Facebookova ''kvaka 22'': kako prijaviti krađu identiteta ako vas je lažni profil blokirao

Društvene mreže, 05.12.2012.

Facebookova ''kvaka 22'': kako prijaviti krađu identiteta ako vas je lažni profil blokirao Dženifer je dobila email sa zahtevom za prijateljstvo koji joj je poslao njen suprug Endru. To ju je u prvi mah zbunilo jer je Endru već imao Facebook nalog a njih dvoje su već bili Facebook prijatelji. Pomislila je da je možda registrovao novi nalog, iz nekog razloga, pa je kliknula na link u emailu. Ono što je zatekla na Facebook-u bio je profil sa imenom njenog muža, sa fotografijom profila na kojoj su njen muž, njena sestra i deca... Dalje

Lažni zahtevi za brisanje Facebook naloga vode do malvera

Društvene mreže, 07.12.2012.

Lažni zahtevi za brisanje Facebook naloga vode do malvera Istraživači Webroot-a upozoravaju korisnike Facebook-a na spam kampanju u okviru koje se korisnicima društvene mreže šalju lažni emailovi sa obaveštenjem o navodnom zahtevu korisnika za brisanje Facebook naloga. Radi se o pokušaju spamera da na prevaru nateraju korisnike da kliknu na maliciozni link u emailovima. Dalje

Zbog ''tehničkog problema'' korisnici Facebook-a automatski dodavani grupama koje su ranije napustili

Društvene mreže, 29.11.2012.

Zbog ''tehničkog problema'' korisnici Facebook-a automatski dodavani grupama koje su ranije napustili „Bilo je tri sata posle ponoći, spavao sam kada me je probudio telefon zbog 50 obaveštenja iz grupa kojima sam se pridružio dok sam spavao. Neke od tih grupa sam ranije već napustio, neke ne. Međutim, izgleda da sam se svim grupama pridružio „pre 24 minuta“, za vreme dok sam spavao. Prema obaveštenjima, niko me nije dodao grupama, sam sam se pridružio,“ objavio je jedan od korisnika Facebook-a. Dalje

Zašto novi Facebookov servis Photo Sync možda nije dobra ideja

Društvene mreže, 04.12.2012.

Zašto novi Facebookov servis Photo Sync možda nije dobra ideja Možda vas je ovih dana iznenadila Facebook-ova ponuda nove opcije za deljenje fotografija korisnicima iPhone, iPad i Android uređaja. Naime, u petak je Facebook pokrenuo novu uslugu „Photo Sync“, koja vam omogućava automatsko otpremanje svake fotografije koju ste napravili uz pomoć kamere svog smart telefona. Prihvatanjem Facebook-ove ponude pristajete na automatsko otpremanje fotografija iz smart telefona... Dalje

Facebook-om kruži lažna objava o autorskim pravima korisnika

Društvene mreže, 27.11.2012.

Facebook-om kruži lažna objava o autorskim pravima korisnika Iz nekog razloga, korisnici Facebook-a objavljuju statusne poruke za koje izgleda veruju da će im nekako pomoći da zaštite svoja “autorska prava” nad sadržajem koji objavljuju na svojim profilima i da će objavljivanjem takvih poruka zaštititi svoju privatnost. Nekoliko verzija ovih poruka cirkulišu Facebook-om, ali suština je da se korisnik na ovaj način obraća svima, od pojedinaca do institucija, pa čak i Facebook-u tvrdeći da je on, korisnik, vlasnik sadržaja profila... Dalje

OPREZ: Lažno Facebook obaveštenje vodi do Trojanca

Društvene mreže, 28.11.2012.

OPREZ: Lažno Facebook obaveštenje vodi do Trojanca Facebook sa svojih miljardu korisnika je „obećana zemlja“ za prevarante svih boja. Istorija društvene mreže pokazuje da će se među milionima korisnika društvene mreže uvek naći ne mali broj onih koji će nasesti na novu prevaru. A na jednu od njih koja je aktuelna ovih dana ukazuje Webroot. Na email adrese korisnika ovih dana stižu emailovi koje navodno šalje Facebook obaveštavajući korisnike o aktivnostima na Facebook-u koje su možda propustili. Dalje

Promenite dosadnu plavu boju svog Facebook profila u crnu! Ili bolje - ne nasedajte na prevaru

Društvene mreže, 19.11.2012.

Promenite dosadnu plavu boju svog Facebook profila u crnu! Ili bolje - ne nasedajte na prevaru Ako vam je dosadio prepoznatljivi izgled Facebook-ovog korisničkog interfejsa, onda ste u grupi korisnika na koju računaju prevaranti koji ovih dana nude da vaš Facebook profil iz dosadne plave boje preobuku u crno. Možda ste ovih dana naleteli na sliku sa ovakvom ponudom u svom newsfeed-u, koju je podelio neko od vaših prijatelja? Ili ste dobili pozivnicu za događaj slične sadržine? Dalje

HTTPS za sve korisnike Facebook-a

Društvene mreže, 20.11.2012.

HTTPS za sve korisnike Facebook-a Kada imate u rukama lične podatke milijardu ljudi, bezbednost bi trebalo da bude prioritet. Ali Facebook nije želeo da žrtvuje brzinu zbog bezbednosti svojih korisnika pa su kompaniji bile potrebne pune dve godine da unapredi infrastrukturu u toj meri da će prelazak svih korisnika društvene mreže na HTTPS koji je započeo ove nedelje samo neznatno usporiti konekciju. Dalje

Male ''noćne ptice'' na Facebooku: zašto su deca koja su aktivna na Facebooku posle ponoći u opasnosti

Društvene mreže, 13.11.2012.

Male ''noćne ptice'' na Facebooku: zašto su deca koja su aktivna na Facebooku posle ponoći u opasnosti ZoneAlarm je sproveo istraživanje (pdf) u kome je učestvovalo 600 dece iz celog sveta, uzrasta od 10 do 15 godina, kako bi se identifikovali obrasci ponašanja dece na Facebooku koji ih čine ranjivim i izlažu opasnostima tokom boravka na internetu. Istraživači su posebno izdvojili neke aktivnosti dece koje pokazuju jasnu vezu sa pretnjama po bezbednost mladih korisnika Facebooka: dodavanje prijatelja koji mogu biti potpuni stranci, igranje Facebook igrica... Dalje

DM-ovi na Twitter-u šire malver

Društvene mreže, 16.11.2012.

DM-ovi na Twitter-u šire malver „Hey someone is spreading horrible (terrible, nasty) rumors about you...“ Ukoliko ste korisnik Twitter-a malo je verovatno da su vaš Twitter inbox zaobišle ovakve privatne poruke. Pre mesec dana obavestili smo vas da je na Twitter-u u toku fišing kampanja sa privatnim porukama (direct message, DM) kojima prevaranti, računajući na ljudsku radoznalost, pokušavaju da nateraju korisnika da klikne na link u poruci. Dalje

Instagram najzad pokreće veb profile

Društvene mreže, 06.11.2012.

Instagram najzad pokreće veb profile Instagram je u relativno kratkom roku pridobio naklonost miliona korisnika, ali ono što je nedostatak ovog servisa za deljenje fotografija je činjenica da je pregled fotografija moguć samo sa telefona. Ove nedelje, Instagram najzad pokreće veb profile tako da ćete ubuduće moći da gledate fotografije i sa svog računara. Dalje

Facebook testira zvučna obaveštenja i novi sistem komentarisanja

Društvene mreže, 12.11.2012.

Facebook testira zvučna obaveštenja i novi sistem komentarisanja Prema reakcijama malog broja korisnika kojima je dostupna nova funkcija zvučnih obaveštenja koju Facebook trenutno testira, vest o uvođenju zvučnih notifikacija svaki put kada neko objavi nešto na vašem timelineu ili vam pošalje poruku ili poziv za neki događaj, zvuči zanimljivije od onoga kako to u realnosti izgleda. Facebook je potvrdio da testira novu funkciju u ograničenoj grupi korisnika koji čuju zvuk svaki put kada dobiju neko obaveštenje. Dalje

Nekim profilima na Facebook-u može da se pristupi i bez lozinke

Društvene mreže, 05.11.2012.

Nekim profilima na Facebook-u može da se pristupi i bez lozinke Stručnjaci uvek upozoravaju na korišćenje dugih i složenih lozinki sa velikim i malim slovima, brojevima i znakovima, ali bez obzira na snagu vaše lozinke, zahvaljujući otkrivenom propustu u Facebook-u za pristup nekim korisničkim profilima na ovoj mreži uopšte nije ni potrebna lozinka. Ovaj propust je otkriven na Hacker News-u na kojem je objavljena poruka sa linkom na Google-ovu pretragu sa listom linkova na više od 1,3 miliona naloga na Facebook-u i e-mail adresa tih korisnika... Dalje

Facebook najavio edukaciju o privatnosti za nove korisnike

Društvene mreže, 06.11.2012.

Facebook najavio edukaciju o privatnosti za nove korisnike Facebook je najavio edukaciju novih korisnika o privatnosti i deljenju podataka prilikom prvog prijavljivanja na mrežu. Novi korisnici društvene mreže biće detaljno upoznati sa osnovnim podešavanjima, ali će im biti i predočeno i ko će, sa takvim podešavanjima, moći da vidi ono što objavljuju na timelineu. Novim korisnicima će biti objašnjeno i kako da pristupe svojim podacima, kako funkcionišu oglasi na sajtu... Dalje

Uhapšen navodni suvlasnik Facebook-a Pol Seglia

Društvene mreže, 29.10.2012.

Uhapšen navodni suvlasnik Facebook-a Pol Seglia Pol Seglia, biznismen iz Njujorka, koji je svojevremeno tužio kompaniju Facebook i njenog vlasnika Marka Zakerberga tvrdeći da je polovina kompanije koja je vlasnik najveće svetske društvene mreže u njegovom vlasništvu, uhapšen je u petak u svom domu u Njujorku. Seglia, koji je 2010. godine tužio Zakerberga za suvlasništvo u kompaniji Facebook, optužen je za pokušaj prevare, iznuđivanje novca, fabrikovanje dokaza i uništavanje dokumenata kojima je pokušao da dokaže svoje tvrdnje. Dalje

Bugarski bloger kupio podatke milion korisnika Facebook-a za samo 5 dolara

Društvene mreže, 29.10.2012.

Bugarski bloger kupio podatke milion korisnika Facebook-a za samo 5 dolara Bugarski bloger Bogomil Šopov objavio je u utorak prošle nedelje da je kupio više od milion email adresa korisnika Facebook-a za samo 5 dolara. Šopov je podatke korisnika Facebook-a kupio na sajtu Gigbucks od nekog ko se predstavlja nadimkom “mertem” i ko tvrdi da podaci potiču od Facebook aplikacija. Ono što je Šopov kupio je ustvari Excel fajl sa 12 stranica koji sadrži podatke korisnika Facebook-a kao što su korisnička imena, ID i email adrese korisnika. Dalje

Fišing kampanja na Twitter-u: ''hey, someone is spreading terrible rumors about you...''

Društvene mreže, 18.10.2012.

Fišing kampanja na Twitter-u: ''hey, someone is spreading terrible rumors about you...'' Kaspersky Lab upozorio je korisnike Twitter-a na fišing kampanju koja je u toku na ovoj društvenoj mreži i koja se širi preko privatnih poruka (direct message, DM). Poruke izgledaju tipski, razlika je u jednoj reči i u izboru servisa za skraćivanje linkova. Kada kliknete na link u poruci bićete preusmereni na veb sajt http://twi[CUT]er.com/ sa lažnom Twitter stranicom za prijavljivanje na nalog, a cilj “igre” je da vaši podaci završe u pogrešnim rukama. Dalje

Nova društvena mreža Pheed u nekoliko dana privukla 350.000 korisnika

Društvene mreže, 22.10.2012.

Nova društvena mreža Pheed u nekoliko dana privukla 350.000 korisnika Nova društvena mreža nazvana Pheed svakodnevno postaje sve popularnija među Internet populacijom širom sveta. Svakodnevno se može čuti o novim društvenim mrežama za koje se smatra da imaju nešto originalno i da se mogu takmičiti sa Facebook-om i Twitter-om, YouTube-om ili Instagram-om. Međutim, isto tako se mogu videti i neka velika imena, kao što su MySpace i Google+, koja se bore i pokušavaju ući na veliku scenu. Dalje

Facebook iz pretrage uklonio brojeve telefona koji se koriste za dvostepenu autentifikaciju

Društvene mreže, 16.10.2012.

Facebook iz pretrage uklonio brojeve telefona koji se koriste za dvostepenu autentifikaciju Facebook korisnici koji su povezali svoje brojeve telefona sa nalozima na društvenoj mreži za potrebe uključivanja zaštitine funkcije “Login Approvals” neće moći više da budu pronađeni pretragom veb sajta na osnovu tih brojeva, saopštila je kompanija u ponedeljak. Sistem pretrage na Facebook-u pruža mogućnost reverzne pretrage koja dopušta korisnicima da pronađu ljude pretragom veb sajta na osnovu brojeva telefona ili email adresa umesto pretragom imena. Dalje

Facebook dovodi sedam novih proizvođača antivirusa na svoj AV Market: URL skeneri i besplatna zaštita za korisnike

Društvene mreže, 17.10.2012.

Facebook dovodi sedam novih proizvođača antivirusa na svoj AV Market: URL skeneri i besplatna zaštita za korisnike Facebook pokreće kampanju zajedno sa brojnim proizvođačima antivirusa koji će unaprediti zaštitu Facebook-ovog sajta i pružiti korisnicima antivirusne alate na Facebook-ovom antivirusnom portalu. Kompanija je najavila da će dovesti sedam novih proizvođača na svoj AV Marketplace, prepuštajući korisnicima izbor između 12 brendova antivirusne zaštite. Dalje

Facebook ''lajkovao'' stranice umesto korisnika bez njihovog znanja

Društvene mreže, 08.10.2012.

Facebook ''lajkovao'' stranice umesto korisnika bez njihovog znanja Facebook je priznao da su dodavani “lajkovi” veb stranicama bez klikova korisnika na “lajk” dugme, pa čak i u slučajevima kada korisnici nisu uopšte posetili te veb stranice, piše britanski BBC. Priznanje kompanije usledilo nakon što je jedan američki stručnjak za bezbednost otkrio da je dovoljno poslati link ka veb stranici tokom chat-a sa Facebook prijateljem da bi stranica automatski dobila lajkove oba učesnika u razgovoru. Dalje

Facebook će onemogućiti aplikacije da automatski objavljuju aktivnosti korisnika

Društvene mreže, 15.10.2012.

Facebook će onemogućiti aplikacije da automatski objavljuju aktivnosti korisnika Jedno od najiritanijih narušavanja privatnosti korisnika na mnogim veb sajtovima je funkcija automatskog objavljivanja onoga što trenutno radite na vremenskoj liniji (timeline) Facebook profila. Mnogi veb sajtovi koriste mogućnosti deljenja koje pruža Facebook povezujući se automatski sa Facebook profilima posetilaca i deleći svaku pesmu koju korisnik sluša ili svaki video koji gleda. Dalje

Twitter ima propust u bezbednosti, tvrdi vlasnik hakovanog naloga

Društvene mreže, 02.10.2012.

Twitter ima propust u bezbednosti, tvrdi vlasnik hakovanog naloga Danijel Denis Džons, čiji je Twitter nalog @blanket nedavno hakovan, tvrdi da u sistemu bezbednosti Twitter-a postoji ozbiljan propust. Naime, Džons tvrdi da Twitter-ov sistem bezbednosti ograničava pokušaje prijavljivanja na nalog prema broju pokušaja koji dolaze sa iste IP adrese, umesto prema broju pokušaja prijave na jedan nalog... Dalje

Nastavljeni problemi korisnika Pinteresta sa hakovanjem naloga i spamom

Društvene mreže, 03.10.2012.

Nastavljeni problemi korisnika Pinteresta sa hakovanjem naloga i spamom Prošlog meseca korisnici Pinterest-a žalili su se na Facebook-u i Twitter-u da su njihovi nalozi hakovani i da sa njih dolazi spam na druge društvene mreže, piše The Next Web. Iz Pinterest-a nikada nije stigao odgovor na zahtev Next Web-a za komentar o žalbama korisnika. A kako izgleda, problemi za korisnike Pinterest-a, pa čak i one koji svoje naloge na ovoj mreži uopšte ne koriste, se nastavljaju. Dalje

Malver se širi Twitter-om preko privatnih poruka (DM)

Društvene mreže, 25.09.2012.

Malver se širi Twitter-om preko privatnih poruka (DM) Sophos upozorava korisnike Twitter-a na pokušaje prevare čiji je cilj naterati korisnika da otvori privatnu poruku (direct message, DM) i zarazi računar malverom. Mnogo korisnika Twitter-a obratilo se poslednjih dana Sophos-u zbog spam poruka koje dolaze sa kompromitovanih Twitter naloga u kojima se tvrdi da je primalac poruke na video snimku koji je objavljen na Facebook-u. Dalje

Facebook započeo brisanje lažnih 'lajkova'

Društvene mreže, 27.09.2012.

Facebook započeo brisanje lažnih 'lajkova' Facebook je započeo brisanje lažnih “lajkova”, piše britanski BBC, a potez je usledio nakon priznanja kompanije da 8,7% korisnika društvene mreže nisu stvarni korisnici, već nalozi koje su registrovali spameri koji ih, između ostalog, koriste za veštačko povećanje popularnosti pojedinih stranica. U sredu su neke od najpopularnijih Facebook stranica zabeležile pad broja fanova, pokazuju podaci Pagedata. Dalje

Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Društvene mreže, 24.09.2012.

Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena Kao jedan od uslova za korišćenje društvene mreže, Facebook zahteva korišćenje pravih imena. Međutim, iako je to protiv Faceboook-ovih pravila, mnogo je onih koji su na društvenoj mreži prisutni pod lažnim imenom. Facebook je osmislio novu strategiju da otkrije ko su korisnici koji krše pravila društvene mreže na ovaj način i ona uključuje pomoć prijatelja što mnogima izgleda kao cinkarenje. Dalje

Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika

Društvene mreže, 25.09.2012.

Sporna saradnja Facebook-a sa kompanijom za praćenje podataka korisnika Zastupnici prava na privatnost korisnika zatražiće od Federalne trgovinske komisije (Federal Trade Commission, FTC) da ispita praćenje korisnika koje sprovodi Facebook u saradnji sa kompanijom Datalogix sa ciljem da se sazna koji oglasi sa sajta društvene mreže ustvari prodaju proizvode koji se reklamiraju na Facebook-u. Dalje

Facebook obustavlja funkciju prepoznavanja lica u Evropi

Društvene mreže, 24.09.2012.

Facebook obustavlja funkciju prepoznavanja lica u Evropi Facebook je poručio da će do 15. oktobra da izbriše sve do sada skupljene biometrijske podatke korisnika, saopštila je irska državna kancelarija za zaštitu podataka, a prenosi nemačka televizijska mreža ARD. Prepoznavanje lica u Evropi već sada nije moguće, navodi se u saopštenju. Prepoznavanje crta lica trebalo bi pomoći korisnicima da na fotografijama pronađu svoje prijatelje i da ih označe, tumačio je Facebook ideju svoga projekta. Dalje

Facebook od sada prikazuje istoriju pretrage, ali i omogućava njeno brisanje

Društvene mreže, 24.09.2012.

Facebook od sada prikazuje istoriju pretrage, ali i omogućava njeno brisanje Ako ste zabrinuti za svoju privatnost na Facebook-u, onda vas možda brine i istorija pretraživanja i bolje biste se osećali kada biste mogli da je izbrišete. Facebook od 21. septembra, pored ostalih aktivnosti prikazuje i istoriju pretrage svakog korisnika. On je, međutim, istovremeno omogućio i brisanje neželjenih pretraga. Dalje

Lažno Facebook email obaveštenje o fotografiji na kojoj se nalazite krije Trojanca

Društvene mreže, 29.08.2012.

Lažno Facebook email obaveštenje o fotografiji na kojoj se nalazite krije Trojanca Lažna Facebook obaveštenja koja informišu korisnike da je neko od Facebook prijatelja objavio fotografiju na kojoj se nalazi korisnik koji je meta napada preplavila su inboksove korisnika društvene mreže širom sveta. Emailovi koje navodno šalje Facebook oponašaju formu obaveštenja koje zaista šalje društvena mreža. Naslov emaila je "Your friend added a new photo with you to the album". Dalje

Kako vas Facebook prati na internetu

Društvene mreže, 17.09.2012.

Kako vas Facebook prati na internetu Verovatno vam se bar jednom dogodilo da se dok surfujete internetom zapitate kako to da vam se na prodaju nudi nešto o čemu ste upravo malopre razmišljali. Praćenje aktivnosti korisnika na internetu nije zabranjena ali jeste osporavana praksa koju između ostalog obilato primenjuje Facebook koji, ako je verovati istraživanju koje je sproveo sajt BusinessInsider.com, prati svaki vaš korak na internetu. Dalje

Facebook zatražio pomoć od korisnika u borbi protiv fišinga

Društvene mreže, 10.08.2012.

Facebook zatražio pomoć od korisnika u borbi protiv fišinga Facebook je juče pozvao korisnike društvene mreže na zajedničku borbu protiv fišing napada zatraživši od njih da na adresu [email protected] proslede svaki sumnjivi email koji dobiju. Cilj fišing napada je prikupljanje podataka korisnika kao što su korisnička imena, lozinke ili finansijski podaci. Prijavljivanje pokušaja fišinga omogućavva Facebook-u da istraži slučaj, zatraži stavljanje spornog sajta na crnu listu brauzera a u određenim slučajevima i njegovo gašenje. Dalje

Facebook najzad omogućio trajno birsanje fotografija

Društvene mreže, 17.08.2012.

Facebook najzad omogućio trajno birsanje fotografija Tri godine nakon što je veb sajt Ars Technica objavio da fotografije koje korisnici obrišu ostaju godinama na Facebook-ovim serverima, problem je izgleda rešen. Problem sa fotografijama koje su korisnici uklonili sa svojih profila a koje Facebook nije mogao da ukloni sa svojih servera trajao je godinama. Iako fotografije koje bi korisnik obrisao nisu bile vidljive na Facebook profilu, njima se ipak moglo pristupiti direktno preko URL adrese fotografije. Dalje

Više od 83 miliona Facebook profila su lažni

Društvene mreže, 03.08.2012.

Više od 83 miliona Facebook profila su lažni Prema procenama Facebook-a, više od 83 od 955 miliona aktivnih naloga korisnika društvene mreže su lažni profili. Prema podacima koje je kompanija objavila ove nedelje, 8,7% postojećih naloga krši pravila društvene mreže. Duplim profilima koji pripadaju stvarnim ali već registrovanim korisnicima pripada više od 4,8% u ukupnom broju članova društvene mreže. Dalje

Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u

Društvene mreže, 06.08.2012.

Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u Za one koji maštaju o slavi Twitter je idealno sredstvo da dođu do tog cilja ili bar da zavaraju druge (ili sebe) da su popularni. Većina korisnika Twitter-a pokušava da do većeg broja folovera (pratilaca profila) a time i do popularnosti dođe na standardni način - stalnim tvitanjem, zanimljivim komentarima, uključivanjem u diskusije o aktuelnim dešavanjima i objavljivanjem informacija za koje pretpostave da bi drugima bile zanimljive. Dalje

Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi?

Društvene mreže, 02.08.2012.

Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi? Prošlog meseca BBC je objavio članak o istraživanju koje je sproveo njihov dopisnik Rori Selan-Džons koji je pokušao da utvrdi kolika je stvarna vrednost lajka (“like”) na Facebook-u, odnosno da li kompanije zaista imaju korist od prikupljanja što većeg broja fanova. On je za potrebe istraživanja stvorio lažnu kompaniju nazvanu “VirtualBagel, LLC” koja ne prodaje ništa, postavio oglase i kreirao stranicu kompanije na Facebook-u i čekao. Dalje

Ilinois: Poslodavcima zabranjeno da traže lozinke Facebook naloga zaposlenih

Društvene mreže, 03.08.2012.

Ilinois: Poslodavcima zabranjeno da traže lozinke Facebook naloga zaposlenih Iliosis je druga država u SAD koja je zabranila poslodavcima da od zaposlenih i kandidata za posao traže podatke potrebne za pristup njihovim nalozima na društvenim mrežama. Zakon koji je u sredu na Institutu za tehnologiju Ilinoisa potpisao guverner države Ilinois Pat Kvin stupiće na snagu 1. januara. S obzirom na razvoj društvenih mreža, novi zakon treba da zaštiti pravo na privatnost zaposlenih. Dalje

88% korisnika Facebook-a priznaje da špijunira profile svojih bivših partnera

Društvene mreže, 25.07.2012.

88% korisnika Facebook-a priznaje da špijunira profile svojih bivših partnera Ako s vremena na vreme ili češće od toga pregledavate profil svog bivšeg/bivše i njegove/njene nove ljubavi, svesni da to što radite nije nezakonito, ali nije ni ispravno, nemojte brinuti previše - niste jedini. Sada imate i kakvo takvo opravdanje da to rade i ostali. Prema rezultatima studije pod nazivom “Komplikovano je: Raskidi i njihove posledice na Facebook-u”, koja je uključila dve grupe ispitanika starih između 18 i 35 godina i 21 i 39 godina koji su raskinuli svoju vezu tokom proteklih 12 meseci... Dalje

Novi virus na Facebooku – rešenje postoji!

Društvene mreže, 27.07.2012.

Novi virus na Facebooku – rešenje postoji! Da li ste prethodnih dana videli na svom Facebook zidu poruku da pogledate neki video klip, a da je tekst poruke bio na turskom jeziku? Ukoliko jeste, i ukoliko ste kliknuli da pogledate taj video klip, verovatno ste već zaraženi virusom koji će sada umesto vas vašim prijateljima slati slične poruke da gledaju takve video klipove. Dalje

Malver se širi preko obaveštenja da ste tagovani na fotografiji na Facebook-u

Društvene mreže, 18.07.2012.

Malver se širi preko obaveštenja da ste tagovani na fotografiji na Facebook-u Oprezno sa emailovima koje navodno šalje Facebook sa obaveštenjem da ste označeni na nekoj fotografiji jer ste možda umesto toga označeni kao meta napada malverom. SophosLabs je upozorio korisnike Facebook-a na spam kampanju čiji je cilj infekcija računara korisnika malverom do koje dolazi kada korisnik klikne na zlonamerni link u lažnom email obaveštenju. Dalje

Pinterest privremeno zaključao kompromitovane naloge korisnika

Društvene mreže, 23.07.2012.

Pinterest privremeno zaključao kompromitovane naloge korisnika Popularna društvena mreža za deljenje fotografija Pinterest privremeno je zaključala određeni broj korisničkih naloga zbog sumnje da su nalozi hakovani. Međutim, u kompaniji izgleda nisu sigurni šta se tačno dogodilo. Za pojavu spama koji je povezan sa nalozima korisnika iz Pinterest-a okrivljuju nedavno curenje koriničkih imena i lozinki sa drugih veb sajtova. Dalje

Facebook omogućio korisnicima besplatno antivirusno skeniranje

Društvene mreže, 12.07.2012.

Facebook omogućio korisnicima besplatno antivirusno skeniranje Facebook je u utorak aktivirao novu funkciju koja omogućava korisnicima da zaključaju svoje naloge i skeniraju računare ukoliko sumnjaju da su zaraženi nekim virusom. Facebook već koristi interne skenere za otkrivanje spama i zlonamernih poruka koje mogu biti poslate sa hakovanih naloga. Kada otkriju nešto sumnjivo u vezi naloga, takav nalog se privremeno zaključava a od njegovog vlasnika se zahteva da prođe kroz proces oporavka naloga... Dalje

Facebook nadzire chat korisnika tragajući za kriminalnim aktivnostima

Društvene mreže, 16.07.2012.

Facebook nadzire chat korisnika tragajući za kriminalnim aktivnostima Šef bezbednosti Facebook-a, Joe Sullivan, otkrio je da društvena mreža koristi softver za nadzor razgovora (chat) svojih korisnika, i da je cilj takvog monitoringa otkrivanje kriminalnih aktivnosti i sumnjivog ponašanja korisnika društvene mreže. Softver koji skenira razgovore korisnika traga za određenim frazama i vulgarnim rečima koji mogu biti znak da se nešto loše dešava. Dalje

Slučaj Twitter naloga @NeedADebitCard: Ne objavljujte fotografije svojih debitnih kartica na internetu

Društvene mreže, 04.07.2012.

Slučaj Twitter naloga @NeedADebitCard: Ne objavljujte fotografije svojih debitnih kartica na internetu Ne objavljujte fotografije svoje kreditne ili debitne kartice na Twitter-u, Instagram-u ili bilo gde na internetu. Kako vam izgleda ovakav savet? Sigurno ste već pomisli da je izlišan, ali priča koja sledi uveriće vas u suprotno. Twitter nalog @NeedADebitCard koji prati oko 6000 folovera pokazao je koliko je opasno objavljivanje previše informacija na internetu. I ne samo to. Tvitovi sa tog naloga ne govore pohvalno o ljudskoj inteligenciji. Dalje

Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika

Društvene mreže, 09.07.2012.

Mobilno oglašavanje - novi udar Facebook-a na privatnost korisnika Jedan od najvećih problema Facebook-a koji je možda i glavni uzrok lošeg poslovanja ove kompanije na berzi jeste nedostatak mobilne strategije, odnosno nemogućnost zarađivanja na velikom broju korisnika koji ovoj društvenoj mreži pristupaju putem mobilnih i pametnih telefona. Upravo zbog toga Zuckerberg je platio milijardu dolara za preuzimanje Instagram-a, a u The Wall Street Journalu objavili su kako u ovoj kompaniji pripremaju novu strategiju mobilnog oglašavanja putem koje bi mogli zaraditi milione, ali koja bi ponovno mogla biti udar na privatnost korisnika. Dalje

Zbrka zbog promene email adresa na Facebook-u: promenjene adrese u mobilnim telefonima i izgubljeni emailovi

Društvene mreže, 02.07.2012.

Zbrka zbog promene email adresa na Facebook-u: promenjene adrese u mobilnim telefonima i izgubljeni emailovi Tek što se stišala buka zbog promene kontakt email adresa email adresama koje koriste domen facebook.com, usledio je talas novih prigovora korisnika. Naime, prema pisanju sajta CNET ta promena je, osim nezadovljstva korisnika imala još neke negativne efekte - promenu adresara mobilnih uređaja i izgubljene emailove. To se izgleda dogodilo Facebook korisnicima sa mobilnim telefonima koji su sinhronizovali adresare svojih telefona sa Facebook kontaktima. Dalje

Twitter: Vlasti SAD najčešće traže informacije o korisnicima

Društvene mreže, 03.07.2012.

Twitter: Vlasti SAD najčešće traže informacije o korisnicima Prema podacima iz izveštaja koje je objavio Twitter a koji se odnose na period od januara do juna tekuće godine, vlasti SAD su kompaniji uputile najviše zahteva za informacijama o nalozima i aktivnostima korisnika ove društvene mreže. SAD su 679 puta uputile ovakve zahteve Twitter-u, a zahtevi su se ticali informacija o 948 korisničkih naloga. U 75% slučajeva Twitter je pozitivno odgovorio na ove zahteve predajući vlastima neke od traženih informacija. Dalje

Google+ slavi godinu dana postojanja: ima li razloga za slavlje

Društvene mreže, 28.06.2012.

Google+ slavi godinu dana postojanja: ima li razloga za slavlje Google+ ovih dana slavi godišnjicu. Većina korisnika koja je registrovala nalog na društvenoj mreži koja je vrlo pokrenuta pre godinu dana zna da Google nema mnogo razloga za slavlje. Uprkos tome, Google ne odustaje. I dok se do sada obično govorilo o registrovanim korisnicima, kompanija je ovoga puta izašla u javnost sa podacima o aktivnim korisnicima društvene mreže. Dalje

Twitter planira mere za sprečavanje postavljanja uvredljivih poruka

Društvene mreže, 29.06.2012.

