Sajber kriminalci imaju novu taktiku za širenje opasnih malvera Qbot i Emotet

Vesti, 21.04.2022, 11:00 AM

Sajber kriminalci imaju novu taktiku za širenje opasnih malvera Qbot i Emotet

Stručnjaci kompanije Kaspersky upozorili su na značajan porast zlonamernih neželjenih imejlova poslatih na imejl adrese kompanija iz različitih zemalja. Broj ovih zlonamernih imejlova porastao je sa oko 3.000 koliko su ih tehnologije Kaspersky Laba registrovale u februaru 2022., na približno 30.000 u martu. Do sada su primećeni imejlovi napisani na engleskom, francuskom, mađarskom, italijanskom, norveškom, poljskom, ruskom, slovenačkom i španskom jeziku.

Sajber kriminalci presreću aktivne imejl prepiske o poslovnim pitanjima i šalju imejlove koji sadrže ili zlonamerni fajl ili link sa ciljem da zaraze uređaje bankarskim trojancem. Takva šema otežava otkrivanje tih poruka i povećava šanse da će primalac nasesti na prevaru.

Neki imejlovi koje sajber kriminalci šalju sadrže zlonamerni prilog. U drugim slučajevima, u imejlu je link koji vodi do fajla u legitimnom popularnom hosting servisu u oblaku. Često se malver nalazi u šifrovanoj arhivi, a lozinka je navedena u tesktu u imejlu. Da bi ubedili korisnike da otvore prilog ili preuzmu fajl klikom na link, napadači obično navode da sadrži neke važne informacije, poput poslovne ponude.

Stručnjaci kompanije Kaspersky smatraju da se ovi imejlovi distribuiraju u okviru koordinisane kampanje koja ima za cilj širenje bankarskih trojanaca.

U većini slučajeva kada žrtva otvori zlonamerni dokument, ona preuzima i pokreće Qbot malver, ali neki od ovih dokumenata kriju i ozloglašeni Emotet. Oba ova malvera mogu da ukradu korisničke podatke, prikupljaju podatke na zaraženoj korporativnoj mreži, šire se dalje po mreži i instaliraju ransomware ili druge trojance na umrežene uređaje. Qbot takođe može da pristupi i krade elektronsku poštu.

Da biste se zaštitili od napada Qbota i Emoteta, ali i bilo kog drugog malvera koji se širi putem elektronske pošte, preporuka stručnjaka kompanije Kaspersky je instaliranje pouzdanog bezbednosnog rešenja na nivou mrežnog prolaza za poštu, koji će automatski filtrirati neželjenu poštu i zlonamerne poruke pre nego što krajnji korisnici uopšte budu imali priliku da naprave grešku. Osnovna obuka korisnika o sajber bezbednosti može ih naučiti da uoče ponašanje sajber kriminalaca: na primer, da znaju da lozinka u istom imejlu sa šifrovanom arhivom može da služi samo jednoj svrsi - da prevari antimalver tehnologije. Preporuka je i sprovođenje simuliranih napada kako bi zaposleni mogli da nauče da razlikuju fišing i zlonamerne imejlove od originalnih. Na kraju, stručnjaci kompanije Kaspersky preporučuju korišćenje bezbednosnog rešenja na svakom uređaju koji je povezan na internet jer ako neko od zaposlenih i bude prevaren, to može sprečiti otvaranje fajla ili zlonamernog linka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje