Google svoj plan o ograničavanju praćenja korisnika u Chromeu proširuje na Android aplikacije

Vesti, 21.02.2022, 09:30 AM

Google svoj plan o ograničavanju praćenja korisnika u Chromeu proširuje na Android aplikacije

Googleov plan da ograniči praćenje podataka korisnika u Google Chromeu proširen je na aplikacije na Android pametnim telefonima.

Googleov projekat Privacy Sandbox ima za cilj da smanji količinu korisničkih podataka koje oglašivači mogu da prikupe.

Googleov rival Apple već primorava programere aplikacija da od korisnika traže dozvolu za praćenje.

Vest će biti udarac za kompanije poput Mete, u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, koje u aplikacijama postavljaju svoj kod za praćenje ponašanja korisnika.

Meta je nedavno rekla da će ga Appleove promene ove godine koštati 10 milijardi dolara a treba imati u vidu da Googleov Android operativni sistem koristi oko 85% vlasnika pametnih telefona širom sveta.

Kolačići treće strane, koji koriste istoriju pretraživanja korisnika za prikazivanje relevatnijih reklama, biće povučeni iz Google Chrome pretraživača do 2023. godine.

Google je rekao da sada proširuje ono što kompanija naziva svojim Privacy Sandboxom na Android aplikacije i radi na rešenjima koja će ograničiti deljenje podataka korisnika, „bez unakrsnih identifikatora aplikacija, uključujući ID za oglašavanje“.

Ovi identifikatori su vezani za pametne telefone a aplikacije ih koriste za prikupljanje informacija. Google je rekao da će ih zadržati najmanje dve godine, dok „sa industrijom“ bude radio na novom sistemu.

„Takođe istražujemo tehnologije koje smanjuju potencijal za tajno prikupljanje podataka, uključujući bezbednije načine da se aplikacije integrišu sa SDK (software developer kits) za oglašavanje”, rekao je Google. Kompanija nije navela detalje kako to planira da uradi.

Apple je u aprilu prošle godine odlučio da programeri aplikacija moraju izričito tražiti dozvolu od korisnika da koriste IDFA (identifikator za oglašivače). Podaci koje je objavio Apple pokazuju da američki korisnici ne dozvole praćenja u 96% slučajeva.

Iako Google nije spomenuo Apple, pozvao se na „druge platforme“ za koje se navodi da su „zauzele drugačiji pristup privatnosti, otvoreno ograničavajući postojeće tehnologije koje koriste programeri i oglašivači“.

„Verujemo da bez prethodnog obezbeđivanja alternativnog načina koji čuva privatnost takvi pristupi mogu biti neefikasni“, rekao je Google.

Google, za razliku od Applea, zavisi od zarade od oglašavanja.

Googleovi pokušaji da razvije alternative kolačićima trećih strana u Chromeu nisu prošli glatko. Prvi predlog kompanije, sistem pod nazivom Federated Learning of Cohorts (FloC), nije se dopao ni onima koji se bore za privatnost, ni oglašivačima. FloC je trebalo da prikrije individualne identitete korisnika tako što ih svrstava u grupu sa sličnom istorijom pretraživanja. Fondacija za elektronske granice (EFF) je FloC nazvala "užasnom idejom", a Vivaldi, Brave, DuckDuckGo, WordPress i drugi proizvođači softvera su najavili da će blokirati Googleovu novu tehnologiju praćenja korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje