Google u petak počinje sa brisanjem neaktivnih naloga: Evo šta treba da uradite da biste sačuvali nalog
Vesti, 27.11.2023, 11:00 AM

Google je najavio značajne promene politike o neaktivnim nalozima, koja će stupiti na snagu kasnije ove nedelje, 1. decembra.
Kompanija tvrdi da su neaktivni nalozi povezani sa povećanim rizikom, jer su podložniji hakovanju zbog zastarelih lozinki i nedostatka dvofaktorske autentifikacije.
Kompanija će primeniti dvogodišnji prag neaktivnosti u svim svojim proizvodima, tako da će se neaktivnim smatrati svi lični Google nalozi koji nisu korišćeni ili na koje se korisnici nisu prijavili najmanje 24 meseca. Time će biti obuhvaćene različite Google usluge, uključujući Gmail, Docs, Drive, Meet, Calendar i Google Photos. Nova politika neće uticati na naloge koji pripadaju organizacijama, kao što su škole ili preduzeća, objasnila je kompanija.
Fazni pristup brisanju naloga će početi sa nalozima koji su kreirani, ali nikada nisu korišćeni. Pre brisanja, korisnici će dobiti više obaveštenja i preko email adrese naloga i email adrese za oporavak, tako da će korisnici biti obavešteni i imati priliku da spreče brisanje prijavljivanjem na nalog.
U tekstu na svom blogu The Keyword, Googleova potpredsednica za upravljanje proizvodima, Rut Kričeli kaže: „Ako nalog nije korišćen duži vremenski period, veća je verovatnoća da će biti kompromitovan. To je zato što se zaboravljeni ili nalozi bez nadzora često oslanjaju na stare ili ponovo korišćene lozinke koje su možda kompromitovane, za njih nije podešena dvofaktorska autentikacija i imaju manje bezbednosnih provera od strane korisnika.”
Da bi nalog ostao aktivan i bio izuzet od brisanja, korisnicima se savetuje da se prijave najmanje jednom u dve godine. Aktivnost na nalogu obuhvata radnje kao što su čitanje ili slanje emailova, korišćenje Google Drivea, gledanje YouTube video snimaka, preuzimanje aplikacija iz Google Play prodavnice, korišćenje Google pretrage ili prijavljivanje sa Google nalogom u aplikacijima i na servisima trećih strana. Pored toga, postojeće pretplate, uključujući one za Google One, novinske publikacije ili aplikacije, smatraće se takođe aktivnostima naloga.
Google naglašava važnost redovnog prijavljivanja na Google Photos da bi se održala aktivnost naloga posebno za ovu uslugu. Korisnici će dobijati obaveštenja pre nego što se preduzme bilo kakva radnju u vezi sa njihovim fotografijama i drugim sadržajem.
Kompanija je pozvala korisnike da naprave rezervni plan za svoje naloge i podatke.
Preporuka je da se navede email adresa za oporavak prilikom registracije, a korisnici mogu da iskoriste alatke kao što su Google Takeout za izvoz podataka i Inactive Account Manager, koji omogućava korisnicima da odluče o sudbini svog naloga i podataka nakon određenog perioda neaktivnosti.
Foto: Justin Morgan / Unsplash

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade