Google dobio 2,4 miliona zahteva koji se pozivaju na ''pravo na zaborav''

Vesti, 02.03.2018, 11:30 AM

Google dobio 2,4 miliona zahteva koji se pozivaju na ''pravo na zaborav''

Prema podacima iz najnovijeg Googleovog izveštaja o transparentnosti, Google je od 2014. primio 2,4 miliona zahteva koji se pozivaju na "pravo na zaborav", od kojih je većina došla od privatnih lica. Evropski sud pravde 2014. godine je doneo odluku prema kojoj Google i drugi pretraživači moraju da uklone rezultate pretrage koji se odnose na nerelevantne i zastarele informacije na zahtev onih na koje se te informacije odnose.

Pri odlučivanju šta treba ukloniti iz rezultata pretrage, pretraživači moraju razmotriti da li su u pitanju "netačne, neadekvatne, irelevatne ili preterane" informacije i da li postoji javni interes da te informacije ostanu dostupne u rezultatima pretrage.

U pomenutom izveštaju Google je otkrio da je prihvatio 43,3% svih zahteva koje je dobio, i detaljno opisao prirodu tih zahteva.

Prve godine od odluke Evropskog suda pravde podneto je 40% ovih zahteva, druge godine 25%, treće godine 22%, a za sedam meseci četvrte godine 13% ovih zahteva. Sem prve godine, svih ostalih godina je podnet otprilike isti broj zahteva, a kada je reč o procentima prihvaćenih zahteva, oni se kreću od 42 do 44% svake godine, što znači da se veći broj zahteva odbije.

Iz Francuske, Nemačke i Velike Britanije došlo je više od polovine svih ovih zahteva. Sve u svemu, 89% zahteva su došli od privatnih lica. Političari i vladini zvaničnici podneli su 33937. Zahtevi su dolazili i od manjeg broja advokatskih kancelarija i drugih firmi koje su takođe podnele brojne zahteve.

Kad je reč o razlozima kojima su ovi zahtevi obrazloženi, 24% se odnose na profesionalne podatke, 10% na informacije koje su podnosioci zahteva ranije sami objavili na internetu, a 8% na kriminalna dela koje podnosioci zahteva žele da sakriju od pretraživača.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje