Twitter podržava 'Do not track' opciju

Društvene mreže, 18.05.2012.

Twitter podržava 'Do not track' opciju Nije tajna da je prikupljanje podataka korisnika jedan od glavnih razloga zbog kojih kompanija Facebook vredi 100 milijardi dolara. I Twitter prati svoje korisnike, iako ne na tako agresivan način kao Facebook. Ipak, Twitter je rešio da ide drugim putem pa je u četvrtak objavljeno da se kompanija pridružila Mozilla-i, proizvođaču brauzera Firefox, omogućivši svojim korisnicima da se izjasne da li žele da budu praćeni. Dalje

Lažni emailovi o gašenju Facebook naloga vode do malvera

Društvene mreže, 23.05.2012.

Lažni emailovi o gašenju Facebook naloga vode do malvera Da li ste dobili email u kome se od vas traži da potvrdite da želite da ugasite svoj Facebook nalog? Budite oprezni, upozoravaju istraživači Sophos-a. Na email adrese korisnika Facebook-a stižu emailovi koje navodno šalje Facebook i u kojima se korisnik obaveštava da treba da potvrdi nedavni zahtev za gašenjem naloga. Dalje

Da li će Facebook još dugo biti besplatan

Društvene mreže, 15.05.2012.

Da li će Facebook još dugo biti besplatan “It's free and always will be” (“Besplatno je i uvek će biti”), poruka koja će vas dočekati na stranici za registraciju naloga ili prijavljivanje na nalog ukoliko ste već korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a. Ali nedavno je kompanija sprovela mali test sa korisnicima sa Novog Zelanda kako bi bilo naplaćivati promovisanje statusnih objava sa ciljem da ih vidi što veći broj korisnika. Dalje

Većina Facebook korisnika ne obraća pažnju na reklame

Društvene mreže, 17.05.2012.

Većina Facebook korisnika ne obraća pažnju na reklame Istraživanje koje su sproveli CNBS i Associated Press pokazalo je da 57% korisnika Facebook-a nikada ne klikće na reklame niti se na drugi način bavi sponzorisanim sadržajima na sajtu, dok 26% korisnika se izjasnilo da to skoro nikad ne radi. Samo 4% ispitanika je reklo da često klikću na reklame. Rezultati ovog istraživanja objavljeni su istog dana kada je General Motors objavio da će prestati da se reklamira na Facebook-u. Ova odluka proizvođača automobila je rezultat procene u kompaniji da reklamiranje na Facebook-u ima male efekte na potrošače. Dalje

Na Pastebinu objavljeno preko 50000 lozinki Twitter naloga

Društvene mreže, 09.05.2012.

Na Pastebinu objavljeno preko 50000 lozinki Twitter naloga Nakon objavljivanja na hiljade lozinki naloga korisnika Twitter-a, kompanija istražuje slučaj. Tačan broj naloga čije su lozinke u ponedeljak objavljene na stranicama sajta Pastebin nije poznat, ali iz Twitter-a kažu da su mnogi od tih naloga duplikati ili ranije suspendovani . Dok traje istraga o incidentu, kompanija je odlučila da resetuje lozinke za naloge koji su možda ugroženi. Takođe, iz Twitter-a predlažu korisnicima koji su zabrinuti za bezbednost svojih naloga, da promene svoje lozinke za pristup. Dalje

Facebook pokreće svoju prodavnicu aplikacija za sve uređaje i platforme

Društvene mreže, 10.05.2012.

Facebook pokreće svoju prodavnicu aplikacija za sve uređaje i platforme Facebook je najavio pokretanje Centra za aplikacije (App Center) kao mesta na kome će 900 miliona korisnika ove društvene mreže moći da pronađu najbolje iOS aplikacije, aplikacije za Android, veb aplikacije, mobilne veb aplikacije pa čak i aplikacije za desktop. “Cilj je rešiti problem pronalaženja aplikacija na osnovu toga šta vi i vaši prijatelji volite,” kažu iz Facebook-a. Dalje

Facebook promovisao Antivirusni market: Besplatna zaštita za korisnike tokom šest meseci

Društvene mreže, 27.04.2012.

Facebook promovisao Antivirusni market: Besplatna zaštita za korisnike tokom šest meseci Facebook je pokrenuo novi portal Antivirus Marketplace čija je namena zaštita korisnika društvene mreže. Korisnici će antivirusne programe moći da koriste besplatno tokom šest meseci. Motiv za ovaj potez može se naći u strahovanju kompanije da bi kao posledica spamerskih aktivnosti, korisnici potpuno prestati da koriste usluge servisa društvenog umrežavanja”. Dalje

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti

Društvene mreže, 04.05.2012.

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti Prema rezutatima istraživanja koje je sproveo magazin Consumer Reports, 28% korisnika Facebook-a deli sve ili skoro sve što objavljuju na društvenoj mreži sa korisnicima mreže koji se ne nalaze na listi njihovih prijatelja. Međutim, pravo iznenađenje je podatak da veliki broj korisnika Facebook-a ne koristi ili čak i ne zna da sajt nudi mogućnost kontrole privatnosti u okviru podešavanja privatnosti profila. Dalje

Facebook kupuje Instagram

Društvene mreže, 10.04.2012.

Facebook kupuje Instagram Kompanija Facebook je objavila da će kupiti Instagram, popularni servis za šerovanje (deljenje) fotografija namenjen korisnicima pametnih telefona. Facebook će za kupovinu Instagrama morati da izdvoji milijardu dolara, delom u gotovini a delom u akcijama. Instagram je pokrenut u oktobru 2010. godine kao fotošering servis namenjen korisnicima iPhone-a a od prošle nedelje mogu ga koristiti i vlasnici Android uređaja. Dalje

Sedam podešavanja koja štite vaš Facebook profil od radoznalaca

Društvene mreže, 12.04.2012.

Sedam podešavanja koja štite vaš Facebook profil od radoznalaca Društvene mreže su promenile svet. Euforija koja je pratila njihov razvoj u početku bacila je u drugi plan racionalni stav da ono što ne bismo podelili u stvarnom životu sa ljudima koje ne poznajemo, na internetu otkrivamo bez mnogo razmišljanja o eventualnim posledicama. Vremenom, stav korisnika se menjao. Zaštita privatnosti podataka koje objavljujemo na društvenim mrežama postala je imperativ... Dalje

Koliko Facebook aplikacije koje koriste vaši prijatelji znaju o vama

Društvene mreže, 03.04.2012.

Koliko Facebook aplikacije koje koriste vaši prijatelji znaju o vama Mnogi korisnici Facebook-a zaziru od aplikacija sa kojima se svakodnevno susreću na ovoj društvenoj mreži a takav njihov stav je potpuno opravdan. Platforma društvene mreže obiluje aplikacijama koje se koriste za slanje spama, u prevarama i za širenje malvera. Pored toga, Facebook aplikacije ugrožavaju privatnost korisnika, jer programerima aplikacija daju mogućnost pristupa privatnim podacima korisnika. Dalje

Nova verzija Ice IX bankarskog Trojanca krade podatke od Facebook korisnika

Društvene mreže, 05.04.2012.

Nova verzija Ice IX bankarskog Trojanca krade podatke od Facebook korisnika Istraživači Trusteer-a otkrili su novu verziju malvera Ice IX koji napada korisnike Facebook-a nakon prijavljivanja na nalog. Prilikom napada, malver krade poverljive podatke korisnika. Nova verzija Ice IX ubacujuje lažnu stranicu u vidu veb formulara u pop-up prozoru korisnikovog brauzera prilikom prijavljivanja korisnika na Facebook nalog. Od korisnika se zahteva da ostavi podatke o svojoj kreditnoj ili debitnoj kartici. Dalje

Facebook upozorio korisnike na adware programe

Društvene mreže, 26.03.2012.

Facebook upozorio korisnike na adware programe U video poruci objavljenoj prošle nedelje na sajtu društvene mreže, Facebook-ov tim zadužen za bezbednost sajta je upozorio na rastući broj adware programa koji obećavaju korisnicima specijalne funkcije da bi nakon instalacije programa Facebook profil korisnika bio prekriven reklamama, što za posledicu ima smanjenje performansi sajta i narušavanje bezbednosti korisnika. Dalje

Ponuda za korisnike Facebook-a: Trojanac u ekstenziji za Chrome

Društvene mreže, 27.03.2012.

Ponuda za korisnike Facebook-a: Trojanac u ekstenziji za Chrome Prevare u kojima se korisnicima Facebook-a nude razne nove funkcije kao što su promena boje profila, mogućnost da prate posetioce svog profila ili čak uklanjanje virusa koji dolaze sa sajta društvene mreže nisu novost. Još jednu takvu prevaru otkrili su istraživači Kaspersky Lab-a. Ono što je novost je da se maliciozne ekstenzije nude u oficijalnoj Google Chrome Web prodavnici. Dalje

Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti

Društvene mreže, 19.03.2012.

Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti Broj prijatelja na Facebooku kao i učestalost promene profilne slike mogle bi biti u direktnoj vezi sa stepenom narcisoidnosti pojedinca koji su korisnici ove ali i drugih društvenih mreža, pokazuje istraživanje koje su sproveli naučnici sa Univerziteta Zapadni Ilinois. Istraživanje u kome je učestvovalo 294 ispitanika, uzrasta između 18 i 65 godina, merilo je dva elementa narcizma - jedan koji je povezan sa egzibicionizmom učesnika istraživanja (GE - Grandiose Exhibitionism) i drugi takozvani eksploatatorski (EE - Entitlement/Exploitativeness). Dalje

Propust u privatnosti Facebooka omogućava špijuniranje korisnika

Društvene mreže, 21.03.2012.

Propust u privatnosti Facebooka omogućava špijuniranje korisnika Dvojica istraživača iz Velike Britanije, Šah Mahmud i Ivo Desmed, predstavili su u ponedeljak na internacionalnoj radionici posvećenoj bezbednosti i društvenom umrežavanju SESOC 2012 koja se održava u Luganu, u Švajcarskoj svoje otkriće "zero day" propusta koji se tiče privatnosti korisnika Facebook-a. Dalje

Rešite se Facebook-ovog Timeline-a uz 'pomoć' fišera

Društvene mreže, 12.03.2012.

Rešite se  Facebook-ovog Timeline-a uz 'pomoć' fišera Ne dopada vam se Facebook-ov Timeline? Tražite način da svom profilu na duštvenoj mreži vratite stari izgled? Ako ste na ova dva pitanja odgovorili potvrdno vi ste onda korisnik na koga računaju prevaranti. Istraživači Symantec-a uočili su nedavno fišing sajt koji korisnicima Facebook-a nezadovoljnim Timeline-om nudi lažnu aplikaciju pomoću koje će vratiti stari izgled svog profila. Dalje

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Društvene mreže, 15.03.2012.

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om Džejms Vitaker, bivši tehnički direktor u kompaniji Google prošlog meseca napustio je kompaniju u kojoj je radio od 2009. godine i vratio se odakle je došao - u Microsoft. U utorak je na kompanijskom blogu Microsoft-a objasnio razloge zbog kojih je otišao iz Google-a, ne štedeći teške reči za aktuelnog prvog čoveka kompanije u kojoj je donedavno bio zaposlen, Larija Pejdža. Dalje

Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost

Društvene mreže, 02.03.2012.

Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost Prema podacima koji su rezultat istraživanja koje je uključilo 1,4 miliona korisnika Facebook-a primetan je porast interesovanja korisnika društvene mreže da zaštite svoju privatnost. Najbolji pokazatelj da je došlo do nekih promena u pogledu odnosa korisnika prema privatnosti je odluka korisnika da sakriju svoje liste prijatelja i povećanje od 200% broja onih koji su se na taj korak odlučili tokom prethodnih 15 meseci. Dalje

Pojava prevaranata na Pinterestu dokaz rastuće popularnosti društvene mreže

Društvene mreže, 06.03.2012.

Pojava prevaranata na Pinterestu dokaz rastuće popularnosti društvene mreže Pinterestu, društvenoj mreži za deljenje fotografija, ide više nego dobro. Ne samo da je vlasnik Facebook-a Mark Zakerberg otvorio nalog na ovoj društvenoj mreži, već je Pinterest privukao i pažnju spamera i prevaranta na internetu koji su često svojevrsno merilo uspeha nekog servisa za umrežavanje korisnika. Dalje

Virtuelni grad duhova: Korisnici na Google+ provode 3 minuta mesečno

Društvene mreže, 29.02.2012.

Virtuelni grad duhova: Korisnici na Google+ provode 3 minuta mesečno Virtuelni grad duhova. Tako je Wall Street Journal nazvao Google+, društevnu mrežu u pokušaju, za koju u kompaniji Google kažu da ovog trenutka ima 90 miliona registrovanih korisnika. Međutim, ovaj naizgled impresivan podatak za mrežu koja je započela sa radom u junu prošle godine samo maskira ono što se ustvari tamo događa. A tamo, uprkos brojkama, nema skoro nikoga. Dalje

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Društvene mreže, 02.03.2012.

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja Nema besplatnog ručka. Twitter je najzad našao način da unovči svoj inače besplatan servis za korisnike. Arhivu koja je proizvod dve godine tvitanja korisnika Twitter-a kompanija je ponudila na prodaju i postigla dogovor sa britanskom kompanijom Datasift o ustupanju arhive koja sadrži sve objave korisnika počev od januara 2010. godine. Dalje

Procureo pravilnik za moderatore Facebooka: Ženske grudi zabranjene, slomljene glave prihvatljive

Društvene mreže, 23.02.2012.

Procureo pravilnik za moderatore Facebooka: Ženske grudi zabranjene, slomljene glave prihvatljive Dvadesetjednogodišnji Markonac Amine Derkaoui radio je izvesno vreme za Facebook. Njega je za potrebe Facebook-a angažovala firma oDeck na poslovima moderacije sajta društvene mreže, a on je taj posao radio od kuće, četiri sata dnevno, zarađujući svega 1 dolar po satu. Derkaoui više ne radi za oDeck. Besan zbog toga što, kako kaže, Facebook “eksploatiše zemlje trećeg sveta”, Derkaoui je veb sajtu Gawker dostavio interna dokumenta kompanije Facebook koja otkrivaju politiku cenzure sadržaja koji se objavljuje na sajtu društvene mreže. Dalje

Suosnivač Twitter-a poručio korisnicima: Višesatno tvitanje je nezdravo

Društvene mreže, 27.02.2012.

Suosnivač Twitter-a poručio korisnicima: Višesatno tvitanje je nezdravo Biz Stoun, jedan od osnivača i kreativni direktor Twitter-a, smatra da korisnici mikro-bloging servisa ne bi trebalo da provode previše vremena na sajtu zato što je to nezdravo, prenosi britanski Guardian. Stoun smatra da korisnici Twitter-a treba da posećuju sajt zbog informacija, ali kada ih pronađu treba da odu sa sajta. Dalje

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Društvene mreže, 17.02.2012.

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili Kada je prošlog avgusta Facebook izmenio podešavanja privatnosti ponudivši između ostalog korisicima mogućnost da pregledaju objave i fotografije na kojima su označeni pre nego što odobre njihovo pojavljivanje na svom profilu, mnogi su stekli utisak da su time dobili bolju kontrolu nad sadržajem koji objavljuju drugi a koji je povezan sa njima. Na žalost, to baš nije tačna interpretacija. Dalje

Top 10 najčešćih Facebook prevara i hoaksa koje možete prepoznati u tri sekunde

Društvene mreže, 22.02.2012.

Top 10 najčešćih Facebook prevara i hoaksa koje možete prepoznati u tri sekunde MalwareCity.com objavio je listu deset najčešćih prevara na najvećoj svetskoj društvenoj mreži Facebook. Ako ste korisnik Facebook-a sa dužim stažom velike su šanse da ste se susreli sa većinom njih do sada. Društvena mreža sa milionima korisnika je obećana zemlja za internet prevarante svih vrsta. Kakvi god bili mamci, prevaranti na svojoj strani uvek imaju jednog sigurnog saveznika - ljudsku radoznalost. To je ponekad više nego dovoljno za širenje određene prevare društevnom mrežom. Dalje

Tri godine posle brisanja fotografija sa Facebook-a, one su i dalje na internetu

Društvene mreže, 06.02.2012.

Tri godine posle brisanja fotografija sa Facebook-a, one su i dalje na internetu Kada je ekipa sajta Ars Technica 2009. godine otkrila da se fotografije obrisane sa Facebook-a čuvaju na serverima društvene mreže i da je do njih moguće doći putem direktnog linka, iz Facebook-a su odgovorili da rade na otklanjaju tog tehničkog problema kako bi skratili vreme tokom kojeg rezervna kopija fajla ostaje na serverima. Dalje

Potera preko Facebook-a: Nemačka policija koristi društvene mreže za hvatanje kriminalaca

Društvene mreže, 16.02.2012.

Potera preko Facebook-a: Nemačka policija koristi društvene mreže za hvatanje kriminalaca Od marta prošle godine kada je pokrenut pilot program “Potera preko Facebook-a” lokalna policija u nemačkom gradu Hanoveru uspela je da privede pravdi osmoro osumnjičenih za vršenje kriminalnih dela. Korišćenje društvenih mreža za hvatanje kriminalaca pokazalo se toliko uspešnim da policija namerava da ono što je započelo kao pilot program primeni na teritoriji cele države. Dalje

Ne dopada vam se Timeline? Niste jedini

Društvene mreže, 06.02.2012.

Ne dopada vam se Timeline? Niste jedini Ne dopada vam se novi izgled Facebook profila osvežen Timeline funkcijom? Ne brinite, niste jedini. Prema istraživanju sajta SodaHead 70% anketiranih izjavilo je da im se ne dopada Timeline. Samo 20% onih koji su bili obuhvaćeni anketom sajta ima pozitivno mišljenje o Timeline-u, a 10% anketiranih je izjavilo da ne koristi uopšte Facebook. Dalje

Gubitak profila - skupa cena prijateljstva sa lažnim Facebook profilima

Društvene mreže, 06.02.2012.

Gubitak profila - skupa cena prijateljstva sa lažnim Facebook profilima Nedavno istraživanje koje je sprovela loboratorija kompanije Barracuda Networks a koje je uključilo analizu 2884 aktivnih Facebook profila otkriva ključne razlike između profila stvarnih korisnika društvene mreže i lažnih profila koji pripadaju napadačima i prevarantima svih vrsta. Trend lažnih Facebook profila koji su u službi prevaranata i koji služe uglavnom za slanje spama i širenje malicioznih linkova je u porastu, kažu istraživači. Dalje

Anonimni poručuju: Facebook (ni)je sledeći

Društvene mreže, 24.01.2012.

Anonimni poručuju: Facebook (ni)je sledeći “Iako Facebook ima najmanje 60000 servera njegovo obaranje je ipak moguće,” reči su koje izgovara narator u video snimku koji je juče objavljen na sajtu YouTube i koji navodno potpisuje hakerska grupa Anonimni. “Počeo je online rat između Anonimnih, ljudi i vlade Sjedinjenih Američkih Država. Razlog: SOPA, PIPA i druge pretnje koje ugrožavaju internet prava,” kaže narator. Dalje

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Društvene mreže, 30.01.2012.

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv oglašivačke mreže Adscend Media zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da putem clickjackinga i drugih taktika. Adscend Media je odbacila optužbe a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih. Prema navodima tužilaštva kompanija Adscend Media platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Dalje

Facebook Timeline prevare: Lažna obećanja o povratku na stari prikaz profila

Društvene mreže, 09.01.2012.

Facebook Timeline prevare: Lažna obećanja o povratku na stari prikaz profila Dugo najavljivani Facebook-ov Timeline zaintrigirao je mnogobrojne korisnike ove društvene mreže koji su iskoristili priliku da vide drugačiji prikaz svog profila pre nego što ova funkcija postane dostupna svima kao podrazumevana opcija. Međutim, mnogi među njima bili su razočarani ponuđenim pa su poželeli da vrate stvari na početak odnosno na prethodnu formu prikazivanja profila. Dalje

Fišing napad na Facebook korisnike: Chat sa lažnim Facebook Security timom

Društvene mreže, 16.01.2012.

Fišing napad na Facebook korisnike: Chat sa lažnim Facebook Security timom Kaspersky Lab upozorava korisnike Facebook-a na novi fišing napad koji se širi ovom društvenom mrežom na neuobičajen način: umesto pokušaja da se žrtva ubedi da poseti veb sajt koji je pod kontrolom napadača, napad se odvija u okviru chat sesije. Naime, fišeri koriste ukradene podatke za prijavljivanje na hakovani nalog menjajući ime i sliku profila. Slika profila se zamenjuje simbolom Facebook-a a ime profila se menja u “Facebook Security” pri čemu se u novom nazivu profila koriste ascii karakteri koji umesto slova “a”, “k”, “S” i “t”. Dalje

Analiza Facebook prevara

Društvene mreže, 03.01.2012.

Analiza Facebook prevara Proizvođač antivirusnog softvera Commtouch objavio je obimnu analizu zlonamernih aktivnosti na Facebook-u tokom prošle godine. Istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da su afiliejt marketing sajtovi krajnja odredišta tri četvrtine Facebook prevara. Posetioci ovih sajtova se motivišu da učestvuju u istraživanjima koja donose prihode prevarantima, iako može biti reč o legitimnom poslovanju i kompanijama koje plaćaju afiliejt. Dalje

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku

Društvene mreže, 04.01.2012.

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku Kaspersky Laboratorija upozorila je korisnike Facebook-a na novu izuzetno viralnu “clickjacking” prevaru čiji autori računaju na radoznalost korisnika ove društvene mreže. Mamci su linkovi ka erotskim video snimcima, ili onima koji su opisani kao odvratni ili neverovatni. Klik na link korisnika odvodi na stranicu gde se od njega traži da prođe određene korake kako bi pogledao video. Klikovi korisnika se preotmaju kako bi se “lajkovao” video snimak bez njihovog znanja i pristanka i potom se ista poruka koja je navela žrtvu da klikne na link objavljuje na zidu njegovog Facebook profila. Dalje

Evropa protiv Facebook-a: Bolja zaštita podataka korisnika i izvan teritorije SAD

Društvene mreže, 23.12.2011.

Evropa protiv Facebook-a: Bolja zaštita podataka korisnika i izvan teritorije SAD Facebook će morati da poboljša zaštitu podataka svojih korisnika saglasno evropskim zakonima o zaštiti podataka, naložio je kompaniji irski komesar za zaštitu podataka Geri Dejvis. Kompanija se saglasila sa spiskom mera koje će morati da preduzme kako bi poboljšala praksu zaštite korisničkih podataka pre jula 2012. godine za kada je zakazana nova kontrola. Dalje

Nove Facebook prevare: Lažni dodaci za brauzere

Društvene mreže, 26.12.2011.

Nove Facebook prevare: Lažni dodaci za brauzere Prevaranti na internetu osmislili su novi metod širenja prevara na Facebook-u. Umesto već viđenih ažuriranih statusnih objava koje treba da prevare nove žrtve, novi pristup podrazumeva pokušaj namamljivanja korisnika društvene mreže da instaliraju zlonamerne ekstenzije brauzera (plug-ins). Ekstenzija koju treba instalirati navodno je neophodna za pregled nepostojećih video klipova koje je objavila prehodna žrtva prevare. Dalje

Zašto Obama ne dozvoljava ćerkama da koriste Facebook

Društvene mreže, 15.12.2011.

Zašto Obama ne dozvoljava ćerkama da koriste Facebook Najveća svetska društvena mreža Facebook jeste američki proizvod koji se, s obzirom da u ovom trenutku ima 800 miliona korisnika, dobro “prodaje” širom sveta, ali ćerkama predsednika SAD, Baraka Obame, ipak nije dozvoljeno da koriste ovaj servis. Formalno, s obzirom da ima 13 godina, samo je starijoj ćerki Baraka i Mišel Obame, Malia, dozvoljen pristup Facebook-u. Dalje

Zašto dodajmo i uklanjamo Facebook prijatelje

Društvene mreže, 21.12.2011.

Zašto dodajmo i uklanjamo Facebook prijatelje Prosečan Facebook korisnik ima 132 prijatelja, pokazuje novo istraživanje koje je sproveo NM Incite. Mnogi faktori igraju ulogu prilikom odlučivanja da li ćete dodati nekog kao prijatelja ili ignorisati nečiji zahtev za prijateljstvo ali većina ispitanika koji su korisnici najveće svetske društvene mreže, njih 82%, kaže da je lično poznanstvo razlog broj jedan na listi onih zbog kojih postaju prijatelji sa nekim na Facebook-u. Drugi razlog koji je navelo 60% anketiranih su zajednički prijatelji. Dalje

5 tipova Facebook hakera

Društvene mreže, 09.12.2011.

5 tipova Facebook hakera Hakeri imaju 800 miliona razloga za napad na Facebook, kaže Frančeska StaAna, istraživač društvenih medija, u tekstu koji objavljuje veb sajt Examiner.com. Društvena mreža sa 800 miliona korisnika je skoro nepresušni rudnik podataka i shodno tome ne čudi zbog čega je za hakere ona zanimljiva. Dalje

Šta Facebook zna o vama [VIDEO]

Društvene mreže, 14.12.2011.

Šta Facebook zna o vama [VIDEO] Kada je 24-ogodišnji Austrijanac Mark Šrems, student prava iz Beča, pozivajući se na evropske zakone zatražio od Facebook-a da mu dostavi kopiju svih podataka koje je najveća društvena mreža sakupila o njemu nije ni slutio da će dobiti CD na kome se nalaze svi njegovi podaci sačuvani u 1222 fajla. Ispostavilo se da je ono što Facebook zna o Marku Šremsu, sačuvano u PDF fajlovima, otprilike materijal obiman koliko i Tolstojev roman “Rat i mir”. Šremsov “rat i mir” koji priča priču o višegodišnjoj Šremsovoj vezi sa najvećom svetskom društvenom mrežom mogao je da počne. Dalje

Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača

Društvene mreže, 29.11.2011.

Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača Kako izveštava britanski The Telegraph, Evropska komisija planira da spreči praksu veb sajtova da prate svoje posetioce i prikupljaju podatke o njima, kao što su oni podaci koji se odnose na njhova političke stavove, seksualno opredeljenje, relgijska uverenja ali i podatke kao što je mesto boravka. Reč je o dobro poznatoj i često osporavanoj praksi veb sajtova da prikupljaju podatke o aktivnostima korisnika društvenih mreža, bez obzira na to za kakav se stepen privatnosti odlučio korisnik neke društvene mreže. Tako prikupljeni podaci prosleđuju se online oglašivačima. Dalje

Facebook bag omogućio pristup privatnim fotografijama korisničkih profila, hakovan i profil Marka Cukerberga

Društvene mreže, 07.12.2011.

Facebook bag omogućio pristup privatnim fotografijama korisničkih profila, hakovan i profil Marka Cukerberga Facebook je popravio bag koji je povezan sa “Report/Block” procesom i koji je, kako tvrde u kompaniji, na kratko omogućio pristup privatnim fotografijama profila za koje su se vlasnici hakovanih profila opredelili da ne budu javno dostupne. Pre nego što je bag poravljen, zloupotrebljen je na profilu osnivača Facebook-a Marka Cukerberga čijim je privatnim fotografijama pristupljeno a te fotografije su kasnije i javno objavljene. Dalje

Facebook testira Messenger

Društvene mreže, 24.11.2011.

Facebook testira Messenger Facebook testira Messenger, aplikaciju sa tri osnovne funkcije koje su dostupne korisnicima Facebook-a: Facebook Chat, Ticker i obaveštenja. Reč je o beta verziji aplikacije koja je dostupna ograničenoj grupi korisnika i to samo onih sa Windows 7 operativnim sistemom i koja omogućava korisnicima da koriste neke funkcionalnosti Facebook-a i bez posećivanja veb stranice www.facebook.com. Dalje

Fišing: Lažni email-ovi sa upozorenjem o brisanju Facebook naloga

Društvene mreže, 28.11.2011.

Fišing: Lažni email-ovi sa upozorenjem o brisanju Facebook naloga Neki od korisnika Facebook-a koji su ovih dana dobili email-ove koje navodno potpisuje Facebook-ov tim trebalo je da prepoznaju novu fišing prevaru kojom se primaoci ovakvih email-ova upozoravaju da su prekršili pravila društvene mreže uznemiravanjem ili vređanjem drugih Facebook korisnika. Kako bi sprečili da mu nalog bude oduzet i obrisan u toku naredna 24 sata, korisnik treba da da pruži određene informacije, uglavnom lične i finansijske podatke, kao što je, na primer, broj kreditne kartice. Dalje

Nova Beta verzija Skype-a omogućava Facebook video pozive

Društvene mreže, 18.11.2011.

Nova Beta verzija Skype-a omogućava Facebook video pozive Skype je do sada omogućavao korisnicima Facebook-a video chat a ubuduće će korisici moći da pozivaju i razgovaraju sa svojim Facebook prijateljima direktno iz Skype aplikacije za Windows i Mac. Time je saradnja Skype-a sa Facebook-om proširena nakon što je Microsoft prošlog meseca završio proces preuzimanja Skype-a. Skype 5.7 Beta za Windows i Skype 5.4 Beta za Mac pružaju mogućnost obavljanja razgovora između Facebook korisnika preko Skype klijenta. Dalje

Teorija malog sveta: Sa Facebook-om svet je još manji

Društvene mreže, 23.11.2011.

Teorija malog sveta: Sa Facebook-om svet je još manji Novo istraživanje koje je za potrebe Facebook-a sproveo univerzitet iz Milana pokazuje da poznata teorija o 6 stepeni razdvojenosti nije više tačna. Prema ovoj takozvanoj “teoriji malog sveta” (six degrees of separation), bilo koje dve osobe mogu da stupe u vezu preko najviše 6 drugih osoba. Novo istraživanje koje je sprovedeno tokom maja i kojim je bilo obuhvaćeno nasumično izabranih pola miliona aktivnih korisnika Facebook-a pokazuje da je taj stepen razdvajanja nešto manji i da iznosi 3,74. Drugim rečima, kažu autori ovog istraživanja, kada je reč o bilo kojoj osobi prijatelj vašeg prijatelja poznaje prijatelja njegovih/njenih prijatelja. Dalje

Facebook preplavljen pornografskim i slikama sa scenama nasilja

Društvene mreže, 16.11.2011.

Facebook preplavljen pornografskim i slikama sa scenama nasilja Facebook je potvrdio da je sajt pogođen napadom u kome se korisnicima ove društvene mreže u News Feed-u pojavlju eksplicitne fotografije sa pornografskim sadržajem ali i one scenama nasilja. Tokom poslednja 24 sata mnogo korisnika je prijavilo da su uočili ovakve fotografije u News Feed-u, ali niko još uvek pouzdano ne zna kako su tu fotografije dospele. Dalje

Microsoft testira svoju društvenu mrežu Socl

Društvene mreže, 17.11.2011.

Microsoft testira svoju društvenu mrežu Socl Više nije tajna da Microsoft priprema svoju društvenu mrežu, o kojoj se prvi put načulo kada je nacrt te mreže, prvobitno nazvane Tulalip greškom završio na internetu. Tada se počela nagađanja o tome da Microsoft namerava da pokrene vlastitu društvenu mrežu. Projekat koji se sada pojavio pod nazivom Socl je u fazi testiranja i dostupan je samo uskom krugu ljudi. Dalje

Facebook vraća hronološki News Feed

Društvene mreže, 10.11.2011.