Twitter planira mere za sprečavanje postavljanja uvredljivih poruka Izvršni direktor Twitter-a Dik Kostolo izjavio je da ta društvena mreža razmatra načine za borbu protiv korisnika koji ostavljaju uvredljive poruke. Po njegovim rečima broj uvredljivih, rasističkih i psovačkih poruka na Twitteru je postao “neprihvatljiv”. Jedna od mera moglo bi da bude neobjavljivanje komentara korisnika koji u svom profilu na Twitteru nemaju sliku ili biografiju, ili koji na toj društvenoj mreži nemaju prijatelje. Dalje

Manje posetilaca na Facebook-u

Društvene mreže, 26.06.2012.

Manje posetilaca na Facebook-u Kako prenosi Reuters, Facebook u poslednje vreme beleži pad broja korisnika. Naime, prema analizi comScore-a, Facebook je u aprilu i maju imao manje jedinstvenih posetilaca iz SAD-a u odnosu na mesec ranije. Prema statistici, u martu je društvenu mrežu posetilo 158,93 miliona Amerikanaca, tokom aprila Facebook je imao 158,69 miliona jedinstvenih posetilaca iz SAD-a, dok je u maju broj pao na 158,01 miliona. Dalje

Facebook nastavlja sa praksom narušavanja privatnosti korisnika

Društvene mreže, 27.06.2012.

Facebook nastavlja sa praksom narušavanja privatnosti korisnika Facebook nastavlja sa praksom narušavanja privatnosti svojih korisnika zbog koje je društvena mreža često bila na meti kritika. Funkcija koja omogućava mobilnim korisnicima društvene mreže da otkriju ko se od njihovih Facebook prijatelja nalazi u njihovoj blizini bila je u nedelju na kratko dostupna korisnicima ali je ubrzo Facebook onemogućio ovu opciju. Dalje

Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u

Društvene mreže, 21.06.2012.

Šta se dešava kada kliknete na 'Report' dugme na Facebook-u Svaki korisnik Facebook-a je bar jednom tokom boravka u ovom virtuelnom megalopolisu video nešto sa čime se ne slaže ili čemu se protivi, bilo da je reč o ličnim uvredama, sajber zlostavljanju, seksu, drogama, prevarama, spamu ili samo o drugačijem mišljenju u nečijem komentaru. Iako pored svake objave na Facebook-u postoji dugme “Report” (“Prijavi”) verovatno se retko odlučujemo na klik. Dalje

Problemi u radu Twitter-a: Tehnički razlozi ili hakerski napad

Društvene mreže, 22.06.2012.

Problemi u radu Twitter-a: Tehnički razlozi ili hakerski napad Problemi sa pristupom Twitter-u koje su juče imali korisnici ove duštvene mreže potrajali su duže od jednog sata i to je najduži preekid u radu Twitter-a koji je zabeležen od oktobra prošle godine. Objašnjenje koje su ponudili iz kompanije je da su problemi u radu Twitter-a uzrokovani kaskadnim bagom u jednom delu infrastrukture društvene mreže. Dalje

Facebook će zatražiti od korisnika verifikaciju broja mobilnog telefona za potrebe oporavka naloga

Društvene mreže, 15.06.2012.

Facebook će zatražiti od korisnika verifikaciju broja mobilnog telefona za potrebe oporavka naloga Svaki korisnik Facebook-a će, ukoliko nije video do sada, u narednim danima videti poruku na vrhu stranice sa novostima (news feed) u kojoj će korisicima biti ponuđeni jednostavni saveti za bezbednost naloga na društvenoj mreži. Poruka sa tekstom ”Stay in control of your account by following these simple security tips” sadržii link koji vodi ka Facebook-ovoj stranici posvećenoj bezbednosti (Facebook Security page)... Dalje

Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama

Društvene mreže, 18.06.2012.

Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama Kompanija Facebook pristala je na nagodbu po kojoj će morati da uplati 10 miliona dolara u dobrotvorne svrhe pošto je društvena mreža optužena da je kršila pravo korisnika da kontrolišu upotrebu sopstvenih imena, fotografija i lajkova. U tužbi koju je protiv Facebook-a podnela grupa korisnika sajta navodi se da je društvena mreža prekršila kalifornijski zakon objavljujući korisničke “lajkove” u sponzorisanim objavama pojedinih oglašivača... Dalje

Hakerska grupa LulzSec Reborn hakovala 10000 Twitter naloga

Društvene mreže, 13.06.2012.

Hakerska grupa LulzSec Reborn hakovala 10000 Twitter naloga Hakerska grupa LulzSec Reborn koja se predstavlja kao reinkarnacija sada rasformirane neformalne hakerske grupe Lulz Security, objavila je oko 10000 korisničkih imena i lozinki korisnika Twitter-a na Pastebin-u. Ugroženi nalozi pripadaju onima koji koriste aplikaciju TweetGif koja omogućava korisnicima deljenje animiranih slika (GIF). Dalje

UPOZORENJE: Oprez sa lažnim Facebook obaveštenjima koja stižu na email adresu

Društvene mreže, 14.06.2012.

UPOZORENJE: Oprez sa lažnim Facebook obaveštenjima koja stižu na email adresu Istraživači kompanije Sophos upozorili su korisnike Facebook-a na talas lažnih emailova koje navodno šalje Facebook u kojima se tvrdi da korisnik ima obaveštenja koja su “na čekanju” i koja nije pregledao. U jednom takvom emailu koji je Sophos objavio se kaže da je korisnik propustio da vidi 4 nova zahteva za prijateljstvo. Očekivano, u emailu je link koji ne vodi ka stranici Facebook-a, već u konkretnom slučaju, preko niza preusmeravanja, ka veb sajtu kanadske online apoteke na kojoj će korisniku kao što se može pretpostviti biti ponuđene tablete Viagra i Cialis. Dalje

Facebook se pridružio kampanji obaveštavanja korisnika o infekciji malverom DNSChanger

Društvene mreže, 05.06.2012.

Facebook se pridružio kampanji obaveštavanja korisnika o infekciji malverom DNSChanger Prema poslednjim podacima koje je objavio FBI, više od 300000 računara je još uvek zaraženo malverom DNSChanger a većina zaraženih računara se nalazi izvan teritorije SAD. Do 9. jula kada će FBI ugasiti servere pod čijom su kontrolom računari zaraženi ovim malverom ostalo je još nekoliko nedelja. Zbog toga je pokrenuta velika kampanja obaveštavanja korisnika o infekciji DNSChanger malverom, kojoj se juče, prema saopštenju koje je stiglo iz kompanije, pridružio i Facebook. Dalje

Zašto i kako zaštititi svoju privatnost na Facebooku

Društvene mreže, 06.06.2012.

Zašto i kako zaštititi svoju privatnost na Facebooku Za milione ljudi, Facebook je internet i sve zbog čega su na internetu, aplikacije, ćaskanje i objavljivanje različitih sadržaja mogu pronaći upravo na ovoj društvenoj mreži. Facebook zadovoljava sve potrebe ne malog broja internet korisnika. Ipak, većina onih koji tako doživljavaju internet i Facebook ne shvata kako se podaci koje objavljuju na sajtu društvene mreže mogu koristiti pa i zloupotrebiti, bilo da je reč o autorima aplikacija ili o krađi identiteta. Malo je verovatno da ćete u realnom životu potpunim neznancima bez ikakvog razloga otkrivati podatke o sebi kao što su adresa, datum rođenja ili broj telefona. Zašto biste se drugačije ponašali u virtuelnom životu? Dalje

Lažni emailovi o gašenju Facebook naloga vode do malvera

Društvene mreže, 23.05.2012.

Lažni emailovi o gašenju Facebook naloga vode do malvera Da li ste dobili email u kome se od vas traži da potvrdite da želite da ugasite svoj Facebook nalog? Budite oprezni, upozoravaju istraživači Sophos-a. Na email adrese korisnika Facebook-a stižu emailovi koje navodno šalje Facebook i u kojima se korisnik obaveštava da treba da potvrdi nedavni zahtev za gašenjem naloga. Dalje

Facebook će dozvoliti pristup deci mlađoj od 13 godina

Društvene mreže, 05.06.2012.

