Google svoj plan o ograničavanju praćenja korisnika u Chromeu proširuje na Android aplikacije
Vesti, 21.02.2022, 09:30 AM
Googleov plan da ograniči praćenje podataka korisnika u Google Chromeu proširen je na aplikacije na Android pametnim telefonima.
Googleov projekat Privacy Sandbox ima za cilj da smanji količinu korisničkih podataka koje oglašivači mogu da prikupe.
Googleov rival Apple već primorava programere aplikacija da od korisnika traže dozvolu za praćenje.
Vest će biti udarac za kompanije poput Mete, u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, koje u aplikacijama postavljaju svoj kod za praćenje ponašanja korisnika.
Meta je nedavno rekla da će ga Appleove promene ove godine koštati 10 milijardi dolara a treba imati u vidu da Googleov Android operativni sistem koristi oko 85% vlasnika pametnih telefona širom sveta.
Kolačići treće strane, koji koriste istoriju pretraživanja korisnika za prikazivanje relevatnijih reklama, biće povučeni iz Google Chrome pretraživača do 2023. godine.
Google je rekao da sada proširuje ono što kompanija naziva svojim Privacy Sandboxom na Android aplikacije i radi na rešenjima koja će ograničiti deljenje podataka korisnika, „bez unakrsnih identifikatora aplikacija, uključujući ID za oglašavanje“.
Ovi identifikatori su vezani za pametne telefone a aplikacije ih koriste za prikupljanje informacija. Google je rekao da će ih zadržati najmanje dve godine, dok „sa industrijom“ bude radio na novom sistemu.
„Takođe istražujemo tehnologije koje smanjuju potencijal za tajno prikupljanje podataka, uključujući bezbednije načine da se aplikacije integrišu sa SDK (software developer kits) za oglašavanje”, rekao je Google. Kompanija nije navela detalje kako to planira da uradi.
Apple je u aprilu prošle godine odlučio da programeri aplikacija moraju izričito tražiti dozvolu od korisnika da koriste IDFA (identifikator za oglašivače). Podaci koje je objavio Apple pokazuju da američki korisnici ne dozvole praćenja u 96% slučajeva.
Iako Google nije spomenuo Apple, pozvao se na „druge platforme“ za koje se navodi da su „zauzele drugačiji pristup privatnosti, otvoreno ograničavajući postojeće tehnologije koje koriste programeri i oglašivači“.
„Verujemo da bez prethodnog obezbeđivanja alternativnog načina koji čuva privatnost takvi pristupi mogu biti neefikasni“, rekao je Google.
Google, za razliku od Applea, zavisi od zarade od oglašavanja.
Googleovi pokušaji da razvije alternative kolačićima trećih strana u Chromeu nisu prošli glatko. Prvi predlog kompanije, sistem pod nazivom Federated Learning of Cohorts (FloC), nije se dopao ni onima koji se bore za privatnost, ni oglašivačima. FloC je trebalo da prikrije individualne identitete korisnika tako što ih svrstava u grupu sa sličnom istorijom pretraživanja. Fondacija za elektronske granice (EFF) je FloC nazvala "užasnom idejom", a Vivaldi, Brave, DuckDuckGo, WordPress i drugi proizvođači softvera su najavili da će blokirati Googleovu novu tehnologiju praćenja korisnika.
Izdvojeno
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera
Istraživači iz BlackFrog-a otkrili su novu komandno-kontrolnu infrastrukturu nazvanu Matrix Push C2, koja koristi legitimnu funkciju web pregledača... Dalje
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima
Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





