''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Društvene mreže, 11.07.2014, 08:12 AM

''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana? Holandska neprofitna organizacija “99 dana slobode” pozvala je korisnike Facebooka da ne koriste društvenu mrežu 99 dana zaredom i da zatim kažu kako je ovaj privremeni “raskid” uticao na njihovo raspoloženje.

Izazov koji je holandska organizacija postavila pred korisnike dolazi posle otkrića da je Facebook pre dve godine sproveo psihološki eksperiment koji je trajao nedelju dana i u kome je bez znanja i pristanka učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže.

Naime, Facebook je od 11. do 18. januara 2012. manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, za potrebe psihološkog istraživanja pod nazivom "Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze društvenih mreža", kako bi se utvrdilo da li se na ljudske emocije može uticati bez kontakta licem u lice.

Facebook je odbio da komentariše inicijativu grupe “99 dana slobode”.

Prema podacima Facebooka, korisnici društvene mreže provedu prosečno 17 minuta na sajtu svakog dana, odnosno, 8,5 časova mesečno.

Nema sumnje da bi život bez objavljivanja statusa, komentarisanja, lajkova i selfija brzo bio upotpunjen nekim drugim aktivnostima - čitanjem knjiga, druženjem sa prijateljima (ako nisu previše zauzeti Facebookom) ili boravkom u prirodi. To bi bio dobar način da korisnici preispitaju kako zapravo troše svoje vreme u eri društvenih mreža, i koliko često koriste Facebook. Međutim, malo je verovatno da bi svi koji razmišljaju makar o privremenom napuštanju Facebooka, uspeli da izdrže svih 99 dana.

Do sada je na izazov holandske organizacije odgovorilo više od 6000 korisnika Facebooka, što je malo u odnosu na broj korisnika društvene mreže kojih ima više od milijardu. Ipak, organizatori se nadaju da će taj broj biti i veći kada se ova akcija pročuje.

Na sajtu organizacije 99daysoffreedom.com učesnicima izazova se kroz korake koje treba da prođu kao i savetima pomaže da lakše prođu kroz raskid. Od učesnika se traži i da popune anketu posle 33, 66 i 99 dana odsustva sa društvene mreže. Rezultati ove ankete biće objavljeni na sajtu, na kome će korisnici takođe moći da iznesu svoja iskustva o životu bez Facebooka.

"Kao mnogi korisnici Facebooka, i mnogi od nas su bili uznemireni izveštajima o tajnom eksperimentisanju sa raspoloženjem (korisnika)”, kaže Merijn Strathof, jedan od ljudi koji stoje iza ovog projekta. On dodaje da njihov cilj nije da nanesu štetu imidžu Facebooka.

“Facebook je neverovatna platforma. Mi svi smo žestoko lojalni korisnici i verujemo da postoji mnogo ljubavi prema servisu. Ali mi takođe smatramo da postoje očigledne emocionalne dobrobiti od uzdržavanja. Naše predviđanje je da će eksperiment doneti mnogo pozitivnih iskustava i da ćemo za 99 dana znati da li je naša teorija tačna.”






Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter je prošle nedelje objavio da je bag u njegovoj aplikaciji za Android godinama otkrivao zaštićene tvitove nekih korisnika koji su postajali... Dalje

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačko antimonopolsko regulatorno telo planira da naredi Facebooku da prestane sa prikupljanjem nekih korisničkih podataka. Nemačka Federalna komi... Dalje

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Ako ste odustali od Facebooka ili ako nikada niste ni bili njegov korisnik zbog prakse kompanije u vezi prikupljanja podataka, niste mnogo postigli je... Dalje

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Firma Insinia Security "otela" je više Twitter naloga kako bi ukazala na neke sigurnosne probleme koje ova društvena mreža ima, objavio je britansk... Dalje

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanij... Dalje