Facebook obustavlja funkciju prepoznavanja lica u Evropi

Društvene mreže, 24.09.2012.

Facebook obustavlja funkciju prepoznavanja lica u Evropi Facebook je poručio da će do 15. oktobra da izbriše sve do sada skupljene biometrijske podatke korisnika, saopštila je irska državna kancelarija za zaštitu podataka, a prenosi nemačka televizijska mreža ARD. Prepoznavanje lica u Evropi već sada nije moguće, navodi se u saopštenju. Prepoznavanje crta lica trebalo bi pomoći korisnicima da na fotografijama pronađu svoje prijatelje i da ih označe, tumačio je Facebook ideju svoga projekta. Dalje

Facebook od sada prikazuje istoriju pretrage, ali i omogućava njeno brisanje

Društvene mreže, 24.09.2012.

Facebook od sada prikazuje istoriju pretrage, ali i omogućava njeno brisanje Ako ste zabrinuti za svoju privatnost na Facebook-u, onda vas možda brine i istorija pretraživanja i bolje biste se osećali kada biste mogli da je izbrišete. Facebook od 21. septembra, pored ostalih aktivnosti prikazuje i istoriju pretrage svakog korisnika. On je, međutim, istovremeno omogućio i brisanje neželjenih pretraga. Dalje

Lažno Facebook email obaveštenje o fotografiji na kojoj se nalazite krije Trojanca

Društvene mreže, 29.08.2012.

Lažno Facebook email obaveštenje o fotografiji na kojoj se nalazite krije Trojanca Lažna Facebook obaveštenja koja informišu korisnike da je neko od Facebook prijatelja objavio fotografiju na kojoj se nalazi korisnik koji je meta napada preplavila su inboksove korisnika društvene mreže širom sveta. Emailovi koje navodno šalje Facebook oponašaju formu obaveštenja koje zaista šalje društvena mreža. Naslov emaila je "Your friend added a new photo with you to the album". Dalje

Kako vas Facebook prati na internetu

Društvene mreže, 17.09.2012.

Kako vas Facebook prati na internetu Verovatno vam se bar jednom dogodilo da se dok surfujete internetom zapitate kako to da vam se na prodaju nudi nešto o čemu ste upravo malopre razmišljali. Praćenje aktivnosti korisnika na internetu nije zabranjena ali jeste osporavana praksa koju između ostalog obilato primenjuje Facebook koji, ako je verovati istraživanju koje je sproveo sajt BusinessInsider.com, prati svaki vaš korak na internetu. Dalje

Facebook zatražio pomoć od korisnika u borbi protiv fišinga

Društvene mreže, 10.08.2012.

Facebook zatražio pomoć od korisnika u borbi protiv fišinga Facebook je juče pozvao korisnike društvene mreže na zajedničku borbu protiv fišing napada zatraživši od njih da na adresu phish@fb.com proslede svaki sumnjivi email koji dobiju. Cilj fišing napada je prikupljanje podataka korisnika kao što su korisnička imena, lozinke ili finansijski podaci. Prijavljivanje pokušaja fišinga omogućavva Facebook-u da istraži slučaj, zatraži stavljanje spornog sajta na crnu listu brauzera a u određenim slučajevima i njegovo gašenje. Dalje

Facebook najzad omogućio trajno birsanje fotografija

Društvene mreže, 17.08.2012.

Facebook najzad omogućio trajno birsanje fotografija Tri godine nakon što je veb sajt Ars Technica objavio da fotografije koje korisnici obrišu ostaju godinama na Facebook-ovim serverima, problem je izgleda rešen. Problem sa fotografijama koje su korisnici uklonili sa svojih profila a koje Facebook nije mogao da ukloni sa svojih servera trajao je godinama. Iako fotografije koje bi korisnik obrisao nisu bile vidljive na Facebook profilu, njima se ipak moglo pristupiti direktno preko URL adrese fotografije. Dalje

Više od 83 miliona Facebook profila su lažni

Društvene mreže, 03.08.2012.

Više od 83 miliona Facebook profila su lažni Prema procenama Facebook-a, više od 83 od 955 miliona aktivnih naloga korisnika društvene mreže su lažni profili. Prema podacima koje je kompanija objavila ove nedelje, 8,7% postojećih naloga krši pravila društvene mreže. Duplim profilima koji pripadaju stvarnim ali već registrovanim korisnicima pripada više od 4,8% u ukupnom broju članova društvene mreže. Dalje

Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u

Društvene mreže, 06.08.2012.

Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u Za one koji maštaju o slavi Twitter je idealno sredstvo da dođu do tog cilja ili bar da zavaraju druge (ili sebe) da su popularni. Većina korisnika Twitter-a pokušava da do većeg broja folovera (pratilaca profila) a time i do popularnosti dođe na standardni način - stalnim tvitanjem, zanimljivim komentarima, uključivanjem u diskusije o aktuelnim dešavanjima i objavljivanjem informacija za koje pretpostave da bi drugima bile zanimljive. Dalje

Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi?

Društvene mreže, 02.08.2012.

Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi? Prošlog meseca BBC je objavio članak o istraživanju koje je sproveo njihov dopisnik Rori Selan-Džons koji je pokušao da utvrdi kolika je stvarna vrednost lajka (“like”) na Facebook-u, odnosno da li kompanije zaista imaju korist od prikupljanja što većeg broja fanova. On je za potrebe istraživanja stvorio lažnu kompaniju nazvanu “VirtualBagel, LLC” koja ne prodaje ništa, postavio oglase i kreirao stranicu kompanije na Facebook-u i čekao. Dalje

Ilinois: Poslodavcima zabranjeno da traže lozinke Facebook naloga zaposlenih

Društvene mreže, 03.08.2012.

Ilinois: Poslodavcima zabranjeno da traže lozinke Facebook naloga zaposlenih Iliosis je druga država u SAD koja je zabranila poslodavcima da od zaposlenih i kandidata za posao traže podatke potrebne za pristup njihovim nalozima na društvenim mrežama. Zakon koji je u sredu na Institutu za tehnologiju Ilinoisa potpisao guverner države Ilinois Pat Kvin stupiće na snagu 1. januara. S obzirom na razvoj društvenih mreža, novi zakon treba da zaštiti pravo na privatnost zaposlenih. Dalje

88% korisnika Facebook-a priznaje da špijunira profile svojih bivših partnera

Društvene mreže, 25.07.2012.

88% korisnika Facebook-a priznaje da špijunira profile svojih bivših partnera Ako s vremena na vreme ili češće od toga pregledavate profil svog bivšeg/bivše i njegove/njene nove ljubavi, svesni da to što radite nije nezakonito, ali nije ni ispravno, nemojte brinuti previše - niste jedini. Sada imate i kakvo takvo opravdanje da to rade i ostali. Prema rezultatima studije pod nazivom “Komplikovano je: Raskidi i njihove posledice na Facebook-u”, koja je uključila dve grupe ispitanika starih između 18 i 35 godina i 21 i 39 godina koji su raskinuli svoju vezu tokom proteklih 12 meseci... Dalje

Novi virus na Facebooku – rešenje postoji!

Društvene mreže, 27.07.2012.

Novi virus na Facebooku – rešenje postoji! Da li ste prethodnih dana videli na svom Facebook zidu poruku da pogledate neki video klip, a da je tekst poruke bio na turskom jeziku? Ukoliko jeste, i ukoliko ste kliknuli da pogledate taj video klip, verovatno ste već zaraženi virusom koji će sada umesto vas vašim prijateljima slati slične poruke da gledaju takve video klipove. Dalje

Malver se širi preko obaveštenja da ste tagovani na fotografiji na Facebook-u

Društvene mreže, 18.07.2012.

Malver se širi preko obaveštenja da ste tagovani na fotografiji na Facebook-u Oprezno sa emailovima koje navodno šalje Facebook sa obaveštenjem da ste označeni na nekoj fotografiji jer ste možda umesto toga označeni kao meta napada malverom. SophosLabs je upozorio korisnike Facebook-a na spam kampanju čiji je cilj infekcija računara korisnika malverom do koje dolazi kada korisnik klikne na zlonamerni link u lažnom email obaveštenju. Dalje

Pinterest privremeno zaključao kompromitovane naloge korisnika

Društvene mreže, 23.07.2012.

Pinterest privremeno zaključao kompromitovane naloge korisnika Popularna društvena mreža za deljenje fotografija Pinterest privremeno je zaključala određeni broj korisničkih naloga zbog sumnje da su nalozi hakovani. Međutim, u kompaniji izgleda nisu sigurni šta se tačno dogodilo. Za pojavu spama koji je povezan sa nalozima korisnika iz Pinterest-a okrivljuju nedavno curenje koriničkih imena i lozinki sa drugih veb sajtova. Dalje

Facebook omogućio korisnicima besplatno antivirusno skeniranje

Društvene mreže, 12.07.2012.

Facebook omogućio korisnicima besplatno antivirusno skeniranje Facebook je u utorak aktivirao novu funkciju koja omogućava korisnicima da zaključaju svoje naloge i skeniraju računare ukoliko sumnjaju da su zaraženi nekim virusom. Facebook već koristi interne skenere za otkrivanje spama i zlonamernih poruka koje mogu biti poslate sa hakovanih naloga. Kada otkriju nešto sumnjivo u vezi naloga, takav nalog se privremeno zaključava a od njegovog vlasnika se zahteva da prođe kroz proces oporavka naloga... Dalje

Facebook nadzire chat korisnika tragajući za kriminalnim aktivnostima

Društvene mreže, 16.07.2012.

Facebook nadzire chat korisnika tragajući za kriminalnim aktivnostima Šef bezbednosti Facebook-a, Joe Sullivan, otkrio je da društvena mreža koristi softver za nadzor razgovora (chat) svojih korisnika, i da je cilj takvog monitoringa otkrivanje kriminalnih aktivnosti i sumnjivog ponašanja korisnika društvene mreže. Softver koji skenira razgovore korisnika traga za određenim frazama i vulgarnim rečima koji mogu biti znak da se nešto loše dešava. Dalje

Slučaj Twitter naloga @NeedADebitCard: Ne objavljujte fotografije svojih debitnih kartica na internetu

Društvene mreže, 04.07.2012.

Slučaj Twitter naloga @NeedADebitCard: Ne objavljujte fotografije svojih debitnih kartica na internetu Ne objavljujte fotografije svoje kreditne ili debitne kartice na Twitter-u, Instagram-u ili bilo gde na internetu. Kako vam izgleda ovakav savet? Sigurno ste već pomisli da je izlišan, ali priča koja sledi uveriće vas u suprotno. Twitter nalog @NeedADebitCard koji prati oko 6000 folovera pokazao je koliko je opasno objavljivanje previše informacija na internetu. I ne samo to. Tvitovi sa tog naloga ne govore pohvalno o ljudskoj inteligenciji. Dalje

Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika

Društvene mreže, 09.07.2012.

Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika Jedan od najvećih problema Facebook-a koji je možda i glavni uzrok lošeg poslovanja ove kompanije na berzi jeste nedostatak mobilne strategije, odnosno nemogućnost zarađivanja na velikom broju korisnika koji ovoj društvenoj mreži pristupaju putem mobilnih i pametnih telefona. Upravo zbog toga Zuckerberg je platio milijardu dolara za preuzimanje Instagram-a, a u The Wall Street Journalu objavili su kako u ovoj kompaniji pripremaju novu strategiju mobilnog oglašavanja putem koje bi mogli zaraditi milione, ali koja bi ponovno mogla biti udar na privatnost korisnika. Dalje

Zbrka zbog promene email adresa na Facebook-u: promenjene adrese u mobilnim telefonima i izgubljeni emailovi

Društvene mreže, 02.07.2012.

Zbrka zbog promene email adresa na Facebook-u: promenjene adrese u mobilnim telefonima i izgubljeni emailovi Tek što se stišala buka zbog promene kontakt email adresa email adresama koje koriste domen facebook.com, usledio je talas novih prigovora korisnika. Naime, prema pisanju sajta CNET ta promena je, osim nezadovljstva korisnika imala još neke negativne efekte - promenu adresara mobilnih uređaja i izgubljene emailove. To se izgleda dogodilo Facebook korisnicima sa mobilnim telefonima koji su sinhronizovali adresare svojih telefona sa Facebook kontaktima. Dalje

Twitter: Vlasti SAD najčešće traže informacije o korisnicima

Društvene mreže, 03.07.2012.

Twitter: Vlasti SAD najčešće traže informacije o korisnicima Prema podacima iz izveštaja koje je objavio Twitter a koji se odnose na period od januara do juna tekuće godine, vlasti SAD su kompaniji uputile najviše zahteva za informacijama o nalozima i aktivnostima korisnika ove društvene mreže. SAD su 679 puta uputile ovakve zahteve Twitter-u, a zahtevi su se ticali informacija o 948 korisničkih naloga. U 75% slučajeva Twitter je pozitivno odgovorio na ove zahteve predajući vlastima neke od traženih informacija. Dalje

Google+ slavi godinu dana postojanja: ima li razloga za slavlje

Društvene mreže, 28.06.2012.

Google+ slavi godinu dana postojanja: ima li razloga za slavlje Google+ ovih dana slavi godišnjicu. Većina korisnika koja je registrovala nalog na društvenoj mreži koja je vrlo pokrenuta pre godinu dana zna da Google nema mnogo razloga za slavlje. Uprkos tome, Google ne odustaje. I dok se do sada obično govorilo o registrovanim korisnicima, kompanija je ovoga puta izašla u javnost sa podacima o aktivnim korisnicima društvene mreže. Dalje

Twitter planira mere za sprečavanje postavljanja uvredljivih poruka

Društvene mreže, 29.06.2012.

Twitter planira mere za sprečavanje postavljanja uvredljivih poruka Izvršni direktor Twitter-a Dik Kostolo izjavio je da ta društvena mreža razmatra načine za borbu protiv korisnika koji ostavljaju uvredljive poruke. Po njegovim rečima broj uvredljivih, rasističkih i psovačkih poruka na Twitteru je postao “neprihvatljiv”. Jedna od mera moglo bi da bude neobjavljivanje komentara korisnika koji u svom profilu na Twitteru nemaju sliku ili biografiju, ili koji na toj društvenoj mreži nemaju prijatelje. Dalje

Manje posetilaca na Facebook-u

Društvene mreže, 26.06.2012.

Manje posetilaca na Facebook-u Kako prenosi Reuters, Facebook u poslednje vreme beleži pad broja korisnika. Naime, prema analizi comScore-a, Facebook je u aprilu i maju imao manje jedinstvenih posetilaca iz SAD-a u odnosu na mesec ranije. Prema statistici, u martu je društvenu mrežu posetilo 158,93 miliona Amerikanaca, tokom aprila Facebook je imao 158,69 miliona jedinstvenih posetilaca iz SAD-a, dok je u maju broj pao na 158,01 miliona. Dalje

Facebook nastavlja sa praksom narušavanja privatnosti korisnika

Društvene mreže, 27.06.2012.

Facebook nastavlja sa praksom narušavanja privatnosti korisnika Facebook nastavlja sa praksom narušavanja privatnosti svojih korisnika zbog koje je društvena mreža često bila na meti kritika. Funkcija koja omogućava mobilnim korisnicima društvene mreže da otkriju ko se od njihovih Facebook prijatelja nalazi u njihovoj blizini bila je u nedelju na kratko dostupna korisnicima ali je ubrzo Facebook onemogućio ovu opciju. Dalje

Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u

Društvene mreže, 21.06.2012.

Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u Svaki korisnik Facebook-a je bar jednom tokom boravka u ovom virtuelnom megalopolisu video nešto sa čime se ne slaže ili čemu se protivi, bilo da je reč o ličnim uvredama, sajber zlostavljanju, seksu, drogama, prevarama, spamu ili samo o drugačijem mišljenju u nečijem komentaru. Iako pored svake objave na Facebook-u postoji dugme “Report” (“Prijavi”) verovatno se retko odlučujemo na klik. Dalje

Problemi u radu Twitter-a: Tehnički razlozi ili hakerski napad

Društvene mreže, 22.06.2012.

Problemi u radu Twitter-a: Tehnički razlozi ili hakerski napad Problemi sa pristupom Twitter-u koje su juče imali korisnici ove duštvene mreže potrajali su duže od jednog sata i to je najduži preekid u radu Twitter-a koji je zabeležen od oktobra prošle godine. Objašnjenje koje su ponudili iz kompanije je da su problemi u radu Twitter-a uzrokovani kaskadnim bagom u jednom delu infrastrukture društvene mreže. Dalje

Facebook će zatražiti od korisnika verifikaciju broja mobilnog telefona za potrebe oporavka naloga

Društvene mreže, 15.06.2012.

Facebook će zatražiti od korisnika verifikaciju broja mobilnog telefona za potrebe oporavka naloga Svaki korisnik Facebook-a će, ukoliko nije video do sada, u narednim danima videti poruku na vrhu stranice sa novostima (news feed) u kojoj će korisicima biti ponuđeni jednostavni saveti za bezbednost naloga na društvenoj mreži. Poruka sa tekstom ”Stay in control of your account by following these simple security tips” sadržii link koji vodi ka Facebook-ovoj stranici posvećenoj bezbednosti (Facebook Security page)... Dalje

Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama

Društvene mreže, 18.06.2012.

Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama Kompanija Facebook pristala je na nagodbu po kojoj će morati da uplati 10 miliona dolara u dobrotvorne svrhe pošto je društvena mreža optužena da je kršila pravo korisnika da kontrolišu upotrebu sopstvenih imena, fotografija i lajkova. U tužbi koju je protiv Facebook-a podnela grupa korisnika sajta navodi se da je društvena mreža prekršila kalifornijski zakon objavljujući korisničke “lajkove” u sponzorisanim objavama pojedinih oglašivača... Dalje

Hakerska grupa LulzSec Reborn hakovala 10000 Twitter naloga

Društvene mreže, 13.06.2012.

Hakerska grupa LulzSec Reborn hakovala 10000 Twitter naloga Hakerska grupa LulzSec Reborn koja se predstavlja kao reinkarnacija sada rasformirane neformalne hakerske grupe Lulz Security, objavila je oko 10000 korisničkih imena i lozinki korisnika Twitter-a na Pastebin-u. Ugroženi nalozi pripadaju onima koji koriste aplikaciju TweetGif koja omogućava korisnicima deljenje animiranih slika (GIF). Dalje

UPOZORENJE: Oprez sa lažnim Facebook obaveštenjima koja stižu na email adresu

Društvene mreže, 14.06.2012.

UPOZORENJE: Oprez sa lažnim Facebook obaveštenjima koja stižu na email adresu Istraživači kompanije Sophos upozorili su korisnike Facebook-a na talas lažnih emailova koje navodno šalje Facebook u kojima se tvrdi da korisnik ima obaveštenja koja su “na čekanju” i koja nije pregledao. U jednom takvom emailu koji je Sophos objavio se kaže da je korisnik propustio da vidi 4 nova zahteva za prijateljstvo. Očekivano, u emailu je link koji ne vodi ka stranici Facebook-a, već u konkretnom slučaju, preko niza preusmeravanja, ka veb sajtu kanadske online apoteke na kojoj će korisniku kao što se može pretpostviti biti ponuđene tablete Viagra i Cialis. Dalje

Facebook se pridružio kampanji obaveštavanja korisnika o infekciji malverom DNSChanger

Društvene mreže, 05.06.2012.

Facebook se pridružio kampanji obaveštavanja korisnika o infekciji malverom DNSChanger Prema poslednjim podacima koje je objavio FBI, više od 300000 računara je još uvek zaraženo malverom DNSChanger a većina zaraženih računara se nalazi izvan teritorije SAD. Do 9. jula kada će FBI ugasiti servere pod čijom su kontrolom računari zaraženi ovim malverom ostalo je još nekoliko nedelja. Zbog toga je pokrenuta velika kampanja obaveštavanja korisnika o infekciji DNSChanger malverom, kojoj se juče, prema saopštenju koje je stiglo iz kompanije, pridružio i Facebook. Dalje

Zašto i kako zaštititi svoju privatnost na Facebooku

Društvene mreže, 06.06.2012.

Zašto i kako zaštititi svoju privatnost na Facebooku Za milione ljudi, Facebook je internet i sve zbog čega su na internetu, aplikacije, ćaskanje i objavljivanje različitih sadržaja mogu pronaći upravo na ovoj društvenoj mreži. Facebook zadovoljava sve potrebe ne malog broja internet korisnika. Ipak, većina onih koji tako doživljavaju internet i Facebook ne shvata kako se podaci koje objavljuju na sajtu društvene mreže mogu koristiti pa i zloupotrebiti, bilo da je reč o autorima aplikacija ili o krađi identiteta. Malo je verovatno da ćete u realnom životu potpunim neznancima bez ikakvog razloga otkrivati podatke o sebi kao što su adresa, datum rođenja ili broj telefona. Zašto biste se drugačije ponašali u virtuelnom životu? Dalje

Lažni emailovi o gašenju Facebook naloga vode do malvera

Društvene mreže, 23.05.2012.

Lažni emailovi o gašenju Facebook naloga vode do malvera Da li ste dobili email u kome se od vas traži da potvrdite da želite da ugasite svoj Facebook nalog? Budite oprezni, upozoravaju istraživači Sophos-a. Na email adrese korisnika Facebook-a stižu emailovi koje navodno šalje Facebook i u kojima se korisnik obaveštava da treba da potvrdi nedavni zahtev za gašenjem naloga. Dalje

Facebook će dozvoliti pristup deci mlađoj od 13 godina

Društvene mreže, 05.06.2012.

Facebook će dozvoliti pristup deci mlađoj od 13 godina Jedan od uslova prilikom registracije Facebook naloga jeste da morate biti stariji od 13 godina. Činjenica da profili dece mlađe od starosne granice propisane uslovima korišćenja servisa nisu retkost na društvenoj mreži samo ukazuje na to koliko je teško sprovesti starosna ograničenja na internetu. Ako je verovati glasinama koje prenose pojedini mediji, na pomolu su promene koje bi mogle omogućiti legalno korišćenje Facebook-a i deci mlađoj od 13 godina. Dalje

Većina Facebook korisnika ne obraća pažnju na reklame

Društvene mreže, 17.05.2012.

Većina Facebook korisnika ne obraća pažnju na reklame Istraživanje koje su sproveli CNBS i Associated Press pokazalo je da 57% korisnika Facebook-a nikada ne klikće na reklame niti se na drugi način bavi sponzorisanim sadržajima na sajtu, dok 26% korisnika se izjasnilo da to skoro nikad ne radi. Samo 4% ispitanika je reklo da često klikću na reklame. Rezultati ovog istraživanja objavljeni su istog dana kada je General Motors objavio da će prestati da se reklamira na Facebook-u. Ova odluka proizvođača automobila je rezultat procene u kompaniji da reklamiranje na Facebook-u ima male efekte na potrošače. Dalje

Twitter podržava 'Do not track' opciju

Društvene mreže, 18.05.2012.

Twitter podržava 'Do not track' opciju Nije tajna da je prikupljanje podataka korisnika jedan od glavnih razloga zbog kojih kompanija Facebook vredi 100 milijardi dolara. I Twitter prati svoje korisnike, iako ne na tako agresivan način kao Facebook. Ipak, Twitter je rešio da ide drugim putem pa je u četvrtak objavljeno da se kompanija pridružila Mozilla-i, proizvođaču brauzera Firefox, omogućivši svojim korisnicima da se izjasne da li žele da budu praćeni. Dalje

Facebook pokreće svoju prodavnicu aplikacija za sve uređaje i platforme

Društvene mreže, 10.05.2012.

Facebook pokreće svoju prodavnicu aplikacija za sve uređaje i platforme Facebook je najavio pokretanje Centra za aplikacije (App Center) kao mesta na kome će 900 miliona korisnika ove društvene mreže moći da pronađu najbolje iOS aplikacije, aplikacije za Android, veb aplikacije, mobilne veb aplikacije pa čak i aplikacije za desktop. “Cilj je rešiti problem pronalaženja aplikacija na osnovu toga šta vi i vaši prijatelji volite,” kažu iz Facebook-a. Dalje

Da li će Facebook još dugo biti besplatan

Društvene mreže, 15.05.2012.

Da li će Facebook još dugo biti besplatan “It's free and always will be” (“Besplatno je i uvek će biti”), poruka koja će vas dočekati na stranici za registraciju naloga ili prijavljivanje na nalog ukoliko ste već korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a. Ali nedavno je kompanija sprovela mali test sa korisnicima sa Novog Zelanda kako bi bilo naplaćivati promovisanje statusnih objava sa ciljem da ih vidi što veći broj korisnika. Dalje

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti

Društvene mreže, 04.05.2012.

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti Prema rezutatima istraživanja koje je sproveo magazin Consumer Reports, 28% korisnika Facebook-a deli sve ili skoro sve što objavljuju na društvenoj mreži sa korisnicima mreže koji se ne nalaze na listi njihovih prijatelja. Međutim, pravo iznenađenje je podatak da veliki broj korisnika Facebook-a ne koristi ili čak i ne zna da sajt nudi mogućnost kontrole privatnosti u okviru podešavanja privatnosti profila. Dalje

Na Pastebinu objavljeno preko 50000 lozinki Twitter naloga

Društvene mreže, 09.05.2012.

Na Pastebinu objavljeno preko 50000 lozinki Twitter naloga Nakon objavljivanja na hiljade lozinki naloga korisnika Twitter-a, kompanija istražuje slučaj. Tačan broj naloga čije su lozinke u ponedeljak objavljene na stranicama sajta Pastebin nije poznat, ali iz Twitter-a kažu da su mnogi od tih naloga duplikati ili ranije suspendovani . Dok traje istraga o incidentu, kompanija je odlučila da resetuje lozinke za naloge koji su možda ugroženi. Takođe, iz Twitter-a predlažu korisnicima koji su zabrinuti za bezbednost svojih naloga, da promene svoje lozinke za pristup. Dalje

Sedam podešavanja koja štite vaš Facebook profil od radoznalaca

Društvene mreže, 12.04.2012.

Sedam podešavanja koja štite vaš Facebook profil od radoznalaca Društvene mreže su promenile svet. Euforija koja je pratila njihov razvoj u početku bacila je u drugi plan racionalni stav da ono što ne bismo podelili u stvarnom životu sa ljudima koje ne poznajemo, na internetu otkrivamo bez mnogo razmišljanja o eventualnim posledicama. Vremenom, stav korisnika se menjao. Zaštita privatnosti podataka koje objavljujemo na društvenim mrežama postala je imperativ... Dalje

Facebook promovisao Antivirusni market: Besplatna zaštita za korisnike tokom šest meseci

Društvene mreže, 27.04.2012.

Facebook promovisao Antivirusni market: Besplatna zaštita za korisnike tokom šest meseci Facebook je pokrenuo novi portal Antivirus Marketplace čija je namena zaštita korisnika društvene mreže. Korisnici će antivirusne programe moći da koriste besplatno tokom šest meseci. Motiv za ovaj potez može se naći u strahovanju kompanije da bi kao posledica spamerskih aktivnosti, korisnici potpuno prestati da koriste usluge servisa društvenog umrežavanja”. Dalje

Nova verzija Ice IX bankarskog Trojanca krade podatke od Facebook korisnika

Društvene mreže, 05.04.2012.

Nova verzija Ice IX bankarskog Trojanca krade podatke od Facebook korisnika Istraživači Trusteer-a otkrili su novu verziju malvera Ice IX koji napada korisnike Facebook-a nakon prijavljivanja na nalog. Prilikom napada, malver krade poverljive podatke korisnika. Nova verzija Ice IX ubacujuje lažnu stranicu u vidu veb formulara u pop-up prozoru korisnikovog brauzera prilikom prijavljivanja korisnika na Facebook nalog. Od korisnika se zahteva da ostavi podatke o svojoj kreditnoj ili debitnoj kartici. Dalje

Facebook kupuje Instagram

Društvene mreže, 10.04.2012.

Facebook kupuje Instagram Kompanija Facebook je objavila da će kupiti Instagram, popularni servis za šerovanje (deljenje) fotografija namenjen korisnicima pametnih telefona. Facebook će za kupovinu Instagrama morati da izdvoji milijardu dolara, delom u gotovini a delom u akcijama. Instagram je pokrenut u oktobru 2010. godine kao fotošering servis namenjen korisnicima iPhone-a a od prošle nedelje mogu ga koristiti i vlasnici Android uređaja. Dalje

Ponuda za korisnike Facebook-a: Trojanac u ekstenziji za Chrome

Društvene mreže, 27.03.2012.

Ponuda za korisnike Facebook-a: Trojanac u ekstenziji za Chrome Prevare u kojima se korisnicima Facebook-a nude razne nove funkcije kao što su promena boje profila, mogućnost da prate posetioce svog profila ili čak uklanjanje virusa koji dolaze sa sajta društvene mreže nisu novost. Još jednu takvu prevaru otkrili su istraživači Kaspersky Lab-a. Ono što je novost je da se maliciozne ekstenzije nude u oficijalnoj Google Chrome Web prodavnici. Dalje

Koliko Facebook aplikacije koje koriste vaši prijatelji znaju o vama

Društvene mreže, 03.04.2012.

Koliko Facebook aplikacije koje koriste vaši prijatelji znaju o vama Mnogi korisnici Facebook-a zaziru od aplikacija sa kojima se svakodnevno susreću na ovoj društvenoj mreži a takav njihov stav je potpuno opravdan. Platforma društvene mreže obiluje aplikacijama koje se koriste za slanje spama, u prevarama i za širenje malvera. Pored toga, Facebook aplikacije ugrožavaju privatnost korisnika, jer programerima aplikacija daju mogućnost pristupa privatnim podacima korisnika. Dalje

Propust u privatnosti Facebooka omogućava špijuniranje korisnika

Društvene mreže, 21.03.2012.

Propust u privatnosti Facebooka omogućava špijuniranje korisnika Dvojica istraživača iz Velike Britanije, Šah Mahmud i Ivo Desmed, predstavili su u ponedeljak na internacionalnoj radionici posvećenoj bezbednosti i društvenom umrežavanju SESOC 2012 koja se održava u Luganu, u Švajcarskoj svoje otkriće "zero day" propusta koji se tiče privatnosti korisnika Facebook-a. Dalje

Facebook upozorio korisnike na adware programe

Društvene mreže, 26.03.2012.

Facebook upozorio korisnike na adware programe U video poruci objavljenoj prošle nedelje na sajtu društvene mreže, Facebook-ov tim zadužen za bezbednost sajta je upozorio na rastući broj adware programa koji obećavaju korisnicima specijalne funkcije da bi nakon instalacije programa Facebook profil korisnika bio prekriven reklamama, što za posledicu ima smanjenje performansi sajta i narušavanje bezbednosti korisnika. Dalje

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Društvene mreže, 15.03.2012.

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om Džejms Vitaker, bivši tehnički direktor u kompaniji Google prošlog meseca napustio je kompaniju u kojoj je radio od 2009. godine i vratio se odakle je došao - u Microsoft. U utorak je na kompanijskom blogu Microsoft-a objasnio razloge zbog kojih je otišao iz Google-a, ne štedeći teške reči za aktuelnog prvog čoveka kompanije u kojoj je donedavno bio zaposlen, Larija Pejdža. Dalje

Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti

Društvene mreže, 19.03.2012.

Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti Broj prijatelja na Facebooku kao i učestalost promene profilne slike mogle bi biti u direktnoj vezi sa stepenom narcisoidnosti pojedinca koji su korisnici ove ali i drugih društvenih mreža, pokazuje istraživanje koje su sproveli naučnici sa Univerziteta Zapadni Ilinois. Istraživanje u kome je učestvovalo 294 ispitanika, uzrasta između 18 i 65 godina, merilo je dva elementa narcizma - jedan koji je povezan sa egzibicionizmom učesnika istraživanja (GE - Grandiose Exhibitionism) i drugi takozvani eksploatatorski (EE - Entitlement/Exploitativeness). Dalje

Pojava prevaranata na Pinterestu dokaz rastuće popularnosti društvene mreže

Društvene mreže, 06.03.2012.

Pojava prevaranata na Pinterestu dokaz rastuće popularnosti društvene mreže Pinterestu, društvenoj mreži za deljenje fotografija, ide više nego dobro. Ne samo da je vlasnik Facebook-a Mark Zakerberg otvorio nalog na ovoj društvenoj mreži, već je Pinterest privukao i pažnju spamera i prevaranta na internetu koji su često svojevrsno merilo uspeha nekog servisa za umrežavanje korisnika. Dalje

Rešite se Facebook-ovog Timeline-a uz 'pomoć' fišera

Društvene mreže, 12.03.2012.

Rešite se  Facebook-ovog Timeline-a uz 'pomoć' fišera Ne dopada vam se Facebook-ov Timeline? Tražite način da svom profilu na duštvenoj mreži vratite stari izgled? Ako ste na ova dva pitanja odgovorili potvrdno vi ste onda korisnik na koga računaju prevaranti. Istraživači Symantec-a uočili su nedavno fišing sajt koji korisnicima Facebook-a nezadovoljnim Timeline-om nudi lažnu aplikaciju pomoću koje će vratiti stari izgled svog profila. Dalje

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Društvene mreže, 02.03.2012.

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja Nema besplatnog ručka. Twitter je najzad našao način da unovči svoj inače besplatan servis za korisnike. Arhivu koja je proizvod dve godine tvitanja korisnika Twitter-a kompanija je ponudila na prodaju i postigla dogovor sa britanskom kompanijom Datasift o ustupanju arhive koja sadrži sve objave korisnika počev od januara 2010. godine. Dalje

Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost

Društvene mreže, 02.03.2012.

Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost Prema podacima koji su rezultat istraživanja koje je uključilo 1,4 miliona korisnika Facebook-a primetan je porast interesovanja korisnika društvene mreže da zaštite svoju privatnost. Najbolji pokazatelj da je došlo do nekih promena u pogledu odnosa korisnika prema privatnosti je odluka korisnika da sakriju svoje liste prijatelja i povećanje od 200% broja onih koji su se na taj korak odlučili tokom prethodnih 15 meseci. Dalje

Suosnivač Twitter-a poručio korisnicima: Višesatno tvitanje je nezdravo

Društvene mreže, 27.02.2012.

Suosnivač Twitter-a poručio korisnicima: Višesatno tvitanje je nezdravo Biz Stoun, jedan od osnivača i kreativni direktor Twitter-a, smatra da korisnici mikro-bloging servisa ne bi trebalo da provode previše vremena na sajtu zato što je to nezdravo, prenosi britanski Guardian. Stoun smatra da korisnici Twitter-a treba da posećuju sajt zbog informacija, ali kada ih pronađu treba da odu sa sajta. Dalje

Virtuelni grad duhova: Korisnici na Google+ provode 3 minuta mesečno

Društvene mreže, 29.02.2012.

Virtuelni grad duhova: Korisnici na Google+ provode 3 minuta mesečno Virtuelni grad duhova. Tako je Wall Street Journal nazvao Google+, društevnu mrežu u pokušaju, za koju u kompaniji Google kažu da ovog trenutka ima 90 miliona registrovanih korisnika. Međutim, ovaj naizgled impresivan podatak za mrežu koja je započela sa radom u junu prošle godine samo maskira ono što se ustvari tamo događa. A tamo, uprkos brojkama, nema skoro nikoga. Dalje

Top 10 najčešćih Facebook prevara i hoaksa koje možete prepoznati u tri sekunde

Društvene mreže, 22.02.2012.

Top 10 najčešćih Facebook prevara i hoaksa koje možete prepoznati u tri sekunde MalwareCity.com objavio je listu deset najčešćih prevara na najvećoj svetskoj društvenoj mreži Facebook. Ako ste korisnik Facebook-a sa dužim stažom velike su šanse da ste se susreli sa većinom njih do sada. Društvena mreža sa milionima korisnika je obećana zemlja za internet prevarante svih vrsta. Kakvi god bili mamci, prevaranti na svojoj strani uvek imaju jednog sigurnog saveznika - ljudsku radoznalost. To je ponekad više nego dovoljno za širenje određene prevare društevnom mrežom. Dalje

Procureo pravilnik za moderatore Facebooka: Ženske grudi zabranjene, slomljene glave prihvatljive

Društvene mreže, 23.02.2012.

Procureo pravilnik za moderatore Facebooka: Ženske grudi zabranjene, slomljene glave prihvatljive Dvadesetjednogodišnji Markonac Amine Derkaoui radio je izvesno vreme za Facebook. Njega je za potrebe Facebook-a angažovala firma oDeck na poslovima moderacije sajta društvene mreže, a on je taj posao radio od kuće, četiri sata dnevno, zarađujući svega 1 dolar po satu. Derkaoui više ne radi za oDeck. Besan zbog toga što, kako kaže, Facebook “eksploatiše zemlje trećeg sveta”, Derkaoui je veb sajtu Gawker dostavio interna dokumenta kompanije Facebook koja otkrivaju politiku cenzure sadržaja koji se objavljuje na sajtu društvene mreže. Dalje

Potera preko Facebook-a: Nemačka policija koristi društvene mreže za hvatanje kriminalaca

Društvene mreže, 16.02.2012.

Potera preko Facebook-a: Nemačka policija koristi društvene mreže za hvatanje kriminalaca Od marta prošle godine kada je pokrenut pilot program “Potera preko Facebook-a” lokalna policija u nemačkom gradu Hanoveru uspela je da privede pravdi osmoro osumnjičenih za vršenje kriminalnih dela. Korišćenje društvenih mreža za hvatanje kriminalaca pokazalo se toliko uspešnim da policija namerava da ono što je započelo kao pilot program primeni na teritoriji cele države. Dalje

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Društvene mreže, 17.02.2012.

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili Kada je prošlog avgusta Facebook izmenio podešavanja privatnosti ponudivši između ostalog korisicima mogućnost da pregledaju objave i fotografije na kojima su označeni pre nego što odobre njihovo pojavljivanje na svom profilu, mnogi su stekli utisak da su time dobili bolju kontrolu nad sadržajem koji objavljuju drugi a koji je povezan sa njima. Na žalost, to baš nije tačna interpretacija. Dalje

Gubitak profila - skupa cena prijateljstva sa lažnim Facebook profilima

Društvene mreže, 06.02.2012.

Gubitak profila - skupa cena prijateljstva sa lažnim Facebook profilima Nedavno istraživanje koje je sprovela loboratorija kompanije Barracuda Networks a koje je uključilo analizu 2884 aktivnih Facebook profila otkriva ključne razlike između profila stvarnih korisnika društvene mreže i lažnih profila koji pripadaju napadačima i prevarantima svih vrsta. Trend lažnih Facebook profila koji su u službi prevaranata i koji služe uglavnom za slanje spama i širenje malicioznih linkova je u porastu, kažu istraživači. Dalje

Tri godine posle brisanja fotografija sa Facebook-a, one su i dalje na internetu

Društvene mreže, 06.02.2012.

Tri godine posle brisanja fotografija sa Facebook-a, one su i dalje na internetu Kada je ekipa sajta Ars Technica 2009. godine otkrila da se fotografije obrisane sa Facebook-a čuvaju na serverima društvene mreže i da je do njih moguće doći putem direktnog linka, iz Facebook-a su odgovorili da rade na otklanjaju tog tehničkog problema kako bi skratili vreme tokom kojeg rezervna kopija fajla ostaje na serverima. Dalje

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Društvene mreže, 30.01.2012.

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv oglašivačke mreže Adscend Media zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da putem clickjackinga i drugih taktika. Adscend Media je odbacila optužbe a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih. Prema navodima tužilaštva kompanija Adscend Media platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Dalje

Ne dopada vam se Timeline? Niste jedini

Društvene mreže, 06.02.2012.

Ne dopada vam se Timeline? Niste jedini Ne dopada vam se novi izgled Facebook profila osvežen Timeline funkcijom? Ne brinite, niste jedini. Prema istraživanju sajta SodaHead 70% anketiranih izjavilo je da im se ne dopada Timeline. Samo 20% onih koji su bili obuhvaćeni anketom sajta ima pozitivno mišljenje o Timeline-u, a 10% anketiranih je izjavilo da ne koristi uopšte Facebook. Dalje

Fišing napad na Facebook korisnike: Chat sa lažnim Facebook Security timom

Društvene mreže, 16.01.2012.

Fišing napad na Facebook korisnike: Chat sa lažnim Facebook Security timom Kaspersky Lab upozorava korisnike Facebook-a na novi fišing napad koji se širi ovom društvenom mrežom na neuobičajen način: umesto pokušaja da se žrtva ubedi da poseti veb sajt koji je pod kontrolom napadača, napad se odvija u okviru chat sesije. Naime, fišeri koriste ukradene podatke za prijavljivanje na hakovani nalog menjajući ime i sliku profila. Slika profila se zamenjuje simbolom Facebook-a a ime profila se menja u “Facebook Security” pri čemu se u novom nazivu profila koriste ascii karakteri koji umesto slova “a”, “k”, “S” i “t”. Dalje

Anonimni poručuju: Facebook (ni)je sledeći

Društvene mreže, 24.01.2012.

Anonimni poručuju: Facebook (ni)je sledeći “Iako Facebook ima najmanje 60000 servera njegovo obaranje je ipak moguće,” reči su koje izgovara narator u video snimku koji je juče objavljen na sajtu YouTube i koji navodno potpisuje hakerska grupa Anonimni. “Počeo je online rat između Anonimnih, ljudi i vlade Sjedinjenih Američkih Država. Razlog: SOPA, PIPA i druge pretnje koje ugrožavaju internet prava,” kaže narator. Dalje

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku

Društvene mreže, 04.01.2012.

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku Kaspersky Laboratorija upozorila je korisnike Facebook-a na novu izuzetno viralnu “clickjacking” prevaru čiji autori računaju na radoznalost korisnika ove društvene mreže. Mamci su linkovi ka erotskim video snimcima, ili onima koji su opisani kao odvratni ili neverovatni. Klik na link korisnika odvodi na stranicu gde se od njega traži da prođe određene korake kako bi pogledao video. Klikovi korisnika se preotmaju kako bi se “lajkovao” video snimak bez njihovog znanja i pristanka i potom se ista poruka koja je navela žrtvu da klikne na link objavljuje na zidu njegovog Facebook profila. Dalje

Facebook Timeline prevare: Lažna obećanja o povratku na stari prikaz profila

Društvene mreže, 09.01.2012.

Facebook Timeline prevare: Lažna obećanja o povratku na stari prikaz profila Dugo najavljivani Facebook-ov Timeline zaintrigirao je mnogobrojne korisnike ove društvene mreže koji su iskoristili priliku da vide drugačiji prikaz svog profila pre nego što ova funkcija postane dostupna svima kao podrazumevana opcija. Međutim, mnogi među njima bili su razočarani ponuđenim pa su poželeli da vrate stvari na početak odnosno na prethodnu formu prikazivanja profila. Dalje

Nove Facebook prevare: Lažni dodaci za brauzere

Društvene mreže, 26.12.2011.

Nove Facebook prevare: Lažni dodaci za brauzere Prevaranti na internetu osmislili su novi metod širenja prevara na Facebook-u. Umesto već viđenih ažuriranih statusnih objava koje treba da prevare nove žrtve, novi pristup podrazumeva pokušaj namamljivanja korisnika društvene mreže da instaliraju zlonamerne ekstenzije brauzera (plug-ins). Ekstenzija koju treba instalirati navodno je neophodna za pregled nepostojećih video klipova koje je objavila prehodna žrtva prevare. Dalje

Analiza Facebook prevara

Društvene mreže, 03.01.2012.

Analiza Facebook prevara Proizvođač antivirusnog softvera Commtouch objavio je obimnu analizu zlonamernih aktivnosti na Facebook-u tokom prošle godine. Istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da su afiliejt marketing sajtovi krajnja odredišta tri četvrtine Facebook prevara. Posetioci ovih sajtova se motivišu da učestvuju u istraživanjima koja donose prihode prevarantima, iako može biti reč o legitimnom poslovanju i kompanijama koje plaćaju afiliejt. Dalje

Zašto dodajmo i uklanjamo Facebook prijatelje

Društvene mreže, 21.12.2011.

Zašto dodajmo i uklanjamo Facebook prijatelje Prosečan Facebook korisnik ima 132 prijatelja, pokazuje novo istraživanje koje je sproveo NM Incite. Mnogi faktori igraju ulogu prilikom odlučivanja da li ćete dodati nekog kao prijatelja ili ignorisati nečiji zahtev za prijateljstvo ali većina ispitanika koji su korisnici najveće svetske društvene mreže, njih 82%, kaže da je lično poznanstvo razlog broj jedan na listi onih zbog kojih postaju prijatelji sa nekim na Facebook-u. Drugi razlog koji je navelo 60% anketiranih su zajednički prijatelji. Dalje

Evropa protiv Facebook-a: Bolja zaštita podataka korisnika i izvan teritorije SAD

Društvene mreže, 23.12.2011.

Evropa protiv Facebook-a: Bolja zaštita podataka korisnika i izvan teritorije SAD Facebook će morati da poboljša zaštitu podataka svojih korisnika saglasno evropskim zakonima o zaštiti podataka, naložio je kompaniji irski komesar za zaštitu podataka Geri Dejvis. Kompanija se saglasila sa spiskom mera koje će morati da preduzme kako bi poboljšala praksu zaštite korisničkih podataka pre jula 2012. godine za kada je zakazana nova kontrola. Dalje

Šta Facebook zna o vama [VIDEO]

Društvene mreže, 14.12.2011.

Šta Facebook zna o vama [VIDEO] Kada je 24-ogodišnji Austrijanac Mark Šrems, student prava iz Beča, pozivajući se na evropske zakone zatražio od Facebook-a da mu dostavi kopiju svih podataka koje je najveća društvena mreža sakupila o njemu nije ni slutio da će dobiti CD na kome se nalaze svi njegovi podaci sačuvani u 1222 fajla. Ispostavilo se da je ono što Facebook zna o Marku Šremsu, sačuvano u PDF fajlovima, otprilike materijal obiman koliko i Tolstojev roman “Rat i mir”. Šremsov “rat i mir” koji priča priču o višegodišnjoj Šremsovoj vezi sa najvećom svetskom društvenom mrežom mogao je da počne. Dalje

Zašto Obama ne dozvoljava ćerkama da koriste Facebook

Društvene mreže, 15.12.2011.

Zašto Obama ne dozvoljava ćerkama da koriste Facebook Najveća svetska društvena mreža Facebook jeste američki proizvod koji se, s obzirom da u ovom trenutku ima 800 miliona korisnika, dobro “prodaje” širom sveta, ali ćerkama predsednika SAD, Baraka Obame, ipak nije dozvoljeno da koriste ovaj servis. Formalno, s obzirom da ima 13 godina, samo je starijoj ćerki Baraka i Mišel Obame, Malia, dozvoljen pristup Facebook-u. Dalje

Facebook bag omogućio pristup privatnim fotografijama korisničkih profila, hakovan i profil Marka Cukerberga

Društvene mreže, 07.12.2011.

Facebook bag omogućio pristup privatnim fotografijama korisničkih profila, hakovan i profil Marka Cukerberga Facebook je popravio bag koji je povezan sa “Report/Block” procesom i koji je, kako tvrde u kompaniji, na kratko omogućio pristup privatnim fotografijama profila za koje su se vlasnici hakovanih profila opredelili da ne budu javno dostupne. Pre nego što je bag poravljen, zloupotrebljen je na profilu osnivača Facebook-a Marka Cukerberga čijim je privatnim fotografijama pristupljeno a te fotografije su kasnije i javno objavljene. Dalje

5 tipova Facebook hakera

Društvene mreže, 09.12.2011.

5 tipova Facebook hakera Hakeri imaju 800 miliona razloga za napad na Facebook, kaže Frančeska StaAna, istraživač društvenih medija, u tekstu koji objavljuje veb sajt Examiner.com. Društvena mreža sa 800 miliona korisnika je skoro nepresušni rudnik podataka i shodno tome ne čudi zbog čega je za hakere ona zanimljiva. Dalje

Fišing: Lažni email-ovi sa upozorenjem o brisanju Facebook naloga

Društvene mreže, 28.11.2011.

Fišing: Lažni email-ovi sa upozorenjem o brisanju Facebook naloga Neki od korisnika Facebook-a koji su ovih dana dobili email-ove koje navodno potpisuje Facebook-ov tim trebalo je da prepoznaju novu fišing prevaru kojom se primaoci ovakvih email-ova upozoravaju da su prekršili pravila društvene mreže uznemiravanjem ili vređanjem drugih Facebook korisnika. Kako bi sprečili da mu nalog bude oduzet i obrisan u toku naredna 24 sata, korisnik treba da da pruži određene informacije, uglavnom lične i finansijske podatke, kao što je, na primer, broj kreditne kartice. Dalje

Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača

Društvene mreže, 29.11.2011.

Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača Kako izveštava britanski The Telegraph, Evropska komisija planira da spreči praksu veb sajtova da prate svoje posetioce i prikupljaju podatke o njima, kao što su oni podaci koji se odnose na njhova političke stavove, seksualno opredeljenje, relgijska uverenja ali i podatke kao što je mesto boravka. Reč je o dobro poznatoj i često osporavanoj praksi veb sajtova da prikupljaju podatke o aktivnostima korisnika društvenih mreža, bez obzira na to za kakav se stepen privatnosti odlučio korisnik neke društvene mreže. Tako prikupljeni podaci prosleđuju se online oglašivačima. Dalje

Teorija malog sveta: Sa Facebook-om svet je još manji

Društvene mreže, 23.11.2011.

Teorija malog sveta: Sa Facebook-om svet je još manji Novo istraživanje koje je za potrebe Facebook-a sproveo univerzitet iz Milana pokazuje da poznata teorija o 6 stepeni razdvojenosti nije više tačna. Prema ovoj takozvanoj “teoriji malog sveta” (six degrees of separation), bilo koje dve osobe mogu da stupe u vezu preko najviše 6 drugih osoba. Novo istraživanje koje je sprovedeno tokom maja i kojim je bilo obuhvaćeno nasumično izabranih pola miliona aktivnih korisnika Facebook-a pokazuje da je taj stepen razdvajanja nešto manji i da iznosi 3,74. Drugim rečima, kažu autori ovog istraživanja, kada je reč o bilo kojoj osobi prijatelj vašeg prijatelja poznaje prijatelja njegovih/njenih prijatelja. Dalje

Facebook testira Messenger

Društvene mreže, 24.11.2011.

Facebook testira Messenger Facebook testira Messenger, aplikaciju sa tri osnovne funkcije koje su dostupne korisnicima Facebook-a: Facebook Chat, Ticker i obaveštenja. Reč je o beta verziji aplikacije koja je dostupna ograničenoj grupi korisnika i to samo onih sa Windows 7 operativnim sistemom i koja omogućava korisnicima da koriste neke funkcionalnosti Facebook-a i bez posećivanja veb stranice www.facebook.com. Dalje

Microsoft testira svoju društvenu mrežu Socl

Društvene mreže, 17.11.2011.

Microsoft testira svoju društvenu mrežu Socl Više nije tajna da Microsoft priprema svoju društvenu mrežu, o kojoj se prvi put načulo kada je nacrt te mreže, prvobitno nazvane Tulalip greškom završio na internetu. Tada se počela nagađanja o tome da Microsoft namerava da pokrene vlastitu društvenu mrežu. Projekat koji se sada pojavio pod nazivom Socl je u fazi testiranja i dostupan je samo uskom krugu ljudi. Dalje

Nova Beta verzija Skype-a omogućava Facebook video pozive

Društvene mreže, 18.11.2011.

Nova Beta verzija Skype-a omogućava Facebook video pozive Skype je do sada omogućavao korisnicima Facebook-a video chat a ubuduće će korisici moći da pozivaju i razgovaraju sa svojim Facebook prijateljima direktno iz Skype aplikacije za Windows i Mac. Time je saradnja Skype-a sa Facebook-om proširena nakon što je Microsoft prošlog meseca završio proces preuzimanja Skype-a. Skype 5.7 Beta za Windows i Skype 5.4 Beta za Mac pružaju mogućnost obavljanja razgovora između Facebook korisnika preko Skype klijenta. Dalje

33% zaposlenih u Velikoj Britaniji u radno vreme na Facebook-u

Društvene mreže, 14.11.2011.

33% zaposlenih u Velikoj Britaniji u radno vreme na Facebook-u Prema istraživanju britanskog veb sajta za zapošljavanje Reed, trećina zaposlenih Britanaca pristupa društvenim mrežama kao što su Facebook, LinkedIn i Twitter tokom radnog vremena. Istraživanje koje se bavilo korišćenjem društvenih mreža među zaposlenima u radno vreme spovedeno je na uzorku od 4000 ispitanika. Dalje

Facebook preplavljen pornografskim i slikama sa scenama nasilja

Društvene mreže, 16.11.2011.

Facebook preplavljen pornografskim i slikama sa scenama nasilja Facebook je potvrdio da je sajt pogođen napadom u kome se korisnicima ove društvene mreže u News Feed-u pojavlju eksplicitne fotografije sa pornografskim sadržajem ali i one scenama nasilja. Tokom poslednja 24 sata mnogo korisnika je prijavilo da su uočili ovakve fotografije u News Feed-u, ali niko još uvek pouzdano ne zna kako su tu fotografije dospele. Dalje

Google+ Pages: Google+ od sada dostupan i poslovnim korisnicima

Društvene mreže, 08.11.2011.

Google+ Pages: Google+ od sada dostupan i poslovnim korisnicima Google je u ponedeljak započeo sa uvođenjem Google+ stranica čime je omogućio kompanijama i organizacijama prisustvo na ovoj društvenoj mreži. Ubuduće će poslovni korisnici moći da kreiraju sopstvene stranice na Google+ po ugledu na praksu koju je popularizovao Facebook. Google+ stranice još uvek nisu dostupne svima jer je reč o test fazi tokom koje će ova funkcija biti postepeno uvođena. Dalje

Facebook vraća hronološki News Feed

Društvene mreže, 10.11.2011.

Facebook vraća hronološki News Feed Facebook je najavio izmene u načinu prikazivanja mnogo osporavanog News Feed-a. Prema najavama iz kompanije, novi News Feed će predstavljati mešavinu starog i najnovije verzije koja je korisnicima dostupna već neko vreme. Sadašnji News Feed omogućava prebacivanje sa “top news” (“najvažnije novosti”) na “recent news” (“najnovije”) i obrnuto, a uskoro će svi korisnici na vrhu stranice videti dugme “sort” koje će im omogućiti da izaberu šta žele da vide najpre, najvažnije ili najnovije novosti u svom News Feed-u. Dalje

Facebook krišom ispravio propust čije su postojanje u kompaniji poricali

Društvene mreže, 02.11.2011.

Facebook krišom ispravio propust čije su postojanje u kompaniji poricali Nakon poricanja propusta i insistiranja da se ne radi o ranjivosti koju je otkrio, prijavio, a onda i obelodanio Nejtan Pauver, zaposlen u kompanji CDW, Facebook je ipak krišom ispravio propust na sajtu društvene mreže. Propust na koji je ukazao Pauver omogućava korisniku Facebook-a da pošalje drugom korisniku atačment u vidu izvršnog fajla u okviru poruke. Pošiljalac i primalac poruke ne moraju uopšte da budu prijatelji na društvenoj mreži. Dalje

Facebook prati korisnike i posle brisanja naloga?

Društvene mreže, 04.11.2011.

Facebook prati korisnike i posle brisanja naloga? Nemačko nadzorno telo za zaštitu podataka optužilo je Facebook za praćenje korisnika čak i pošto oni obrišu svoje naloge na ovoj društvenoj mreži i sada zahteva od kompanije da do ponedeljka odgovori na ove optužbe. Nadzorno telo za zaštitu podataka sa sedištem u Hamburgu (Data Protection Authority, DPA) objavilo je izveštaj sa podacima o tome kako Facebook, uz pomoć kolačića (cookies) prati aktivnosti browser-a korisnika. Dalje

Facebook dnevno blokira 600000 sumnjivih pokušaja logovanja

Društvene mreže, 31.10.2011.

Facebook dnevno blokira 600000 sumnjivih pokušaja logovanja Nakon objavljivanja infografike na kompanijskom blogu prošle nedelje na osnovu koje se mogao steći utisak, što su neki mediji i preneli, da je tokom 24h oko 600000 Facebook naloga predmet pokušaja hakovanja, stekao se pogrešan utisak da se toliko naloga kompromituje na dnevnom nivou. Međutim, iz Facebook-a je stiglo dodatno objašnjenje prema kome Facebook dnevno blokira približno oko 600000 pokušaja prijavljivanja na naloge, ali ne zbog toga što su ti nalozi kompromitovani ili hakovani... Dalje

Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna

Društvene mreže, 01.11.2011.

Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna Najnovije istraživanje stanja bezbednosti na društvenim mrežama kompanije Barracuda objavljeno prošle nedelje pokazuje da se najbezbednijim osećaju korisnici LinkedIn-a, dok se korisnici Facebook-a osećaju najugroženijim. Čak 40% korisnika najpopularnije svetske društvene mreže ne oseća se bezbednim, a tako se izjasnilo i 28% korisnika Twitter-a, dok je na LinkedIn-u svega 14% korisnika koji ovu mrežu ne smatraju bezbednom. Dalje

Propust u Facebook API ugrožava bezbednost korisničkih podataka

Društvene mreže, 10.10.2011.

Propust u Facebook API ugrožava bezbednost korisničkih podataka Dvojica hakera, članova Blackhat Academy, Hatter i ErrProne, upozorili su na ozbiljne nedostatke u načinu na koji Facebook programerima aplikacija ograničava pristup podacima korisnika ove društvene mreže. Problem je u načinu na koji Facebook-ove aplikacije funkcionišu i to, prema tvrdnjama dvojice hakera, može dovesti do neovlašćene promene lozinki. Naime, Facebook aplikacije koriste poseban jezik nazvan FQL (Facebook Query Language)... Dalje

Hakovan vam je Facebook nalog? Potražite pomoć prijatelja

Društvene mreže, 28.10.2011.

Hakovan vam je Facebook nalog? Potražite pomoć prijatelja Facebook je najavio uvođenje novih zaštitnih funkcija koje će omogućiti korisnicima društvene mreže da koriste posebne lozinke za aplikacije i da uz pomoć prijatelja povrate svoje naloge posle hakovanja. Kada je nalog hakovan, haker obično najpre menja lozinku hakovanog naloga kako bi preuzeo kontrolu nad njim i onemogućio pristup pravom vlasniku. Dosadašnja procedura povraćaja preotetog naloga i dokazivanja vlasništva je dugotrajna i komplikovana. Dalje

Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika

Društvene mreže, 29.09.2011.

Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika Facebook je rešio problem spornih kolačića pomoću kojih je društvena mreža pratila svoje korisnike i nakon odjavljanja sa naloga. Ovu praksu Facebook-a obelodanio je australijski bloger Nik Cubrilovic koji je godinu dana analizirao načine na koje najveća svetska društvena mreža koristi kolačiće. U tekstu koji je objavio na svom blogu on je ukazao na mogućnost da Facebook prati korisnike društvene mreže i nakon odjavljivanja sa naloga i to tokom njihovog boravka na ne malom broju veb sajtova koji imaju neki vid integracije sa Facebook-om. Dalje

Novi nivo zaštite na Facebook-u: blokiranje malicioznih linkova u realnom vremenu

Društvene mreže, 04.10.2011.

Novi nivo zaštite na Facebook-u: blokiranje malicioznih linkova u realnom vremenu Facebook je juče najavio partnerstvo sa kompanijom Websense u cilju zaštite svojih korisnika od opasnosti koju predstavljaju linkovi koji vode ka malicioznim sajtovima. Prema najavama iz kompanije, ubuduće će onda kada korisnik Facebook-a klikne na link, novi sistem najpre proveravati link da bi se utvrdilo da li je link bezbedan ili ne. Dalje

Facebook prati korisnike i kada se odjave sa naloga

Društvene mreže, 26.09.2011.

Facebook prati korisnike i kada se odjave sa naloga Mnogo puta kritikovana zbog spornog odnosa prema poštovanju prava na privatnost korisnika svoje mreže, kompanija Facebook pokušava da popravi negativan imidž u javnosti, mada su neke od promena kao što je novi Timeline već predmet osporavanja stručnjaka koji tvrde da će nova funkcionalnnost dodatno olakšati posao kriminalcima koji tragaju za ličnim podacima korisnika koji im kasnije služe za napade izvedene uz pomoć ukradenih lozinki. Međutim, to izgleda nije sve što bi moglo da zabrine korisnike. Dalje

Facebook brani svoju praksu praćenja korisnika

Društvene mreže, 27.09.2011.

Facebook brani svoju praksu praćenja korisnika Reagujući na objavljivanje otkića o praksi prikupljanja podataka koje dobija kada korisnici kliknu na “like” ili “share” ili neki drugi vidžet za Facebook na bilo kom sajtu koji ima ove funkcije, iz kompanije Facebook su u ponedeljak potvrdili da je ovo deo sistema koji služi da spreči nepropisno prijavljivanje naglašavajući da se ovako prikupljeni podaci ubrzo brišu. Dalje

Facebook uvodi 'pretplatu' na javne objave

Društvene mreže, 15.09.2011.

Facebook uvodi 'pretplatu' na javne objave Facebook pokreće novu funkciju koja korisnicima ove društvene mreže pruža mogućnost da se pretplate na javne objave onih korisnika koji se nalaze među njihovim prijateljima. Ovim je po prvi put korisnicima Facebook-a omogućeno da se povežu sa ljudima koji im nisu prijatelji. Nova funkcija je razvijena po ugledu na praćenje koje je omogućeno korisnicima Twitter-a ili Google+. Dalje

Facebook redizajnira News Feed i uvodi novu funkciju - Ticker [VIDEO]

Društvene mreže, 21.09.2011.

Facebook redizajnira News Feed i uvodi novu funkciju - Ticker [VIDEO] Listi promena koje je Facebook predstavio svojim korisnicima poslednjih nekoliko nedelja, od kojih su najznačajnije nove liste prijatelja i dugme za pretplatu koje omogućava praćenje javnih objava i nih korisnika koji se ne nalaze na vašim listama prijatelja, dodati su redizajnirani News feed i Ticker. Najnovije izmene u Facebook-u objašnjavaju željom da pomognu korisnicima da vide više od onoga što ih zanima, i da vide manje onog sadržaja koji ih ne zanima. Dalje

Stručnjaci savetuju: Zaštitite privatnost na Facebook-u, uključite opcije Profile Review i Tag Review

Društvene mreže, 13.09.2011.

Stručnjaci savetuju: Zaštitite privatnost na Facebook-u, uključite opcije Profile Review i Tag Review Facebook je nedavno još jednom uveo novine u podešavanjima privatnosti a a naročito zanimljive su one koje se koje se odnose na pregled profila i pregled oznaka (tagova). Pregled profila (Profile Review) vam omogućava da se fotografije i objave koje nose oznaku sa vašim imenom ne mogu pojaviti na vašem profilu bez prethodnog odobrenja. Pregled oznaka (Tag Review) vam pruža mogućnost da kontrolišete oznake koje su dodate slikama ili objavama. Dalje

Facebook unapredio liste prijatelja po ugledu na Google+

Društvene mreže, 14.09.2011.

Facebook unapredio liste prijatelja po ugledu na Google+ Po ugledu na Krugove koje je promovisao Google pokretanjem svoje društvene mreže Google+, Facebook je uveo novine u načinu razvrstavanja prijatelja u liste koji treba da omogući korisnicima ove društvene mreže bolju kontrolu nad kontaktima tako što će ubuduće oni biti razvrstavani u liste koje se kreiraju automatski. Dalje

Stranice:
Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja

Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja

Sećate li se da je nedavno Facebook uhvaćen kako je tražio od novih korisnika svoje platforme njihove lozinke za email naloge? Tada se sumnjalo da... Dalje

Facebook čuvao lozinke miliona korisnika Instagrama u otvorenom tekstu

Facebook čuvao lozinke miliona korisnika Instagrama u otvorenom tekstu

Facebook je krajem prošlog meseca otkrio da je društvena mreža greškom čuvala lozinke "stotine miliona" svojih korisnika u tekstualnom formatu, u... Dalje

Instagram brojnim korisnicima prikazuje samo beli ekran, niko ne zna zašto se to događa

Instagram brojnim korisnicima prikazuje samo beli ekran, niko ne zna zašto se to događa

Korisnici Instagrama su se ove nedelje žalili da ih je pri otvaranju aplikacije ili pokušaju da se prijave na svoj Instagram nalog, dočekao prazan,... Dalje

Zbog nepoštovanja zakona o o čuvanju podataka građana, Rusija kaznila Facebook novčanom kaznom od 47 dolara

Zbog nepoštovanja zakona o o čuvanju podataka građana, Rusija kaznila Facebook novčanom kaznom od 47 dolara

Rusija je kaznila Facebook sa 3000 rubalja, što je otprilike 47 dolara, zbog nepoštovanja kontroverznog zakona o čuvanju podataka korisnika u zemlj... Dalje

Facebook, Instagram i WhatsApp juče ponovo nisu radili

Facebook, Instagram i WhatsApp juče ponovo nisu radili

Društvene mreže Facebook i Instagram, kao i servis za razmenu poruka WhatsApp, juče nekoliko sati nisu bile dostupne korisnicima. Na web sajtu Down... Dalje