Facebook će dozvoliti pristup deci mlađoj od 13 godina Jedan od uslova prilikom registracije Facebook naloga jeste da morate biti stariji od 13 godina. Činjenica da profili dece mlađe od starosne granice propisane uslovima korišćenja servisa nisu retkost na društvenoj mreži samo ukazuje na to koliko je teško sprovesti starosna ograničenja na internetu. Ako je verovati glasinama koje prenose pojedini mediji, na pomolu su promene koje bi mogle omogućiti legalno korišćenje Facebook-a i deci mlađoj od 13 godina. Dalje

Većina Facebook korisnika ne obraća pažnju na reklame

Društvene mreže, 17.05.2012.

Većina Facebook korisnika ne obraća pažnju na reklame Istraživanje koje su sproveli CNBS i Associated Press pokazalo je da 57% korisnika Facebook-a nikada ne klikće na reklame niti se na drugi način bavi sponzorisanim sadržajima na sajtu, dok 26% korisnika se izjasnilo da to skoro nikad ne radi. Samo 4% ispitanika je reklo da često klikću na reklame. Rezultati ovog istraživanja objavljeni su istog dana kada je General Motors objavio da će prestati da se reklamira na Facebook-u. Ova odluka proizvođača automobila je rezultat procene u kompaniji da reklamiranje na Facebook-u ima male efekte na potrošače. Dalje

Twitter podržava 'Do not track' opciju

Društvene mreže, 18.05.2012.

Twitter podržava 'Do not track' opciju Nije tajna da je prikupljanje podataka korisnika jedan od glavnih razloga zbog kojih kompanija Facebook vredi 100 milijardi dolara. I Twitter prati svoje korisnike, iako ne na tako agresivan način kao Facebook. Ipak, Twitter je rešio da ide drugim putem pa je u četvrtak objavljeno da se kompanija pridružila Mozilla-i, proizvođaču brauzera Firefox, omogućivši svojim korisnicima da se izjasne da li žele da budu praćeni. Dalje

Facebook pokreće svoju prodavnicu aplikacija za sve uređaje i platforme

Društvene mreže, 10.05.2012.

Facebook pokreće svoju prodavnicu aplikacija za sve uređaje i platforme Facebook je najavio pokretanje Centra za aplikacije (App Center) kao mesta na kome će 900 miliona korisnika ove društvene mreže moći da pronađu najbolje iOS aplikacije, aplikacije za Android, veb aplikacije, mobilne veb aplikacije pa čak i aplikacije za desktop. “Cilj je rešiti problem pronalaženja aplikacija na osnovu toga šta vi i vaši prijatelji volite,” kažu iz Facebook-a. Dalje

Da li će Facebook još dugo biti besplatan

Društvene mreže, 15.05.2012.

Da li će Facebook još dugo biti besplatan “It's free and always will be” (“Besplatno je i uvek će biti”), poruka koja će vas dočekati na stranici za registraciju naloga ili prijavljivanje na nalog ukoliko ste već korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a. Ali nedavno je kompanija sprovela mali test sa korisnicima sa Novog Zelanda kako bi bilo naplaćivati promovisanje statusnih objava sa ciljem da ih vidi što veći broj korisnika. Dalje

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti

Društvene mreže, 04.05.2012.

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti Prema rezutatima istraživanja koje je sproveo magazin Consumer Reports, 28% korisnika Facebook-a deli sve ili skoro sve što objavljuju na društvenoj mreži sa korisnicima mreže koji se ne nalaze na listi njihovih prijatelja. Međutim, pravo iznenađenje je podatak da veliki broj korisnika Facebook-a ne koristi ili čak i ne zna da sajt nudi mogućnost kontrole privatnosti u okviru podešavanja privatnosti profila. Dalje

Na Pastebinu objavljeno preko 50000 lozinki Twitter naloga

Društvene mreže, 09.05.2012.

Na Pastebinu objavljeno preko 50000 lozinki Twitter naloga Nakon objavljivanja na hiljade lozinki naloga korisnika Twitter-a, kompanija istražuje slučaj. Tačan broj naloga čije su lozinke u ponedeljak objavljene na stranicama sajta Pastebin nije poznat, ali iz Twitter-a kažu da su mnogi od tih naloga duplikati ili ranije suspendovani . Dok traje istraga o incidentu, kompanija je odlučila da resetuje lozinke za naloge koji su možda ugroženi. Takođe, iz Twitter-a predlažu korisnicima koji su zabrinuti za bezbednost svojih naloga, da promene svoje lozinke za pristup. Dalje

Sedam podešavanja koja štite vaš Facebook profil od radoznalaca

Društvene mreže, 12.04.2012.

Sedam podešavanja koja štite vaš Facebook profil od radoznalaca Društvene mreže su promenile svet. Euforija koja je pratila njihov razvoj u početku bacila je u drugi plan racionalni stav da ono što ne bismo podelili u stvarnom životu sa ljudima koje ne poznajemo, na internetu otkrivamo bez mnogo razmišljanja o eventualnim posledicama. Vremenom, stav korisnika se menjao. Zaštita privatnosti podataka koje objavljujemo na društvenim mrežama postala je imperativ... Dalje

Facebook promovisao Antivirusni market: Besplatna zaštita za korisnike tokom šest meseci

Društvene mreže, 27.04.2012.

Facebook promovisao Antivirusni market: Besplatna zaštita za korisnike tokom šest meseci Facebook je pokrenuo novi portal Antivirus Marketplace čija je namena zaštita korisnika društvene mreže. Korisnici će antivirusne programe moći da koriste besplatno tokom šest meseci. Motiv za ovaj potez može se naći u strahovanju kompanije da bi kao posledica spamerskih aktivnosti, korisnici potpuno prestati da koriste usluge servisa društvenog umrežavanja”. Dalje

Nova verzija Ice IX bankarskog Trojanca krade podatke od Facebook korisnika

Društvene mreže, 05.04.2012.

Nova verzija Ice IX bankarskog Trojanca krade podatke od Facebook korisnika Istraživači Trusteer-a otkrili su novu verziju malvera Ice IX koji napada korisnike Facebook-a nakon prijavljivanja na nalog. Prilikom napada, malver krade poverljive podatke korisnika. Nova verzija Ice IX ubacujuje lažnu stranicu u vidu veb formulara u pop-up prozoru korisnikovog brauzera prilikom prijavljivanja korisnika na Facebook nalog. Od korisnika se zahteva da ostavi podatke o svojoj kreditnoj ili debitnoj kartici. Dalje

Facebook kupuje Instagram

Društvene mreže, 10.04.2012.

Facebook kupuje Instagram Kompanija Facebook je objavila da će kupiti Instagram, popularni servis za šerovanje (deljenje) fotografija namenjen korisnicima pametnih telefona. Facebook će za kupovinu Instagrama morati da izdvoji milijardu dolara, delom u gotovini a delom u akcijama. Instagram je pokrenut u oktobru 2010. godine kao fotošering servis namenjen korisnicima iPhone-a a od prošle nedelje mogu ga koristiti i vlasnici Android uređaja. Dalje

Ponuda za korisnike Facebook-a: Trojanac u ekstenziji za Chrome

Društvene mreže, 27.03.2012.

Ponuda za korisnike Facebook-a: Trojanac u ekstenziji za Chrome Prevare u kojima se korisnicima Facebook-a nude razne nove funkcije kao što su promena boje profila, mogućnost da prate posetioce svog profila ili čak uklanjanje virusa koji dolaze sa sajta društvene mreže nisu novost. Još jednu takvu prevaru otkrili su istraživači Kaspersky Lab-a. Ono što je novost je da se maliciozne ekstenzije nude u oficijalnoj Google Chrome Web prodavnici. Dalje

Koliko Facebook aplikacije koje koriste vaši prijatelji znaju o vama

Društvene mreže, 03.04.2012.

Koliko Facebook aplikacije koje koriste vaši prijatelji znaju o vama Mnogi korisnici Facebook-a zaziru od aplikacija sa kojima se svakodnevno susreću na ovoj društvenoj mreži a takav njihov stav je potpuno opravdan. Platforma društvene mreže obiluje aplikacijama koje se koriste za slanje spama, u prevarama i za širenje malvera. Pored toga, Facebook aplikacije ugrožavaju privatnost korisnika, jer programerima aplikacija daju mogućnost pristupa privatnim podacima korisnika. Dalje

Propust u privatnosti Facebooka omogućava špijuniranje korisnika

Društvene mreže, 21.03.2012.

Propust u privatnosti Facebooka omogućava špijuniranje korisnika Dvojica istraživača iz Velike Britanije, Šah Mahmud i Ivo Desmed, predstavili su u ponedeljak na internacionalnoj radionici posvećenoj bezbednosti i društvenom umrežavanju SESOC 2012 koja se održava u Luganu, u Švajcarskoj svoje otkriće "zero day" propusta koji se tiče privatnosti korisnika Facebook-a. Dalje

Facebook upozorio korisnike na adware programe

Društvene mreže, 26.03.2012.

Facebook upozorio korisnike na adware programe U video poruci objavljenoj prošle nedelje na sajtu društvene mreže, Facebook-ov tim zadužen za bezbednost sajta je upozorio na rastući broj adware programa koji obećavaju korisnicima specijalne funkcije da bi nakon instalacije programa Facebook profil korisnika bio prekriven reklamama, što za posledicu ima smanjenje performansi sajta i narušavanje bezbednosti korisnika. Dalje

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om

Društvene mreže, 15.03.2012.

Google+ je upropastio Google: Bivši direktor kritikovao kompaniju zbog nadmetanja sa Facebook-om Džejms Vitaker, bivši tehnički direktor u kompaniji Google prošlog meseca napustio je kompaniju u kojoj je radio od 2009. godine i vratio se odakle je došao - u Microsoft. U utorak je na kompanijskom blogu Microsoft-a objasnio razloge zbog kojih je otišao iz Google-a, ne štedeći teške reči za aktuelnog prvog čoveka kompanije u kojoj je donedavno bio zaposlen, Larija Pejdža. Dalje

Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti

Društvene mreže, 19.03.2012.

Broj prijatelja na Facebooku merilo narcisoidnosti Broj prijatelja na Facebooku kao i učestalost promene profilne slike mogle bi biti u direktnoj vezi sa stepenom narcisoidnosti pojedinca koji su korisnici ove ali i drugih društvenih mreža, pokazuje istraživanje koje su sproveli naučnici sa Univerziteta Zapadni Ilinois. Istraživanje u kome je učestvovalo 294 ispitanika, uzrasta između 18 i 65 godina, merilo je dva elementa narcizma - jedan koji je povezan sa egzibicionizmom učesnika istraživanja (GE - Grandiose Exhibitionism) i drugi takozvani eksploatatorski (EE - Entitlement/Exploitativeness). Dalje

Pojava prevaranata na Pinterestu dokaz rastuće popularnosti društvene mreže

Društvene mreže, 06.03.2012.

Pojava prevaranata na Pinterestu dokaz rastuće popularnosti društvene mreže Pinterestu, društvenoj mreži za deljenje fotografija, ide više nego dobro. Ne samo da je vlasnik Facebook-a Mark Zakerberg otvorio nalog na ovoj društvenoj mreži, već je Pinterest privukao i pažnju spamera i prevaranta na internetu koji su često svojevrsno merilo uspeha nekog servisa za umrežavanje korisnika. Dalje

Rešite se Facebook-ovog Timeline-a uz 'pomoć' fišera

Društvene mreže, 12.03.2012.

Rešite se  Facebook-ovog Timeline-a uz 'pomoć' fišera Ne dopada vam se Facebook-ov Timeline? Tražite način da svom profilu na duštvenoj mreži vratite stari izgled? Ako ste na ova dva pitanja odgovorili potvrdno vi ste onda korisnik na koga računaju prevaranti. Istraživači Symantec-a uočili su nedavno fišing sajt koji korisnicima Facebook-a nezadovoljnim Timeline-om nudi lažnu aplikaciju pomoću koje će vratiti stari izgled svog profila. Dalje

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja

Društvene mreže, 02.03.2012.

Arhiva na prodaju: Twitter prodaje dve godine vašeg tvitanja Nema besplatnog ručka. Twitter je najzad našao način da unovči svoj inače besplatan servis za korisnike. Arhivu koja je proizvod dve godine tvitanja korisnika Twitter-a kompanija je ponudila na prodaju i postigla dogovor sa britanskom kompanijom Datasift o ustupanju arhive koja sadrži sve objave korisnika počev od januara 2010. godine. Dalje

Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost

Društvene mreže, 02.03.2012.

Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost Prema podacima koji su rezultat istraživanja koje je uključilo 1,4 miliona korisnika Facebook-a primetan je porast interesovanja korisnika društvene mreže da zaštite svoju privatnost. Najbolji pokazatelj da je došlo do nekih promena u pogledu odnosa korisnika prema privatnosti je odluka korisnika da sakriju svoje liste prijatelja i povećanje od 200% broja onih koji su se na taj korak odlučili tokom prethodnih 15 meseci. Dalje

Suosnivač Twitter-a poručio korisnicima: Višesatno tvitanje je nezdravo

Društvene mreže, 27.02.2012.

Suosnivač Twitter-a poručio korisnicima: Višesatno tvitanje je nezdravo Biz Stoun, jedan od osnivača i kreativni direktor Twitter-a, smatra da korisnici mikro-bloging servisa ne bi trebalo da provode previše vremena na sajtu zato što je to nezdravo, prenosi britanski Guardian. Stoun smatra da korisnici Twitter-a treba da posećuju sajt zbog informacija, ali kada ih pronađu treba da odu sa sajta. Dalje

Virtuelni grad duhova: Korisnici na Google+ provode 3 minuta mesečno

Društvene mreže, 29.02.2012.

Virtuelni grad duhova: Korisnici na Google+ provode 3 minuta mesečno Virtuelni grad duhova. Tako je Wall Street Journal nazvao Google+, društevnu mrežu u pokušaju, za koju u kompaniji Google kažu da ovog trenutka ima 90 miliona registrovanih korisnika. Međutim, ovaj naizgled impresivan podatak za mrežu koja je započela sa radom u junu prošle godine samo maskira ono što se ustvari tamo događa. A tamo, uprkos brojkama, nema skoro nikoga. Dalje

Top 10 najčešćih Facebook prevara i hoaksa koje možete prepoznati u tri sekunde

Društvene mreže, 22.02.2012.

Top 10 najčešćih Facebook prevara i hoaksa koje možete prepoznati u tri sekunde MalwareCity.com objavio je listu deset najčešćih prevara na najvećoj svetskoj društvenoj mreži Facebook. Ako ste korisnik Facebook-a sa dužim stažom velike su šanse da ste se susreli sa većinom njih do sada. Društvena mreža sa milionima korisnika je obećana zemlja za internet prevarante svih vrsta. Kakvi god bili mamci, prevaranti na svojoj strani uvek imaju jednog sigurnog saveznika - ljudsku radoznalost. To je ponekad više nego dovoljno za širenje određene prevare društevnom mrežom. Dalje

Procureo pravilnik za moderatore Facebooka: Ženske grudi zabranjene, slomljene glave prihvatljive

Društvene mreže, 23.02.2012.

Procureo pravilnik za moderatore Facebooka: Ženske grudi zabranjene, slomljene glave prihvatljive Dvadesetjednogodišnji Markonac Amine Derkaoui radio je izvesno vreme za Facebook. Njega je za potrebe Facebook-a angažovala firma oDeck na poslovima moderacije sajta društvene mreže, a on je taj posao radio od kuće, četiri sata dnevno, zarađujući svega 1 dolar po satu. Derkaoui više ne radi za oDeck. Besan zbog toga što, kako kaže, Facebook “eksploatiše zemlje trećeg sveta”, Derkaoui je veb sajtu Gawker dostavio interna dokumenta kompanije Facebook koja otkrivaju politiku cenzure sadržaja koji se objavljuje na sajtu društvene mreže. Dalje

Potera preko Facebook-a: Nemačka policija koristi društvene mreže za hvatanje kriminalaca

Društvene mreže, 16.02.2012.

Potera preko Facebook-a: Nemačka policija koristi društvene mreže za hvatanje kriminalaca Od marta prošle godine kada je pokrenut pilot program “Potera preko Facebook-a” lokalna policija u nemačkom gradu Hanoveru uspela je da privede pravdi osmoro osumnjičenih za vršenje kriminalnih dela. Korišćenje društvenih mreža za hvatanje kriminalaca pokazalo se toliko uspešnim da policija namerava da ono što je započelo kao pilot program primeni na teritoriji cele države. Dalje

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Društvene mreže, 17.02.2012.

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili Kada je prošlog avgusta Facebook izmenio podešavanja privatnosti ponudivši između ostalog korisicima mogućnost da pregledaju objave i fotografije na kojima su označeni pre nego što odobre njihovo pojavljivanje na svom profilu, mnogi su stekli utisak da su time dobili bolju kontrolu nad sadržajem koji objavljuju drugi a koji je povezan sa njima. Na žalost, to baš nije tačna interpretacija. Dalje

Gubitak profila - skupa cena prijateljstva sa lažnim Facebook profilima

Društvene mreže, 06.02.2012.

Gubitak profila - skupa cena prijateljstva sa lažnim Facebook profilima Nedavno istraživanje koje je sprovela loboratorija kompanije Barracuda Networks a koje je uključilo analizu 2884 aktivnih Facebook profila otkriva ključne razlike između profila stvarnih korisnika društvene mreže i lažnih profila koji pripadaju napadačima i prevarantima svih vrsta. Trend lažnih Facebook profila koji su u službi prevaranata i koji služe uglavnom za slanje spama i širenje malicioznih linkova je u porastu, kažu istraživači. Dalje

Tri godine posle brisanja fotografija sa Facebook-a, one su i dalje na internetu

Društvene mreže, 06.02.2012.

Tri godine posle brisanja fotografija sa Facebook-a, one su i dalje na internetu Kada je ekipa sajta Ars Technica 2009. godine otkrila da se fotografije obrisane sa Facebook-a čuvaju na serverima društvene mreže i da je do njih moguće doći putem direktnog linka, iz Facebook-a su odgovorili da rade na otklanjaju tog tehničkog problema kako bi skratili vreme tokom kojeg rezervna kopija fajla ostaje na serverima. Dalje

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Društvene mreže, 30.01.2012.

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv oglašivačke mreže Adscend Media zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da putem clickjackinga i drugih taktika. Adscend Media je odbacila optužbe a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih. Prema navodima tužilaštva kompanija Adscend Media platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Dalje

Ne dopada vam se Timeline? Niste jedini

Društvene mreže, 06.02.2012.

Ne dopada vam se Timeline? Niste jedini Ne dopada vam se novi izgled Facebook profila osvežen Timeline funkcijom? Ne brinite, niste jedini. Prema istraživanju sajta SodaHead 70% anketiranih izjavilo je da im se ne dopada Timeline. Samo 20% onih koji su bili obuhvaćeni anketom sajta ima pozitivno mišljenje o Timeline-u, a 10% anketiranih je izjavilo da ne koristi uopšte Facebook. Dalje

Fišing napad na Facebook korisnike: Chat sa lažnim Facebook Security timom

Društvene mreže, 16.01.2012.

Fišing napad na Facebook korisnike: Chat sa lažnim Facebook Security timom Kaspersky Lab upozorava korisnike Facebook-a na novi fišing napad koji se širi ovom društvenom mrežom na neuobičajen način: umesto pokušaja da se žrtva ubedi da poseti veb sajt koji je pod kontrolom napadača, napad se odvija u okviru chat sesije. Naime, fišeri koriste ukradene podatke za prijavljivanje na hakovani nalog menjajući ime i sliku profila. Slika profila se zamenjuje simbolom Facebook-a a ime profila se menja u “Facebook Security” pri čemu se u novom nazivu profila koriste ascii karakteri koji umesto slova “a”, “k”, “S” i “t”. Dalje

Anonimni poručuju: Facebook (ni)je sledeći

Društvene mreže, 24.01.2012.

Anonimni poručuju: Facebook (ni)je sledeći “Iako Facebook ima najmanje 60000 servera njegovo obaranje je ipak moguće,” reči su koje izgovara narator u video snimku koji je juče objavljen na sajtu YouTube i koji navodno potpisuje hakerska grupa Anonimni. “Počeo je online rat između Anonimnih, ljudi i vlade Sjedinjenih Američkih Država. Razlog: SOPA, PIPA i druge pretnje koje ugrožavaju internet prava,” kaže narator. Dalje

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku

Društvene mreže, 04.01.2012.

Nova prevara sa krađom klikova na Fejsbuku Kaspersky Laboratorija upozorila je korisnike Facebook-a na novu izuzetno viralnu “clickjacking” prevaru čiji autori računaju na radoznalost korisnika ove društvene mreže. Mamci su linkovi ka erotskim video snimcima, ili onima koji su opisani kao odvratni ili neverovatni. Klik na link korisnika odvodi na stranicu gde se od njega traži da prođe određene korake kako bi pogledao video. Klikovi korisnika se preotmaju kako bi se “lajkovao” video snimak bez njihovog znanja i pristanka i potom se ista poruka koja je navela žrtvu da klikne na link objavljuje na zidu njegovog Facebook profila. Dalje

Facebook Timeline prevare: Lažna obećanja o povratku na stari prikaz profila

Društvene mreže, 09.01.2012.

Facebook Timeline prevare: Lažna obećanja o povratku na stari prikaz profila Dugo najavljivani Facebook-ov Timeline zaintrigirao je mnogobrojne korisnike ove društvene mreže koji su iskoristili priliku da vide drugačiji prikaz svog profila pre nego što ova funkcija postane dostupna svima kao podrazumevana opcija. Međutim, mnogi među njima bili su razočarani ponuđenim pa su poželeli da vrate stvari na početak odnosno na prethodnu formu prikazivanja profila. Dalje

Nove Facebook prevare: Lažni dodaci za brauzere

Društvene mreže, 26.12.2011.

Nove Facebook prevare: Lažni dodaci za brauzere Prevaranti na internetu osmislili su novi metod širenja prevara na Facebook-u. Umesto već viđenih ažuriranih statusnih objava koje treba da prevare nove žrtve, novi pristup podrazumeva pokušaj namamljivanja korisnika društvene mreže da instaliraju zlonamerne ekstenzije brauzera (plug-ins). Ekstenzija koju treba instalirati navodno je neophodna za pregled nepostojećih video klipova koje je objavila prehodna žrtva prevare. Dalje

Analiza Facebook prevara

Društvene mreže, 03.01.2012.

Analiza Facebook prevara Proizvođač antivirusnog softvera Commtouch objavio je obimnu analizu zlonamernih aktivnosti na Facebook-u tokom prošle godine. Istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da su afiliejt marketing sajtovi krajnja odredišta tri četvrtine Facebook prevara. Posetioci ovih sajtova se motivišu da učestvuju u istraživanjima koja donose prihode prevarantima, iako može biti reč o legitimnom poslovanju i kompanijama koje plaćaju afiliejt. Dalje

Zašto dodajmo i uklanjamo Facebook prijatelje

Društvene mreže, 21.12.2011.

Zašto dodajmo i uklanjamo Facebook prijatelje Prosečan Facebook korisnik ima 132 prijatelja, pokazuje novo istraživanje koje je sproveo NM Incite. Mnogi faktori igraju ulogu prilikom odlučivanja da li ćete dodati nekog kao prijatelja ili ignorisati nečiji zahtev za prijateljstvo ali većina ispitanika koji su korisnici najveće svetske društvene mreže, njih 82%, kaže da je lično poznanstvo razlog broj jedan na listi onih zbog kojih postaju prijatelji sa nekim na Facebook-u. Drugi razlog koji je navelo 60% anketiranih su zajednički prijatelji. Dalje

Evropa protiv Facebook-a: Bolja zaštita podataka korisnika i izvan teritorije SAD

Društvene mreže, 23.12.2011.

Evropa protiv Facebook-a: Bolja zaštita podataka korisnika i izvan teritorije SAD Facebook će morati da poboljša zaštitu podataka svojih korisnika saglasno evropskim zakonima o zaštiti podataka, naložio je kompaniji irski komesar za zaštitu podataka Geri Dejvis. Kompanija se saglasila sa spiskom mera koje će morati da preduzme kako bi poboljšala praksu zaštite korisničkih podataka pre jula 2012. godine za kada je zakazana nova kontrola. Dalje

Stranice:
Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku

TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje

Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Desetine američkih država tužile su Meta Platforms, navodeći da kompanija u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, svesno obmanjuje javnost o... Dalje