Facebook vraća hronološki News Feed Facebook je najavio izmene u načinu prikazivanja mnogo osporavanog News Feed-a. Prema najavama iz kompanije, novi News Feed će predstavljati mešavinu starog i najnovije verzije koja je korisnicima dostupna već neko vreme. Sadašnji News Feed omogućava prebacivanje sa “top news” (“najvažnije novosti”) na “recent news” (“najnovije”) i obrnuto, a uskoro će svi korisnici na vrhu stranice videti dugme “sort” koje će im omogućiti da izaberu šta žele da vide najpre, najvažnije ili najnovije novosti u svom News Feed-u. Dalje

33% zaposlenih u Velikoj Britaniji u radno vreme na Facebook-u

Društvene mreže, 14.11.2011.

33% zaposlenih u Velikoj Britaniji u radno vreme na Facebook-u Prema istraživanju britanskog veb sajta za zapošljavanje Reed, trećina zaposlenih Britanaca pristupa društvenim mrežama kao što su Facebook, LinkedIn i Twitter tokom radnog vremena. Istraživanje koje se bavilo korišćenjem društvenih mreža među zaposlenima u radno vreme spovedeno je na uzorku od 4000 ispitanika. Dalje

Facebook prati korisnike i posle brisanja naloga?

Društvene mreže, 04.11.2011.

Facebook prati korisnike i posle brisanja naloga? Nemačko nadzorno telo za zaštitu podataka optužilo je Facebook za praćenje korisnika čak i pošto oni obrišu svoje naloge na ovoj društvenoj mreži i sada zahteva od kompanije da do ponedeljka odgovori na ove optužbe. Nadzorno telo za zaštitu podataka sa sedištem u Hamburgu (Data Protection Authority, DPA) objavilo je izveštaj sa podacima o tome kako Facebook, uz pomoć kolačića (cookies) prati aktivnosti browser-a korisnika. Dalje

Google+ Pages: Google+ od sada dostupan i poslovnim korisnicima

Društvene mreže, 08.11.2011.

Google+ Pages: Google+ od sada dostupan i poslovnim korisnicima Google je u ponedeljak započeo sa uvođenjem Google+ stranica čime je omogućio kompanijama i organizacijama prisustvo na ovoj društvenoj mreži. Ubuduće će poslovni korisnici moći da kreiraju sopstvene stranice na Google+ po ugledu na praksu koju je popularizovao Facebook. Google+ stranice još uvek nisu dostupne svima jer je reč o test fazi tokom koje će ova funkcija biti postepeno uvođena. Dalje

Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna

Društvene mreže, 01.11.2011.

Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna Najnovije istraživanje stanja bezbednosti na društvenim mrežama kompanije Barracuda objavljeno prošle nedelje pokazuje da se najbezbednijim osećaju korisnici LinkedIn-a, dok se korisnici Facebook-a osećaju najugroženijim. Čak 40% korisnika najpopularnije svetske društvene mreže ne oseća se bezbednim, a tako se izjasnilo i 28% korisnika Twitter-a, dok je na LinkedIn-u svega 14% korisnika koji ovu mrežu ne smatraju bezbednom. Dalje

Facebook krišom ispravio propust čije su postojanje u kompaniji poricali

Društvene mreže, 02.11.2011.

Facebook krišom ispravio propust čije su postojanje u kompaniji poricali Nakon poricanja propusta i insistiranja da se ne radi o ranjivosti koju je otkrio, prijavio, a onda i obelodanio Nejtan Pauver, zaposlen u kompanji CDW, Facebook je ipak krišom ispravio propust na sajtu društvene mreže. Propust na koji je ukazao Pauver omogućava korisniku Facebook-a da pošalje drugom korisniku atačment u vidu izvršnog fajla u okviru poruke. Pošiljalac i primalac poruke ne moraju uopšte da budu prijatelji na društvenoj mreži. Dalje

Hakovan vam je Facebook nalog? Potražite pomoć prijatelja

Društvene mreže, 28.10.2011.

Hakovan vam je Facebook nalog? Potražite pomoć prijatelja Facebook je najavio uvođenje novih zaštitnih funkcija koje će omogućiti korisnicima društvene mreže da koriste posebne lozinke za aplikacije i da uz pomoć prijatelja povrate svoje naloge posle hakovanja. Kada je nalog hakovan, haker obično najpre menja lozinku hakovanog naloga kako bi preuzeo kontrolu nad njim i onemogućio pristup pravom vlasniku. Dosadašnja procedura povraćaja preotetog naloga i dokazivanja vlasništva je dugotrajna i komplikovana. Dalje

Facebook dnevno blokira 600000 sumnjivih pokušaja logovanja

Društvene mreže, 31.10.2011.

Facebook dnevno blokira 600000 sumnjivih pokušaja logovanja Nakon objavljivanja infografike na kompanijskom blogu prošle nedelje na osnovu koje se mogao steći utisak, što su neki mediji i preneli, da je tokom 24h oko 600000 Facebook naloga predmet pokušaja hakovanja, stekao se pogrešan utisak da se toliko naloga kompromituje na dnevnom nivou. Međutim, iz Facebook-a je stiglo dodatno objašnjenje prema kome Facebook dnevno blokira približno oko 600000 pokušaja prijavljivanja na naloge, ali ne zbog toga što su ti nalozi kompromitovani ili hakovani... Dalje

Novi nivo zaštite na Facebook-u: blokiranje malicioznih linkova u realnom vremenu

Društvene mreže, 04.10.2011.

Novi nivo zaštite na Facebook-u: blokiranje malicioznih linkova u realnom vremenu Facebook je juče najavio partnerstvo sa kompanijom Websense u cilju zaštite svojih korisnika od opasnosti koju predstavljaju linkovi koji vode ka malicioznim sajtovima. Prema najavama iz kompanije, ubuduće će onda kada korisnik Facebook-a klikne na link, novi sistem najpre proveravati link da bi se utvrdilo da li je link bezbedan ili ne. Dalje

Propust u Facebook API ugrožava bezbednost korisničkih podataka

Društvene mreže, 10.10.2011.

Propust u Facebook API ugrožava bezbednost korisničkih podataka Dvojica hakera, članova Blackhat Academy, Hatter i ErrProne, upozorili su na ozbiljne nedostatke u načinu na koji Facebook programerima aplikacija ograničava pristup podacima korisnika ove društvene mreže. Problem je u načinu na koji Facebook-ove aplikacije funkcionišu i to, prema tvrdnjama dvojice hakera, može dovesti do neovlašćene promene lozinki. Naime, Facebook aplikacije koriste poseban jezik nazvan FQL (Facebook Query Language)... Dalje

Facebook brani svoju praksu praćenja korisnika

Društvene mreže, 27.09.2011.

Facebook brani svoju praksu praćenja korisnika Reagujući na objavljivanje otkića o praksi prikupljanja podataka koje dobija kada korisnici kliknu na “like” ili “share” ili neki drugi vidžet za Facebook na bilo kom sajtu koji ima ove funkcije, iz kompanije Facebook su u ponedeljak potvrdili da je ovo deo sistema koji služi da spreči nepropisno prijavljivanje naglašavajući da se ovako prikupljeni podaci ubrzo brišu. Dalje

Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika

Društvene mreže, 29.09.2011.

Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika Facebook je rešio problem spornih kolačića pomoću kojih je društvena mreža pratila svoje korisnike i nakon odjavljanja sa naloga. Ovu praksu Facebook-a obelodanio je australijski bloger Nik Cubrilovic koji je godinu dana analizirao načine na koje najveća svetska društvena mreža koristi kolačiće. U tekstu koji je objavio na svom blogu on je ukazao na mogućnost da Facebook prati korisnike društvene mreže i nakon odjavljivanja sa naloga i to tokom njihovog boravka na ne malom broju veb sajtova koji imaju neki vid integracije sa Facebook-om. Dalje

Facebook redizajnira News Feed i uvodi novu funkciju - Ticker [VIDEO]

Društvene mreže, 21.09.2011.

