Sajber kriminalci imaju novu taktiku za širenje opasnih malvera Qbot i Emotet
Vesti, 21.04.2022, 11:00 AM
Stručnjaci kompanije Kaspersky upozorili su na značajan porast zlonamernih neželjenih imejlova poslatih na imejl adrese kompanija iz različitih zemalja. Broj ovih zlonamernih imejlova porastao je sa oko 3.000 koliko su ih tehnologije Kaspersky Laba registrovale u februaru 2022., na približno 30.000 u martu. Do sada su primećeni imejlovi napisani na engleskom, francuskom, mađarskom, italijanskom, norveškom, poljskom, ruskom, slovenačkom i španskom jeziku.
Sajber kriminalci presreću aktivne imejl prepiske o poslovnim pitanjima i šalju imejlove koji sadrže ili zlonamerni fajl ili link sa ciljem da zaraze uređaje bankarskim trojancem. Takva šema otežava otkrivanje tih poruka i povećava šanse da će primalac nasesti na prevaru.
Neki imejlovi koje sajber kriminalci šalju sadrže zlonamerni prilog. U drugim slučajevima, u imejlu je link koji vodi do fajla u legitimnom popularnom hosting servisu u oblaku. Često se malver nalazi u šifrovanoj arhivi, a lozinka je navedena u tesktu u imejlu. Da bi ubedili korisnike da otvore prilog ili preuzmu fajl klikom na link, napadači obično navode da sadrži neke važne informacije, poput poslovne ponude.
Stručnjaci kompanije Kaspersky smatraju da se ovi imejlovi distribuiraju u okviru koordinisane kampanje koja ima za cilj širenje bankarskih trojanaca.
U većini slučajeva kada žrtva otvori zlonamerni dokument, ona preuzima i pokreće Qbot malver, ali neki od ovih dokumenata kriju i ozloglašeni Emotet. Oba ova malvera mogu da ukradu korisničke podatke, prikupljaju podatke na zaraženoj korporativnoj mreži, šire se dalje po mreži i instaliraju ransomware ili druge trojance na umrežene uređaje. Qbot takođe može da pristupi i krade elektronsku poštu.
Da biste se zaštitili od napada Qbota i Emoteta, ali i bilo kog drugog malvera koji se širi putem elektronske pošte, preporuka stručnjaka kompanije Kaspersky je instaliranje pouzdanog bezbednosnog rešenja na nivou mrežnog prolaza za poštu, koji će automatski filtrirati neželjenu poštu i zlonamerne poruke pre nego što krajnji korisnici uopšte budu imali priliku da naprave grešku. Osnovna obuka korisnika o sajber bezbednosti može ih naučiti da uoče ponašanje sajber kriminalaca: na primer, da znaju da lozinka u istom imejlu sa šifrovanom arhivom može da služi samo jednoj svrsi - da prevari antimalver tehnologije. Preporuka je i sprovođenje simuliranih napada kako bi zaposleni mogli da nauče da razlikuju fišing i zlonamerne imejlove od originalnih. Na kraju, stručnjaci kompanije Kaspersky preporučuju korišćenje bezbednosnog rešenja na svakom uređaju koji je povezan na internet jer ako neko od zaposlenih i bude prevaren, to može sprečiti otvaranje fajla ili zlonamernog linka.
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





