR ili RAR ekstenzijom;

  • Watering hole napade u kojima se koriste Java expoliti (CVE-2012-1723), Flash exploiti ili Internet Explorer 6,7,8 exploiti;

  • Watering hole napadi koji se oslanjaju na društveni inženjering sa ciljem da se korisnik prevari tako da pokrene lažni Flash Player iza koga se krije malver.

*Watering hole napadi podrazumevaju da se u napadima koriste web sajtovi koji se predmet ingteresovanja žrtve i koji su kompromitovani od strane napadača tako da se na njima nalazi malver.

Kada napadači dođu u posed neophodnih kredencijala, a da žrtva to ne primeti, oni primenjuju rootkit i druge izuzetno postojane mehanizme.

Glavni backdoor koji su koristili napadači poznat je pod nazivima “WorldCupSec”, “TadjMakhal”, “Wipbot” i “Tavdig”.

"Kada je G-Data u februaru objavila (izveštaj) o Turla/Uroburos (malveru), nekoliko pitanja je ostalo bez odgovora”, kažu iz kompanije Kaspersky Lab. Velika nepoznanica bio je vektor infekcije za malver Turla (Uroburos, Snake). Naša analiza ukazuje da su žrtve inficirane sofisticiranim multifaznim napadom, koji počinju sa Epic Turla. Vremenom kako su napadači stekli samopozdanje, napad je unapređen sofisticiranijim backdoorovima, kao što je Carbon/Cobra sistem. Ponekad su oba backdoora korišćena u tandemu, tako da “spašavaju” jedan drugog ako se izgubi komunukacija sa jednim od njih.”

Ovi napadi su još uvek u toku, kažu u Kaspersky Labu.

Više tehničkih detalja o operaciji Epic Turla možete naći na blogu kompanije Kaspersky Laba, Secure List.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje