Google u petak počinje sa brisanjem neaktivnih naloga: Evo šta treba da uradite da biste sačuvali nalog
Vesti, 27.11.2023, 11:00 AM
Google je najavio značajne promene politike o neaktivnim nalozima, koja će stupiti na snagu kasnije ove nedelje, 1. decembra.
Kompanija tvrdi da su neaktivni nalozi povezani sa povećanim rizikom, jer su podložniji hakovanju zbog zastarelih lozinki i nedostatka dvofaktorske autentifikacije.
Kompanija će primeniti dvogodišnji prag neaktivnosti u svim svojim proizvodima, tako da će se neaktivnim smatrati svi lični Google nalozi koji nisu korišćeni ili na koje se korisnici nisu prijavili najmanje 24 meseca. Time će biti obuhvaćene različite Google usluge, uključujući Gmail, Docs, Drive, Meet, Calendar i Google Photos. Nova politika neće uticati na naloge koji pripadaju organizacijama, kao što su škole ili preduzeća, objasnila je kompanija.
Fazni pristup brisanju naloga će početi sa nalozima koji su kreirani, ali nikada nisu korišćeni. Pre brisanja, korisnici će dobiti više obaveštenja i preko email adrese naloga i email adrese za oporavak, tako da će korisnici biti obavešteni i imati priliku da spreče brisanje prijavljivanjem na nalog.
U tekstu na svom blogu The Keyword, Googleova potpredsednica za upravljanje proizvodima, Rut Kričeli kaže: „Ako nalog nije korišćen duži vremenski period, veća je verovatnoća da će biti kompromitovan. To je zato što se zaboravljeni ili nalozi bez nadzora često oslanjaju na stare ili ponovo korišćene lozinke koje su možda kompromitovane, za njih nije podešena dvofaktorska autentikacija i imaju manje bezbednosnih provera od strane korisnika.”
Da bi nalog ostao aktivan i bio izuzet od brisanja, korisnicima se savetuje da se prijave najmanje jednom u dve godine. Aktivnost na nalogu obuhvata radnje kao što su čitanje ili slanje emailova, korišćenje Google Drivea, gledanje YouTube video snimaka, preuzimanje aplikacija iz Google Play prodavnice, korišćenje Google pretrage ili prijavljivanje sa Google nalogom u aplikacijima i na servisima trećih strana. Pored toga, postojeće pretplate, uključujući one za Google One, novinske publikacije ili aplikacije, smatraće se takođe aktivnostima naloga.
Google naglašava važnost redovnog prijavljivanja na Google Photos da bi se održala aktivnost naloga posebno za ovu uslugu. Korisnici će dobijati obaveštenja pre nego što se preduzme bilo kakva radnju u vezi sa njihovim fotografijama i drugim sadržajem.
Kompanija je pozvala korisnike da naprave rezervni plan za svoje naloge i podatke.
Preporuka je da se navede email adresa za oporavak prilikom registracije, a korisnici mogu da iskoriste alatke kao što su Google Takeout za izvoz podataka i Inactive Account Manager, koji omogućava korisnicima da odluče o sudbini svog naloga i podataka nakon određenog perioda neaktivnosti.
Foto: Justin Morgan / Unsplash
Izdvojeno
Malver u torentu novog filma Leonarda Dikaprija
Istraživači kompanije Bitdefender otkrili su da torent fajl za novi film Leonarda Dikaprija „Jedna bitka za drugom“ (One Battle After An... Dalje
Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje
Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje
Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa
Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje
ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika
ClickFix napadi beleže dramatičan rast od čak 517%. Iako naizgled jednostavan “copy-paste” trik, ovaj napad je postao je ozbiljna pretn... Dalje
Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja
Istraživači iz kompanije Koi Security upozoravaju na opsežnu i izuzetno dobro prikrivenu kampanju koja je zarazila uređaje 4,3 miliona korisnika v... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





