''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Društvene mreže, 11.07.2014, 08:12 AM

''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana? Holandska neprofitna organizacija “99 dana slobode” pozvala je korisnike Facebooka da ne koriste društvenu mrežu 99 dana zaredom i da zatim kažu kako je ovaj privremeni “raskid” uticao na njihovo raspoloženje.

Izazov koji je holandska organizacija postavila pred korisnike dolazi posle otkrića da je Facebook pre dve godine sproveo psihološki eksperiment koji je trajao nedelju dana i u kome je bez znanja i pristanka učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže.

Naime, Facebook je od 11. do 18. januara 2012. manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, za potrebe psihološkog istraživanja pod nazivom "Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze društvenih mreža", kako bi se utvrdilo da li se na ljudske emocije može uticati bez kontakta licem u lice.

Facebook je odbio da komentariše inicijativu grupe “99 dana slobode”.

Prema podacima Facebooka, korisnici društvene mreže provedu prosečno 17 minuta na sajtu svakog dana, odnosno, 8,5 časova mesečno.

Nema sumnje da bi život bez objavljivanja statusa, komentarisanja, lajkova i selfija brzo bio upotpunjen nekim drugim aktivnostima - čitanjem knjiga, druženjem sa prijateljima (ako nisu previše zauzeti Facebookom) ili boravkom u prirodi. To bi bio dobar način da korisnici preispitaju kako zapravo troše svoje vreme u eri društvenih mreža, i koliko često koriste Facebook. Međutim, malo je verovatno da bi svi koji razmišljaju makar o privremenom napuštanju Facebooka, uspeli da izdrže svih 99 dana.

Do sada je na izazov holandske organizacije odgovorilo više od 6000 korisnika Facebooka, što je malo u odnosu na broj korisnika društvene mreže kojih ima više od milijardu. Ipak, organizatori se nadaju da će taj broj biti i veći kada se ova akcija pročuje.

Na sajtu organizacije 99daysoffreedom.com učesnicima izazova se kroz korake koje treba da prođu kao i savetima pomaže da lakše prođu kroz raskid. Od učesnika se traži i da popune anketu posle 33, 66 i 99 dana odsustva sa društvene mreže. Rezultati ove ankete biće objavljeni na sajtu, na kome će korisnici takođe moći da iznesu svoja iskustva o životu bez Facebooka.

"Kao mnogi korisnici Facebooka, i mnogi od nas su bili uznemireni izveštajima o tajnom eksperimentisanju sa raspoloženjem (korisnika)”, kaže Merijn Strathof, jedan od ljudi koji stoje iza ovog projekta. On dodaje da njihov cilj nije da nanesu štetu imidžu Facebooka.

“Facebook je neverovatna platforma. Mi svi smo žestoko lojalni korisnici i verujemo da postoji mnogo ljubavi prema servisu. Ali mi takođe smatramo da postoje očigledne emocionalne dobrobiti od uzdržavanja. Naše predviđanje je da će eksperiment doneti mnogo pozitivnih iskustava i da ćemo za 99 dana znati da li je naša teorija tačna.”






Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje