Sajber kriminalci imaju novu taktiku za širenje opasnih malvera Qbot i Emotet
Vesti, 21.04.2022, 11:00 AM

Stručnjaci kompanije Kaspersky upozorili su na značajan porast zlonamernih neželjenih imejlova poslatih na imejl adrese kompanija iz različitih zemalja. Broj ovih zlonamernih imejlova porastao je sa oko 3.000 koliko su ih tehnologije Kaspersky Laba registrovale u februaru 2022., na približno 30.000 u martu. Do sada su primećeni imejlovi napisani na engleskom, francuskom, mađarskom, italijanskom, norveškom, poljskom, ruskom, slovenačkom i španskom jeziku.
Sajber kriminalci presreću aktivne imejl prepiske o poslovnim pitanjima i šalju imejlove koji sadrže ili zlonamerni fajl ili link sa ciljem da zaraze uređaje bankarskim trojancem. Takva šema otežava otkrivanje tih poruka i povećava šanse da će primalac nasesti na prevaru.
Neki imejlovi koje sajber kriminalci šalju sadrže zlonamerni prilog. U drugim slučajevima, u imejlu je link koji vodi do fajla u legitimnom popularnom hosting servisu u oblaku. Često se malver nalazi u šifrovanoj arhivi, a lozinka je navedena u tesktu u imejlu. Da bi ubedili korisnike da otvore prilog ili preuzmu fajl klikom na link, napadači obično navode da sadrži neke važne informacije, poput poslovne ponude.
Stručnjaci kompanije Kaspersky smatraju da se ovi imejlovi distribuiraju u okviru koordinisane kampanje koja ima za cilj širenje bankarskih trojanaca.
U većini slučajeva kada žrtva otvori zlonamerni dokument, ona preuzima i pokreće Qbot malver, ali neki od ovih dokumenata kriju i ozloglašeni Emotet. Oba ova malvera mogu da ukradu korisničke podatke, prikupljaju podatke na zaraženoj korporativnoj mreži, šire se dalje po mreži i instaliraju ransomware ili druge trojance na umrežene uređaje. Qbot takođe može da pristupi i krade elektronsku poštu.
Da biste se zaštitili od napada Qbota i Emoteta, ali i bilo kog drugog malvera koji se širi putem elektronske pošte, preporuka stručnjaka kompanije Kaspersky je instaliranje pouzdanog bezbednosnog rešenja na nivou mrežnog prolaza za poštu, koji će automatski filtrirati neželjenu poštu i zlonamerne poruke pre nego što krajnji korisnici uopšte budu imali priliku da naprave grešku. Osnovna obuka korisnika o sajber bezbednosti može ih naučiti da uoče ponašanje sajber kriminalaca: na primer, da znaju da lozinka u istom imejlu sa šifrovanom arhivom može da služi samo jednoj svrsi - da prevari antimalver tehnologije. Preporuka je i sprovođenje simuliranih napada kako bi zaposleni mogli da nauče da razlikuju fišing i zlonamerne imejlove od originalnih. Na kraju, stručnjaci kompanije Kaspersky preporučuju korišćenje bezbednosnog rešenja na svakom uređaju koji je povezan na internet jer ako neko od zaposlenih i bude prevaren, to može sprečiti otvaranje fajla ili zlonamernog linka.

Izdvojeno
Bluetooth ranjivosti: Hakeri vas mogu prisluškivati preko vaših slušalica

Istraživači iz nemačke kompanije ERNW su na konferenciji o bezbednosti TROOPERS u Nemačkoj otkrili tri ozbiljne ranjivosti u čipovima popularnih ... Dalje
Kad korisnici sami instaliraju malver: dramatičan porast ClickFix napada

U poslednjih šest meseci zabeležen je dramatičan porast nove vrste sajber napada koji se ne oslanja na ranjivosti u softveru, već na ljudske slabo... Dalje
Microsoft najavio produžetak podrške za Windows 10 za godinu dana
.jpg)
Microsoft je konačno potvrdio ono što su mnogi priželjkivali - Windows 10 će i dalje dobijati bezbednosna ažuriranja (Extended Security Updates, ... Dalje
Napadi na WordPress sajtove: novi malver krade kartice i lozinke

Istraživači iz Wordfence-a otkrili su sofisticiranu kampanju usmerenu na WordPress sajtove. Na prvi pogled, lažni dodatak (plugin) nazvan „Wo... Dalje
Mocha Manakin: Novi napad koji počinje jednostavnim copy-paste trikom

U digitalnom svetu gde svaka sumnjiva poruka može otvoriti vrata za kompromitovanje sistema, pojavila se nova sajber pretnja, nazvana Mocha Manakin. ... Dalje
Pratite nas
Nagrade