Facebook redizajnira News Feed i uvodi novu funkciju - Ticker [VIDEO] Listi promena koje je Facebook predstavio svojim korisnicima poslednjih nekoliko nedelja, od kojih su najznačajnije nove liste prijatelja i dugme za pretplatu koje omogućava praćenje javnih objava i nih korisnika koji se ne nalaze na vašim listama prijatelja, dodati su redizajnirani News feed i Ticker. Najnovije izmene u Facebook-u objašnjavaju željom da pomognu korisnicima da vide više od onoga što ih zanima, i da vide manje onog sadržaja koji ih ne zanima. Dalje

Facebook prati korisnike i kada se odjave sa naloga

Društvene mreže, 26.09.2011.

Facebook prati korisnike i kada se odjave sa naloga Mnogo puta kritikovana zbog spornog odnosa prema poštovanju prava na privatnost korisnika svoje mreže, kompanija Facebook pokušava da popravi negativan imidž u javnosti, mada su neke od promena kao što je novi Timeline već predmet osporavanja stručnjaka koji tvrde da će nova funkcionalnnost dodatno olakšati posao kriminalcima koji tragaju za ličnim podacima korisnika koji im kasnije služe za napade izvedene uz pomoć ukradenih lozinki. Međutim, to izgleda nije sve što bi moglo da zabrine korisnike. Dalje

Facebook unapredio liste prijatelja po ugledu na Google+

Društvene mreže, 14.09.2011.

Facebook unapredio liste prijatelja po ugledu na Google+ Po ugledu na Krugove koje je promovisao Google pokretanjem svoje društvene mreže Google+, Facebook je uveo novine u načinu razvrstavanja prijatelja u liste koji treba da omogući korisnicima ove društvene mreže bolju kontrolu nad kontaktima tako što će ubuduće oni biti razvrstavani u liste koje se kreiraju automatski. Dalje

Facebook uvodi 'pretplatu' na javne objave

Društvene mreže, 15.09.2011.

Facebook uvodi 'pretplatu' na javne objave Facebook pokreće novu funkciju koja korisnicima ove društvene mreže pruža mogućnost da se pretplate na javne objave onih korisnika koji se nalaze među njihovim prijateljima. Ovim je po prvi put korisnicima Facebook-a omogućeno da se povežu sa ljudima koji im nisu prijatelji. Nova funkcija je razvijena po ugledu na praćenje koje je omogućeno korisnicima Twitter-a ili Google+. Dalje

SafeGo za Twitter: Ko vas prati na Twitter-u

Društvene mreže, 08.09.2011.

SafeGo za Twitter: Ko vas prati na Twitter-u Ukoliko ste korisnik Twitter-a onda znate da vaš rejting na ovoj društvenoj mreži zavisi između ostalog i od broja ljudi koji prati vaše objave. Za razliku od Facebook-a gde većina korisnika ima određene kriterijume po kojima odobrava zahteve za prijateljstvom, na Twitter-u je mogućnost kontrole i izbora ljudi koji vas prate mnogo manja a oni koji tvitaju često i ne obraćaju pažnju na to ko stoji iza profila koji ih prate. Dalje

Stručnjaci savetuju: Zaštitite privatnost na Facebook-u, uključite opcije Profile Review i Tag Review

Društvene mreže, 13.09.2011.

Stručnjaci savetuju: Zaštitite privatnost na Facebook-u, uključite opcije Profile Review i Tag Review Facebook je nedavno još jednom uveo novine u podešavanjima privatnosti a a naročito zanimljive su one koje se koje se odnose na pregled profila i pregled oznaka (tagova). Pregled profila (Profile Review) vam omogućava da se fotografije i objave koje nose oznaku sa vašim imenom ne mogu pojaviti na vašem profilu bez prethodnog odobrenja. Pregled oznaka (Tag Review) vam pruža mogućnost da kontrolišete oznake koje su dodate slikama ili objavama. Dalje

30 godina zatvora zbog širenja panike putem Twitter-a

Društvene mreže, 06.09.2011.

30 godina zatvora zbog širenja panike putem Twitter-a Nema dileme da su društvene mreže moćno sredstvo za širenje informacija, ali one isto tako mogu biti i zloupotrebljene kao izvor dezinformacija kao što pokazuje slučaj iz Meksika gde se dvoje korisnika Twitter-a suočava sa mogućnošću da budu osuđeni na zatvorsku kaznu u trajanju od 30 godina zbog optužbi za terorizam i sabotažu. Dalje

Zbog propusta administratorska prava osnivača Facebook strana u rukama koadministratora

Društvene mreže, 06.09.2011.

Zbog propusta administratorska prava osnivača Facebook strana u rukama koadministratora Napravili ste Facebook stranu da biste promovisali svoju kompaniju, proizvod, ideju, veb sajt? Treba vam pomoć u upravljanju stranom? Dobro razmislite kome ćete dati ovlašćenja administratora jer bi vam se moglo dogoditi da kao osnivač strane u nekom trenutku ostanete bez kontrole nad njom i da vaš višegodišnji trud bude upropašćen zbog propusta na koji je juče ukazala kompanija Sophos. Dalje

Twitter započeo proces uvođenja SSL enkripcije

Društvene mreže, 25.08.2011.

Twitter započeo proces uvođenja SSL enkripcije Mikro-bloging servis Twitter sprovodi proces uvođenja automatske enkripcije na svom veb sajtu, čime će biti jedan u nizu veb servisa koji se na ovakav način bori protiv pokušaja preotimanja naloga svojih korisnika tokom korišćenja bežičnih mreža. Twitter je korišćenje SSL (Secure Sockets Layer) enkripciju ponudio korisnicima kao opcionu, ali je u utorak najavljeno da će funkcija biti uključena kao podrazumevana, u osnovnom podešavanju za neke korisnike. Dalje

Facebook testira funkciju prevođenja za objave korisnika

Društvene mreže, 05.09.2011.

Facebook testira funkciju prevođenja za objave korisnika Ako je verovati pisanju sajta Inside Facebook, Facebook radi na novoj funkcionalnosti koja će omogućiti automatsko prevođenje objava korisnika na maternji ili izabrani jezik u realnom vremenu jednostavnim klikom na određeno dugme. Tako će društvena mreža svojim korisnicima pružiti novi način za međusobnu komunikaciju. Dalje

Facebook prevare sa malicioznim skriptama

Društvene mreže, 23.08.2011.

Facebook prevare sa malicioznim skriptama Objavljujući uputstvo sa sugestijama korisnicima kako da svoje prisustvo na društvenoj mreži učine bezbednijim, Facebook je poseban akcenat stavio na takozvane prevare sa malicioznim skriptama (kodovima) kojih će se naši čitaoci setiti najpre po kampanjama sa aplikacijama koje su obećavale da će moći da saznaju ko im gleda profil. Dalje

Facebook+: Društvena mreža predstavila izmene u kontroli vidljivosti sadržaja po ugledu na Google+

Društvene mreže, 24.08.2011.

Facebook+: Društvena mreža predstavila izmene u kontroli vidljivosti sadržaja po ugledu na Google+ Facebook je napravio niz izmena u dizajnu sajta kako bi ubuduće korisnicima bila jasnije sa kim dele određene sadržaje koje objavljuju. Iz kompanije kažu da je reč o proširenju panela za kontrolu privatnosti sa jedne strane na kojoj se do sad upravljalo privatnošću na niz menija koji će korisnicima omogućiti da za svaki sadržaj koji objavljuju odaberu kome će taj sadržaj biti vidljiv. Dalje

Četiri godine zatvora zbog organizovanja Facebook eventa i pozivanje na nasilje u Velikoj Britaniji

Društvene mreže, 17.08.2011.

Četiri godine zatvora zbog organizovanja Facebook eventa i pozivanje na nasilje u Velikoj Britaniji Britanski sud osudio je dve osobe na zatvorske kazne u trajanju od četiri godine zbog toga što su koristeći Facebook pokušali da organizuju nerede. Ovako strogim kaznama je pravosuđe Velike Britanije poslalo snažnu poruku onima koji zloupotrebljavaju društvene mreže na ovakav način. Sud u Liverpulu doneo je presudu kojom su Džordn Blekšou (20) iz Maristona blizu Norviča i Peri Satklif-Kinen (22) iz Voringtona... Dalje

Facebook poručio korisnicima: Budite prijatelji samo sa ljudima koje poznajete

Društvene mreže, 22.08.2011.

Facebook poručio korisnicima: Budite prijatelji samo sa ljudima koje poznajete Budite prijatelj na Facebook-u samo onim ljudima koje poznajete. Ovoga puta to nije naša sugestija, niti preporuka nekog od stručnjaka za kompjutersku bezbednost već je upozorenje koje dolazi iz kompanije koja je vlasnik najveće svetske društvene mreže. Nakon niza kontraverzi oko deljenja podataka i preotimanja naloga, Facebook je objavio uputstvo (pdf) na 13 strana za 700 miliona svojih korisnika pod nazivom “Own your space”... Dalje

LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika

Društvene mreže, 12.08.2011.

LinkedIn sledi kritikovanu praksu Facebook-a: uvođenje nove funkcije bez dozvole korisnika Nakon protesta korisnika zbog novog načina reklamiranja na sajtu koji podrazumeva korišćenje imena i fotografija korisnika mreže za reklamiranje proizvoda i servisa kompanija koje su preporučili ili onih koje prate na mreži, kompanija LinkedIn je u četvrtak objavila da će obustaviti prikazivanje imena i fotografija korisnika u oglasima. Dalje

Milioni korisnika i dalje nasedaju na već viđene Facebook prevare

Društvene mreže, 16.08.2011.

Milioni korisnika i dalje nasedaju na već viđene Facebook prevare Kompanija Websense sprovela je istraživanje o prevarama na Facebook-u a rezultati do kojih se došlo istraživanjem nisu nimalo ohrabrujući, imajući u vidu podatak da ovakve kampanje sa Facebook prevarama rezultiraju sa više od milion prevarenih korisnika u roku od samo nekoliko dana. Cilj istraživanja je bio otrivanje načina na koji funkcionišu ove prevare, utvrđivanje vremenskog trajanja ovih kampanja... Dalje

Preterana upotreba Facebook-a dovodi do psihičkih poremaćaja kod mladih

Društvene mreže, 10.08.2011.

Preterana upotreba Facebook-a dovodi do psihičkih poremaćaja kod mladih Korišćenje Facebook-a i drugih društvenih mreža može imati značajno nepovoljne efekte na tinejdžere i mlade ljude, pokazuje najnovije istraživanje koje je na 119. konferenciji američkog udruženja psihologa održanoj u Vašingtonu tokom proteklog vikenda prezentovao autor istraživanja “Kako društvene mreže mogu pomoći i naškoditi našoj deci”, doktor Leri Rouzen, profesor psihologije na državnom univerzitetu u Kaliforniji. Dalje

Uništenje Facebook-a: Stvarna pretnja ili hoax?

Društvene mreže, 11.08.2011.

Uništenje Facebook-a: Stvarna pretnja ili hoax? Video poruka objavljena na veb sajtu YouTube sa naloga FacebookOp u kojo se tvrdi da hakerska grupa Anonimni planira da 5. novembra izvede napad na najveću svetsku društvenu mrežu Facebook pokrenula je lavinu nagađanja i nedoumica u vezi sa tim ko ustvari stoji iza te poruke. U poruci se pozivaju svi oni koji su poklonici haktivizma ili koji samo žele da zaštite slobodu informisanja da se pridruže Anonimnima u uništenju Facebook-a zarad zaštite vlastite privatnosti. Dalje

Facebook će nagrađivati hakere za prijavljene propuste u sistemu

Društvene mreže, 01.08.2011.

Facebook će nagrađivati hakere za prijavljene propuste u sistemu Facebook je prošle nedelje objavio da će ubuduće isplaćivati novčane nagrade programerima koji pronađu propuste u sistemu ove društvene mreže. Facebook se time najzad pridružio kompanijama Google i Mozilla koje u ranije već promovisale praksu nagrađivanja istraživača bezbednosnih propusta koji ih prijave na propisan način. Dalje

Google+ raste brže od Facebook-a i Twitter-a

Društvene mreže, 05.08.2011.

Google+ raste brže od Facebook-a i Twitter-a Iako je novi Google-ov pokušaj pokretanja društvene mreže dočekan sa mnogo skepticizma, s obzirom na neslavnu istoriju sličnih nastojanja kompanije tokom prethodnih nekoliko godina, mesec dana pošto je gigant pretrage startovao sa svojim najnovijim projektom Google+, rezultati su iznenađujuće dobri. Prema podacima kompanije Comscore, koja se bavi nadzorom i analizom internet saobraćaja, za samo mesec dana Google+ ima 25 miliona posetilaca... Dalje

Facebook zabranio oglas za Google+

Društvene mreže, 18.07.2011.

Facebook zabranio oglas za Google+ Veb programer Majkl Li Džonson odlučio je da poveća broj svoji prijatelja na novoj društevnoj mreži Google+, i kao logično rešenje odabrao je da to postigne uz pomoć oglasa na najmoćnijoj konkurentskoj društvenoj mreži Facebook-u. Tekst oglasa glasi: “Dodajte Majkla na Google+. Dalje

Nova ekstenzija za Chrome: Facebook i Twitter u Google+ profilu

Društvene mreže, 19.07.2011.

Nova ekstenzija za Chrome: Facebook i Twitter u Google+ profilu Nova ekstenzija Start G+ čiji je autor programer Zane Claes koju možete preuzeti na stranici Chrome web store omogućava korisnicima Google-ove društvene mreže Google+ uvoz fotografija sa Facebook-a, kao i objavljivanje sadržaja na Facebook-u i Twitter-u iz Google+. Ekstenzija je osmišljena tako da omogući lakši prelazak korisnika sa jedne na drugu društvenu mrežu. Dalje

Zabranjen vam je Facebook na poslu? Maskirajte ga kao Excel tabelu

Društvene mreže, 13.07.2011.

Zabranjen vam je Facebook na poslu? Maskirajte ga kao Excel tabelu Ukoliko je vaš šef jedina prepreka vašoj radoznalosti i želji da vidite kako se vaši prijatelji zabavljaju na Facebook-u dok vi naporno radite ili samo ostavljate takav utisak, onda će vas obradovati rešenje koje svojim posetiocima predlaže veb sajt Lifehacker. Dakle, kako se zabavljati na Facebook-u a da pri tom izgleda kao da radite nešto u Excel dokumentu? Dalje

Kako sakriti email adresu od Facebook aplikacija

Društvene mreže, 13.07.2011.

Kako sakriti email adresu od Facebook aplikacija Ukoliko ste ljubitelj Facebook aplikacija, kojih prema nekim procenama ovog trenutka ima oko pola miliona, onda ste izvesno često bili u prilici da dajete dozvolu aplikacijama za pristup podacima vašeg Facebook profila. Dalje

Google obustavio prikazivanje objava sa Twittera u Realtime Search

Društvene mreže, 06.07.2011.

Google obustavio prikazivanje objava sa Twittera u Realtime Search Google je privremeno obustavio uslugu pretrage u realnom vremenu (Realtime Search) koju je pružao korisnicima prema dogovoru koji je postignut sa mikro-bloging servisom Twitter, prikzujući u rezultatima pretrage objave sa Twitter-a, tweet-ove, koji su u vezi traženih ključnih reči. Dalje

Facebook predstavio Skype video chat [VIDEO]

Društvene mreže, 07.07.2011.

Facebook predstavio Skype video chat [VIDEO] Teško da vam je promakla vest da “fantastično” iznenađenje koje je prošle nedelje najavio suosnivač i izvršni direktor Facebook-a Mark Cukenberg uvođenje funkcije video poziva koji su uz pomoć Skype servisa od juče omogućeni Facebook korisnicima. Na konferenciji za medije koju je kompanija organizovala juče poslepodne po našem vremenu predstavljena je nova funkcija video poziva Dalje

Lažne pozivnice za Google+

Društvene mreže, 05.07.2011.

Lažne pozivnice za Google+ Pokretanje nove društvene mreže Google+ privuklo je veliki broj korisnika koji očekuju pozivnice kako bi mogli da uđu u krugove svojih Google prijatelja i isprobaju novi Google-ov servis koji je još uvek u fazi testiranja. Dalje

Rat je počeo: Facebook blokirao Google Chrome ekstenziju za uvoz Facebook kontakata

Društvene mreže, 06.07.2011.

Rat je počeo: Facebook blokirao Google Chrome ekstenziju za uvoz Facebook kontakata Rat je počeo. U iščekivanju 6. jula, dana kada će prema prošlonedeljnoj misterioznoj najavi osnivača i izvršnog direktora Facebook-a Marka Cukerberga, kompanija izaći u javnost sa nečim “impresivnim” što će Facebook ponuditi svojim korisnicima, između konkurencije tinja pravi mali rat. Dalje

Šta nas očekuje u sredu: Facebook pokreće Skype video pozive?

Društvene mreže, 04.07.2011.

Šta nas očekuje u sredu: Facebook pokreće Skype video pozive? Osnivač i izvršni direktor Facebook-a Mark Cukerberg rekao je prošle nedelje novinarima da se kompanija sprema da objavi nešto što će biti impresivno, a novinari su pozvani da u sredu, 6. jula dođu u kompaniju i prisustvuju konferenciji za medije. Od tog trenutka krenula su nagađanja i glasine ali je najviše onih koji idu u prilog pretpostavci... Dalje

Lažni Facebook-ov tim za bezbednost i fišing napad na korisnike

Društvene mreže, 04.07.2011.

Lažni Facebook-ov tim za bezbednost i fišing napad na korisnike Kompanija Sophos upozorila je juče da su brojni korisnici Facebook-a prijavili prijem email poruka koje navodno šalje Facebook-ov tim zadužen za bezbednost i u kojima se tvrdi da su njihovi nalozi suspendovani. Poruke su naravno lažne, i u pogledu sadržaja i kad je reč o potpsiniku ovih email-ova. Dalje

Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Društvene mreže, 23.05.2011.

Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike Da biste postali korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a, morate biti stariji od 13 godina. Uprkos tome, mnogi korisnici Facebook-a su deca u pretinejdžerskom uzrastu. Neki od njih koriste Facebook uz saglasnost roditelja, dok drugi lažu o svojim godinama kako bi zaobišli restrikcije iz Izjave o pravima i odgovornostima. Dalje

Facebook na udaru kritika zbog sistema za prepoznavanje lica

Društvene mreže, 09.06.2011.

Facebook na udaru kritika zbog sistema za prepoznavanje lica Sistem za prepoznavanje lica koji je Facebook aktivirao u decembru prošle godine ali koji je bio na raspolaganju samo korisnicima u SAD, u narednih nekoliko nedelja će biti na raspolaganju svim korisnicima ove društvene mreže. Dalje

Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Društvene mreže, 13.05.2011.

Facebook dodaje nove zaštitne funkcije Facebook je u četvrtak najavio nekoliko novih zaštitnih funkcija osmišljenih sa ciljem zaštite korisnika od opasnih programa i preotimanja naloga. Facebook će ubuduće objavljivati upozorenja kada korisnici budu u opasnosti od “clickjacking” i “cross-site cripting” napada što se događa onda kada oni kliknu na link... Dalje

Izraelski par inspirisan Facebook-om nazvao novorođenu ćerku Lajk

Društvene mreže, 17.05.2011.

Izraelski par inspirisan Facebook-om nazvao novorođenu ćerku Lajk Izraelski bračni par, Lior i Vardit Adler, dao je svojoj novorođenoj bebi ima Lajk, inspirisan poznatom funkcijom društvene mreže Facebook koju njeni korisnici upotrebljavaju onda kada im se sviđaju objave njihovih Facebook prijatelja. Dalje

Symantec savetuje korisnicima: Promenite lozinke Facebook naloga

Društvene mreže, 11.05.2011.

Symantec savetuje korisnicima: Promenite lozinke Facebook naloga Američki proizvođač antivirusnog softvera, kompanija Symantec, objavila je svoje otkriće da je Facebook nenamerno ostavio otvorena vrata internet oglašivačima za pristup profilima, slikama, chat-ovima i drugim poverljivim podacima korisnika društvene mreže. Dalje

Uhvaćeni: Facebook sprovodio kampanju protiv Google

Društvene mreže, 13.05.2011.

Uhvaćeni: Facebook sprovodio kampanju protiv Google Facebook je unajmio poznatu PR kompaniju čiji je zadatak bio plasiranje tekstova u medijima koji prikazuju Google u negativnom svetlu. Obe kompanije, Facebook i PR kompanija Burson-Marsteller, priznale su u četvrtak da su pokušavale da pridobiju novinare i blogere za pisanje negativnih članaka o odnosu kompanije Google prema pitanjima privatnosti korisnika. Dalje

Facebook rešio tehničke probleme sa obaveštenjima

Društvene mreže, 21.04.2011.

Facebook rešio tehničke probleme sa obaveštenjima Problemi koje su poslednjih dana korisnici Facebook-a imali sa obaveštenjima koje dobijaju putem email poruka trebalo bi da se rešeni, tvrde u Facebook-u. U utorak se određeni broj korisnika žalio da je odabir obaveštenja koja se šalju putem email-a promenjen bez njihovog znanja ili učešća u tome. Dalje

Džulijan Asanž: Facebook je najužasnija mašina za špijuniranje [VIDEO]

Društvene mreže, 04.05.2011.

Džulijan Asanž: Facebook je najužasnija mašina za špijuniranje [VIDEO] “Facebook je najužasnija mašina za špijuniranje koja je ikad izumljena.” Ovo tvrdi osnivač Wikileaks-a, Džulijan Asanž, koji je u nedavnom intervijuu za rusku televiziju Russia Today optužio najveću svetsku društvenu mrežu za saradnju sa američkim obaveštajnim službama. Dalje

Stranice:
Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook zabranjuje prodaju grupa

Facebook zabranjuje prodaju grupa

Facebook je zabranio prodaju administrativnih prava za grupe, objavio je britanski BBC koji je i otkrio nekoliko incidenata u kojima su vlasnici grupa... Dalje

Instagram će vam omogućiti da svoje priče delite samo sa bliskim prijateljima

Instagram će vam omogućiti da svoje priče delite samo sa bliskim prijateljima

Možda vi nemate problem sa tim, ali sigurno je da ima mnogo onih koji izbegavaju da koriste Instagram Story jer se ne osećaju prijatno kada dele svo... Dalje

Zbog baga, stare Facebook poruke pojavljivale se kao nove

Zbog baga, stare Facebook poruke pojavljivale se kao nove

Ove nedelje korisnici Facebooka mogli su da primete nešto čudno: stare poruke koje su se pojavljivale iznenada u Messengeru, kao nove, bez ikakvog o... Dalje

Da li ste zavisnik od Facebooka? Nova opcija će vam pomoći da to saznate i kontrolišete

Da li ste zavisnik od Facebooka? Nova opcija će vam pomoći da to saznate i kontrolišete

Facebook uvodi alate koji bi trebalo da pomognu posebno onim korisnicima koji su zavisni od društvene mreže da kontrolišu i upravljaju vremenom koj... Dalje

Instagram najavio obračun sa lažnim pratiocima, lajkovima i komentarima

Instagram najavio obračun sa lažnim pratiocima, lajkovima i komentarima

Platforma za deljenje fotografija, Instagram, najavila je obračun sa lažnim lajkovima i komentarima. Instagram je objavio da će njihova nova inicij... Dalje